بیش از یک دهه از آغاز فروش اولین شاسیبلند کوپه و میان سایز تاریخ یعنی بامو x6 میگذرد اما این کلاس خودرویی هماکنون پذیرای برخی از محصولات بهترین خودروسازان جهانی میباشد.
مرسدس اولین پاسخ به رقیب را در لباس GLE کوپه داد و پس از آن نیز لامبورگینی اوروس و آئودی Q8 وارد میدان شدند. هماکنون پورشه نیز با کاین کوپه وارد گود میشود، پروژهای که همین چند هفته پیش چراغ سبز تولید را دریافت کرده است.
هنوز چیزی نمیدانیم اما اگر کاین کوپه به برادر استاندارد خود بسیار وفادار باشد تعجبی نخواهیم کرد. مدلی که در تصاویر مشاهده میکنید دارای نمای جلوی مشابه با نسخه کاربردیتر خود بوده و همان چراغهای جلو، همان کاپوت و همان جلوپنجره را میبینیم.
البته همانگونه که دیده میشود از ستون C به بعد وضعیت فرق میکند. برخلاف کاین عادی، این مدل کوپهی جدید دارای خط سقف پلهدار، خط پنجره تیزتر و اسپویلر عقب جمع شدنی است. همچنین جای پلاک از روی درب پشتی به سپر منتقل شده است. متأسفانه چراغهای عقب کاملاً استتار شدهاند.
دلیلی برای ایجاد تغییر در تکنولوژیهای کاین کوپه وجود ندارد زیرا نسل جدید کاین یکی از پیشرفتهترین شاسی بلندهای کلاس خود بوده و از ویژگیهایی همچون پشت آمپرهای جدید، سیستم صوتی فوقالعاده و صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی بزرگ با ارتباطات اینترنتی بهرهمند بوده و بیشک این تکنولوژیها در نسخه کوپه نیز دیده خواهند شد.
اما انتظار داریم فضای محفظه بار تغییر یابد. کاین استاندارد محفظه بار ۷۷۰ لیتری دارد که انتظار میرود در مدل کوپه کاهش یابد. همچنین به دلیل خط سقف خمیده مدل کوپه فضای سر در بخش عقب کاهش خواهد یافت.
از نظر سیستمهای ایمنی فعال، پورشه شاید بخواهد از سیستمهایی همچون دستیار دید در شب، دستیار تغییر لاین حرکتی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… استفاده کند.
بنا به گزارشها، پورشه شاید درباره عرضه کاین کوپه با پیشرانههای دیزلی تجدیدنظر نماید. این خودرو میتواند با پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی کاین عادی که قدرت ۴۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد عرضه شود؛ اما احتمال دارد نسخه پرچمدار کاین کوپه از قلب آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری سود ببرد.
از آنجایی که کاین کوپه و کاین عادی از پلتفرم پانامرا استفاده میکنند بنابراین احتمال تولید نسخه پلاگین هیبریدی برای رقابت با بامو X6 کاملاً محتمل است.
به احتمال زیاد این خودرو در سال آینده و به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.
Reza
۲۰ تیر ۱۳۹۷کائن یا بی ام و X6 هر دوتاشون محشرن
هیچ کس نمیتونه یکی از اینا رو بر دیگری ترجیح بده هر دو تاشون آلمانین و هممون میدونیم که آلمانیا همیشه خاص بودن و هستن ، تو هر زمینه ای
کلا آلمان رو عشق است
علی
۲۰ تیر ۱۳۹۷درسته پورشه عالیه ولی تو رقابت با اینکه X6 قدیمیتره ولی از نظر طراحی سرتره . من X6 رو از نزدیک دیدم خودش از عکساش قشنگتره . البته کلا ماشینهای آلمانی بیشتریشون همینجورن یعنی خودشون از عکساشون قشنگترن . دلیلشم اینه مثل اینگلیسیا تو انتخاب عکاس زیاد وسواس به خرج نمیدن که اول تو دنیای مجازی برنده باشن . و حتی امکان تقلب در اینترنت توسط گروهای رقیب با نرم افزارهای پیشرفته وجود داره که بعد زیباتری به عکسا بدن که خیلیها بهش فکر هم نکردن چه برسه به برسی.
با تچکر
Arman
۲۰ تیر ۱۳۹۷بازم x6یه چیز دیگه است
sina
۲۰ تیر ۱۳۹۷امیدوارم اینم مث خبر ساخت کراس اوور کوچیک تر از ماکان شایعه باشه و پورشه وارد بازی معرفی مدلهای فراوان مث بنز و بی ام و نشه و خاص بمونه.
enzo
۲۰ تیر ۱۳۹۷اینا عکسای کاین کوپه ؟ کوپه 4 در هم داریم مگه؟؟
حسین دهمرد
۲۰ تیر ۱۳۹۷پانامرا هم کوپه چهار دره.کوپه به تعداد در چه ربطی داره؟فقط به شیب سقفش میگن کوپه.
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۷دمت گرم حسین اقا خوب جواب منطقی دادی
یعنی هر ماشینی سقفش سر سره باشه کوپس؟
اقای حیف انزو و حسین اقا تعریف کوپه:
1_ اصلا اولین بار لفظ کوپه در قرن نوزدهم برای کالسکه های چهار در به کار رفت
2_فرق کوپه با سدان یا شاسی بلند فقط در شیب سقف خلاصه نمیشه بلکه طول در جلو و ارتفاع سقف رو هم تعریف میشه
. در اخر خودم یه سوال از فوق حرفه ای ها دارم : میتونید یک خودرو با بدنه
ام پی وی بهم معرفی کنید ممنون میشم اگه بگین
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۷دادا تو اسم خودتو گذاشتی ماشین باز؟
321 کامنت گذاشتی اینو نفهمیدی که کوپه چهار در هم داریم ؟
تورو خدا حد اقل اسم اون بزرگوار جاودانه رو از رو پروفایلت بردار انزو حرمت داره والا
Archi KHAN
۲۰ تیر ۱۳۹۷حالا شما ببخشش !
ایمان
۲۰ تیر ۱۳۹۷ببینید BMW چه غولیه که پورشه میخواد براش رقیب بسازه ولی آئودی و مرسدس بنز تو این کلاس جلوی X6 حرفی برای گفتن ندارن و باید منتظر عملکرد پورشه و بعد از اون نسل جدید X6 باشیم تا ببینیم کی چکاره هست ????
net
۲۰ تیر ۱۳۹۷خیلی بدم میاد از این مدلهای شاس بلند که مشخص نیست سدان هست یا اس یو وی یا کراس اور .اولین بار بی ام و x6 رو در سال 2010 تولید کرد
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/07/BMW-G06-X6-spy-shots-01.jpg
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۷خوش اومدی ساخته پورشه.هرچندغول جدیدX6پشت پوشش استتاری داره رشد وبه بلوغ میرسه.عکسش روفرستادم ببینید
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۷مدل X6m که توسط موتور ترند تست شد ودررقابت با gle63کوپه بدجور این مدل بنز روشکست داد در مسابقه درگ ومسابقه دور پیست.اونم بافاصله ۵ثانیه زودر دور پیست روزد که خیره کننده است.توآپارات میتونید ببینید.همینطور درگ هاش توسط چند مجله که gl63کوپه رو شکست میده
shirko
۲۰ تیر ۱۳۹۷ب ام و با طراحی و تولید ایکس ۶ یه دنیای تازه برای خودرو سازان مطرح کرد ، نمونشو از بنز و پورش و لامبو و ائودی می توان مشاهده کرد .ولی بازم ب ام و یه چیزه دیگست .
Sina
۲۰ تیر ۱۳۹۷به نظر من چیز جالبی نمیشه
کاین خودش یه جور فرم کوپه مانند داره دیگه کوپه کردنش ضایعست
شده یه چیزی تو مایه های پانمرای پف کرده
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۷هههههههههه تیتر با نمکی بود
همین نسل پیر و فرتوت ایکس سیکس جاودانه و نامیراست چه برسه به نسل بعدش ماشین های باواریا رو پورشه که سهله حتی گذر رمان هم از بین نمیبره
اگه بشینین پشت ماشینای 2010 تا 2012 بی ام و که کابینش پایه همین کابینی که چند وقته بی ام و شروع به تغییرش کرده و اکثر مخاطبان این سایت تکراری و قدیمی میدوننش میبینید که هنوز هم شاهکار خلقتن و کمتر ماشینی به پاشون میرسه
سام
۲۱ تیر ۱۳۹۷هر دو خودروی ب ام و X6 و پورشه کاین کوپه محشر هستند.ماشین هایی که تنها صرف دیدنشان نفس را در سینه آدمی حبس می کند.هنوز هم وقتی نسل قبلی ب ام و x6 را در خیابان های شهرم می بینم قلبم سخت به تپش در می آید.
Omid622
۲۲ تیر ۱۳۹۷خوش اومدی به قلمرو کراس اورهای کوپه
بازم نبرد بی ام و /بنز/پورش/آئودی