هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۲ که از ۱۶ تا ۱۹ آبان ماه برگزار شد، با استقبال استثنایی بازدیدکنندگان و جمعیتی که مشتاق کشف جدیدترین محصولات صنعت خودرو بودند، همراه شد. نکته برجسته این رویداد، معرفی رسمی آریزو ۶ جیتی توسط برند فونیکس بود که فناوری پیشرفته پلاگین هیبرید (PHEV) را به نمایش میگذاشت. فونیکس تأثیر قابل توجهی در نمایشگاه گذاشت و با غرفه خود تعداد زیادی از شرکت کنندگان علاقهمند به ویژگیهای نوآورانه آریزو ۶ جیتی را به خود جلب کرد. با شعار “فونیکس؛ ترسیم زندگی بدون مرز” حضور قدرتمند این برند و رونمایی از آریزو ۶ جیتی به موفقیت و هیجان کلی نمایشگاه خودرو کمک کرد.
نگاهها به سوی فونیکس
غرفه سازی جذاب، مراسم رونمایی و فناوری به روز محصولات، فونیکس را به یکی از پربازدیدترین و شلوغ ترین غرفه ها در بین شرکت های خودروسازی تبدیل کرد و تعداد قابل توجهی از علاقهمندان را به خود جذب کرد. فونیکس FX، تیگو ۷ پرو مکس، تیگو ۸ پرو، آریزو ۶ پرو، از میان محصولات فونیکس در بخش موتورهای احتراق داخلی و تیگو ۸ پرو e پلاس، نماینده فونیکس در بخش انرژیهای جدید بود.
فونیکس، پیشتاز در انرژیهای نوین
اکنون فونیکس در کنار حفظ ابعاد لوکس و درجه یک محصولات خود، قصد دارد در زمینه خودروهای با انرژی جدید موسوم به NEV (New Energy Vehicles) پیشگام باشد. فونیکس که Tiggo 8 Pro e Plus تیگو ۸ پرو e پلاس – یعنی محصول پلاگین هیبریدی خود – را در اولین قدم از این مسیر روانه بازار کرد، همچنان محصولات دیگری مبتنی بر فناوریهای PHEV و EV را با جدیدترین فناوریها و امکانات رفاهی لوکس به بازار خودرو عرضه میکند. اقدام فونیکس برای ایجاد غرفهای جذاب، متاثر از رویکرد این برند در عرضه خودروهای برقی یکی از عوامل جذب مخاطبان و بازدیدکنندگان بود.
مزایای PHEV
فناوری پلاگین-هیبرید (PHEV) به طور یکپارچه موتورهای احتراق داخلی را با نیروی محرکه الکتریکی ادغام می کند و مزایای زیادی را نسبت به خودروهایی با موتور احتراق داخلی (ICE) ارائه میدهد. یکی از مزایای برجسته PHEV ها در توانایی آنها برای ارائه رانندگی طولانی فقط الکتریکی به لطف ظرفیت باتری بیشتر است. با وصل شدن به منابع برق، PHEV ها به راندمان سوخت بهینه دست مییابند و هزینه های عملیاتی و اثرات زیست محیطی را کاهش میدهند. در مقایسه با رقبای خود، محصولات PHEV دارای چندین ویژگی قابل توجه هستند. اول و مهمتر از همه، انتقال بین موتور بنزینی و موتور الکتریکی به طور یکپارچه است که تجربه یک رانندگی روان و کارآمد را تضمین میکند. علاوه بر این، PHEVها به دلیل حداقل صدای خروجی خود مشهور هستند و در مقایسه با بسیاری از رقبا، سواری آرامتر و راحتتری ارائه میدهند.
