تیگو ۸ پرو مکس آی ای، به عنوان یک شاسیبلند لوکس و دو دیفرانسیل، با طراحی چشمنواز، مدرن و گیرا و ویژگیهای فنی قدرتمند خود، جایگاه ویژهای در بازار خودروهای شاسیبلند ایران پیدا کرده است. این خودرو نه تنها به عنوان یک شاسیبلند هفت نفره، بلکه به عنوان پرفروشترین و محبوبترین شاسی بلند دو دیفرانسیل بازار و محبوبترین شاسی بلند دو دیفرانسیل کشور نیز شناخته میشود.
طراحی بیرونی: تلفیقی از زیبایی و عملکرد
طراحی بیرونی تیگو ۸ پرو مکس آی ای، حاصل تلفیق اصول زیباییشناسی و آیرودینامیک است. این طراحی نه تنها به خودرو ظاهری جذاب و مدرن میبخشد، بلکه بر عملکرد و کارایی آن نیز تأثیر بسزایی دارد.
در نمای جلو، جلوپنجره الماسی ماتریسی، همراه با چراغهای الایدی جلو بهصورت ۴ بعدی، هویتی قدرتمند و آیندهنگر به خودرو بخشیده است. ابعاد بزرگ جلوپنجره، حسی از قدرت را تداعی میکند. این طراحی، ضمن ایجاد جریان هوای بهینه، به بهبود ضریب آیرودینامیکی خودرو نیز کمک میکند. هماهنگی مناسبی بین طراحی جلوپنجره، سپرهای جلو و چراغها وجود دارد. این سبک طراحی بدور از اغراق شدید بوده و ماندگاری بالایی دارد به گونهای که به عنوان یک خودروی لوکس، جدابیت ظاهری خود را تا سالهای متمادی حفظ مینماید.
در نمای بغل، خطوط جانبی تیز و رکابهای جانبی، به خودرو ظاهری اسپرت و پویا بخشیده است. همچنین، این طراحی روان به بهبود پایداری خودرو در سرعتهای بالا کمک میکند. تورم گلگیرهای جلو و عقب، نمایی عضلانی ایجاد کردهاند. سقف هم با شیبی بسیار ملایم به سمت عقب کشیده شده تا فضای سر سرنشینان ردیف دوم و سوم کاهش پیدا نکند و در عین خال نمای پویای جانبی حفظ شود. خظ شانه در ارتفاع بالاتری قرار گرفته تا استواری بیشتری از خودرو به چشم بیاید و سرنشینان نیز اطمینان روانی بیشتری در داخل کابین داشته باشند. ستون عقب نیز با فرم زیبایی به سمت سقف متمایل شده و به نوار کرومی در قسمت بالایی متصل میشود.
رینگهای ۱۸ اینچی لوکس اسپرت با پرههای نازک به صورت دو رنگ، جذابیت بیشتری در نمای کناری ایجاد کردهاند. استفاده از پلاستیک مشکی رنگ هم در نمای جانبی محدود به نقاط حاس ضربه گیر مثل لبه گلگیرها شده تا فرم یکدستتر و لوکستری شاهد باشیم. پایه باربند یکپارچه، علاوه بر افزایش ظرفیت بار خودرو، به آن ظاهری کاربردی بخشیده است.
در نمای عقب، چراغ عقب ماتریسی کریستالی، همراه با چراغهای راهنمای آبشاری در یک قاب دودی با زوایای دقیق، ظاهری منحصر به فرد و جذاب به قسمت عقب خودرو بخشیده است. این طراحی، علاوه بر زیبایی، به افزایش دیدپذیری خودرو در شب کمک میکند. دو چراغ با یک نوار کرومی باریک به هم متصل شدهاند که عبارت فونیکس هم در بالای ان نقش بسته است. اگزوهای چهارگانه به صورت دو جفت دوتایی در دو سمت، نشان میدهد که با خودرویی پرتوان روبروییم. در زیر سپر عقب از یک دیفیوزر مشکی رنگ برای ضربه پذیری مناسب بهره گرفته شده است.
سانروف پانورامای بزرگ تیگو ۸ پرومکس، علاوه بر افزایش نور داخل کابین، به سرنشینان دید وسیعتری از محیط اطراف و آسمان ارائه میدهد. افزایش ورود نور به کابین دلباز خودرو، حس مطبوعی ایجاد میکند. طراحی پانورامای سقف در زیبایی طراحی بیرونی خودرو نیز تاثیرگذار است.
یکی از مهمترین نکات در طراحی تیگو ۸ پرومکس IE، هماهنگی اجزای بدنه و طراحی موزون آن است. این طراحی به طور کلی با زبان طراحی “Life In Motion” چری همخوانی دارد و تحت تأثیر طراحی خودروهای مدرن اروپایی و آمریکایی خلق شده است. طراحی تیگو ۸ نه تنها به زیبایی خودرو کمک کرده، بلکه بر عملکرد آن نیز تأثیرگذار بوده است. به عنوان مثال، طراحی آیرودینامیک بدنه، به کاهش مصرف سوخت و افزایش پایداری خودرو در سرعتهای بالا کمک میکند.
تیگو ۸ پرو مکس آی ای، با طراحی بیرونی چشمنواز و ویژگیهای فنی قدرتمند خود، به عنوان یکی از بهترین گزینهها در کلاس شاسیبلندهای لوکس و دو دیفرانسیل مطرح میشود. این خودرو با ترکیب هماهنگ زیبایی و عملکرد، توانسته است نظر بسیاری از علاقهمندان به خودرو را به خود جلب کند.
Nismo
۲۶ آذر ۱۴۰۳طراحیش رو دوست دارم
واقعا خوبه و پخته است👍
امیر
۲۶ آذر ۱۴۰۳یک ساله دارم به عنوان ماشین دوم برای بیرون شهر استفاده میکنم
حدود 7 هزار تا رفتم باهاش و واقعا راضیم
Mgh
۲۶ آذر ۱۴۰۳بله خصوصا صدای تلق تلقی که از سانروفش میاد!!
میلی
۲۷ آذر ۱۴۰۳با دومیلیون وکیوم میکنن تا ابد
نمیتونی بخری ایراد نزار الکی
تو چینی هیولا تو امریکا و اروپا هست
مجتبی
۲۸ آذر ۱۴۰۳دقیقا منم این ماشین رو دارم و الان کیلومترش روی ۲۰ هزاره
از ۱۶هزار صدای تق تق سانروف شروع شده
دوبارم بردم نمایندگی و برای سرویس سانروف با وجود گارانتی پول گرفتن ولی مشکل رفع نشده
و الان تو فصل سرما صداش بیشترم شده
SS
۲۷ آذر ۱۴۰۳امیدوارم که لذتش رو ببرید و براتون خوب باشه
با مصرفی که شما دارید یعنی ۷۰ هزار کار در ۱۰ سال که هیچ ماشینی نباید هیچ مشکلی داشته باشه
……
اما مشکل من با این شرکت هست که به دنبال توهم پراکنی هست تا در بازار انحصاری ایران لوکس کوچه خلوت باشه
واقعیت این هست که بالاترین مدل چری یعنی ۸ پرو مکس در معدود بازارهای آزاد مثل استرالیا که عرضه میشه رقیب خودروهای دست دوم ژاپنی هست که خود اون ژاپنی ها هم به هبچ وجه لوکس محسوب نمیشن و کاملا اقتصادی هستن. مزیتی که چری در این بازارها روش حساب باز کرده گارانتی و سرویس رایگان ۷ ساله و قیمت پایینتر از رقبا هست.
اما اینجا ایران هست و حتی چینی درست حسابی هم وارد نمیشه پس میشه هر چرندی رو گفت.
