رپورتاژ

نکات جالب طراحی فونیکس تیگو 8 پرومکس IE

تیگو ۸ پرو مکس آی ای، به عنوان یک شاسی‌بلند لوکس و دو دیفرانسیل، با طراحی چشم‌نواز، مدرن و گیرا و ویژگی‌های فنی قدرتمند خود، جایگاه ویژه‌ای در بازار خودروهای شاسی‌بلند ایران پیدا کرده است. این خودرو نه تنها به عنوان یک شاسی‌بلند هفت نفره، بلکه به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین شاسی بلند دو دیفرانسیل بازار و محبوب‌ترین شاسی بلند دو دیفرانسیل کشور نیز شناخته می‌شود.

طراحی بیرونی: تلفیقی از زیبایی و عملکرد

طراحی بیرونی تیگو ۸ پرو مکس آی ای، حاصل تلفیق اصول زیبایی‌شناسی و آیرودینامیک است. این طراحی نه تنها به خودرو ظاهری جذاب و مدرن می‌بخشد، بلکه بر عملکرد و کارایی آن نیز تأثیر بسزایی دارد.

فونیکس تیگو 8 پرومکس IE

در نمای جلو، جلوپنجره الماسی ماتریسی، همراه با چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو به‌صورت ۴ بعدی، هویتی قدرتمند و آینده‌نگر به خودرو بخشیده است. ابعاد بزرگ جلوپنجره، حسی از قدرت را تداعی می‌کند.  این طراحی، ضمن ایجاد جریان هوای بهینه، به بهبود ضریب آیرودینامیکی خودرو نیز کمک می‌کند. هماهنگی مناسبی بین طراحی جلوپنجره، سپرهای جلو و چراغ‌ها وجود دارد. این سبک طراحی بدور از اغراق شدید بوده و ماندگاری بالایی دارد به گونه‌ای که به عنوان یک خودروی لوکس، جدابیت ظاهری خود را تا سالهای متمادی حفظ می‌نماید.

فونیکس تیگو 8 پرومکس IE

در نمای بغل، خطوط جانبی تیز و رکاب‌های جانبی، به خودرو ظاهری اسپرت و پویا بخشیده است. همچنین، این طراحی روان به بهبود پایداری خودرو در سرعت‌های بالا کمک می‌کند. تورم گلگیرهای جلو و عقب، نمایی عضلانی ایجاد کرده‌اند. سقف هم با شیبی بسیار ملایم به سمت عقب کشیده شده تا فضای سر سرنشینان ردیف دوم و سوم کاهش پیدا نکند و در عین خال نمای پویای جانبی حفظ شود. خظ شانه در ارتفاع بالاتری قرار گرفته تا استواری بیشتری از خودرو به چشم بیاید و سرنشینان نیز اطمینان روانی بیشتری در داخل کابین داشته باشند. ستون عقب نیز با فرم زیبایی به سمت سقف متمایل شده و به نوار کرومی در قسمت بالایی متصل می‌شود.

رینگ‌های ۱۸ اینچی لوکس اسپرت با پره‌های نازک به صورت دو رنگ، جذابیت بیشتری در نمای کناری ایجاد کرده‌اند.  استفاده از پلاستیک مشکی رنگ هم در نمای جانبی محدود به نقاط حاس ضربه گیر مثل لبه گلگیرها شده تا فرم یکدست‌تر و لوکس‌تری شاهد باشیم. پایه باربند یک‌پارچه، علاوه بر افزایش ظرفیت بار خودرو، به آن ظاهری کاربردی بخشیده است.

فونیکس تیگو 8 پرومکس IE

در نمای عقب، چراغ عقب ماتریسی کریستالی، همراه با چراغ‌های راهنمای آبشاری در یک  قاب دودی با زوایای دقیق، ظاهری منحصر به فرد و جذاب به قسمت عقب خودرو بخشیده است. این طراحی، علاوه بر زیبایی، به افزایش دیدپذیری خودرو در شب کمک می‌کند. دو چراغ با یک نوار کرومی باریک به هم متصل شده‌اند که عبارت فونیکس هم در بالای ان نقش بسته است. اگزوهای چهارگانه به صورت دو جفت دوتایی در دو سمت، نشان می‌دهد که با خودرویی پرتوان روبروییم. در زیر سپر عقب از یک دیفیوزر مشکی رنگ برای ضربه پذیری مناسب بهره گرفته شده است.

سانروف پانورامای بزرگ تیگو ۸ پرومکس، علاوه بر افزایش نور داخل کابین، به سرنشینان دید وسیع‌تری از محیط اطراف و آسمان ارائه می‌دهد. افزایش ورود نور به کابین دلباز خودرو، حس مطبوعی ایجاد می‌کند. طراحی پانورامای سقف در زیبایی طراحی بیرونی خودرو نیز تاثیرگذار است.

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی تیگو ۸ پرومکس IE، هماهنگی اجزای بدنه و طراحی موزون آن است. این طراحی به طور کلی با زبان طراحی “Life In Motion” چری همخوانی دارد و تحت تأثیر طراحی خودروهای مدرن اروپایی و آمریکایی خلق شده است. طراحی تیگو ۸ نه تنها به زیبایی خودرو کمک کرده، بلکه بر عملکرد آن نیز تأثیرگذار بوده است. به عنوان مثال، طراحی آیرودینامیک بدنه، به کاهش مصرف سوخت و افزایش پایداری خودرو در سرعت‌های بالا کمک می‌کند.

تیگو ۸ پرو مکس آی ای، با طراحی بیرونی چشم‌نواز و ویژگی‌های فنی قدرتمند خود، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در کلاس شاسی‌بلندهای لوکس و دو دیفرانسیل مطرح می‌شود. این خودرو با ترکیب هماهنگ زیبایی و عملکرد، توانسته است نظر بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو را به خود جلب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹۹ رای

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Nismo

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1689 ديدگاه)

    طراحیش رو دوست دارم
    واقعا خوبه و پخته است👍

    موافقم 93
    مخالفم 27
  2. امیر

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یک ساله دارم به عنوان ماشین دوم برای بیرون شهر استفاده میکنم
    حدود 7 هزار تا رفتم باهاش و واقعا راضیم

    موافقم 69
    مخالفم 23
    1. Mgh

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      بله خصوصا صدای تلق تلقی که از سانروفش میاد!!

      موافقم 35
      مخالفم 46
      1. میلی

        ۲۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با دومیلیون وکیوم میکنن تا ابد
        نمیتونی بخری ایراد نزار الکی
        تو چینی هیولا تو امریکا و اروپا هست

        موافقم 18
        مخالفم 11
      2. مجتبی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دقیقا منم این ماشین رو دارم و الان کیلومترش روی ۲۰ هزاره
        از ۱۶هزار صدای تق تق سانروف شروع شده
        دوبارم بردم نمایندگی و برای سرویس سانروف با وجود گارانتی پول گرفتن ولی مشکل رفع نشده
        و الان تو فصل سرما صداش بیشترم شده

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. SS

      ۲۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (833 ديدگاه)

      امیدوارم که لذتش رو ببرید و براتون خوب باشه
      با مصرفی که شما دارید یعنی ۷۰ هزار کار در ۱۰ سال که هیچ ماشینی نباید هیچ مشکلی داشته باشه
      ……
      اما مشکل من با این شرکت هست که به دنبال توهم پرا‌کنی هست تا در بازار انحصاری ایران لوکس کوچه خلوت باشه
      واقعیت این هست که بالاترین مدل چری یعنی ۸ پرو مکس در معدود بازارهای آزاد مثل استرالیا که عرضه میشه رقیب خودروهای دست دوم ژاپنی هست که خود اون ژاپنی ها هم به هبچ وجه لوکس محسوب نمیشن و کاملا اقتصادی هستن. مزیتی که چری در این بازارها روش حساب باز کرده گارانتی و سرویس رایگان ۷ ساله و قیمت پایینتر از رقبا هست.
      اما اینجا ایران هست و حتی چینی درست حسابی هم وارد نمیشه پس میشه هر چرندی رو گفت.
      پیشنهاد تیتر بعدی: دلایل برتری x22 pro بر رولزرویس کولینان

      موافقم 69
      مخالفم 16
      1. حامد

        ۲۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        مواقفم

        موافقم 15
        مخالفم 2
    3. Mohsen. G

      ۲۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (178 ديدگاه)

      بله بسیار ماشین خوبیه ولی واسه کسی که فضای 7 نفره اش نیازی نداره خرید اکستریم TXL منطقی تره، هم دو دیفرانسیل مثل پرو مکس و آپشنهاش کاملتر ضمنا 7 سال گارانتی و 5 سال سرویس رایگان داره

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. Jeyjey

        ۲۹ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جایی که میوه نباشه چقندر میشه سلطان میوها
        به هیوندا سانتافه۲۰۲۴ نگاه کردی از اون کوپی گرفتن

  3. موستانگ

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    توی ماشین های صفر چینی ماشین خیلی خوبی هست و برای استفاده ماشین خانوادگی گزینه‌ی خوبی هست فقط یه بدی که داره اینکه لوازمش کمه و با بنزین ایران زیاد سازگار نیست واین موضوع توی درازمدت ممکن است دچار مشکل بشه

    موافقم 35
    مخالفم 13
  4. Mohsen68

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    تیگو پرو مکس؟!

    صنعتی که نمیتونه برا ماشینش اسم انتخاب کنه و باید اسم گوشی های اپل رو بیاره بذره رو ماشینش! مشخصه تهش چی میخواد در بیاد ازش…

    موافقم 30
    مخالفم 61
    1. حامد

      ۲۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مواقفم نفت مارو میبرن بجاش اینجور چیزا رو میدن بهمون خدانکنه اینا به خرج بیوفتن بعد راضی بودن رو بهتون میگم چیه

      موافقم 13
      مخالفم 12
  5. علیرضا

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین بسیار لوکس و پر قدرتیه ؛ تنها نگرانی موجود بحث تامین قطعات یدکی در دراز مدت چگونه خواهد بود و اینکه آیا کیفیت نامطلوب بنزین های داخلی و پایین بودن عدد اکتان بنزین ها آیا در دراز مدت به توربوشارژ و موتور ماشین صدمه نخواهد زد ؟
    من چندی است به این دو علت از خرید این ماشین عالی صرف نظر کرده ام ؛ شاید نگرانیم هم بیجا باشد ولی مطمئن نیستم.

    موافقم 25
    مخالفم 15
  6. بهرام

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تیگو هشت e+دارم و باهاش بیست هزار کیلومتر رانندگی کردم واقعا خیلی بیصدا و راحت هست شتاب بی نظیری داره فقط تامین قطعاتش یک مشگل به حساب میاد

    موافقم 24
    مخالفم 9
  7. علیرضا

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (252 ديدگاه)

    اگر تیگو ۹ تولید بشه افت قیمت زیادی برای این مدل پیش میاد و توی بازار دست دوم هم خریدارش کم میشه
    دقیقا اتفاقی که برای تیگو ۷ با عرضه تیگو ۷ پرو افتاد

    موافقم 24
    مخالفم 8
  8. علی منصوری

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (465 ديدگاه)

    ماشین خوبیه تو سگمنت خودش،قیمتش نسبت به امکاناتش معقوله،

    موافقم 13
    مخالفم 6
  9. مسعودنجفی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشینو خریدم و ازش راضیم.

    موافقم 18
    مخالفم 5
  10. علیرضا

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان تیگو ۸ پرو مکس برا ما ایرانیا ماشین لوکسی حساب میشه که جز پراید پژو و سمند تو کشور چیز دیگه ای نداشتیم خداشاهده بزار ۳ یا ۴ سال از عمرش بگذره بعد ببینم حرف برا گفتن دارین چینیا فهمیدن ما ایرانیا چه ماشینایی داریم فقط با ۳۰ سانت ال ای دی و ۴ تا دونه دکمه بهش میگیم اپشن گولمون میزنن تابستون بشه هواگرم بشه توربو برا ایران میگم به خصوص شهرهای جنوبی چه مزیتهای خوبی برا صاحبان ماشین بدنبال داره

    موافقم 7
    مخالفم 26
    1. وحید

      ۲۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فعلا قرارداد ۲۵ ساله با چین بستیم
      بنز و بی ام و که وارد کنند منتاژ چین و بیشتر قطعاتش از چین

      موافقم 4
      مخالفم 2
  11. علی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگرمطالعه فرماییدماشینهای مدیران خودرو درخود چین درجه ۲ و۳ حساب میشود.متریال داخلشون هم زیادجالب نیست.فکرنکنم باتوجه به آزادشدن ماشینهای وارادتی که درحال انجام هست کسی دیگربااین قیمتها ازمدیران خودرو خرید کند.برای همینه که بتازگی تمام ماشینهاش را ازدم قسطی کرده.بنظرم ماشینهای درجه ۱ چینی مانند هاوال ۶ و جیلی جدید بخرید که امتحانش راپس داده است.

    موافقم 8
    مخالفم 12
  12. گلی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من از ۴۰۱ پرومکس رو دارم و ۷۰ هزارتا باهاش رفتم
    هیچ مشکلی تا الان نداشتم
    حتی با این بنزین هایی که بدرد نمیخوره
    فقط مشکل لوازم هست که بد گیر میاد من یه جلو پنجره نتونستم پیدا کنم برایش
    ولی مجموعا خیلی راضی هستم

    موافقم 12
    مخالفم 1
  13. علی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مدتیه صدای سانروفش دراومده و واقعا عذاب آوره
    نمیدونم چیکارش کنم؟!!
    کسی هست که راهنمایی کنه؟
    البته از بقیه جهاتش خوبه و ازش راضی ام.
    یه سفر باهاش رفتم ترکیه و خیلی نرم و راحت بود و خسته نشدم اصلا.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. سعید

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با توجه به اینکه ماشینهای ما هیچکدام قابل رقابت با ژاپنی و اروپایی نیستند و فقط گزینه چینی توی بازار برای خرید موجوده ، نسبتا از خودروهای داخلی کیفیت به مراتب بالاتری داره و تامین قطعات مشکل اساسی اون محسوب میشه

  15. سعید

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با توجه به اینکه ماشینهای ما هیچکدام قابل رقابت با ژاپنی و اروپایی نیستند و فقط گزینه چینی توی بازار برای خرید موجوده ، نسبتا از خودروهای داخلی کیفیت به مراتب بالاتری داره و تامین قطعات مشکل اساسی اون محسوب میشه اما در کل ماشین خوبیه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. ساریخانی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حدود ۵ ماه است که تیگو ۸ IE دارم خودروی خوب و مناسبی برای خوانواده است چند تا مشکل داره که فکر کنم خوب منتاژ نشده صندلی ردیف سوم سمت راست خوب نمیخوابه که صندوق عقب شیبدار شده بردم نمایندگی گفتند همشون همنطوریه تو سر عت ۷۵ به بالا ماشین لرزش داشت که نمایندگی لاستیکها را عوض کرد لاستیکها کویر بود دیدم دل چسب نیست لاستیک کره ای انداختم خیلی خوب شد یه نمایندگی بهم گفت اکتان بریز که موتور آسیب نبینه نمایندکی مرکزی ۲۰۰ گفت اگر اکتان بریزی از گارانتی خارج میشه نمیدونم چیکار باید کرد ولی شتابش از رنو کلیوس که داشتم بیشتره تو تهران مصرفش زیاده نمایندگی گفت ۱۰ هزارتا به بعد مصرفش میاد پایین.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما ماشین اروپایی و آمریکایی و ژاپنی سوار نشدید که به این آهن قراضه میگید ماشین ‌. شیر نباشه ،شغال هم کد خداست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا