افایکس پریمیوم در سال ۱۴۰۲ تبدیل به یکی از محبوبترین کراساورهای بازار شد و به لطف طراحی جذاب، آپشنهای فراوان و پیشرانه قدرتمند، با بیش از ۲۵۰ درصد رشد در زمینه تولید و تقاضا، پرچمدار بود.
ایمنترین و سریعترین کراس اوور مونتاژی ایران در زمینه طراحی بدنه، مهندسی پیشرانه و استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا به بلوغ رسیده است که این خودرو را تبدیل به گزینهای مطمئن برای بازارهای جهانی از جمله استرالیا، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای توسعه یافته آسیایی کرده است،
ظاهر جذاب و دینامیک
درباره آنچه که افایکس پریمیوم پریمیوم را تبدیل به نسخهای محبوب برای مصرف کنندگان کرده سخن بسیار است اما نخستین مسالهای که به چشم می آید، طراحی نوآورانه این خودرو است.
افایکس پریمیوم دارای بدنه پهن و عضلانی است که مقاومت اندکی در برابر فشار هوا دارد و آیرودینامیک بالا و مصرف سوخت پایین را برای شما به ارمغان میآورد. فرم بنده فست بک این خودرو، نشان از یک خودرو آماده به حرکت دارد که بال عقب اسپرت، رنگ آمیزی متفاوت ستونها به خلق چهره اسپرت کمک کرده و پاسخی به نیازهای مصرف کنندگان از جمله قشر جوانتر جامعه است که امروزه به عنوان ترند جهانی شناخته میشود.
قوای محرکه قدرتمند
برای تبدیل شدن به سریعتر کراس اوور ایران، در کنار طراحی بدنه هوشمندانه، نیاز به دقت و ظرافت بالاست که ترکیب موتور ۱.۶ لیتر TGDI با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر، منجر به هماهنگی کم نقص پیشرانه و جعبه دنده شده و حاصل این هماهنگی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور شده است.
موتور ۱.۶ لیتر توربو شارژ با پاشش مستقیم، دارای مزایای متعدد مانند سیستم مدیریت حرارتی موتور، سیستم احتراق هوشمند IHEC، پاسخگویی سریع موتور به راننده و در نهایت شتاب اولیه بالا برای رسیدن از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۸ ثانیه است. در واقع این ترکیب منجر به بهینه تر شدن افایکس پریمیوم در قیاس با خودروهای با پیشرانه ۲ لیتری شده است.
افایکس پریمیوم از سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و نرمال برخوردار است که در حالت اسپرت، دریچه گاز حساسیت بیشتری دارد و تعویض دندهها در دور موتورهای بالا عمل میکند و عملکرد سیستم تعلیق هم خشکتر می شود و به هیجان رانندگی را بالاتر میبرد.
فناوری در خدمت افایکس پریمیوم
وجود تکنولوژیهای پیشرفته در این خودرو، منجر به بهبود کیفیت رانندگی شده است. روشن شدن خودرو از راه دور یکی از مزیتهای پرشمار این خودرو است که میتوانید قبل از سوار شدن، سیستم تهویه خودرو را روشن نمایید و حتی در صورت فراموشی محل پارک خودرو، به راحتی به افایکس پریمیوم دسترسی پیدا کنید.
در درون کابین از نمایشگرهای ۱۰.۲۵ اینچی دوگانه و پنل تهویه مطبوع لمسی بهره برده که دارای وضوح بالایی است و اطلاعات مربوط به خودرو به خوبی به نمایش در میآید.
سیستم صوتی هوشمند، اتصال به تلفن همراه به وسیله اندروید اتو و اپل کار پلی، سانروف برقی دو حالته، باز شدن درب صندوق با حسگر ریموت، کول باکس، شارژر بیسیم تلفن همراه، صندلیهای چند منظوره دارای سردکن و گرمکن، فرمان برقی دی کات و نورپردازی داخل کابین که تجربه رانندگی بهتری را در سفرها فراهم میسازد.
رانندگی نیمه خودران سطح ۲.۵
وجود سیستمهای پیشرفته همیار راننده در افایکس پریمیوم به افزایش تسلط راننده و ایمنی منتهی میشود. این خودرو از ۱۳ رادار پیشرفته بهره میبرد. رادار هشدار خروج از لاین، هشدار نقطه کور، رادار کمکی در تراکم ترافیکی، رادار کمکی کروز یکپارچه، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، رادار خروج از پارک، سیستم کنترل هوشمند نور بالا، رادار تعویض لاین، حرکت بین خطوط اضطراری، رادار جلوگیری خروج از لاین و سیستم هوشمند جلوگیری از برخورد در حین رانندگی، ضمن افزایش آگاهی شما، به طور خودکار از بروز سوانح جلوگیری مینماید.
ایمنی بالا در ابعاد جهانی
افایکس پریمیوم در بازارهای جهانی موفق به اخذ ۵ ستاره ایمنی از اتحادیه اروپا، استرالیا، چین و … شده است و با ۷۸ درصد فولاد با استحکام بالا به طور یکپارچه از بدنه و ایمنی سرنشینان در وسیله نقلیه اطمینان حاصل مینماید.
در این خودرو از آلیاژ آلومینیوم با نسبت ۱.۴۶ درصد و سختی بالا استفاده شده که در برابر برخورد از جلو مقاوم است و تعمیر آن پس از برخورد به سهولت انجام می شود. همچنین از فولاد حرارت دیده به نسبت ۱۰.۷۱ درصد استفاده شده است که قدرت تسلیم آن ۱۸۰۰ Mpa برآورد میشود. علاوه بر این در بدنه افایکس از فولاد با مقاومت فوق العاده بالا به نسبت ۱۸.۳۲ درصد بهره برده شده که جمیع این موارد از تغییر شکل خودرو پس از ضربه خودداری میکند.
ورود افایکس پریمیوم به بازار خودرو کشورمان، تنوع بزرگی در سلیقه و انتخاب مصرفکنندگان رقم زده است که این موضوع به علت وجود سیستمهای ایمنی پیشرفته، امکانات متعدد و پیشرانه قدرتمند که در هماهنگی با جعبه دنده این خودرو عمل میکند، افایکس پریمیوم را به گزینه مطمئن و جذاب برای خریداران تبدیل کرده است.
ممد ژانگولر
۱۳ شهریور ۱۴۰۳این که تشتک عقبش در میرفت که . حالا شد محبوبترین !
خبراش حتی تو کشورهای خارجی پیچیده که تو اولین پیچ ماشین ی طرف دیفرنسیال ی طرف
ولی خداوکیلی دوست داشتنیه و خوشگل و مجهز و گرون
کسرا
۱۳ شهریور ۱۴۰۳اون مربوط فونیکس fx اکسلنت بود نه پرمیوم
اول تحقیق کن
بعد بنال…
الکساندر گراهامبل
۱۳ شهریور ۱۴۰۳نشکنی یوقت!😂😂!
froG-driVer
۱۳ شهریور ۱۴۰۳این چه طرز برخورده عزیز؟!
Dan
۱۳ شهریور ۱۴۰۳یکم درست صبحت کنیم چیزی ازمون کم نمیشه
شاید طرف مقابلمونم با ملایمت بیشتر درمورد نظرمون تامل کنه
کسرا
۱۴ شهریور ۱۴۰۳جواب هرکسو مثل حرف زدنش باید داد
حسن
۱۳ شهریور ۱۴۰۳جالب بود واقعا تحسین برانگیزه
مث اینه بگی فلان مارک گربه میریزه تو سوسیس بعد بگی نه اون 40 درصده این 60 درصدش فرق داره
Avan
۱۳ شهریور ۱۴۰۳با حال بود، فونیکس با طعم گربه
آرین
۱۴ شهریور ۱۴۰۳#شعور
پژمان
۱۳ شهریور ۱۴۰۳دف و گیربکسش یه جاست
دف عقب که نیست
حسین
۱۳ شهریور ۱۴۰۳این خودرو در دو تیپ مختلف ساخته شد ،
یکی با موتور ۱۵۰۰ و تعلیق ساده که یکی اش در خارج ایراد پیدا کرد .
یکی با موتور ۱۶۰۰ و تعلیق مولتی لینک که تا الان مشکلی نداشته .
صد کیلومتر تقریبا باهاش رانندگی کردم ، شتاب و امکانات اش خوبه ، میگن ایمنی اش هم خوبه ، قیافه اش هم جوان پسنده . بقیه اش معمولی هست.
مزدا
۱۳ شهریور ۱۴۰۳طبیعی هست همچین مقالات چرتی تو سایت و پیچ های خودرویی ببینینم
چون عاملیت فروش برای خودروهای بد فروش خودشون پول خوبی خرج میکنند ک بگن فلان خودرو محبوب و لوکس و لندکروز و رنجرور چینی و… هست
آرمان
۲۱ شهریور ۱۴۰۳یک دونه از چندین هزار اف ایکس اکسل عقبش در رفت،شما تک گوگل سرچ کن ببین توی همین چند سال گذشته شرکت های بزرگ و معروف مثل تویوتا و فولکس واگن و رنو یا هیوندای چقدر فراخوان زدن برای ماشین های مشکل دار
بجای نظر دادن تکراری و الکی راجب ماشین چینی ها،واقع بین باشیم
حسن
۱۳ شهریور ۱۴۰۳وقتی رپورتاژمیزنی کامنتها باز باشه بهتره
تا مردم تجربه ی خودشون را بگن و بقیه بهتر بتونن تصمیم بگیرن بخرن یا نه
حسن
۱۳ شهریور ۱۴۰۳طراحی خوب در اصل ظاهرش خوبه
کابین ساده رو به خوب یا میشه گفت قابل قبول با متریال کم کیفیت
سوخت باکیفیت و نگهداری از گیربکسهای دوکلاچه هم در نظر بگیرید
حساسیت به بنزین ایران زیاده و نیاز به مکمل داره
شیفتر دنده پشت فرمان ندارد
در اصل موتور تیگو 8 روی این خودرو هست و موتورش نسبت به تیگو 7 به بنزین حساس تره
نسبت به رقبا زیادی گرونه استهلاکش بیشتره بازارش ضعیف تره
ali
۱۴ شهریور ۱۴۰۳با سلام
چون کشتی گیر بی رقیب همیشه پیروزه…..
گاس فرینگ
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ادعای گنده ایه ولی مطابق آمار ایکس ۲۲ پرفروش ترین کراس چینی و بعدش جک اس ۵