رپورتاژ

آیا این کراس اور جذاب‌ترین طراحی را در بازار ایران خواهد داشت؟

بدون شک طراحی، یکی از اصلی‌ترین معیارهای افراد برای انتخاب خودرو است. معیاری که با حس کلی آن‌ها در زندگی روزمره، استایل و نحوه پوشش و همین‌طور سن و سال آنها به طور مستقیم در ارتباط است.

حال مدتی می‌شود که برند ام‌وی‌ام پای محصول جدیدی را به بازار ایران باز کرده است. کراس اوری که ادعا می‌شود زبان طراحی مدرن و منحصربه‌فردی دارد. در ادامه، بخش‌هایی از صحبت‌های یکی از اعضای تیم طراحی ایکس ۳۳ کراس را مرور می‌کنیم:

mvm x33 cross

ایده اصلی در طراحی این خودرو، طراحی کراس اوری فشن، ایده‌ال و البته کاربردی برای نسل جوان بوده است. این ایده، به طور کلی در قسمت جلو ایکس ۳۳ کراس مشهود است. در همین راستا ترکیب یکپارچه چراغ‌های دی لایت و جلو‌پنجره این کراس اور حسی داینامیک، مدرن و جوان‌پسند القا می‌کند.

از طرف دیگر در طراحی فلاپ گلگیرها نیز از طرح ۳ بعدی بهره گرفته شده‌است. این طرح در کنار جامپ کالرهای نارنجی حس پویایی بیشتری ایجاد می‌کند.

mvm x33 cross

ایکس ۳۳ کراس یک کراس اور کامپکت است اما ما می‌خواستیم که این خودرو بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر  آید و از کلاس قیمتی  خود لوکس‌تر به نظر رسد. دلیل اصلی انتخاب طراحی دو رنگ داخلی نیز همین بوده است. از طرف دیگر اگر به کلاستر خودرو دقت کنید ما تلاش کردیم حسی یکپارچه و مدرن درون کابین ایجاد کنیم. در طراحی داخلی این خودرو، برای الگوی پوست اژدها از بافت سه بعدی استفاده شده است. علت این انتخاب آن بوده که طرح تنها یک نقاشی نباشد و بتوان بافت را لمس و از آن حس خوبی گرفت.

نکته مهم دیگری که ما برای آن تلاش کردیم این بود که امکانات خودرو را با طراحی آن هماهنگ کنیم. برای مثال مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی این خودرو، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ یا شارژر وایرلس گوشی از جمه امکاناتی هستند که در این رده قیمتی به سختی در ماشین‌های مشابه یافت می‌شوند. یا استفاده از رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی که نمای کناری خودرو را چالاک‌تر کرده است … تلاش ما بر این بود که همه اینها در راستای زبان طراحی ایکس ۳۳ کراس قرار گیرند و در نهایت برای نسل جوان، جلوه‌ای مدرن و فشن بسازند.

به نظر شما و با توجه به گفته‌های این طراح،  آیا ایکس ۳۳ کراس می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین خودروها از نظر طراحی در بازار ایران تبدیل شود؟

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (84 ديدگاه)

    سلام. نه

    موافقم 39
    مخالفم 1
  2. F22RAPTOR

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2623 ديدگاه)

    :نخیر.

    موافقم 32
    مخالفم 1
  3. محمدی

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    طراحی بسیار ناهماهنگ داره

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. سجاد

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (235 ديدگاه)

      اینارو باید با خودروهای ایرانی مقایسه کنی نه ژاپنی و اروپاییو امریکایی، اینم همه میدونیم که پول ماشین فلان میدیم ولی چینی سوار میشیم ولی خیلی هم راه چاره نیست! هر چی هستن بازم می ارزه دو برابر ماشین ایرانی بدی و یکی ازین لگن هارو سوار بشی

      1. M/D

        ۲۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (207 ديدگاه)

        دوست گرامی
        هند ما رو رد کرده چه برسه به چینی ها
        اینا دیگه دارن با کره ای ها و ژاپنی ها مقایسه میشن
        تو بازار های خارجی دیدم که دارم همچین حرفی رو میزنم

  4. AMANTE

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1908 ديدگاه)

    نه اصلا زیبا نیست، با ترکیب چند طراحی مختلف سعی بر زیباتر کردن اش کردن که حاصل اش شده طراحی ناهماهنگ.
    میتونم بگم جلوش از محصولات هیوندای و عقب اش از ماشینی که توی بازی GTA به نام Emperor Habanero هست الهام گرفتن.

    موافقم 21
    مخالفم 2
  5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2941 ديدگاه)

    انصافا از X22 خوشگل تره
    در مقایسه با فونیکس FX به نظرم داستان فرق داره

    موافقم 27
    مخالفم 9
    1. هومن

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (235 ديدگاه)

      سلام آقای اشتری، من ایکس ۵۵ پرو اول اسفند تکمیل وجه کردیمو ۲۰۰ باقیمونده بود چون فروش قسطی بود، خلاصه از یازده برج دوم تایید لیزینگ هم اومد اگه ازین وقت هم حساب کنیم باز ۴۵ روز شده و اینکه هنوز خبری از ماشین نیست، و تازه روی تب صدور بیمه هست و رو اینم مونده و راه نمیره، اگر مستندات بفرستیم و.. حاضرید ازین پست ها بزنید؟

  6. R/T

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (961 ديدگاه)

    بسیار زشت هست من ویدیو هایی مربوط به این دیدم که از عقب هم زشت هست

    موافقم 21
    مخالفم 1
  7. یوسف

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    فکر کنم یه بچه هم میدونه که طراحی فقط چراغ جلو، سپر و دی لایت نیست، این پروفایل جانبی و نمای پشتش همون X22 هست که هیچ تناسبی با نمای جلو نداره. شما سر طاووس رو بکنی روی بدن کلاغ بزاری خوشگل میشه؟ دلایل ماندگاری طراحی برخی خودروها متوازن و یکپارچه بودن طراحیه که پس از دو یه سه دهه هنوز هم طراحی چشم نوازی دارن و از چشم نیوفتادن.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  8. M/D

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    چرا تو کابینش قشنگه ولی به طراحی بیرونی می رسیم میبینیم که عملا طراحی مسخره ای مثل توسان های نسل جدید داره.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. بهرام

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    شخصأ کلا چینی خوشم نمیاد ولی این ماشین موفق هست. پشگل هم در ایران خوب فروش می‌ره چه برسه به همچین ماشین خوبی.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  10. *ALI*

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (324 ديدگاه)

    به نظرم جواب خیر هست درکل من از ماشین های چینی خوشم نمیاد طراحی های قشنگ تری وجود داره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. حسن

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2120 ديدگاه)

    پدال اگهی میگیره مدیرش هم میاد دفاع میکنه همون رپورتاژ که زدی کافیه والا ما داریم لطف میکنیم نقدش میکنیم ایراد نگیر
    مفت نمیارزه کلا تو تمام بررسیها ایکس 33 را ترجیح دادن به این اسکول پا ابی ( کودن پا آبی نام پرنده است )

  12. محسن

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    سلیقه ملت چرا چپکی شده؟ به این ابوقراضه می گن زیبا بعد به طراحی فوق العاده سری 7 گیر می دن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا