اوایل سال جاری پیشنمایشی از برنامههای الکتریکی سازی پورشه منتشر شد و طی آن سرمایهگذاری سنگین حدود ۱۰ میلیارد یورویی در توسعه چنین محصولاتی صرف خواهد شد. طبق محاسبات پورشه، خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ نیمی از فروش این شرکت را به خود اختصاص خواهند داد هرچند ژرمنها میخواهند پیشرانههای درونسوز را زنده نگه دارند.
فرانک اشتفان والیسر مدیر خودروهای اسپورت پورشه به اتوکار گفته که انگیزه این برند برای زنده نگه داشتن پیشرانههای درونسوز بسیار بالاست. به نظر میرسد پورشه برای این کار نیازمند اتخاذ برخی تصمیمات همچون هیبریدی کردن آنهاست. والیسر گفته که ترکیب پیشرانههای تنفس طبیعی با گشتاور دور پایین پیشرانه الکتریکی بسیار خوب خواهد بود. جفت کردن این دو میتواند تجربه سواری منحصربهفردی را به ارمغان آورد.
برنامههای الکتریکی سازی پورشه تازه در آغاز راه خود است و بنابراین دوستداران پیشرانههای درونسوز نباید نگران چیزی باشند. در جولای ۲۰۱۹ بود که پورشه گفت پیشرانههای درونسوز طبق انتظاراتش حداقل یک دهه دیگر در بازار حضور خواهند داشت.
به احتمال زیاد استفاده از قوای محرکه الکتریکی در دهه آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت و به همین خاطر است که پورشه قبلاً برنامههایی برای تولید محصولات تمام الکتریکی داشته است. اواخر سال جاری تایکان کراس توریسمو معرفی خواهد شد. همچنین نسل بعدی ماکان بصورت تمام الکتریکی هم عرضه خواهد شد. این خودرو از پلتفرم پریمیوم و الکتریکی مشترک با آئودی استفاده خواهد کرد.
صنعت خودرو در حال پوست انداختن است. قوانین دولتی همچنان بر سختتر شدن استانداردهای آلایندگی پافشاری میکنند. خودروسازان نیز با پیشرانههای کمحجمتر، توربو، هیبرید و الکتریکی به استقبال چنین قوانینی رفتهاند. پیشرانه تنفس طبیعی شاید بصورت قبلی زنده نماند اما جفت کردن آن با واحدی الکتریکی میتواند باعث افزایش طول عمرش شود.
mehran911
۳۰ مرداد ۱۳۹۹پورشه قبلا هم گفته بود آخرین خودروسازیست که پیشرانه نفس طبیعی و گیربکس دستی رو حذف میکنه
فعالیت ی اسپرت ساز در هر چهار حوزه پیشرانه نفس طبیعی و توربو و هیبریدی و الکتریکی اونم در بالاترین سطح کار بسیار بسیار بزرگیست
.
از طرفی تایکان رو با کوهی از تکنولوژی توسعه میده که برنده جایزه برترین خودرو پرفورمنس سال و برترین خودروی لوکس سال میشه و سه هفته پیش هم لقب نوآورانه ترین خودرو رو جهان رو کسب میکنه
و کاملا در نقطه مقابلش میاد GT3 و نسل جدید کیمن رو با پیشرانه نفس طبیعی و گیربکس دستی عرضه میکنه
.
دوسالی هست که پورشه استارت تحقیق توسعه نسل جدید پیشرانه های یورو ۷ رو زده باید دید در نهایت چی تولید میکنه
.
Ever ahead
زیزیگولو
۳۰ مرداد ۱۳۹۹سوپر اسپرتایی مثل فراری،لامبورگینی،کوروت و پورشه برقی شدن زیاد با استایلشون جور در نمیاد
رامین
۳۰ مرداد ۱۳۹۹زمونه عوض شده بقاشون تو تبعیت از قوانینه
امینMAF
۳۱ مرداد ۱۳۹۹کوروت سی9 اخرین نسل کوروت میشه
کوروتو برقی نمیکنن
Hadi
۳۰ مرداد ۱۳۹۹پورشه کارش درسته…
هیچ وقت طرافداراش رو نا امید نکرده و نخواهد کرد…
خودروساز یعنی پورشه ??
Sina
۳۰ مرداد ۱۳۹۹یه بار شنیدم که گفتن هزینه در بنزینی ها اشتباهست حالا نگاه کنید که پورشه ، مزدا ، بامو و فولکس واگن و بامو و… همشون میگن که بنزینی ها زنده میمانند.
موتور های درونسوز هنوز جای پیشرفت دارن ، قبلا ۲۰۰ اسب بخار ده ها لیتر مصرف داشت
مزدا ۳ فقط با موتور بنزینی و هیبرید خفیف (توربو برقی) ۱۸۰ اسب بخار و مصرف زیر ۴ لیتر
و آلودگی ۹۰ گرم کربن وجود داره،