با نزدیک شدن به نمایشگاه خودروی فرانکفورت هر روز اخبار بیش تری از مدل های جدید به گوش می رسد و این بار پورشه تصمیم گرفته تا پانامرای فیس لیفت شده ۲۰۱۴ را با پیشرانه دیزلی معرفی کند.
در نمای ظاهری بجز تغییرات اندک در چراغ های جلو و عقب و تغییرات جزئی در طراحی سپرها، تغییر چندانی مشاهده نخواهد شد. اما مهمترین تغییرات در زیر هود به وقوع پیوسته است. پورشه پانامرا دیزل از نوع جدید موتور ۳ لیتری v6 دیزل که ساخت آئودی هست بهره خواهد برد. حداکثر قدرت خروجی ۲۹۶ اسب بخار، در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل دسترس است. ‘گشتاور این مدل با افزایش ۱۰۰ واحدی نسبت به مدل اولیه به ۶۵۰ نیوتن متر رسیده است که این مقدار در دور موتور ۱۷۵۰ – ۲۵۰۰ دور در دقیقه قابل دسترس است.
اما این پایان کار نیست چرا که در این مدل از نسخه اصلاح شده جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF استفاده شده است. قفل دیفرانسیل الکتریکی جدید دیگر مورد اضافه شده به این مدل است. شتاب صفر تا صد نسبت به نسخه اولیه ۰.۸ ثانیه بهبود پیدا کرده و به زمان ۶ ثانیه رسیده است. همچنین حداکثر سرعت پانامرا دیزل ۲۵۹ کیلومتر در ساعت می باشد.
امین
۱۱ شهریور ۱۳۹۲مشخصات فنیش اصلا نسبت به قیمتش بدرد بخور نیست . همش 296 اسب بخار ؟؟؟؟ شتابشم خیلی پایینه !!!!! یعنی با پاترول تقریبا یکی میزنه . البته خوب این مدل پایه دیزلی هست باید دید مدل توربوش چی میشه
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲آخه توجه کنین که موتورش دیزله…. دیزل.
مصرف این مدل 6.4 لیتر در صد کیلومتره.
و ماکس گشتاور وحشتناک 650 نیوتن متری تو پایین ترین دور موتور تولید می کنه (911 توربو حداکثر حدود 707 نیوتن متر تولید میکنه) این یعنی دیوار صافو هم باهاش میتونی بالا بری.
میزان باری هم که میتونه بکشه 2.6 تن هست.
همه این امکانات رو که معمولا تو کامیونت ها ارائه میشه رو شما همراه با شتاب 6 ثانیه ای و سرعت بالای 250 کیلومتر در ساعت و کابین لوکس با این ماشین بدست میارید. هنوزم کمه؟
اصغر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲نوید داری بیخودی تعصب نشون میدی.قدرتش واقعا کمه.لکسس ال اس هیبرید 438 اسب تولید میکنه.میفهمی هیبرید چیه؟از هیبرید این قدرتو میکشه بعد این نمیتونه از دیزل قدرت مناسب بیرون بکشه.دوران خودرو های آلمانی داره به سر میاد…
M3 E92
۱۱ شهریور ۱۳۹۲دود اگر بالا نشیند کسر و شان شعله نیست…
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲بله اصغر آقا… من تز دکتریم روی درایوهای الکتریکی هست و با محرکه های هیبرید (و طراحی و برنامه ریزی شون) آشنایی کامل دارم. شما داری دوتا چیزیو که به هیچ وجهی شباهتی به هم ندارن (و ربطی هم ندارنن) رو مقایسه می کنی.
یه سئوال می پرسم… چرا تو ماشین از سیستم هیبرید استفاده میکنن؟ و مزیت موتورهای الکتریکی چیه که mclaren p1 پورشه 918 و حتی غولی مثل laferrari ازش در کنار موتور بنزینی استفاده کردن؟
اگه یه موتور الکتریکی ساده رو هم با این ماشین دیزل هم موازی کنی قدرتش میشه 450 تا… ولی خوب توجیه نداره. موتور دیزلی همین جوری گشتاور بالایی رو در دور پایین تولید میکنه…
تا حالا پرسیدی که چرا موتورهای ماشین های سنگین دیزله؟
من از پدال خواهش عاجزانه دارم در مورد چیزایی نظیر محرکه های بنزینی و دیزلی و تفاوت هاشون مطلب آموزنده قرار بده.
اصغر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲موتور های دیزل زود به گشتاور بالا میرسن و مصرف سوخت و هزینه سوخت هم بی تاثیر نیست دکی ;)
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲دقیقا… مصرف سوخت هم فاکتور دیگه ای که معمولا موتور های الکتریکی با دیزل ها ترکیب نمیکنن. چون مصرف سوخت دیزل ها به نسبت قدرتشون همینجوری پایین هست.
راستی دکتر یه جور فحشه ها… :) … میدونی که … :)
slr722
۱۱ شهریور ۱۳۹۲نوید خدایی متولد چه سالی هستی؟؟؟
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲slr جان 1364… 9 مهر 1364
شماره ملیم رو هم میخوای؟
سمیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۲راست میگه دیگه عالیه
slr722
۱۱ شهریور ۱۳۹۲نوید جان ایووول..دمت گرم…
نمیدونم چرا احساس میکردم سن شما کم تره…اما اشتباه میکردم…
مرسی هم که جواب سوالمو دادی….
fleetwood
۱۱ شهریور ۱۳۹۲اگه قدرتش کمه به جاش 650 نیوتن متر را در دور 1750 میده ، خب این عالیه ، ضمنا مسیح تو خفه کار کن
اصغر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲برای یه سدان لوکس اسپورت گشتاور به هیچ دردی نمیخوره.بندازش تو سطل آشغال بابا به درد نمیخوره.
طراحیش اونقدر ضعیف هست که دهن طرفداراشو ببنده :))))))))دیدین که جرمی در موردش چی گفت…
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲در مورد پانامرا رو یادم نیست ولی لکسوس LS جدید رو به یه جاروبرقی متعجب که دهنش وا مونده تشبیه کرد…. :)
اصغر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲پیشنهاد میکنم یه سر به سایت car@driver بزنی و نقدشون رو در مورد طراحی ال اس و پانامرا بخونی.هه هه.مطمئنا میتونی انگلیسی بخونی دکی
خخح
mahsa
۱۱ شهریور ۱۳۹۲چرا گشتاور به درد ماشین لوکس نمیخوره ؟؟؟ بیش از 2 تن وزن یه ماشین لوکس میشه با سرنشین هاش، چی میخاد این وزن را جابه جا کنه ؟؟ گشتاور جابجا میکنه ، گشتاور یعنی حاصلضرب خارجی نیرو در جابجایی
داوود
۱۱ شهریور ۱۳۹۲پورشه نمیخواد دست از سر این پانامرا برداره؟
خب دیگه خیلی زشت شده و واسه 2014 این طراحی اصلاً خوب نیست! حالا میخواد خدای امکانات و هندلینگ و قدرت و آپشن باشه.
باید طراحیشو از بیخ عوض کنه، اما اصالتشو حفظ کنه
علی
۱۱ شهریور ۱۳۹۲پانامرا رو شدیدا از نظر فنی میپسندم اما خب به نظرم این قدرت برای اسم پورشه خیلی پایینه
پانامرا باید حداقل 400 اسب داشته باشه. میتونست به راحتی یه موتور دیزل قلدر زیر کاپوتش جا بده
Pooya
۱۱ شهریور ۱۳۹۲به نظر من پورشه با ساختن این چهار در ها
اون حالت اسطوره ای ۹۱۱ رو ختشه دار کرده you know ….
mehrshad
۱۱ شهریور ۱۳۹۲قشنگ تر ازمدل قبلی است
HAMED_Z3
۱۱ شهریور ۱۳۹۲هر چی باشه باز هم پورشه و باز هم پانامرا!
خودروی که خیلی از استانداردهارو تغییر داده!
اگر تو طراحی تغییرات بیشتری داشت دوست داشتنی تر میشد!مهندسی پورشه معرکست
pouya
۱۱ شهریور ۱۳۹۲من قبلیش رو بیشتر دوست داشتم از از نظر قیافه هم از نظر پیشروانه.
امین
۱۱ شهریور ۱۳۹۲پدال ، “جعبه دنده” اصلاح شود…
ممنون
امین
۱۱ شهریور ۱۳۹۲راستی!!!!
پورشه زیر مجموعه ی آئودی بود ؟ نه ؟
علی
۱۱ شهریور ۱۳۹۲نه دوست عزیز جفتشون یه جورایی زیر مجموعه فولکس واگن هستن، لامبورگینی زیر نظر آئودی کار میکنه.
51% از سهام پورشه در اختیار گروه فولکس واگنه
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲51 درصد بود. پارسال همین موقع ها فولکس بقیه اش رو هم خرید. از طرفی 51 دصد از کل سهام فولکس هم مال برند پورشه هست.
