همواره زدن رکورد در پیست مشهور نوربرگرینگ برای خودروسازان بسیار اهمیت داشته است و سعی داشتهاند رکوردهای بهتری را در جهنم سبز به ثبت برسانند. حال دو نمونه از جدیدترین سوپراسپرتهای دنیا بهتازگی با همین هدف پای به نوربرگرینگ گذاشتهاند. این دو خودرو پورشه ۹۱۱ GT3 RS و شورلت کوروت ZR1 هستند که هردو رکوردهای سریع و قابلتوجهی را در نوربرگرینگ به ثبت رساندهاند.
اخیراً پورشه ۹۱۱ GT3 RS با ۵۲۰ اسب بخار قدرت توانسته یک دور پیست نوربرگرینگ را در زمان ۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه طی کند و بدین ترتیب به جمع خودروهای زیر هفتدقیقهای جهنم سبز پیوست. البته این زمان هیچ رکوردی محسوب نمیشود زیرا مدل قدرتمندتر GT2 RS با ثبت رکورد ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه سریعترین خودروی تولیدی نوربرگرینگ محسوب میشود اما این زمان هم رکورد قابلتوجهی بوده و GT3 RS را در جایگاه سومین خودروی تولیدی سریع در تاریخ نوربرگرینگ قرار میدهد.
درعینحال، کوروت ZR1 کمتر از پورشه در جهنم سبز موفق بوده است زیرا این سوپراسپرت آمریکایی با ۷۵۵ اسب بخار قدرت یک دور نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه طی کرده و بدین ترتیب در بین خودروهای بالای هفت دقیقه قرار میگیرد. این رکورد پیشرفتی جزئی را نسبت به رکورد کوروت Z06 نشان میدهد که در سال ۲۰۱۶ زمان ۷ دقیقه و ۱۹ ثانیه را در این پیست به ثبت رساند. همچنین برای مقایسه، دوج وایپر ACR که سریعترین خودروی آمریکایی تولیدی در پیست نوربرگرینگ محسوب میشود نیز رکورد ۷ دقیقه و ۱ ثانیه را به ثبت رسانده است.
درهرحال هیچکدام از این رکوردها رسمی نیستند؛ اما بااینحال نه کوروت ZR1 و نه ۹۱۱ GT3 RS هیچکدام نتوانستند رکوردداران فعلی جهنم سبز را به زیر بکشند زیرا همانطور که گفته شد هماکنون رتبهٔ نخست سریعترین خودروی تولیدی این پیست در اختیار پورشه ۹۱۱ GT2 RS با زمان ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه قرار دارد و در رتبهٔ دوم هم لامبورگینی اوراکان پرفورمانته با زمان ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه قرار گرفته است.
شاهین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷وایپر ی چیز دیگه بود
مطمئنن اگه الان ادامه میداد و نسخه های دیگش تولید میشد بازم میتونست رکورد بزنه و از کوروت پیشی بگیره
mehran911
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷در متن اومده
((( درهرحال هیچکدام از این رکوردها رسمی نیستند )))
این درست نیست پورشه بصورت رسمی این رکورد رو اعلام کرده
اما نکته مهمتر اینه که کوروت اصلا رکورد نزده !!! خودرو بصورت کاملا تمرینی چندین دور زده فقط و فقط همین شما اگه ویدیو رو ببینید کاملا متوجه میشید که کوروت به هیچ وجه برای تایم گیری تلاش نمی کنه
نکته که متاسفانه هیچ فردی بهش توجه نکرد اینه که چطور ممکنه Z06 سال گذشته با گیربکس دستی زمان 7:13 رو بزنه و نسخه ZR1 که با تاکید بیشتر برای پیست توسعه داده شده تایم ۷:۱۲ رو بزنه !!! یعنی فقط یک ثانیه بهبود اونم با گیربکس اتوماتیک و … !!!!
قطعا اینطور نیست کوروت برای تایم گیری رسمی به پیست خواهد آمد و قطعا زمان زیر ۷ دقیقه را خواهد زد
Saied
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷????
ایشالاه
KING 918
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷کدوم خودروساز با یه 6 سیلندر تنفس طبیعی رکورد جهنم سبز رو میزنه
خدایا این پورشه مال این دوره زمانی نیست مال 30 سال اینده س
maximus
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷6 سیلندر تنفس طبیعی و موتور عقب !!!
موتور عقب مثل پاندول عقب ماشین رو دنبال خودش میکشه و واقعا رکورد زدن با همچین موتوری اونم با 520 اسب بخار شاهکاره !
911 اگر موتور وسط یا حتی موتور جلو بود قطعا رکورد های خیلی بهتری میزد
Ali
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷دوست عزیز اتفاقا تو یه ویدیو دیدم که توضیح میده موتور عقب بودن ۹۱۱ به کمکش میاد و باعث شتاب گیری بهترش میشه منم دوست داشتم ۹۱۱ مثل ۹۱۱RSR جدید موتور وسط باشه اما موتور عقب بودن به نفعش تموم میشه
Ali
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷https://www.aparat.com/v/BaTK6
چون یوتوب فیلتره آپلود کردم آپارت
maximus
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷بله … الان بله …
الان موتور عقب بودن به کمک پورشه میاد … چون خود پورشه با کلی تلاش و هزینه این سیستم رو ارتقا و تکامل داده …
911 های نسل اول و دوم به شدت از مشکل بیش فرمانی و عدم حساسیت کافی فرمون رنج میبردن بعلاوه کلی مشکل دیگه که این ایرادات در هر سال ذره ذره رفع شد تا به این کمالی که الان شما میبینید رسیده .
یک پاراگراف رو از ویکی پدیا براتون میارم … اگر حوصله داشتید خوندنش خالی از لطف نیست
In 1972 a tremendous effort was made to improve the handling of the 911. Due to the 911’s unusual engine placement (rear-mounted, with most of the vehicle’s weight concentrated over the rear axle) early 911’s were prone to oversteer when driven at the limit, and could easily spin in the hands of an inexperienced driver. In an attempt to remedy this, Porsche relocated the oil tank from its position behind the right rear wheel to in front of it. This had the effect of moving the weight of almost 8.5 l (9 US quarts) of oil from outside the wheelbase to inside, improving weight distribution and thus, handling. To facilitate filling of the oil tank, Porsche installed an oil filler door (much like the fuel filler door on the left front fender) on the right rear quarter panel. Unfortunately, this unique design was scrapped after only one year, some say because inattentive gas station attendants were putting gas in the oil tank. The oil tank was subsequently moved back to its original position for model year 1973, and remained there until it was moved back within the wheelbase for the 964 models.
maximus
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷همینکه در تاریخ به جز 2 یا 3 مورد ، (که یکیش همین 911 هست ) …. هیچ ماشین اسپرتی با ترکیب موتور عقب ساخته نشده خودش نشون میده این آرایش موتور به خودی خود چقدر نسبت به موتور وسط و موتور جلو ضعف داره و برای تقویتش چقدر باید زحمت کشید
ماشین های موتور عقبی که در تاریخ ساخته شدن اکثرا سوپرمینی یا ون بودن !!!
چند مثال میزنم
اسمارت فورتوو
اسمارت فورفور
سیمکا 1000
فولکس بیتل
فولکس تایپ 2 ( همون ون های فولکس که تو کشور خودمون هم زیاد بودن)
سوبارو 360
رنو 4cv
BMW 600
تاتا نانو
تاتا پیکسل
سئات 600
سئات 850
سئات 133
هیلمن ایمپ
مدل های قدیمی اشکودا که اسمشون الان یادم نیست
زاز زاپاروژت ! (یه ماشین اوکراینی که از شوروی وارد میشد و تا چند سال پیش نمونه های خیلی کارکردش تو بعضی شهر های شمال دیده میشد … پدر من راننده ی کامیونه و حین عبور و توقف در شهر های مختلف بعضی نمونه هاش رو میدیدیم … موتورش صدای به شدت مسخره ای داشت !)
فیات 500
تاریخ پر از هایپرکار ها و سوپراسپرت های موتور وسط و موتور جلوئه …. اما حالا ببین وسط این ماشین های موتور عقب گمنام که پرفورمنس هر کدوم در حد موتورگازی هم نیست … یک کدوم شده پورشه 911 .
همین عظمت کار پورشه رو نشون میده
البته غیر از 911 سه ماشین دیگه هم هستن که احتمالا براتون جالب خواهند بود
دلوریون DMC12 ❤
Renault Apline A310
Renault Alpine A610
شورلت کورویر ❤
علیرضا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷من عاشق این کوروت هستم ولی ای کاش زمان بهتری داشت اما همین زمان هم خیلی سریعه برام عجیبه چون که کوروت توی پیست ویرجینای امریکا خیلی سریع بود اما تو این پیست نه زیاد
ساسان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷رکوردها4ثانیه به4ثانیه تغییرمیکنه تقریبا”..که در دنیای سریع سوپراسپرتها 4ثانیه 4سال محسوب میشه که شگفت انگیزه این نوع پیشرفت.
تاج پورشرو کی برمیداره در نوبررینگ..لامبو یاخودرو دیگری؟پورشه خیلی خودروساز چقرو بد بدنیه نمیشه به این راحتیا ازپسش براومد!ازپسشم بربیای زود دست بکار میشه وتاجشو پس میگره !!
درضمن 488پیستا هم تو پیست درحال رکورد گیری هست فیلماش درکنار باقی خودرو ها..فک کنم تازمانی که نتیجه درست نگیرن هیچکدوم اعدادو ارقامو منتشر نمیکنن…ولی عالی میشه فراریم اعلام کنه نتایجشو.فک کنم پیستا رکوردخیلی خوبی بزنه.
Ferrari
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷فراری قبل از رونمایی هر اتومبیل تو نوربرگرینگ اتومبیل رو تست میکنه.اما اینکه چرا تایم گیری نمیکنن یا اگه تایم میزنن اعلام نمیکنن کسی نمیدونه
یانکی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷تعجب بزرگ من از اینه که موتور1 هم همین خبر رو گفته بود در صوذتی که کوروت نسل قبل 7.19 زده و زد 06 7.12 زده اونوقت زی آر1 با این همه قدرت و عظمت همون رو تکرار میکنه.نکته بعدی اینه که نه کوروت نه کامارو با نمونه اتوماتیک تایم نزدن تا به حال این جایه تعجب داره با گیربکس اوتوماتیک راحت 3الی4 ثانیه بهبود میدن تایمشونو.
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷پورشه یه اسطوره است واقعا
Fericuda
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷منتظر رکورد ۴۸۸ پیستا هستیم
maximus
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷پورشه ، فراری ، مک لارن و لامبورگینی … این 4 تا در یک کلاس بالاتر از بقیه تو پیست کار میکنن
3 کشور ابر قدرت در زمینه ی موتوراسپرت بی شک ایتالیا، آلمان و انگلستان هستن و اگر بخوایم از هر کدوم از این کشور ها یک خودروساز رو به عنوان نماینده و آینه ی تمام نمای خودروسازی اون کشور انتخاب کنیم به خودروسازانی جز فراری ، پورشه و مک لارن نمیرسیم
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷راستش خیلی تعجب کردم بااین همه قدرت ومهندسی هایی که درش انجام شده.خیلی ضعیف عمل کرده.خیلی انتظار ازش میرفت.الان میشه تفاوت مهندسی روفهمید.رکوردgt3با۵۲۰اسب وکوروت با۷۵۰اسب واون همه گشتاور ولی باز خیلی کندتر بوده
maximus
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷هوراکان پرفورمنته ، اونتادور اس وی و 911 جی تی 2 و وایپر ACR هم با قدرت کمتر از کوروت ، رکورد بسیار بهتری زدن
یانکی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷زمانی که zr1 بخواد تو رینگ تایم بزنه مطمعن باشید رکورد gt2 رو پودر میکنه.
mehran911
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ماله این حرفا نیست که رکورد نوربرگ رینگ رو بزنه
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ولی شاید این پورشه است که خیلی خارق العاده عمل کرده .توخیلی جاها خوندم که پورشه مهندسی ترین خودروساز جهانه.واما مدل۹۱۱که نماد خودروهای مدرن همراه بااصالته.بهترین سوپراسپرت کاربردی جهان
رضا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی عجیبه انتظار داشتم ZR1 رکورد GT2 رم بزنه ولی حتی از پس GT3 ام برنیومده اونم با 235 اسب بخار بیشتر. باید اعتراف کرد پورشه شاهکار کرده و فعلا حرف اولو میزنه با رکوردای زیر 7 دقیقش
منتظر رکوردای جدید هایپرکارایی مثل پراجکت وان و والکری هستیم. ولی قبل ازون دوست دارم ببینم مرسدس با AMG GT بلک سریز رکورد بقیه رو میزنه یا نه چون احتمالا موضوع حساسیه برا این مدل
Elmiraj
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷انتظار داشتم زیر ۷ دقیقه رو ثبت کنه …….!!!
.
ولی شاید نسخه موتور وسط در آینده بتونه زیر ۷ دقیقه این پیستو درنورده .
Fk
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷انتخاب بین کوروت و پورش سخته
در واقع این دو خودرو رانندهاشون از دو فرهنگ خاص میتونن باشن
البته این نظر شخصیه منه
البته اگه قیمتو در مورد بالا برای خریدارانش فاکتور بگیریمً
منتظر موتور عقب کوروت هستم
رقابت این دو تا اون موقع دیدن داره
مرتضي مقدم
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷موتور عقب بودن حین شتابگیری یک مزیت محسوب میشه چون اینرسی جرم موتور روی چرخ های عقب میفته و این مزیت زمانی بیشتره که سیستم انتقال توان روی دیفرانسیل عقب باشه و یه مزیت دیگه اینکه رابط های مکانیکی انتقال توان ساده تر میشن چون موتور و محور محرک هر دو عقب ماشین هستن اما در حین حرکت در پیچ ها باعث بیش فرمانی و حرکت پاندولی خواهد بود همینطور حین ترمزگیری به دلیل تمرکز کمتر اینرسی جرمی روی چرخ های جلو اثر منفی روی ترمزگیری خواهد داشت.یکم غیر منطقی ب نظر میرسه این ترکیب و باید گفت این کار پورشه ی معجزه مهندسی حساب میشه