خودروسازی ایلیارپورتاژ

نگاهی به خط تولید خودروهای دایون در خودروسازی ایلیا

افزایش راندمان و بهبود فرآیندهای تولید در کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا

به گزارش روابط عمومی خودروسازی ایلیا، کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا واقع در شهرک صنعتی کاوه و شهرستان ساوه از توابع استان مرکزی، با اعلام به‌روزرسانی‌ها و ارتقاء‌های جدید، در مسیر بهبود و توسعه قرار گرفته است.

یکی از جوانب مهم این به‌روزرسانی‌ها، افزایش ظرفیت تولید کارخانه است. به گفته مدیران این مجموعه، ظرفیت تولید این کارخانه از ۳ دستگاه در یک شیفت به ۱۲ دستگاه در شیفت (روزانه) افزایش یافته است. این اقدام نه‌تنها نشان از توانایی افزایش حجم تولید، بلکه از پیشرفت‌های چشمگیر در فرآیندهای تولیدی ایلیا خبر می‌دهد. یکی از ویژگی‌های این به‌روزرسانی، امکان تولید خودروی شاسی مستقل و شاسی پیوسته بصورت همزمان در یک خط به صورت بچ است. این قابلیت به کاهش زمان تولید و افزایش انعطاف‌پذیری در تولید انواع خودروها کمک می‌کند. همچنین، امکان Setup سریع خط مونتاژ از یک محصول به محصول بعدی، راه‌اندازی عملیات پشتیبان با هدف صفر کردن کسری قطعات در هر بچ، عدم انتقال ضایعات قطعات CKD به خط تولید و ساماندهی خط، از دیگر ویژگی‌های این به‌روزرسانی‌ها است. در جهت بهبود توقفات خط تولید و افزایش راندمان تولید، سیستم تغذیه کشش کانبان و استفاده از کشنده برقی ۳ چرخ به جای لیفتراک برای تغذیه خطوط نیز به کار گرفته شده است.

همچنین بخوانید: معرفی دایون Y7 محصول جدید خودروسازی ایلیا

با راه‌اندازی سالن روتوش و PDI (Pre-Delivery Inspection)، ایلیا اقدام به تکمیل عملیات تولید در کارخانه کرده و محصولات خود را بی‌عیب و نقص به سازمان فروش ارائه می‌دهد. انبارش بدنه رنگ شده نیز در فضای مسقف ایجاد شده تا از آلودگی و آسیب‌های ناشی از انبارش در فضای باز جلوگیری شود. با افزایش فضای انبار CKD به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع و راه‌اندازی انبار Buffer & PSPO برای پشتیبانی از کسری‌ها و کلیم‌های قطعات، ایلیا به بهبود فرآیندهای لجستیک و تولید می‌پردازد. در مجموع، به‌روزرسانی‌ها و ارتقاء‌های انجام گرفته در کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا نشان‌دهنده تعهد این شرکت به بهبود مستمر و ارتقاء فرآیندهای تولید است. این اقدامات نه‌تنها به افزایش تولید و انعطاف‌پذیری کمک می‌کنند بلکه نحوه مدیریت انبار و بهره‌وری در فرآیندهای تولیدی را نیز به سطح بالاتری ارتقاء می‌بخشند.

لازم به ذکر است صنایع خودروسازی ایلیا در حال حاضر دایون Y7 را روی خط تولید دارد و به  زودی محصولات جدید برند VGV را به بازار عرضه می کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. عجب

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    سالهاست که در نبود آمار‌ درست و موثق از بازار خودروی جهانسومی فقط و فقط یک خبر از این بازار پر هرج و مرج که شباهت بسیار زیادی به بازار خرید و فروش الاغ داره به گوش می‌رسه ! حجوم مردم همیشه در صحنه برای خرید با قصد و هدف سرمایه‌ گذاری آن هم روی خوددروهای ((الاغهای)) جهانسومی ! و همین حجوم مردم همیشه در صحنه باعث شده تا ماشینهای مدرن و با کیفیت تا حدود ۹۸ درصد در بازار خودروی جهانسومی وجود نداشته باشند و درست در همین شرایط هست که از نظر بنده نهایتاً بازار موازی با بازار خودروی جهان سومی شکل خواهد گرفت و آن بازار خرید و فروش خر و الاغ خواهد بود و چه بسا که خریداران برای همیشه از خرید خودرو در بازار خودروی جهانسومی که فقط پول هدر دادن و آلوده کردن هوای مملکت است رخت برببندن و برن به سمت بازار موازی با بازار خودروی جهانسومی که همان بازار خرید و فروش الاغ هست و سپس بازار خرید و فروش خر و الاغ رونق خواهد گرفت و مطمئناً شما نمیدانید که تویوتا چیست وگرنه سمت خودروهای جهانسومیِ از رده خارج شده و زوار در رفته نمیرفتید

    موافقم 44
    مخالفم 21
    1. محمد

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (598 ديدگاه)

      خودم دو سال پیش ۴۰۵م رو فروختم و با نصف مبلغش یه دوچرخه فوق العاده با کیفیت از یه برند عالی گرفتم
      دو ساله بدون استرس بیمه،بنزین،خرابی و هر کوفت و زهرماری دیگه ای،راحت باهاش میام سرکار و میرم تفریح
      ژاپن درحالی که تو خودروسازی و موتورسیکلت،یک دنیاست،،،،بیش از ۶۰ درصد مردمش دوچرخه دارن
      اینجا از بالا هیچ اراده ای برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری نیست و ملت رو به شدت آلوده خودرو کردن
      در حالی که حقیقتا به تردد این حجم از خودرو و اضافه شدن بهش هیچ نیازی نیست
      انگار مردم از رقابت جا میمونن اگه ماشین نداشته باشن

      موافقم 53
      مخالفم 9
      1. Genius

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        نه فقط ژاپن نود درصد کشورهای اروپایی هم همینطورن مردم واسه تردد یومیه به دوچرخه و اسکوتر شهری رجوع میکنند.اما دوست عزیز تو ایران لااقل تو باصطلاح کلانشهر هاش با دوچرخه بری بیرون شب کتلتت برمیگرده!معابر به هیچ وجه من الوجوه برای تردد وسیله نقلیه غیرموتوری بهینه نشده و کاملا در خدمت خودروسوارانن

        موافقم 43
        مخالفم 6
        1. محمد

          ۱۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (598 ديدگاه)

          Genius عزیز….منم نوشتم که از بالا هیچ اراده ای برای فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه نیست
          این اراده شامل بستر سازی هم میشه
          خط تردد مخصوص
          مشوقهای خرید دوچرخه وووو
          کلانشهر هم که میفرمایید،تو ژاپنم هست
          مثه توکیو
          البته قبل از همه….سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی باید گسترش پیدا کنه و بهینه بشه که متاسفانه ،زیرکانه به گردن ملت انداخته شده….با ترجیح به خرید خودرو
          هم ماشین میغروشن….با کیفیت فاجعه
          هم پول بنزین میگیرن
          و هم جریمه های آنچنانی
          .
          تو خود ژاپن ترنهای مخصوص حمل دوچرخه وجود داره…یعنی با دوچرخه میری تا ایستگاه مترو….سوار میشی…. ایستگاه مقصد پیاده میشی و دوباره طی مسیر میکنی تا مقصد نهایی
          .
          ولی اینجا اگه این اتفاق بیفته…. به ضرر مافیاست
          مردم بد بازی خوردن
          از قرعه کشی… واردات چکه ای…و فاجعه واردات خودروی دسته دوم!

          موافقم 18
          مخالفم 2
      2. Anti Tesla

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1236 ديدگاه)

        من تجربه رفتن به ترکیه و ایتالیا رو داشتم .
        در اتحادیه اروپا اکثراً از دوچرخه استفاده می کنند ولی در ترکیه کم تر است.

        موافقم 13
        مخالفم 4
      3. اشکان

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    2. علی

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (69 ديدگاه)

      آیا مردم راهی دیگری باری خرید خودرو دارن یعنی میتونن مزدا بخرن بجای پژو پارس؟

      موافقم 7
      مخالفم 7
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      تو چندتا از نمایندگی‌ها ایرتویا این خودرو رو گذاشتند داخل شوروم ، پُرسُجو که کردم میگفتن زیروبندیش با پرادو ۱۲۰ یکی هست و جلو دوبل جناقی و عقب فنرلول هست که هم به درد آفرود میخوره هم استهلاکش به شدت پائین هست هم سواری نرمی داره !
      آپشن‌ها خاصی نداره ولی اینکه چرا مردم به جای اون پیکاپ‌های دوزاری نمیان این خودرو شاسی‌مستقل را نمیخرند تعجب میکنم !

      فقط ای کاش موتورش توربو نبود ، اگر توربو نبود ارزش خریدش به شدت بالا بود !