پیشنهاد تیتر بعدی: دلایل برتری x22 pro بر رولزرویس کولینان
حامد
۲۷ آذر ۱۴۰۳مواقفم
Mohsen. G
۲۷ آذر ۱۴۰۳بله بسیار ماشین خوبیه ولی واسه کسی که فضای 7 نفره اش نیازی نداره خرید اکستریم TXL منطقی تره، هم دو دیفرانسیل مثل پرو مکس و آپشنهاش کاملتر ضمنا 7 سال گارانتی و 5 سال سرویس رایگان داره
Jeyjey
۲۹ آذر ۱۴۰۳جایی که میوه نباشه چقندر میشه سلطان میوها
به هیوندا سانتافه۲۰۲۴ نگاه کردی از اون کوپی گرفتن
موستانگ
۲۶ آذر ۱۴۰۳توی ماشین های صفر چینی ماشین خیلی خوبی هست و برای استفاده ماشین خانوادگی گزینهی خوبی هست فقط یه بدی که داره اینکه لوازمش کمه و با بنزین ایران زیاد سازگار نیست واین موضوع توی درازمدت ممکن است دچار مشکل بشه
Mohsen68
۲۶ آذر ۱۴۰۳تیگو پرو مکس؟!
صنعتی که نمیتونه برا ماشینش اسم انتخاب کنه و باید اسم گوشی های اپل رو بیاره بذره رو ماشینش! مشخصه تهش چی میخواد در بیاد ازش…
حامد
۲۷ آذر ۱۴۰۳مواقفم نفت مارو میبرن بجاش اینجور چیزا رو میدن بهمون خدانکنه اینا به خرج بیوفتن بعد راضی بودن رو بهتون میگم چیه
علیرضا
۲۶ آذر ۱۴۰۳ماشین بسیار لوکس و پر قدرتیه ؛ تنها نگرانی موجود بحث تامین قطعات یدکی در دراز مدت چگونه خواهد بود و اینکه آیا کیفیت نامطلوب بنزین های داخلی و پایین بودن عدد اکتان بنزین ها آیا در دراز مدت به توربوشارژ و موتور ماشین صدمه نخواهد زد ؟
من چندی است به این دو علت از خرید این ماشین عالی صرف نظر کرده ام ؛ شاید نگرانیم هم بیجا باشد ولی مطمئن نیستم.
بهرام
۲۶ آذر ۱۴۰۳من تیگو هشت e+دارم و باهاش بیست هزار کیلومتر رانندگی کردم واقعا خیلی بیصدا و راحت هست شتاب بی نظیری داره فقط تامین قطعاتش یک مشگل به حساب میاد
علیرضا
۲۶ آذر ۱۴۰۳اگر تیگو ۹ تولید بشه افت قیمت زیادی برای این مدل پیش میاد و توی بازار دست دوم هم خریدارش کم میشه
دقیقا اتفاقی که برای تیگو ۷ با عرضه تیگو ۷ پرو افتاد
علی منصوری
۲۶ آذر ۱۴۰۳ماشین خوبیه تو سگمنت خودش،قیمتش نسبت به امکاناتش معقوله،
مسعودنجفی
۲۷ آذر ۱۴۰۳من این ماشینو خریدم و ازش راضیم.