یکی از نمونه های قابل توجه فناوری PHEV در تیگو ۸ پرو e پلاس گنجانده شده است. این وسیله نقلیه نه تنها شتاب خیره کننده را نشان می دهد، بلکه بر تعهد آن به دوستی با محیط زیست تأکید میکند. Tiggo 8 Pro E Plus با برد تمام الکتریکی چشمگیر تا ۷۵ کیلومتر، گزینهای قانع کننده را برای کسانی که به دنبال کاهش ردپای کربن هستند، ارائه میدهد. بهعلاوه، برد ترکیبی آن تا ۹۵۰ کیلومتر، عملی بودن و تطبیق پذیری را تضمین می کند و آن را به انتخابی جذاب برای افرادی تبدیل میکند که هم سازگاری با محیط زیست و هم قابلیتهای رانندگی در مسافت طولانی را در اولویت قرار میدهند. همانطور که صنعت خودرو به پیشرفت خود ادامه می دهد، PHEVهایی مانند Tiggo 8 Pro E Plus نمادی از آینده سبزتر و پیشرفتهتر برای حمل و نقل هستند.
رونمایی آریزو ۶ جیتی
آریزو ۶ جیتی، جدیدترین سدان فونیکس، نه تنها به دلیل طراحی تهاجمی، توجهات را به خود جلب کرده، بلکه عنوان ممتاز سریعترین سدان مونتاژ شده در بازار ایران را نیز به خود اختصاص داده است و شتابی چشمگیر را به دست آورده است که آن را تنها در ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. این شاهکار قابل توجه، هیجان قابل توجهی را در بین علاقهمندان به خودرو برانگیخته است و شهرت آریزو ۶ جیتی را به عنوان یک سدان با کارایی بالا تقویت کرده است. علاوه بر این، عرضه این سدان پیشرفته در نمایشگاه اصفهان نه تنها سرعت و قدرت بیسابقه آن را به نمایش گذاشت، بلکه بر تعهد آن به ایمنی و راحتی تاکید کرد. گنجاندن سیستمهای کمک راننده پیشرفته (ADAS) بیشتر بر تعهد این برند به ارائه ویژگیهای پیشرفته تأکید میکند. آریزو ۶ جیتی دارای مجموعه ایمنی پیچیده ای متشکل از ۱۳ رادار ADAS است که رویکردی جامع و هوشیار را برای پیشگیری از تصادف و کمک به راننده تضمین میکند.
آریزو ۶ جیتی علاوه بر عملکرد و ویژگیهای ایمنی، طیف وسیعی از آپشنهای رفاهی را ارائه میکند که به تجربه رانندگی بهتر کمک میکند. از رابطهای فناوری نوآورانه گرفته تا عناصر طراحی ارگونومیک، این سدان با در نظر گرفتن راحتی و رضایت مشتری ساخته شده است. ترکیب سرعت، ایمنی و راحتی، آریزو ۶ جیتی را به عنوان یک انتخاب برجسته در بازار سدانهای ایران قرار میدهد که نشاندهنده تعهد فونیکس به ارائه یک تجربه رانندگی پویا و ممتاز است. رونمایی از این سدان در نمایشگاه اصفهان نه تنها توان فنی آن را به نمایش گذاشت بلکه لحظه مهمی را در تحولات خودروسازی ایران رقم زد.
فونیکس در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۲ در کانون توجهات قرار داشت و جایگاه خود را به عنوان نامی پیشرو در صنعت خودرو تثبیت کرد. رونمایی از آریزو ۶ GT که به عنوان سریعترین سدان مونتاژ شده در ایران با شتاب چشمگیر ۷ ثانیهای تحسین شده است، توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرد. غرفه فونیکس با ساخت و ساز جذاب و مراسم رونمایی، به عنوان یکی از پربازدیدترین غرفهها در بین تمام شرکتهای خودروسازی ظاهر شد و علاقهمندانی را که مشتاق کشف محصولات نوآورانه این برند بودند به خود جلب کرد. فونیکس با تعهدی قوی به خودروهای انرژی جدید (NEV)، تیگو ۸ پرو e پلاس را به نمایش گذاشت، یک هیبریدی پلاگین که نمونه ای از تعهد این برند به فناوری های پیشرفته و امکانات رفاهی لوکس است. تاکید بر مزایای PHEV، همراه با جایگاه جذاب این برند، بر نقش پیشرو فونیکس در چشم انداز سریع در حال تحول خودروهای الکتریکی تاکید کرد. این نمایشگاه نه تنها مهارت فونیکس را در ساخت خودروهای با فناوری پیشرفته و سازگار با محیط زیست نشان داد، بلکه نقطه عطفی در شکل دادن به آینده بازار خودروی ایران بود. ترکیب پویا از سرعت، ایمنی و راحتی که توسط فونیکس در نمایشگاه اصفهان به نمایش گذاشته شد، جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی مستحکم میکند و نگاهی اجمالی به آینده هیجان انگیز و پیچیده حمل و نقل ارائه می دهد.
در ادامه گزارش تصویری از غرفه فونیکس در نمایشگاه اصفهان را مشاهده می کنید:
زیزیگولو
۲۳ آبان ۱۴۰۲فونیکس FX فقط تو عکس قشنگه که اینم از هنر عکاسها هستش وگرنه تو خیابون یا تو جاده هرچی نگاهش میکنی اصلاً زیبایی نمیبینی
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آبان ۱۴۰۲زیزیگولو جان
شاید باور نکنی ولی من از درخشِشِش چشم درد گرفتم ، الانم دارم میرم دکتر چشمپزشکی !
دعام کنید !
زیزیگولو
۲۳ آبان ۱۴۰۲باور کردم نوید جان😂😂😂👌👌
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۲خوشحالم کردی درکم کردی 😂👋🏻
از چشم پزشکی برگشتم ، خداروشکر بهخیر گذشت اما دکتر گفت مراقبِ نورِ درخششِ فونیکسهای آینده باش و من گفتم چشم !
مرسدس بنز
۲۳ آبان ۱۴۰۲خدایی کافه رفتن بهتره از رفتن به نمایشگاهی که فونیکس توش رونمایی داره
Anti Tesla
۲۳ آبان ۱۴۰۲والا من تاحالا ۲۶ سال سن کافه نرفتم.
بنظرتون غیر طبیعی هست؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آبان ۱۴۰۲من 38 ساله هستم و سرجمع، 10 مرتبه شاید کافه رفته باشم
شام بیرون ترجیح میدم به قهوه خوری و سوسول بازی
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آبان ۱۴۰۲جناب اشتری اینا مهم نیست شما چند بار کافه یا شام بیرون رفته باشید !!!!
مهم اینه شما با کی ۱۰ بار رفتید کافه و شام بیرون 😊 ؟
شما مو میبینید / من پیچش مو !
Mercedes
۲۴ آبان ۱۴۰۲آخه دقیقا 😂
Mercedes
۲۳ آبان ۱۴۰۲یه سوال
چطوری اینقدر غرفه سازی های عجیب غریبی ایرانی ها میکنن؟
من نمایشگاه های پکن ، نیویورک ، تورنتو ، ژنو و … رو دیدم همشون خیلی ساده و نهایت با یک مانیتور بودن که اطلاعات رو نشون میداد
ولی واسه ایرانیا اینگار ۱۰۰ سال آیندس! پر از تکنولوژی و انواع و اقسام نورپردازی و دیزاین های ماورایی
توی معماری و خونه سازی هم همینطوره
خونه های کشور های دیگه خیلی سادست ولی ایران… اینکار وارد قصر های دیزنی شدی، یا سرزمین های مدرن ۱۰۰ سال اینده ، حتی خونه های ارزون قیمت
یعنی بقیه کشورها این تکنولوژی هارو ندارن؟ یا هنرش رو ندارن؟ یا حال نمیکنن باهاش؟ خیلی عجیبه واسم نظرتون چیه؟
𝐀𝐥𝐢
۲۳ آبان ۱۴۰۲داداش ایران انگار ۱۰۰ سال آیندس؟ برو یه نگاه کشور های دیگه و پایتخشتاشون بنداز . به نظرم ایران صد سال از معماری عقبه. درباره نور پردازی غرفه ها هم اینکارو میکنن تا مردم بیشتر جذب محصولات در جه دو سه چینی بشن تو عکاس هم معلومه چقدر جمع شدن
Mercedes
۲۴ آبان ۱۴۰۲آره قسمت دوم رو موافقم
ولی راجع قسمت اول
الان مثلا همه برج های نیویورک بجز ۳-۴ تا همشون شبیه همدیگه هست
یا مثلا تورنتو هم همینه
اروپا هم که کلا یک شکله
چند تا استثنا هستن مثل توکیو ، شانگهای ،دبی و …