      یه چیز عجیب در مورد این خودرو افت قیمتش هست که نمونه‌های صفرش با کم‌کارش به شدت تفاوت دارند و عقل حکم میکنه صفر نخرید و نمونه‌های کم‌کارش را بخرید !
      اگر ریمپ بکنید و مشکل ناک برطرف بشه ، حتماً رو پایه‌ها ۱/۳۰۰ برای کارکرد‌های پائین ارزشمنده و با یه دو جفت رینگ‌لاستیک خوشگل جنگی مشکی و کیت‌زیروبندی افتر‌مارکتی با حدود جمعاً ۲۰۰ میلیون میشه یه ماشین خوب جمع کرد برای سفر و استفاده روزانه !

      کلاً ماشین‌های امروزی به نظر میرسه دیگه ماژولار شدن و وقتی میخرید باید یه پولی هم بگذارید کنار تا تکمیل بشه !

      من که خودم باشم با زیر یک میلیارد رونیز میخرم ، تجهیزش میکنم و پول بیخود هم برای چینی‌مینی نمیدم ولی خب اکثریت جامعه صفر یا کم‌کار یا مدل روز میپسندند که آبشون با من تو یه جوب نمیره متاسفانه !

      موافقم 16
      مخالفم 26
      1. جنوب

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (334 ديدگاه)

        منم بررسیش کردم
        ماشین خوبیه
        یه آفرود باهاش برم ببینم چجوره

        موافقم 9
        مخالفم 5
    4. saeed

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      تنها چیز با کیفیت توی این سوله به اصلاح خودروسازی جوون های عزیزمون هستن.

      موافقم 14
      مخالفم 6
  2. Hadi

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    کدوم خط تولید مگه بستن پیچ قطعات بهم میشه خط تولید
    همین قطعات و پیچاشو به من بدن داخل پارکینگ همه قطعاتشو میبندم
    تمام قطعاتش از چین میاد مگه فقط 4 تا لاستیک کویر یا یزد زیرش بندازن
    اگه کسی دنبال آفرود حرفه ای باشه و بخاد با دایون آفرود کنه فکر نکنم موتورش به 100000برسه و باید تعمیر اساسی بشه

    موافقم 27
    مخالفم 9
    1. محمدرضا

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      همون پیچ ها هم وارداتیه
      یدونه پیچ هم براش تولید نمیکنن

      موافقم 8
      مخالفم 1
  3. محمد

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ناموسن این انباره تا کارخونه
    چه سمی بود

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. Gabriel

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (139 ديدگاه)

      حتی بدنش هم زرورق شده از چاینا میاد!نه قالب نه پرس نه تیک جوشکاریش هیچیش تو ایران تولید نمیشه تهش یه برچسب میزنن ساخت ایران!

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. جنوب

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (334 ديدگاه)

        والا بهتر
        که دست نبرن توش

        موافقم 13
        مخالفم 1
  4. ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4961 ديدگاه)

    این خیلی ماشین زشتیه😭😪😭😪

    موافقم 6
    مخالفم 4
  5. فرزاد

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    دوتا غول مهربون صنعت خودروسازی مثلاً داخلی خودروساز نبودن و نیستن و نخواهند شد بعد هر شرکتی که یکی از مدیران و معاونان وابسته به این دو تا غول ثبت می‌کنند شدن خودروساز
    عزیز اینا تو بهترین و رویایی‌ترین شرایط مثل دوتا غول اگه یه نمایندگی فروش آبرومند باشن هنر نمودند

  6. فرشید

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (165 ديدگاه)

    این خودرو میتونست موفق بشه اگر یک نمای خارجی بهتری داشت و دو شرکت بهتری اونرو ارائه میکرد . با این وضعیت بازار کشور ماشین بدی نیست

  7. هاشمی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کو خط تولید؟ این خط مونتاژ (سرهم کردن) هست..مردم رو چی فرض کردین ؟؟ تو یه سوله کوچیک تاریک کجاشو تولید کردین؟ با انحصار و رانت و فساد ۵ برابر بیشتر از قیمت دلار آزاد جنس بنجل چینی بدون خدمات و ضمانت میدین دست ملت ..این یک توهین بزرگ به شعور و شخصیت ملت بزرگ ایرانی هست … خجالت بکشید

  8. Reza

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کارخونه😂😂😂😂😂اینکه یه سولس با چندتا مونتاژ کار مرد

  9. امیرحسین

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سوال اینه چرا این کارخونه تا حالا ورشکست نشد؟ کسی هم هست این خودروها رو بخره ؟ آخه چرا مردم برا خودشون دردسر میخرنند ؟مگه لوازم یدکی اینها گیر میاد؟ ایران شدن آشغال دانی خودروهای چینی😡

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا