از زمان عرضه و ورود آریزو ۸ به عنوان لوکس ترین سدان مونتاژی، با خودرویی به شدت متوازن در زمینه طراحی، امکانات پیشرفته و موتور قدرتمند و پایدار مواجه هستیم که با بیشترین همخوانی را در بخش به بخش خودرو ارائه میکند.
وقتی صحبت از کیفیت رانندگی، هماهنگی موتور و گیربکس و همچنین قدرت و گشتاور میشود، آریزو ۸ در این دسته قرار میگیرد؛ جایی که شرکتهای خودروساز برتر جهانی و پرچمداران سنتی صنعت خودرو پیش از این به این مرحله دست یافتهاند. این موفقیت چشمگیر در بازار خودرو کشورمان تنها به تعداد محدودی از خودروهای لوکس و پرچمدار تعلق دارد.
آریزو ۸، به عنوان لوکسترین سدان مونتاژی در ایران، نه تنها امکانات و آپشنهای متنوعی را در کلاس خودروهای سدان سایز بزرگ ارائه میدهد، بلکه با روشن شدن موتور و شروع حرکت، توان و کیفیتی بینظیر را به چرخهای خودرو منتقل میکند. این خودرو در عین حفظ آرامش و پایداری، میتواند در سرعتهای بالا شما را روی صندلیهای باکیفیت خود میخکوب نماید.
ورود این سدان لوکس و سایز بزرگ به بازار خودرو کشورمان با نوآوریهای بسیاری در حوزه طراحی فنی و زیباییشناسانه همراه بوده است که آریزو ۸ را در مدت زمان کوتاهی به خودرویی مهارناپذیر در جادهها و پرچمدار کلاس خودروهای سدان تبدیل کرده است.
در این مطلب به بررسی دقیق بخش پیشرانه، سیستمهای پایداری و تعلیق آریزو ۸ میپردازیم و جهش تکنولوژیکی فونیکس را در ارائه یکی از برترین خودروهای بازار بررسی خواهیم کرد.
موتور قدرتمند ۲.0TGDI با تکنولوژی کونپنگ
آریزو ۸ دارای موتور ۲ لیتری با پاشش سوخت مستقیم “کونپنگ” است که میتواند ۲۵۴ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور را تولید نماید. این سدان لوکس از تکنولوژی پیشرفته “کونپنگ” با سیستم هوشمند احتراق داخلی i-HEC نسل دوم و کاملاً بهروز شده بهره میبرد که به اژدهای چینی شهرت یافته است.
این موتور قدرتمند دارای ویژگیهای فوقالعادهای مانند تزریق سوخت با فشار بالا، توربو شارژ کنترل شونده الکترونیکی، تکنولوژی خنککاری جدید، مصرف سوخت ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، کاهش اصطکاک، وزن سبک، توان بالا، استهلاک کمتر و شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه است که به برتری کامل آریزو ۸ در جادهها و خیابانهای شهری منتهی خواهد شد.
کیفیت این موتور قدرتمند ۲ لیتری با پاشش سوخت مستقیم، با عملکرد یک موتور ۳.۵ لیتر ۶ سیلندر خورجینی مقایسه میشود که در گذشته حجم و فضای بزرگی را در قلب خودرو اشغال میکرد. اما موتور فعلی آریزو ۸ با حجم و فضای کمتر، قدرتی فوقالعاده تولید مینماید و نه تنها نمایانگر پیشرفت مستمر تکنولوژی فونیکس است، بلکه قدرت تحقیق و توسعه تکنولوژیهای بنیادین فونیکس را نیز نشان میدهد.
گیربکس پیشرفته 7WDCT
انتقال قدرت از موتور به چرخها نقش مهمی در سیستمهای خودرو دارد که عملکرد آن بر کارایی کلی خودرو تأثیر میگذارد. در سالهای اخیر، جعبه دندههای متنوعی برای پاسخگویی به نیازهای گوناگون توسعه یافتهاند که یکی از این مدلها، جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه تَر است که مصرف سوخت و کیفیت رانندگی را متعادل میکند و به طور گستردهای در خودروهای باکیفیت بالا و میانرده استفاده میشود.
در نتیجه، برای انتقال قدرت بهتر و دریافت بهرهوری بالاتر، در این سدان لوکس از گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر (7WDCT) استفاده شده است که در همکاری با شرکت گتراگ آلمان توسعه یافته است. گتراگ از مشهورترین تولیدکنندگان سیستمهای انتقال قدرت و تأمینکننده جعبه دنده خودروهای لوکس بینالمللی و آلمانی است.
این همکاری برای استفاده از گیربکس پیشرفته در آریزو ۸، به راننده و سرنشینان خودرو پاسخدهی سریع، قابلیت اطمینان بالا، تعویض دنده سریع، نرمی بیشتر و صرفهجویی در مصرف سوخت را ارائه میدهد و کیفیت بهتری را در هنگام رانندگی تجربه خواهند کرد.
از ویژگیهای این گیربکس در آریزو ۸، امکان انتخاب حالتهای متنوع رانندگی اقتصادی، نرمال و اسپرت است که متناسب با نیازهای کاربران، امکان رانندگی در حالات مختلف را فراهم میسازد.
رانندگی آسوده
آریزو ۸ برای خلق تجربه رانندگی پایدار و لذتبخش، به سیستم مستقل مکفرسون برای تعلیق جلو و مولتیلینک برای تعلیق عقب بهره میبرد که ویژگیهای متعددی مانند پایداری عالی در مسیر مستقیم، متمایل شدن بسیار کم به چپ و راست هنگام پیچیدگی، بدون لغزش و خارج شدن از کنترل هنگام رانندگی در جادههای پرپیچ و خم را ارائه میدهد.
با عملکرد دقیق سیستم تعلیق و فرمان، این سدان لوکس با آرامش و دقت عمل بالا در هنگام رانندگی پرسرعت، نیازهای مشتریان مختلف را برآورده میکند.
آریزو ۸ با قابلیت تنظیم فرمان، نیازهای تمام رانندهها و کاربران را تأمین میکند. این خودرو در سرعتهای بالا و هنگام پیچیدن، فرمانپذیری پایدار را فراهم میسازد و در سرعتهای پایین هنگام پارک کردن، فرمانپذیری نرمتری را ارائه میدهد.
ایمنی قابلاتکا
خودرو آریزو ۸ با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته، عملکردهای متنوعی را برای حفظ پایداری و ایمنی سرنشینان خود ارائه میدهد. یکی از این عملکردها، سیستم کنترل کشش (TCS) است که به صورت دائمی فعال بوده و به کنترل و مدیریت قدرت موتور کمک میکند تا از لغزش چرخها جلوگیری کند. همچنین، سیستم کنترل داینامیک خودرو (VDC) به بهبود پایداری خودرو در شرایط مختلف جادهای و زمانی که خودرو در حال پیچیدن است، کمک میکند. این ویژگیها به راننده اطمینان خاطر میدهند که خودرو در شرایط مختلف به خوبی عمل میکند و پایداری آن حفظ میشود.
علاوه بر عملکردهای همواره فعال، آریزو ۸ به سیستمهای پیشرفتهای در حین ترمزگیری مجهز است که ایمنی و کنترل بیشتری را فراهم میآورد. سیستم ترمز ضد قفل (ABS) از قفل شدن چرخها در هنگام ترمزگیری شدید جلوگیری میکند و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) به توزیع بهینه نیروی ترمز میان چرخها کمک میکند. همچنین، سیستم جلوگیری از لغزش (RMI) و سیستم کمکی ترمز هیدرولیک (HBA) به تسهیل فرایند ترمزگیری و افزایش کارایی آن کمک میکنند.
از دیگر عملکردهای فعال در حین ترمزگیری میتوان به سیستم کنترل کاهش سرعت توقف (CDP) و ترمز پارک برقی (EPB) اشاره کرد که به نگهداری خودرو در حالت ایستاده کمک میکنند. همچنین، سیستمهای اتوهولد (AVH)، کنترل خودرو در سر بالایی (HHC) و کنترل خودرو در سر پایینی (HDC) از جمله ویژگیهای اضافی این خودرو هستند که به جلوگیری از لغزش در شرایط دشوار جادهای کمک میکنند. با این امکانات، آریزو ۸ تجربهای ایمن و پایدار را برای راننده و سرنشینان فراهم میآورد.
آریزو ۸ به عنوان سدان لوکس که با طراحی باشکوه و امکانات پیشرفته، قدرت و پایداری چشمگیری را برای علاقهمندان به دنیای سرعت و رانندگی فراهم میکند، انتخابی مطمئن برای طیف گستردهای از مصرفکنندگان، از جمله جوانان، نخبگان و خانوادهها است که رانندگی با بهترین تکنولوژی را تجربه نمایند.
VIPER
۱۹ دی ۱۴۰۳موتور 3.6 لیتری جی ام
و 3.5 لیتری تویوتا توان فراتر از 310 اسب بخار دارند
مزدا
۱۹ دی ۱۴۰۳تو بازار با این قیمت اصلا جذابیت نداره
به قیمت شرکتی هم نمیخرند.
واسه همین کلی هزینه تبلیغات میدن
ali_x76
۱۹ دی ۱۴۰۳نیسان ۲۰ سال پیش انجین SR20VE رو تولید میکرد که با ۲ لیتر حجم و بدون پرخوران، ۲۰۰ اسب توان میداد، انقدر هم ادعا نداشت.
ممد ژانگولر
۱۹ دی ۱۴۰۳واقعا پایداری و قدرت در امتداد شکوه طراحی و امکانات پیشرفته ایی داره که تویوتا کمریو میذاره جیب بغلش . به امید روزی که این خودرو به قیمت واقعی که حدودا یک میلیاردو دویست میلیون تومنه به دست مشتریا برسه . خدا بده برکت به این همه سود
حسین
۱۹ دی ۱۴۰۳شما الان تو ایران یک جنسی را تولید کنی ۱۰۰۰ تومن ، بخوای صادرش کنی چند میشه؟
هزینه حمل و گمرک و … بهش اضافه میشه ، بعد هزینه انتقال پول هم هست ، آخرش هم سود شما!
پس قطعا این ماشین نه در ایران ، حتی در قطر هم به قیمت چین عرضه نمیشه.
ممد ژانگولر
۱۹ دی ۱۴۰۳مش حسین آقا نمیدونم چرا از گرونی حمایت میکنی ولی خدمتت بگم که این خودرو اتیکت قیمتش در ظاهر ۱۷۰۰۰ دلاره و با توجه به اینکه با دست مزد پایین کارگر ایرانی مونتاژ میشه و اینکه با چینیا دیل میکنن رو تعداد بالا قیمتی که چین باهاشون حساب میکنه میانگین میوفته ۱۰۰۰۰دلار برای هر خودرو .تمام چیزای اشتباهی که گفتی بیاد روش کمتر از قیمتی که گفتم میوفته .
آرین
۱۹ دی ۱۴۰۳بیا پایین
لکسوس با ls
بی ام و سری 7
بنز s انقدر ادعا ندارن
تو که زباله ای بیش نیستی
سجاد
۱۹ دی ۱۴۰۳دیگه هر شرکت و هر گروهی در هر جایگاهی که هست برای خودش تلاش و تبلیغاتی داره. قرار نیست جلو همه وایسیم و به همگی بگیم زباله. مخصوصا اگه ایرانی بوده باشیم و از بچگی با پراید و پژو بزرگ شده باشیم. این ماشین صفرش ۲ تومن قیمت داره اونایی که مثال زدی صفرش بالای ۵۰ میلیارد. پراکنده گویی هم حدی داره
دیا
۱۹ دی ۱۴۰۳شاید اینایی که تو این پست امده داشته باشه . ولی نهایتا به درد دوتا مسافرت می خوره بعد از اون باید فقط دنبال مکانیک وقطعه فروش و هزارتا مشکل دیگه بدویی.
مصطفی
۱۹ دی ۱۴۰۳چین هیچ گاه خودرو ساز نبوده و خوردو ساز نخواهد شد از چین عاجزانه خواهش میکنم جان مادرش بیخیال صنعت خودروسازی شود😐😂
اشکان
۱۹ دی ۱۴۰۳ببینم تاحالا اصلا ماشین چینی سوار شدی که همچنین نظری میدی؟
یا اصلا ماشین چینی محصولات چری رو داشتی ؟
بعید میدونم .
مازیار
۱۹ دی ۱۴۰۳اون بالا نوشته رپورتاژ
یعنی یه نفر پول داده که منتشر بشه
پول که میدونید چیه؟
اونی که پول داده حتما داره میخونه
اگه هزینه سایت رو نمیدی این سوسه های ناجوانمردانه یعنی چی؟؟؟؟
حالا یه بار ده بار صد بار
بس کن دیگه
shetab-car
۱۹ دی ۱۴۰۳یکی از ایراداتی که با ماشینهای چینی وارده اینکه فوری فیس لیفت می زنن که باعث سردرگمی مصرف کننده میشه و قطعاتش یکم به مشکل بر می خوره چون تعدادشون کمتر از ماشین های کره ای و ژاپنی تو کشور هست قطعاتش سرسام آور گرونه اصلا هر چقدر هم قوی باشه اصلا بگو 500 اسب بخار ولی وقتی نتونی یه چراغ و یا یه سپر به قیمت مناسب براش پیدا کنی اصلا ارزش نداره سمتش بری
مجید
۱۹ دی ۱۴۰۳واقعا بااین قیمت ها ارزش نداره. حداکثر قیمت این خودرو یک و دویست تا یک و نیم باید باشه نه اینکه دو چهارصد پیشفروش بشه.. این موتور و اژدهای چینی اگه بعد از پنج سال به قورباغه چینی تبدیل نشه خوبه. چیزی که در خودروهای چینی دیده میشه، امکانات خوب در کنار ماندگاری بد و کیفیت ساخت قطعات برای مدت کوتاهه. محاله یه ماشین چینی با یه ماشین ژاپنی، آلمانی باهمون مشخصات یا حتی قیمت، بتونه از لحاظ طول عمر برابری کنه.. ولی خب وقتی درها بسته هست و سود تو جیب یه عده، این ماشین متوسط میشه اژدها، درست گفتن که در نبود خربزه، چغندر سالاره
سجاد
۱۹ دی ۱۴۰۳آقای پدال چرا کامنت کسی که وقت میزاره و کامنت مینویسه رو بی دلیل حذف میکنی؟ یعنی فکر میکنی چون ی حق ثبت یا رد کامنت دستته میتونی هرجور بخوای برخورد کنی؟
Galant.VR4(JDM)
۱۹ دی ۱۴۰۳پایداری ، قدرت و شکوه؟🤢
خب 350 میلیون خریدارم بیشتر نمیارزه
چیزی که الان اینا تولید میکنن
امثال ژاپن ، کره و خودروسازای غربی براشون خاطره 30 سال پیشه 🤫🇰🇷🇯🇵🇺🇲🇫🇷🇩🇪
سپهر
۲۰ دی ۱۴۰۳حوضی که ماهی نداره قورباغه توش پادشاست.