با اینکه پورشه پروتوتایپ سفارشی برگ اسپایدر Bergspyder را در سال ۲۰۱۴ ساخته بود اما آن را تا ژوئن سال ۲۰۱۹ معرفی نکرد. در این زمان بود که برگ اسپایدر به پیست رفت تا همراه با مدل نمادین ۹۰۹ برگ اسپایدر خودنمایی کند.
پورشه ۹۰۹ برگ اسپایدر با در نظر گرفتن وزن پایین توسعه یافت و تنها ۳۸۴ کیلوگرم وزن داشت که آن را به سبکترین خودروی مسابقهای تاریخ این برند بدل کرده است.
هماکنون ما نگاهی دوباره به باکستر برگ اسپایدر داریم که بر پایه نسل ۹۸۱ باکستر شکل گرفت است. این پروتوتایپ این بار در آلپ خودنمایی میکند هرچند پورشه تصمیم گرفته بیشتر از آنکه تصاویر این خودرو را در طبیعت منتشر کند از تصاویر استودیویی استفاده نماید.
اگرچه وزن این خودرو به اندازه ۹۰۹ برگ اسپایدر نیست اما هنوز هم خودرویی سبکوزن محسوب شده و تنها ۱۱۳۰ کیلوگرم وزن دارد. از جمله ویژگیهای خاص باکستر برگ اسپایدر میتوان به رول بار متمایز، پشت آمپرهای ۹۱۸، یک صندل ویژه و کلاه ایمنی خاص اشاره کرد.
نیروبخش این کانسپت تولید نشده پیشرانه ۳.۸ لیتری ۳۹۳ اسب بخاری کیمن GT4 است که باعث ایجاد نسبت وزن به قدرت احساسبرانگیز ۲.۸ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار میشود. این امر باعث شده باکستر برگ اسپایدر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴ ثانیه داشته باشد.
آنچه باعث تمایز بصری این کانسپت شده مواردی همچون رینگهای مشکی، کالیپرهای سبز، عناصر سبز رنگ بدنه و فرمانی پوشیده از آلکانتراست. این کانسپت همیشه مدنظر رانندگان حرفهای بوده و واقعاً جای شرمساری و تأسف است که حتی به تعداد محدود نیز تولید نشده است.
پورشه باکستر برگ اسپایدر در مسابقات تپه نوردی گایسبرگ سال ۲۰۱۹ معرفی شد و هماکنون نیز در موزه پورشه خودنمایی میکند.
Regra loaded
۲۵ آبان ۱۳۹۹دیگه دارید زخم میکنید با کانسپ های پورشه
زیزیگولو
۲۵ آبان ۱۳۹۹این روزا پورشه چقدر طرحای مخفی داره!!؟؟
Hadi
۲۵ آبان ۱۳۹۹این منو یاد 911R انداخت…
واقعاً موزه پورشه واسه من یکی از دیدنی ترین جاهای دنیاست…
919 استریت واقعاً حیف شد…
زیزیگولو
۲۵ آبان ۱۳۹۹????
مهرداد كمال
۲۵ آبان ۱۳۹۹ماشین بدون شیشه یجوریه
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۲۵ آبان ۱۳۹۹اگه تولید میشد خوب بود
همه کانسپت های مخفیش اگه تولید میشدن عالی بود….
Aria
۲۵ آبان ۱۳۹۹عاشقش شدم
R@min
۲۵ آبان ۱۳۹۹همینطوری پیش بره بعید نیست کانسپت دوچرخه و کامیون و وانتم از پورشه در بیاد
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۳۹۹۱۰ تاشون معرفی شدن _ ۵ تاشون هنوز مونده
ولی عجب ماشین هایی بودن ؛ یکی از یکی بهتر
فقط حیف که تولید نشدن ؛ مخصوصاً ۹۱۹ استریت
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹هم اون هم 904 لجند
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۳۹۹وقتی پورشه دیوانه میشود ?? !
از بس مدل ارائه کرده قاطی کردیم ، چه وضعشه تو این کرونائیه !!!
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹از ماشینی که قرینه نباشه خوشم نمیاد?????
فازشون چیه اونایی که اسپیدستر درست میکنن؟؟؟ مونزا sp1 هم همینطور???
ارشیاsvj
۲۵ آبان ۱۳۹۹مخالفم.
یه جهانه و یدونه اونتادور کانسپت J
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹نه من نمیگم اسپیدستر رو دوست ندارم ، میگم از قرینه نبودن بعضی اسپیدستر ها بدم میاد
دانیال
۲۵ آبان ۱۳۹۹اون sp1 واسه من خیلی عشقه. خاص و با ابهت
Amin-mc20
۲۵ آبان ۱۳۹۹خوب چرا وسط نذاشتن کابین رو؟؟؟
دانیال
۲۷ آبان ۱۳۹۹که خاصّ باشه
(Saeed(peugeot
۲۵ آبان ۱۳۹۹واقعا آدم قبطه میخوره به یه چیزی ….
اینقدر که خودرو تو مدل های مختلف ساخته ، همون قدر کانسپت به تولید نرسیده داره .
همه فقط و فقط سوپراسپرت ….
Ramin
۲۵ آبان ۱۳۹۹پدال نمیشه همه رو با هم بدید
خسته شدیم اینقدر کانسپت خونیدم. ولی جالب بود.
راستی اگه بحث کانسپت باشه. چانگان تو 4 سال 16 مدل کانسپت داده
به غیر از خودرو های تولیدش.
پس نگید اینقدر زیاده.
ای کاش پدال یه مطلب میزاشت همه کانسپت های پورش رو تو یه مقاله میگفت
Ramin
۲۶ آبان ۱۳۹۹اینم بدونید اگه پورشه مثلا تو چین بود بعد مثلا چری تو آلمان.
همه میگفتن پورشه پیف پیف آشغاله چینیه.
بعد چری آلمان عالی.
اگه 100 سال پیش چنین اتفاقی می افتد شک نکنید همه همینو میگفتن.
چون به کشور سازنده فکر میکنن وبرندش وپولش. انگار همه چی باید گرون باشه.
نکته بعد چانگان سایپا رو با چانگان چینی مقایسه نکنید چون کیفیت از زمین تا مریخ فرقشه. ??
مسعود
۲۶ آبان ۱۳۹۹هیچوقت از این تیپ ماشینا خوشم نیومد
همین تک سرنشینایی که شیشه هم ندارن
تقریبا تمام برند های غول حداقل یه مدل از این خودروها دارن مث فراری و لامبور