علیرضا
۲۷ آذر ۱۴۰۳دوستان تیگو ۸ پرو مکس برا ما ایرانیا ماشین لوکسی حساب میشه که جز پراید پژو و سمند تو کشور چیز دیگه ای نداشتیم خداشاهده بزار ۳ یا ۴ سال از عمرش بگذره بعد ببینم حرف برا گفتن دارین چینیا فهمیدن ما ایرانیا چه ماشینایی داریم فقط با ۳۰ سانت ال ای دی و ۴ تا دونه دکمه بهش میگیم اپشن گولمون میزنن تابستون بشه هواگرم بشه توربو برا ایران میگم به خصوص شهرهای جنوبی چه مزیتهای خوبی برا صاحبان ماشین بدنبال داره
وحید
۲۷ آذر ۱۴۰۳فعلا قرارداد ۲۵ ساله با چین بستیم
بنز و بی ام و که وارد کنند منتاژ چین و بیشتر قطعاتش از چین
علی
۲۷ آذر ۱۴۰۳اگرمطالعه فرماییدماشینهای مدیران خودرو درخود چین درجه ۲ و۳ حساب میشود.متریال داخلشون هم زیادجالب نیست.فکرنکنم باتوجه به آزادشدن ماشینهای وارادتی که درحال انجام هست کسی دیگربااین قیمتها ازمدیران خودرو خرید کند.برای همینه که بتازگی تمام ماشینهاش را ازدم قسطی کرده.بنظرم ماشینهای درجه ۱ چینی مانند هاوال ۶ و جیلی جدید بخرید که امتحانش راپس داده است.
گلی
۲۷ آذر ۱۴۰۳سلام
من از ۴۰۱ پرومکس رو دارم و ۷۰ هزارتا باهاش رفتم
هیچ مشکلی تا الان نداشتم
حتی با این بنزین هایی که بدرد نمیخوره
فقط مشکل لوازم هست که بد گیر میاد من یه جلو پنجره نتونستم پیدا کنم برایش
ولی مجموعا خیلی راضی هستم
علی
۲۷ آذر ۱۴۰۳مدتیه صدای سانروفش دراومده و واقعا عذاب آوره
نمیدونم چیکارش کنم؟!!
کسی هست که راهنمایی کنه؟
البته از بقیه جهاتش خوبه و ازش راضی ام.
یه سفر باهاش رفتم ترکیه و خیلی نرم و راحت بود و خسته نشدم اصلا.
سعید
۲۷ آذر ۱۴۰۳با توجه به اینکه ماشینهای ما هیچکدام قابل رقابت با ژاپنی و اروپایی نیستند و فقط گزینه چینی توی بازار برای خرید موجوده ، نسبتا از خودروهای داخلی کیفیت به مراتب بالاتری داره و تامین قطعات مشکل اساسی اون محسوب میشه
سعید
۲۷ آذر ۱۴۰۳با توجه به اینکه ماشینهای ما هیچکدام قابل رقابت با ژاپنی و اروپایی نیستند و فقط گزینه چینی توی بازار برای خرید موجوده ، نسبتا از خودروهای داخلی کیفیت به مراتب بالاتری داره و تامین قطعات مشکل اساسی اون محسوب میشه اما در کل ماشین خوبیه
ساریخانی
۲۸ آذر ۱۴۰۳من حدود ۵ ماه است که تیگو ۸ IE دارم خودروی خوب و مناسبی برای خوانواده است چند تا مشکل داره که فکر کنم خوب منتاژ نشده صندلی ردیف سوم سمت راست خوب نمیخوابه که صندوق عقب شیبدار شده بردم نمایندگی گفتند همشون همنطوریه تو سر عت ۷۵ به بالا ماشین لرزش داشت که نمایندگی لاستیکها را عوض کرد لاستیکها کویر بود دیدم دل چسب نیست لاستیک کره ای انداختم خیلی خوب شد یه نمایندگی بهم گفت اکتان بریز که موتور آسیب نبینه نمایندکی مرکزی ۲۰۰ گفت اگر اکتان بریزی از گارانتی خارج میشه نمیدونم چیکار باید کرد ولی شتابش از رنو کلیوس که داشتم بیشتره تو تهران مصرفش زیاده نمایندگی گفت ۱۰ هزارتا به بعد مصرفش میاد پایین.
محمد
۲۹ آذر ۱۴۰۳شما ماشین اروپایی و آمریکایی و ژاپنی سوار نشدید که به این آهن قراضه میگید ماشین . شیر نباشه ،شغال هم کد خداست .