طی چند ماه گذشته شایعاتی مطرح شده بود مبنی بر اینکه پورشه قصد ساخت کراساووری کوچکتر و ارزانتر از ماکان را دارد که احتمالاً ماجون نام خواهد داشت؛ اما رئیس فروش جهانی پورشه «Detlev von Platen» در طول مراسم افتتاحیهٔ مرکز Porsche Experience در لسآنجلس گفته است که قطعاً ساخت ماجون در دستور کار پورشه قرار ندارد. وی گفته است که این شرکت فقط بر روی خودروهای منحصربهفرد کار میکند و هیچ برنامهای برای ساخت پورشهای ارزانقیمتتر در آینده وجود ندارد چراکه در پورشه کیفیت و پرستیژ برند اهمیت دارد نه کمیت. به همین دلیل ساخت مدل ارزانتری از کیمن/باکستر هم در نظر گرفته نشده است.
رئیس فروش پورشه در ادامه گفته است که این شرکت مشخصاً بهمنظور توسعهٔ خدماتی جدید برای مدلهای کنونی خود تلاش میکند مانند ویژگی پارکینگ هوشمند که بهوسیلهٔ آن ماشین نقطهای خالی در پارکینگ را پیدا کرده و راننده را به سمت آن هدایت میکند. بااینحال پورشه قصد دارد بدون ساخت کراساووری کوچکتر از ماکان و خودروی اسپرتی ارزانتر از کیمن، سبد محصولات خود را افزایش دهد. یکی از این محصولات جدید، نسخهٔ استیشن پانامرا است که در نمایشگاه ژنو سال آینده رونمایی خواهد شد.
اما از این مهمتر، پورشه در حال آمادهسازی اولین خودروی تولیدی تمام الکتریکی خود است که نسخهٔ کانسپت آن با نام Mission E معرفی شده است. این سدان بدون آلایندگی، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته و با یکبار شارژ کامل باطریها توانایی پیمودن بیش از ۴۸۰ کیلومتر را خواهد داشت. سدان تمام الکتریکی پورشه قبل از پایان دههٔ جاری به بازار خواهد آمد.
علاوه بر پانامرا استیشن و نمونهٔ تولیدی Mission E، پورشه در حال کار بر روی یک مدل اسپرت موتور وسط هم هست که ۹۶۰ نام داشته و مجهز به پیشرانهٔ هشت سیلندر تخت خواهد بود. این خودرو احتمالاً بالاتر از ۹۱۱ قرار گرفته و تا سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.
همچنین مدیرعامل پورشهٔ آمریکای شمالی «Klaus Zellmer» چند ماه پیش اشارهای به برنامهٔ پورشه برای ساخت نسخههای کوپه و کانورتیبل پانامرا کرده بود اما تولید این مدلها هنوز قطعی نشده است و تنها درصورتیکه مهر تأیید را از سوی مدیران ارشد پورشه دریافت کنند بعد از سال ۲۰۲۰ به بازار خواهند آمد. بااینحال اگر ساخت پانامرا کوپه قطعی شود، بر روی پلتفرم MSB فولکسواگن مشترک با آئودی A9 و نسخهٔ تولیدی احتمالی بنتلی EXP 10 Speed 6 ساخته خواهد شد.
نوید جهرمی
۴ آذر ۱۳۹۵«وی گفته است که این شرکت فقط بر روی خودروهای منحصربهفرد کار میکند و هیچ برنامهای برای ساخت پورشهای ارزانقیمتتر در آینده وجود ندارد چراکه در پورشه کیفیت و پرستیژ برند اهمیت دارد نه کمیت.»
همین یه قسمت کافیه. اسب اشتوتکارتی بیخودی اینهمه دلداده نداره.
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۴ آذر ۱۳۹۵بهترین خبر بود خدایی
البته من قبلا هم گفتم که چنین چیزی امکان نداره یه عزیزی اومد و گفت تو بهتر میدونی یا مسئول های پورشه و حالا دقیقا معلوم شد مسئول های پورشه چقدر خوب فکر میکنن …
. عمق جمله رو انصافا ..(( در پورشه کیفیت و پرستیژ برند اهمیت دارد نه کمیت.»))
بی صبرانه منتظر 960 هستم ولی فکر کنم جایگزین 918 حالا حالا ها خبری نباشه ازش …..
MPH
۴ آذر ۱۳۹۵خدارو شکر.ماشین ارزون میتونه وجهه پورشه رو خراب کنه.خوشبختانه تولید نمیشه
بنتلی
۴ آذر ۱۳۹۵خیلی خبر خوبی بود…نگران بودم فولکس پورشه رو مجبور ب ساخت مدلای ارزون تر بکنه…فقط اگه پورشه تعداد تولیدشو کنترل بکنه دیگه خییلی عالی میشه…چون ب نظرم نباید پورشه انقد تولیدش زیاد باشه.
Amir amini
۴ آذر ۱۳۹۵از بین اینایی که گفته شد فقط مدل ارزونتر از کیمن که بازم میشه همون داستان ماجن و 960 عالی پانامرا کوپه برای رقابت با استون مارتین و مازراتی خوبه که البته فکر نکنم از لحاظ قیمتی به استون بالای 200 هزاری برسه اون کانسپتشم که میشه یه سدان واقعی از پورشه که دیگه سبد محصولاتش کامل میشه
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۴ آذر ۱۳۹۵عزیزم درست نخوندی من برات جمله رو اووردم …..
(ساخت مدل ارزانتری از کیمن/باکستر هم در نظر گرفته نشده است.)
Amir amini
۴ آذر ۱۳۹۵اره مثل اینکه من درست نخوندم ولی بین همه اینا دوتاشون خیلی خوب یکی پانامرا کوپه یکیم 960 طراحی خوبی دارن
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۴ آذر ۱۳۹۵البته اون عکس 960 هم که یه رندره و هنوز تصویر درستی از 960 پورشه ارائه نداده ولی با توجه به اینکه موتور 8 سیلندره با یه پلتفرم کاملا جدیدی از پورشه روبه رو میشیم و اینکه این مدل قراره بالاتر از 911 جا بگیره مطمئنا ظاهر ماشین چیزی بسیار خاص تر از این رندر خواهد بود
فداتم ..////
(new great britain(king mclaren
۴ آذر ۱۳۹۵اتفاقا علی یکی از طرفدارای پرو پا قرصه ارزون سازی پورشه بود.
و میگفت( هیچ چیزی لذت بخشتر از دیدن لبخند و رضایت قشر متوسط و شاید پایین تر نیست که با کمترین بودجه وارد کلوپ شرکتهای قدری مثل پورشه و بی ام وه و مرسدس و غیره بشن و این یعنی (((افتخار))) و دل خیلی هارو بدست آوردن نه مثل کمپانیهای ورشکسته مغرور اینگلیسی فقط قشر پولدار و مرفه جامعرو نشون بگیری و ی ماشین معمولی رو به جای (((خاص))) تو پاچشون بکنی طوری که برای ی دونه بیشتر فروختن دست به هر تبلیغی مثل ((( قاشق و چنگال و جهیزیه و مشروب ))) بزنی.
با تچکر)????
این حرفت در مورده پورشه خیلی داغونم کرد علی جون((قشر متوسط و شاید پایین تر نیست که با کمترین بودجه وارد کلوپ شرکتهای قدری مثل پورشه و بی ام وه و مرسدس و غیره بشن???)پورشه برای قشر متوسط و پایین تر؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!??
نظرمو بگم پورشه بهترین کار رو کرد.
هیچ جوره تو مخم نمیره ماشین های ارزون برای پورشه.
خوب شد خاص بودنشو حفظ کرد.?
MPH
۴ آذر ۱۳۹۵زیاد جدی نگیر.بعضی از برندها خوبیشون به خاص بودنشونه مثل همین پورشه یا فراری یا بیشتر برندای انگلیسی……
باتچکر?