به گزارش روابط عمومی خودروسازی ایلیا، کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا واقع در شهرک صنعتی کاوه و شهرستان ساوه از توابع استان مرکزی، با اعلام بهروزرسانیها و ارتقاءهای جدید، در مسیر بهبود و توسعه قرار گرفته است.
یکی از جوانب مهم این بهروزرسانیها، افزایش ظرفیت تولید کارخانه است. به گفته مدیران این مجموعه، ظرفیت تولید این کارخانه از ۳ دستگاه در یک شیفت به ۱۲ دستگاه در شیفت (روزانه) افزایش یافته است. این اقدام نهتنها نشان از توانایی افزایش حجم تولید، بلکه از پیشرفتهای چشمگیر در فرآیندهای تولیدی ایلیا خبر میدهد. یکی از ویژگیهای این بهروزرسانی، امکان تولید خودروی شاسی مستقل و شاسی پیوسته بصورت همزمان در یک خط به صورت بچ است. این قابلیت به کاهش زمان تولید و افزایش انعطافپذیری در تولید انواع خودروها کمک میکند. همچنین، امکان Setup سریع خط مونتاژ از یک محصول به محصول بعدی، راهاندازی عملیات پشتیبان با هدف صفر کردن کسری قطعات در هر بچ، عدم انتقال ضایعات قطعات CKD به خط تولید و ساماندهی خط، از دیگر ویژگیهای این بهروزرسانیها است. در جهت بهبود توقفات خط تولید و افزایش راندمان تولید، سیستم تغذیه کشش کانبان و استفاده از کشنده برقی ۳ چرخ به جای لیفتراک برای تغذیه خطوط نیز به کار گرفته شده است.
همچنین بخوانید: معرفی دایون Y7 محصول جدید خودروسازی ایلیا
با راهاندازی سالن روتوش و PDI (Pre-Delivery Inspection)، ایلیا اقدام به تکمیل عملیات تولید در کارخانه کرده و محصولات خود را بیعیب و نقص به سازمان فروش ارائه میدهد. انبارش بدنه رنگ شده نیز در فضای مسقف ایجاد شده تا از آلودگی و آسیبهای ناشی از انبارش در فضای باز جلوگیری شود. با افزایش فضای انبار CKD به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع و راهاندازی انبار Buffer & PSPO برای پشتیبانی از کسریها و کلیمهای قطعات، ایلیا به بهبود فرآیندهای لجستیک و تولید میپردازد. در مجموع، بهروزرسانیها و ارتقاءهای انجام گرفته در کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا نشاندهنده تعهد این شرکت به بهبود مستمر و ارتقاء فرآیندهای تولید است. این اقدامات نهتنها به افزایش تولید و انعطافپذیری کمک میکنند بلکه نحوه مدیریت انبار و بهرهوری در فرآیندهای تولیدی را نیز به سطح بالاتری ارتقاء میبخشند.
لازم به ذکر است صنایع خودروسازی ایلیا در حال حاضر دایون Y7 را روی خط تولید دارد و به زودی محصولات جدید برند VGV را به بازار عرضه می کند.
عجب
۱۳ آذر ۱۴۰۲سالهاست که در نبود آمار درست و موثق از بازار خودروی جهانسومی فقط و فقط یک خبر از این بازار پر هرج و مرج که شباهت بسیار زیادی به بازار خرید و فروش الاغ داره به گوش میرسه ! حجوم مردم همیشه در صحنه برای خرید با قصد و هدف سرمایه گذاری آن هم روی خوددروهای ((الاغهای)) جهانسومی ! و همین حجوم مردم همیشه در صحنه باعث شده تا ماشینهای مدرن و با کیفیت تا حدود ۹۸ درصد در بازار خودروی جهانسومی وجود نداشته باشند و درست در همین شرایط هست که از نظر بنده نهایتاً بازار موازی با بازار خودروی جهان سومی شکل خواهد گرفت و آن بازار خرید و فروش خر و الاغ خواهد بود و چه بسا که خریداران برای همیشه از خرید خودرو در بازار خودروی جهانسومی که فقط پول هدر دادن و آلوده کردن هوای مملکت است رخت برببندن و برن به سمت بازار موازی با بازار خودروی جهانسومی که همان بازار خرید و فروش الاغ هست و سپس بازار خرید و فروش خر و الاغ رونق خواهد گرفت و مطمئناً شما نمیدانید که تویوتا چیست وگرنه سمت خودروهای جهانسومیِ از رده خارج شده و زوار در رفته نمیرفتید
محمد
۱۳ آذر ۱۴۰۲خودم دو سال پیش ۴۰۵م رو فروختم و با نصف مبلغش یه دوچرخه فوق العاده با کیفیت از یه برند عالی گرفتم
دو ساله بدون استرس بیمه،بنزین،خرابی و هر کوفت و زهرماری دیگه ای،راحت باهاش میام سرکار و میرم تفریح
ژاپن درحالی که تو خودروسازی و موتورسیکلت،یک دنیاست،،،،بیش از ۶۰ درصد مردمش دوچرخه دارن
اینجا از بالا هیچ اراده ای برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری نیست و ملت رو به شدت آلوده خودرو کردن
در حالی که حقیقتا به تردد این حجم از خودرو و اضافه شدن بهش هیچ نیازی نیست
انگار مردم از رقابت جا میمونن اگه ماشین نداشته باشن
Genius
۱۳ آذر ۱۴۰۲نه فقط ژاپن نود درصد کشورهای اروپایی هم همینطورن مردم واسه تردد یومیه به دوچرخه و اسکوتر شهری رجوع میکنند.اما دوست عزیز تو ایران لااقل تو باصطلاح کلانشهر هاش با دوچرخه بری بیرون شب کتلتت برمیگرده!معابر به هیچ وجه من الوجوه برای تردد وسیله نقلیه غیرموتوری بهینه نشده و کاملا در خدمت خودروسوارانن
محمد
۱۳ آذر ۱۴۰۲Genius عزیز….منم نوشتم که از بالا هیچ اراده ای برای فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه نیست
این اراده شامل بستر سازی هم میشه
خط تردد مخصوص
مشوقهای خرید دوچرخه وووو
کلانشهر هم که میفرمایید،تو ژاپنم هست
مثه توکیو
البته قبل از همه….سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی باید گسترش پیدا کنه و بهینه بشه که متاسفانه ،زیرکانه به گردن ملت انداخته شده….با ترجیح به خرید خودرو
هم ماشین میغروشن….با کیفیت فاجعه
هم پول بنزین میگیرن
و هم جریمه های آنچنانی
.
تو خود ژاپن ترنهای مخصوص حمل دوچرخه وجود داره…یعنی با دوچرخه میری تا ایستگاه مترو….سوار میشی…. ایستگاه مقصد پیاده میشی و دوباره طی مسیر میکنی تا مقصد نهایی
.
ولی اینجا اگه این اتفاق بیفته…. به ضرر مافیاست
مردم بد بازی خوردن
از قرعه کشی… واردات چکه ای…و فاجعه واردات خودروی دسته دوم!
Anti Tesla
۱۳ آذر ۱۴۰۲من تجربه رفتن به ترکیه و ایتالیا رو داشتم .
در اتحادیه اروپا اکثراً از دوچرخه استفاده می کنند ولی در ترکیه کم تر است.
اشکان
۱۵ آذر ۱۴۰۲👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
علی
۱۳ آذر ۱۴۰۲آیا مردم راهی دیگری باری خرید خودرو دارن یعنی میتونن مزدا بخرن بجای پژو پارس؟
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آذر ۱۴۰۲تو چندتا از نمایندگیها ایرتویا این خودرو رو گذاشتند داخل شوروم ، پُرسُجو که کردم میگفتن زیروبندیش با پرادو ۱۲۰ یکی هست و جلو دوبل جناقی و عقب فنرلول هست که هم به درد آفرود میخوره هم استهلاکش به شدت پائین هست هم سواری نرمی داره !
آپشنها خاصی نداره ولی اینکه چرا مردم به جای اون پیکاپهای دوزاری نمیان این خودرو شاسیمستقل را نمیخرند تعجب میکنم !
فقط ای کاش موتورش توربو نبود ، اگر توربو نبود ارزش خریدش به شدت بالا بود !
یه چیز عجیب در مورد این خودرو افت قیمتش هست که نمونههای صفرش با کمکارش به شدت تفاوت دارند و عقل حکم میکنه صفر نخرید و نمونههای کمکارش را بخرید !
