در سری مطالب معرفی برندگان دوئلها تاکنون گروههای هاچبکها، سدانها و کوپهها را بررسی کردهایم و با گذر از گروه اسپرتهای سبک، حالا به خودروهای اسپرت رسیدهایم. این خودروها هرچند شاید به جذابیت سوپراسپرتها نباشند اما به دلیل اندازهٔ جمعوجور، چابکی بالا و از همه مهمتر قیمت مناسب، برای کسانی که خواهان تجربهٔ یک رانندگی لذتبخش هستند اما توانایی خرید سوپراسپرتها را ندارند، از بهترین خودروها محسوب میشوند. در گروه اسپرتها در رقابتهای پدال هشت شرکتکننده حضور داشتند که عبارتاند از:
پورشه کیمن
لوتوس اگزیج
لوتوس اوورا
مرسدس بنز SLC
آلفارومئو 4C
بامو Z4
آلپاین A110
لوتوس الیزه
این هشت خودروی اسپرت در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق از بین آنها چهار خودروی پیروز شامل آلفارومئو 4C، آلپاین A110، مرسدس بنز SLC و پورشه کیمن به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند. سپس این چهار اسپرت در مرحله نیمهنهایی طی دو دوئل به مصاف یکدیگر رفتند که از این دوئلها پورشه کیمن و آلپاین A110 سربلند بیرون آمده و بهعنوان فینالیستهای گروه اسپرتها راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا بر سر قهرمانی باهم به نبرد بپردازند.
در آخرین دوئل گروه اسپرتها برخلاف دوئل نهایی بسیاری از گروهها، رقابت نزدیکی جریان نداشته و اختلاف رأی دو خودرو زیاد است بهگونهای که پورشه کیمن موفق به دریافت ۱۰۰۱ رأی شده درحالیکه آلپاین تنها ۳۰۰ رأی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین اسپرت موتور وسط پورشه با کسب ۷۷ درصد از مجموعاً ۱۳۰۱ رأی، بااقتدار پیروز دوئل نهایی شده و عنوان قهرمان گروه اسپرتها و همینطور محبوبترین خودروی اسپرت به انتخاب شما را کسب کرده است.
با توجه به تعداد کم شرکتکنندههای گروه اسپرتها، پورشه کیمن برای اینکه به قهرمانی گروه خود دست پیدا کند تنها با سه خودرو به رقابت پرداخته و کار آسانتری نسبت به برندگان گروههای پرجمعیتتر داشته است. درهرحال این اسپرت آلمانی در مرحلهٔ مقدماتی بهراحتی لوتوس اگزیج را از سر راه خود برداشت و در مرحلهٔ نیمهنهایی با هموطن خود یعنی مرسدس بنز SLC مواجه شد که آنرا هم مغلوب کرده و راهی مرحلهٔ نهایی شد.
رقبای پورشه کیمن در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | لوتوس اگزیج | ۸۰ |
نیمهنهایی | مرسدس بنز SLC | ۶۷ |
نهایی | آلپاین A110 | ۷۷ |
پورشه برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ رودستری بنام باکستر را به سبد محصولات خود اضافه کرد. این خودرو یک اسپرت موتور وسط بود که در نسل اول صرفاً بهصورت رودستر تولید میشد و خبری از نسخهٔ کوپه نبود؛ اما در نسل دوم باکستر که در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۴ رونمایی شد، نسخهٔ کوپه هم با نام کیمن ارائه شد. این خودرو که مثل باکستر موتور وسط بود، بهعنوان اسپرتی ارزانتر از ۹۱۱ در نظر گرفته شده بود. باکستر و کیمن اما هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارند که عدد ۷۱۸ هم به نام آنها اضافه شده است. در این نسل پیشرانههای شش سیلندر تنفس طبیعی قبلی جای خود را به نمونههای چهار سیلندر توربوشارژ دادهاند که در مدلهای پایه، S و GTS ارائه میشوند. بهتازگی اما پورشه مدل جدید کیمن GT4 را با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی کاملاً جدید معرفی کرده است که با ۴۲۰ اسب بخار قدرت، قویترین نسخهٔ کیمن محسوب میشود.
مشخصات فنی
مدل | GTS |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری H6 توربو |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۴.۱ ثانیه |
طول | ۴,۳۹۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۴۷۵ میلیمتر |
وزن | ۱۴۰۵ کیلوگرم |
قیمت | ۸۰,۸۵۰ دلار |
احمدرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۸به نظر من مقام دوم حق آلفارومئو 4 c بود
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۸مگه هنوز گروهی مونده بود؟؟؟
عالی هستی پدال جان
نتایج رو هم به بی نظم ترین شکل ممکن منتشر کردی
.
حداقل در سری های بعدی کمی منظم تر دوئلها و نتایج رو بزارید
ضمنا اگه انتقادی میشه شخصا از سر علاقه به سایت پدال هست
اما با نهایت احترام، این بی نظمی اینجوری واسه مخاطب حس میشه که نظرش زیاد اهمیتی نداره
فقط پورشه
۲۷ مرداد ۱۳۹۸پورشه باکستر و کیمن بهترین خودرو های اسپرت جهان هستن
مدل های S ، T ، GTS و پایه به خاطر توربو داشتن و صدای بدشون انتقاد های زیادی بهشون میشد ولی حالا پورشه با مدل های کیمن GT4 و باکستر اسپایدر دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره مخصوصا با صدای تنفس طبیعی و قدرت ۴۲۰ اسبی که Z4 رو با ۴۱۴ اسب پشت سر میزاره
این است پورشه???
حسن
۲۷ مرداد ۱۳۹۸تو یه مطلب همه برندگانی که تا امروز معرفی کردید را بذارید با وقفه بود کلا فراموش کردیم چی شد.
ایمان
۲۷ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز
روی برچسب دوئل کلیک کن همه نتایج رو می بینی
Ardalan
۲۷ مرداد ۱۳۹۸نمیدونم چرا این الفا به شدت برا من جذاب و دوست داشتنیه
MAHDI
۲۷ مرداد ۱۳۹۸یه ماشین جذاب و دوست داشتنی!!!
تو این یکی دو روزه چند درگ جذاب برگزار شده که امیدوارم پدال مطلبشو بزاره.
درگ اول از مجله CARWOW بین : آئودی tt RS و
پورشه کیمن GTS و تویوتا سوپرا وآلپاین A110!!!!
درگ دوم از مجله Cars. co. za بین : تویوتا سوپرا
و ب ام و M2 کامپتیشن!!!
درگ سوم مجله تاپ گیربین:مرسدس AMG A35
و آیودی SQ2 و فولکس گلف R و سئات کوپرا آتکا (دوهاچبک و دو کراس اوور)
UNAS
۲۷ مرداد ۱۳۹۸نسبت به کوروت جدید شرف نداره ؟!
نوید جهرمی
۲۷ مرداد ۱۳۹۸بزار بیاد بیرون. اگه مجددا دوئل بین باکستر و کوروت برگزار شه میگم برنده کوروته/
Amir Machine
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ببخشید چه چیزیش به کوروت شرف داره؟
موتور چهار سیلندر توربوشارژش که همه به بد صداییش انتقاد دارن در برابر موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی خوش آوای کوروت؟
قدرت 365 اسبیش در برابر 495 اسب کوروت؟
شتاب 4 ثانیهایش در برابر شتاب زیر 3 ثانیه کوروت؟
قیمت 80 هزار دلاریش در برابر قیمت 60 هزار دلاری کوروت؟
porschesport
۲۷ مرداد ۱۳۹۸رقیب کوروت نیست که بخواد شرف داشته باشه ، اون دوستمون یه چیز گفت شما به دل نگیر فقط صبر کن 911 turbo جدید معرفی بشه.
حسن
۲۷ مرداد ۱۳۹۸اخه چه کار به کوروت داری، این مورچه چه کاری به کوروت داره! خیلی برداشت منفی نکنید، اخه کوروت کجا این کجا!
MOHAMAD.n.r
۲۷ مرداد ۱۳۹۸به نظرم رقبای اصلی بنز و الفا و پورشه بودند. (نظر شخصی?)
sina
۲۷ مرداد ۱۳۹۸قشنگترین پورشه همینه از دید من
ارشک
۲۷ مرداد ۱۳۹۸این نظرسنجی و انتخاب خنده داره .در کشوری که احتمالا یا هیچ کدوم از این مدلها وجود نداره یا اینکه یکی دو دونه هست مردم چه انتخابی می تونن بکنن؟
Archi KHAN
۲۸ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز خودزنی نکن در مورد کشورت
درسته ما و کشورمون خیلی کمبود ، نقص و مشکل داریم ولی فکر نکن تو حتی همون کشورهای اروپایی هم مثل نقل و نبات فراری و لامبو و پورشه و… ریخته
Ali Keyhani
۲۸ مرداد ۱۳۹۸تو هر کلاسی پورشه یکی از بهترینای دنیارو داره
اسپورت،سدان،suv،سوپراسپورت و حتی هایپرکار??