زمانی که پورشه در آوریل سال ۲۰۰۹ اولین نسل پانامرا را معرفی کرد، هیچ خودروی دیگری شبیه به آن در کلاس لوکسهای چهار درب وجود نداشت.
سریعاً اصحاب رسانه دربارهی احتمال موفقیت یا عدم موفقیت پانامرا خبرسازی کردند اما ژرمنها به سادگی از برنامهی تولید ۲۰ هزار دستگاهی در هر سال عبور نمودند. در کل پورشه بیش از ۲۳۵ هزار دستگاه پانامرا را در بازارهای جهانی به فروش رسانده است.
میشائیل اشتینر عضو هیئتمدیرهی تحقیق و توسعهی پورشه اظهار داشته است:
به عنوان پلتفرمی پیشرفته برای ارائهی خلاقیتها و نوآوریهایی که در سایر محصولات بکار میروند، پانامرا نقشی مهم در شکلگیری ۱۰ سال گذشتهی تاریخ پورشه داشته است. با وجود نسخههای هیبریدی پرفورمنس، پانامرا هماکنون نقش مهمی در حملونقل الکتریکی برند ما بازی میکند.
در طول تاریخ ۷۰ سالهی پورشه، مهندسان همواره تلاش داشتهاند بهترین خودروی ۴ نفره یا ۴ درب را بسازند. در دههی ۵۰ میلادی، آنها یک خودروی ۴ نفره را بر پایهی مدل ۳۵۶ و با نام تایپ ۵۳۰ معرفی کردند. این خودرو از فاصله بین محوری بیشتر، دربهای بزرگتر و سقفی بسط یافته در عقب سود میبرد.
سپس یک پروتوتایپ ۴ درب با پایهی پورشه ۹۱۱ تولید شد و در دههی ۸۰ میلادی نیز نسخههای طویلتر از ۹۲۸ و تایپ ۹۸۹ را مشاهده کردیم که یک کوپهی ۴ درب سطح بالا بودند.
در ادامهی کانسپت های میراژ، متئور و فانتوم نیز معرفی شدند که نهایتاً راه را برای معرفی پانامرا باز کردند. نام این خودرو از مسابقات استقامت مکزیک یعنی کررا پانامریکانا گرفته شده است.
یکی دیگر از مدیران پورشه اظهار میدارد:
ما میخواستیم خودروی اسپورت ۴ نفره با خط سقف سریع، درب پشتی بزرگ و فرمی هاچبک بسازیم.
پورشه پس از فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۱۳ نسخهی طویلتر پانامرا را برای مشتریان چینی معرفی کرد و تمامی مدلها نیز با افزایش قدرت همراه شدند.
اما دومین نسل پانامرا که هماکنون در بازار حضور دارد با نسخههای استاندارد و طویلتر و مدل کاربردیتر اسپورت توریسمو عرضه میشود. قدرت مدلهای فعلی پانامرا بین ۳۳۰ تا ۶۸۰ اسب بخار میباشد.
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸آخ آخ آخ
هنوز یادمه روزی که به صورت طوفانی در ایران وارد میشد و فروش بالای پانامرا و کاین در خاورمیانه به ایران تعلق میگرفت .
همون روزهایی که خیلی از دانشجوهای مغر از کشور محاجرت کردند به همون دلیلی که همتون میدونید و استارت اختلاسهای کلان و باند و باندبازی ثروتمندان شکل گرفت و پولهای چند صد میلیار دلاری باد آورده نفتی معلوم نشد چی شد و به کجا رفت و تاوان بدبختی ما ایرانیها از همون روزها شکل گرفت و هَمَمون را تا امروز و حتماً در سالهای آینده بدجور به چالش کشیده و میکشه .
پانامرا برای من یادآورهای روزهای تلخ و شیرین اون سالهاست و برای پورشه نمادی از موفقیت شرکت عظیمی چون پورشه که هرچی ساخت داد بیرون ، بهترین بهترینها بوده و هست .
AMIR / ARMI
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸بد بختی ایرانی ها یکم قبل تر از اون سال های که گفتی شروع شد
دقیقا از زمان تهاجم فرهنگی در 1000 خورده سال پیش
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸داش AMIR
۱۰۰۰ سال پیش چاره ای جُز این نبود ، وقتی دور تا دورتو محاصره کردن . ، اگر هم نخواهی ، مجبوری که…
مثلاً فکر کن اگر ایران در آمریکای جنوبی بود ، مسیحی بودن یا اگر در کنار تایلند بود ، بودائی بودن و….
مهم اینه که خدا به آدم عقل داده ، چیزی که به ما ایرانیها داده فقط تعصبِ و کینه .