اگر ریمپ بکنید و مشکل ناک برطرف بشه ، حتماً رو پایهها ۱/۳۰۰ برای کارکردهای پائین ارزشمنده و با یه دو جفت رینگلاستیک خوشگل جنگی مشکی و کیتزیروبندی افترمارکتی با حدود جمعاً ۲۰۰ میلیون میشه یه ماشین خوب جمع کرد برای سفر و استفاده روزانه !
کلاً ماشینهای امروزی به نظر میرسه دیگه ماژولار شدن و وقتی میخرید باید یه پولی هم بگذارید کنار تا تکمیل بشه !
من که خودم باشم با زیر یک میلیارد رونیز میخرم ، تجهیزش میکنم و پول بیخود هم برای چینیمینی نمیدم ولی خب اکثریت جامعه صفر یا کمکار یا مدل روز میپسندند که آبشون با من تو یه جوب نمیره متاسفانه !
جنوب
۱۳ آذر ۱۴۰۲منم بررسیش کردم
ماشین خوبیه
یه آفرود باهاش برم ببینم چجوره
saeed
۱۳ آذر ۱۴۰۲تنها چیز با کیفیت توی این سوله به اصلاح خودروسازی جوون های عزیزمون هستن.
Hadi
۱۳ آذر ۱۴۰۲کدوم خط تولید مگه بستن پیچ قطعات بهم میشه خط تولید
همین قطعات و پیچاشو به من بدن داخل پارکینگ همه قطعاتشو میبندم
تمام قطعاتش از چین میاد مگه فقط 4 تا لاستیک کویر یا یزد زیرش بندازن
اگه کسی دنبال آفرود حرفه ای باشه و بخاد با دایون آفرود کنه فکر نکنم موتورش به 100000برسه و باید تعمیر اساسی بشه
محمدرضا
۱۳ آذر ۱۴۰۲همون پیچ ها هم وارداتیه
یدونه پیچ هم براش تولید نمیکنن
محمد
۱۳ آذر ۱۴۰۲ناموسن این انباره تا کارخونه
چه سمی بود
Gabriel
۱۳ آذر ۱۴۰۲حتی بدنش هم زرورق شده از چاینا میاد!نه قالب نه پرس نه تیک جوشکاریش هیچیش تو ایران تولید نمیشه تهش یه برچسب میزنن ساخت ایران!
جنوب
۱۳ آذر ۱۴۰۲والا بهتر
که دست نبرن توش
۱۳ آذر ۱۴۰۲این خیلی ماشین زشتیه😭😪😭😪
فرزاد
۱۳ آذر ۱۴۰۲دوتا غول مهربون صنعت خودروسازی مثلاً داخلی خودروساز نبودن و نیستن و نخواهند شد بعد هر شرکتی که یکی از مدیران و معاونان وابسته به این دو تا غول ثبت میکنند شدن خودروساز
عزیز اینا تو بهترین و رویاییترین شرایط مثل دوتا غول اگه یه نمایندگی فروش آبرومند باشن هنر نمودند
فرشید
۱۳ آذر ۱۴۰۲این خودرو میتونست موفق بشه اگر یک نمای خارجی بهتری داشت و دو شرکت بهتری اونرو ارائه میکرد . با این وضعیت بازار کشور ماشین بدی نیست
هاشمی
۱۴ آذر ۱۴۰۲کو خط تولید؟ این خط مونتاژ (سرهم کردن) هست..مردم رو چی فرض کردین ؟؟ تو یه سوله کوچیک تاریک کجاشو تولید کردین؟ با انحصار و رانت و فساد ۵ برابر بیشتر از قیمت دلار آزاد جنس بنجل چینی بدون خدمات و ضمانت میدین دست ملت ..این یک توهین بزرگ به شعور و شخصیت ملت بزرگ ایرانی هست … خجالت بکشید
Reza
۱۵ آذر ۱۴۰۲کارخونه😂😂😂😂😂اینکه یه سولس با چندتا مونتاژ کار مرد
امیرحسین
۱۵ آذر ۱۴۰۲سوال اینه چرا این کارخونه تا حالا ورشکست نشد؟ کسی هم هست این خودروها رو بخره ؟ آخه چرا مردم برا خودشون دردسر میخرنند ؟مگه لوازم یدکی اینها گیر میاد؟ ایران شدن آشغال دانی خودروهای چینی😡