علی
۱۱ شهریور ۱۳۹۲ولی نوید جان من شنیده بودم 49% فولکس واگن رو پورشه خریداری کرده و میخواسته که کل فولکس واگن رو بخره اما به دلیل مشکلات مالی مجبور شده خودش بره زیرمجموعه فولکس
اصلا خودمونم نفهمیدیم یه دفعه چه خر تو خری شد این وسط:)))
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲اون قضیه فکر کنم مال سال 2009 بود.
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲توی این لینک قضیه مشخصه:
http://fourtitude.com/wp-content/uploads/2012/07/X-201207050932324511.jpg
اصغر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲ببین نوید جان باز داری دروغ میگی.تمام سهام پورشه در اختیار فولکس واگن هست.سهام فولکس واسه پورش؟نه خدایی چی در مورد مخاطبت فکر کردی که میگی یه کمپانی به کوچیکی پورشه سومین خودروساز جهان رو سهامشو داره؟فولکس واگن سئات اسکودا آئودی لامبو پورشه بنتلی بوگاتی دوکاتیمان اسکانیا تماما در مالکیت گروه صنعتی فولکس واگن هستن
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲راجع به تفاوت Porsche SE و Porsche AG یه تحقیق بکن…! :)
اصغر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲نیازی به تحقیق نیست .
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche
لینک بالارو باز کن
کمپانی پورشه با نام Porsche Automobil Holding SE یا کامل تر Dr. Ing. h.c. F. Porsche (اسمی که در آلمان رسما ثبت شد) کمپانی هستن که کاملا و به طور صد درصد در اختیار گروه فولکس واگن هستن.پورشه اس ای در واقع مدیریت فایننس و خدمات و تولید و تحقیقات هست که خودش به زیر مجموعه های دیگه ای تقسیم میشه .این شرکت سه زیر مجموعه داره.با دوتاش کاری ندارم ولی اون یکی Porsche AG که وظیفه تولید و تحقیقات رو در دست داره و با 51 درصد در اختیار فولکس و بقیش در اختیار دیگر کمپانی ها و افراد هست.از جمله همون عربه. اصل کمپانی انحصارا در اختیار فولکس واگنه. :)
http://www.porsche-se.com/pho/en/porschese/
امین
۱۱ شهریور ۱۳۹۲مـــمــــنــــون عـــــــلــــــی جــــــان
نوید
۱۲ شهریور ۱۳۹۲فکر میکنم بعضی از اطلاعاتت درست و بعضی نادرست هستن.
Porsche SE عملا یک کمپانی کنترل سرمایه و تحقیقات هست که شامل چند زیر مجموعه میشه… یکی از این زیر مجموعه ها Porsche AG یا قسمت اجرایی تولیدات خودرو بود که قبل از آگوست پارسال 51 درصد در اختیار کمپانی مادر و 49 درصد در اختیار فولکس واگن بود و بعد از اون تاریخ ، سهامش به طور کامل به فولکس واگن واگذار شد.
این در حالیه که پورشه SE هنوز سهام دار عمده و دارای قدرت تصمیم گیری در گروه صنعتی فولکس واگن هست (تو همون لینکی که گذاشتی ساختار سهام رو میتونی ببینی.)
این تصمیم پارسال به دلیل کم کردن هزینه های مالیاتی SE انجام شد (تبدیل دو خودروسازی مستقل به یک)
نوید
۱۲ شهریور ۱۳۹۲بیشتر تحقیق کن.
اون لینکی رو که گذاشتی حداقل کامل بخون. ساختار سهام رو توش ببین.
نوید
۱۲ شهریور ۱۳۹۲نمیدونم چرا کامنت های طولانیم ثبت نمیشه؟
ولی میتونی در این لینک
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group
و این لینک:
http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/investor_relations/share/Shareholder_Structure.html
ساختار سهام VW group رو ببینی.
yashar
۱۱ شهریور ۱۳۹۲بابا بی خیال به این میگی آشغااااااااااااااال؟
حالا تکراری یه چیزی
مرسده
۱۱ شهریور ۱۳۹۲هفت درصد سهام پورشه هم ماله یه مایه دار اهل قطر است
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲17 درصد از سهام VW هم مال یه قطری دیگه هست.
خوب میدونن کجا سرمایه گذاری کنن
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۲خوشم اومد ولی با این پول میشه بنز اس 500 خرید که هم لاکچری بهتریه و هم بزرگ تره و سواری بهتری داره و موتور قوی تری داره
طرفدارای بنز S500 لایک
طرفدارای پورشه پانامرا آنلایک
اصغر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲میلاد کجایی؟پورشههههههه پانامرا با اون طراحی استثنایی کوش پس؟دکتتتررررررر
علی
۱۱ شهریور ۱۳۹۲دوستان توجه کنید وقتی بحث هندلینگ و مهندسی اسپرت وسط باشه هیچ ماشین لوکسی نمیتونه با پانامرا توربو s و کاین توربوs برابری کنه
من از شیفتگان مرسدس s با اون امکانات بی نظیرش هستم اما وقتی این ماشین ها بخوان خوی درندگیشون رو به رخ بکشن قطعا مرسدس و مازراتی و بی ام و و استون مارتین هیچ شانسی در برابر پورشه ندارن
این رو جرمی کلارکسون که اتفاقا از پانامرا هم خوشش نمیاد بارها ثابت کرده
skazi 68
۱۱ شهریور ۱۳۹۲اییییییییییییییی مثل سوسکی که با چکش زده باشی این چیه
اصغر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲اخخخخخخخ گل گفتی
نوید
۱۱ شهریور ۱۳۹۲لینکی رو که بالا گذاشتم ببین.. البته قبل از شما گذاشتم منتظر بودم تأیید شه. (پاسخم اون بالا ثبت نمیشه… شایدم یه 3-4 باری ثبت شده ولی نشون نمیده)
آخه اصغر جان، چرا هی تحقیق نکرده تهمت میزنی؟ (دروغ اولم چی بوده؟)
شما در مورد porsche SE و porsche AG چیزی میدونی؟ (نگی هم میدونم که نمیدونی)
پورشه SE به عنوان کمپانی مادر قبلا صاحب 50.73 درصد فولکس بود. همچنین 49.00 درصد پورشه AG (بخش تولیدات اتومبیل) رو هم در اختیار داشت.
بعد از آگوست 2012 فولکس اون 49 درصد (سهام پورشه AG) رو از پورشه SE خرید که با 51 درصد قبلیش شد کامل و در ازاش یک سهم دیگه به پورشه SE داد که با اون، پورشه SE صاحب 51 درصد از سهام فولکس شد.
محمد حسین
۱۱ شهریور ۱۳۹۲پورشه فقط کاین فقط ایرادش تو ایران این هست که چون بنزین یورو 4 تو ایران نیس موتورش بعد یه مدت گاز
دادن میسوزه
محسن.د
۱۱ شهریور ۱۳۹۲فک نمیکردم رابطه ی پورشه و آئودی انقد خوب باشه که ازش موتور بگیره!
amir.t.
۱۱ شهریور ۱۳۹۲مثل نهنگ میمونه
سمیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۲پوروشه از هر نوع عالیه
سعید از بوشهر
۱۱ شهریور ۱۳۹۲هر وقت پانامرا میبینم هنگ میکنم
mahmooood
۱۱ شهریور ۱۳۹۲سلام
دوستانی که میگن اسب بخار یا شتابش کمه همهچیز که اسب بخار نیس شما یه نیگا به گشتاور بنداز اصن اون هیچ ببین تو چه دور موتوری حاصل میشه بد بیا بگو بدرد نمیخوره
فرید
۱۲ شهریور ۱۳۹۲اصغر جان من کاملان با حرفات موافقم مخصوصا در مورد لکسوس لطفا بیا تو این صفحه بدجوری بهت احتیاج داریم.
http://www.pedal.ir/بنز/معرفی-رسمی-مرسدس-بنز-اس-کلاس/
محمد........
۱۲ شهریور ۱۳۹۲دوستان میدونم بی ربطه..ولی میخوام نظرتون رو در مورد سوزوکی 2000سی سی اتوماتیک- داخل چرم 6 ایربگ -استارتر -مانیتور-تو کرم مدل 2007 بدونم..البته مبدونم 2000موتورش ضعیفه ولی خب واسه من که تا حالا ماشین خارجی نداشتم از سرم زیاده ولی واسه کسانی که ماشینای مدل بالا سوار شدن شاید کمه…در کل میخوام نظرتون رو راجب این ماشین بدون و اینکه این ماشینی که بالا گفتم و دور رنگ هستش چند می ارزه؟؟ممنون میشم جوابم رو بدید
فرید
۱۴ شهریور ۱۳۹۲اضعر جان حرفات همه قبول عزیز اون دوستمون بودا در مورد بنزش چی ها که نمیگهههههه،بیا ببین.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۶ شهریور ۱۳۹۲درود.محشره.
همینو بس.
ایران و المان.