ولی چند وقت پیش داشتم تو اینستا یه عکس های میدیدم معماری های futuristic در حال ساخت تو شمال و تهران دهنم وا مونده بود
منم همین فکر شمارو میکردم ، اینارو که دیدم بعد با خونه های مثلا آمریکا مقایسه کردم دیدم معماری های اینجا خیلی عجیب غریبه ، اونجا خونه ها بزرگه ، یا برج زیاد داره ولی معماری خلاقانه ای معمولا ندارع همشون جعبه های مستطیل شیشه ای هستن
بازم شاید من اشتباه میکنم نمیدونم چیزایی که تو اینستا دیدم رو گفتم
البته چند تا کشور مثل ترکیه ، امارات ، چین و کانادا هستن که معماری هاشون خیلی خفنه ولی خب من با همه کشور ها مقایسه کردم
شایدم سبک ایرانی قدیمی شده و من تو ماتریکسم !؟
aliasn
۲۳ آبان ۱۴۰۲درخشش یا درخشاندن؟ مسئله این است !!
علی جردن
۲۳ آبان ۱۴۰۲خود چینیا به این فونیکس ها بی توجهی می کنن و توی کشور خودشون نمی درخشن میان که توی ایران یهویی می درخشن و تعریف و تمجید می کنن ازشون
Mercedes
۲۴ آبان ۱۴۰۲فونیکس fx premium خدایی خوبه با توجه به قیمتش
بقیه رو کار ندارم خیلی از چینی ها گرون دوبرابر قیمت جهانی و …
ولی فونیکس انصافا خوبه الان با ۱.۵ میلیارد (تازه کمتر چند وقت پیش شده بود ۱۱۰۰-۱۲۰۰) چی میدن تو کشورای دیگه؟ هیچی تهش کامارو ۷-۸ سال کارکرده فکر کنم بدن که عمرشو کرده (۲۰-۲۵ هزار دلار)
تو چینی های داخل ایران سه تاشون رو خیلی دوست دارم
فونیکس fx premium
هونگچی h5
و این شاسی بلند جدیده که مانیتور هاش شبیه بنز های eq بود و ۲۲۰ اسب قدرت داشت (فکر کنم دو مدل بود یکی اکستریم txl یکی دیگه هم با همین مشخصات ولی شاسی بلند فول سایز بود)
اینارو من دوست دارم تو چینی ها بنظرم ارزش خرید بالایی دارن نسبت به بقیه محصولات داخل ایران
ولی خب بقیه رو من جمله لاماری ، تیگو ، آریزو ، و این جدیدایی که آوردن خوشم نمیاد
ARMAN سابق
۲۳ آبان ۱۴۰۲مردم بیچاره رو چقدر ساده این حرومیا با این آشغالای بی کیفیت خام می کنن
دلیلشم واضحه
مردم ایران آپشن در درجه اول براشون قرار داره حتی زمانی هم که واردات آزاد بود می رفتن کره ای میخریدن چرا چون آپشن بیشتری از مدل مشابه ژاپنیش داشت اینم مثل همینه.
دیگه کیفیت و دیتیل و اینا اهمیتی براشون نداره که میرم دو و خورده ای پول ماشینی میدن که سازنده از روی گداییش سنسور رو همرنگ بدنه نمیزنه
Dead man95
۲۳ آبان ۱۴۰۲اینا مگ اینکه تو نمایشگاه اصفهان و تهران و مشهد بدرخشن،ک رقبای مستقیمشون دنا و تیبا و شاهینه
Hamid3x
۲۳ آبان ۱۴۰۲خدابیامرزه مزدا رو یه لوگو طراحی کرد
باقی برندها بتونن ازش الگو بردارن
شما یک ذره خلاقیت تو لوگوشون نمی بینی ولی ادعاشون تا 3 کهکشان اون ورتر میرسه
دراکس نابودگر لازمه بیاد این هارو له کنه😅