AMIR / ARMI
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸نوید جان از یه طرف درست میگی
چاره ای نداشتن .
ولی الان هم مورد تهاجم فرهنگی از طرف غرب هستیم
که من اسمشو میزارم ( لطف فرهنگی غرب )
پس چرا الان عوض نمیشیم
همه میتونن مثل خودم عوض شن و خیمه هارو جم کنن
راست میگی شاید این مردم فقط همون تعصبِ و کینه دارن
SeeKer of DynAmic
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸Panamera بهترین و خاص ترین سدان جهان با حداکثر سرعت (188Mph (302km
منتها Rapide حداکثر سرعتش (219Mph (354km
Rapide به سلیقه بنده نزدیکتره به خاطر عشق سرعت . و از همه مهم تر Aston Martin هست . و البته از Panamera گرون تره .
Mobin Pourmand
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸چارجر هلکت به گوشت خورده؟??❤️
sina
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸من طراحی پورشه رو دوست ندارم ولی این ماشین یه شاهکار تمام معناست.
کلاه برمیدارم به احترامش
SeeKer of DynAmic
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸عکس اول خیلی شیک و خاصه
فرامرز
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸سال ۸۹ یا ۹۰ بود تو دانشگاه شریف یه بازی فوتسال بین فارغ التحصیلان شریف و تهران برگزار شد که تو تیم شریف علی دایی و عادل فردوسی پور بودند و تو تیم تهران هم آتیلا حجازی و رحمان رضایی (بقیه بازیکنا رو نمیشناختم). اون بازی ۲-۲ شد. ولی چیزی که یادم مونده اینه که علی دایی با پانامرا اومده بود و رنگش اگه اشتباه نکنم بادمجونی بود. اغلب دانشجوها تو کف ماشین بودن (با اینکه بیشتر دانشجوهای شریف بچه مسئولین یا قشر پولدار هستن و شاید ۲۰ درصدشون مثل من معمولی یا از طبقه پایین جامعه باشن)
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸فرامرز عزیز .
نگو معمولی یا طبقه پائین .
همین که زحمت کشیدی و بدون سهمیه با آزمون کنکور ، وارد شریف شدی ، یعنی انسان بزرگ و در آینده حتماً از موفق ترین های رشته خودت میشی .
دانشگاه شریف ، هنوز هم فکر میکنم از بهترین دانشگاه های دنیا باشه ، چرا که بیشتر فارغ التحصیلانش بعد از اَخذ مدرک ، محاجرت میکنند و در کشورهای اروپائی و آمریکایی به تخصص خودشون ادامه میدن و بیشتر میشه این دانشگاه را پله پرتاب جوانان ایرانی به بهترین کشورهای دنیا دانست .
خیلی دوست دارم بدونم چند درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه در ایران ماندن ، یا رفتن .
ایلیا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸من خودم که خاک پای همه ی بچه ها هستم توی دانشگاه های تهران درس خوندم و ارشدم رو هم تازه تموم کردم، حاضرم با هرکسی که ادعایی داره مناظره کنم و ثابت کنم که هیچکدوم از دانشگاه های ایران هیچ کمکی به تولید علم نمیکنن و اصلا نمیشه اونا رو جز دانشگاه های تاپ به حساب آورد.
بله قبول دارم بدلیل اینکه دانشگاه های تهران اساسا بچه های باهوش تری(شایدم درس خون تر، من به شخصه باهوش تر بودن رو قبول ندارم) رو جذب میکنن سطح دانشگاه هم بالاتره، ولی خود دانشگاه ها چیزی برای ارائه ندارن که اگه داشتن باید بصورت شاخص به صنعت و جامعه عرضه میکردن.
اینکه فلان دانشجو از فلان دانشگاه تهران پیشرفت میکنه یا وارد دانشگاه های تاپ میشه بیشتر به توانایی های شخصی خودش برمیگرده.
درواقع دانشگاه ها بیشتر شهرتشون رو مدیون بچه ها هستن تا بچه ها پیشرفتشون رو مدیون دانشگاه ها.
NAVID۰۰۹۸
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ایلیا عزیز .
با شما کاملاً موافقم تا ((حدودی)).
در جوابتون مطلب تقریباً طولانی نوشتم ، اما حذفش کردم ، چرا که دیگه هر چیزی را در مورد هرچیزی که به این کشور و مدیران مربوط میشه ، باطله و بی فایده میبینم تا روز مبادا ببینیم چه پیش می آید .
Khosrow
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸پانامرا رو بیخیال / عکس ششم – 918 عشق ..
امیر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا!!!
ADAK
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸بی نقص