ایمنی خودروها در بازار ایران همواره یک موضوع چالشی و مورد بحث بوده و متاسفانه هرساله افراد زیادی به علت ایمنی پایین خودروها، جان خود را در تصادفات جادهای و شهری از دست میدهند. کیفیت خودروهای بازار ایران همواره مورد بحث بوده و با وجود آنکه خودروهای مونتاژی وضعیت به مراتب بهتری دارند ولی همچنان در بسیاری از سگمنتهای قیمتی، کمبود خودرو ایمن به چشم میخورد.
اما مدیران خودرو با برند امویام خودرویی را وارد بازار ایران میکند که میتواند در بحث ایمنی، معادلات را تغییر دهد.
ایکس ۷۷ نام کراساور جدید MVM است که تا چند ماه دیگر معرفی و وارد بازار میشود. نکته مهم در خصوص این خودرو آن است که با وجود قدرت مناسب، طراحی جذاب و مدرن و آپشنهای متعدد، در بحث ایمنی یکی از بهترین خودروهای بازار در سگمنت قیمتی خود است.
مدیران خودرو، مدل ایکس ۷۷ را برای دفع دغدغه خانواده در خصوص ایمنی خودرو طراحی کرده و این مدل میتواند گزینه مناسبی برای خانوادهها باشد. ایکس ۷۷ قرار است تا پرچمدار خودروهای امویام در بازار باشد، این خودرو در رقابت با محصولات مختلف، از نظر ایمنی برتریهای متعددی دارد و یک خودرو کامل محسوب میشود.
۶ کیسه هوا برای ایمنی تمام سرنشینان
یکی از اولین ویژگیهای این خودرو که ایمنی بالای آن را نشان میدهد، بهره بردن از ۶ کیسه هوا برای محافظت از جان مسافران در تصادفات است اما اکثر خودروها در این رده قیمتی ۲ یا ۴ کیسه هوا دارند.
ایربگهای این خودرو شامل دو ایربگ برای صندلیهای جلو راننده، دو ایربگ در کنار پنجره صندلی راننده و شاگرد و دو ایربگ پردهای کامل برای دو سمت راست و چپ خودرو است که به طور کامل ایمنی جان راننده و تمامی مسافران را حفظ میکند.
شاسی چند لایه مستحکم
شاید بتوان استحکام بدنه و شاسی را مهمترین عامل برای نجات سرنشینان در هنگام تصادف نامید. متاسفانه مشکل بدنه ضعیف خودروهای موجود در بازار ایران به مشکلی حل نشدنی تبدیل شده است که این بار ایکس ۷۷ قصد دارد تا محصولی متفاوت از نظر استقامت بدنه به بازار معرفی کند.
بدنه این خودرو از مقاومت بالا استفاده شده که در کلاس این خودرو کمنظیر است، همچنین استفاده از ورقههای گرما دیده که در دمای نزدیک به هزار درجه فرم و شکل دهی میشوند باعث شده تا ایکس ۷۷ مقاومت متفاوتی در ساختار بدنه خود داشته باشد. در بخشهای مختلف خودرو به ویژه در قسمت جلوی سپر، از تیغههای مستحکم برای مقاومت بیشتر در تصادفات طراحی شده که باعث جلوگیری از جمع شدن و فرورفتگی بدنه در تصادفات میشود.
بیش از ۱۰ سامانه کمک رانندگی
سامانه کمک راننده پیشرفته یا ADAS از پیشرفتهترین فناوریهای ایمنی در خودرو محسوب میشود که از رادارهای مختلف کمک رانندگی برای کاهش میزان تصادفات احتمالی پیشگیری میکند. خودروهای مجهز به ADAS از نظر امنیتی چندین سطح از خودروهای معمولی بالاتر هستند و ایکس ۷۷ از این نظر برتری قابل توجهی نسبت به رقبا دارد.
هیچ کدام از رقبای هم قیمت این خودرو چه در محصولات مونتاژی و چه اروپایی از سامانه کمک راننده پیشرفته بهره نمیبرند. استفاده از این سیستمها در رانندگیهای طولانی جادهای، رانندگی در ترافیک و شهرهای شلوغ و حتی پارک کردن خودرو، کمک فراوانی به حفظ امنیت و جلوگیری از خطرهای احتمالی برای سرنشینان میکند.
از مجموعه سامانههای کمک راننده پیشرفته MVM ایکس ۷۷ میتوان به رادارهای FCW (هشدار برخورد از جلو)، RCW (هشدار برخورد از عقب)، LDW (هشدار حرکت بین خطوط)، BSD (هشدار نقاط کور) و TJA (سیستم دستیار حرکت در ترافیک) اشاره کرد
مدیران خودرو به زودی از خودرو امویام ایکس ۷۷ رونمایی کرده و این خودرو به بازار خواهد آمد. این خودرو طراحی و امکانات مناسبی برای خانوادهها دارد و انتخابی بینقص برای مشتریانی است که به فکر ایمنی و رفاه خانواده خود هستند.
hamid
۳۱ فروردین ۱۴۰۴سلام. لطفاً به موارد فوق، اضافه نمایید:
1 – قیمت سه برابر قیمت جهانی.
2 – قیمت قطعات و لوازم مصرفی، 10 برابر قیمت جهانی
3 – خدمات پس از فروش و تامین قعطعات، یک صدم استاندارد های جهانی.
مازیار
۳۱ فروردین ۱۴۰۴ایرانی هموطن، دست نگهدار نخر بزودی اینا به التماس میافتن، حداقل ۵۰ درصد کاهش قیمت چینی ها
saeedfarshchian
۳۱ فروردین ۱۴۰۴همین مقاله هم به نوعی التماسه
SS
۳۱ فروردین ۱۴۰۴من همیشه منتقد چینی ها به خصوص با شرایطی که در ایران فروخته میشن بوده و هستم
در مورد دوام و هزینه های نگهداری هم امیدی بهشون ندارم
ولی در این نمیشه شک داشت که از نظر ایمنی همه مدلهای حال حاضر چینی چند درجه از خودروهای داخلی بهتر هستن
یادمون باشه تا قبل از اینکه چینی ها بیان به سختی میتونستید یک خودروی مونتاژی پیدا کنید که بیش از دو ایربگ داشته باشه و طراحی شاسی و ساختارهای جذب ضربه ش متعلق به تکنولوژی حداقل 20 سال قبل نباشه.
حتی زمانی که چینی ها وارد شدن پلتفرمهای خیلی جالبی نداشتن و شاید از نظر ایمنی در سطح یا کمی بهتر از محصولات داخلی بودن ولی پیشرفتشون در این یک دهه چشمگیر بوده و میشه گفت همه مدلها در حال حاضر حداقل های ایمنی در سطح جهانی رو دارن.
البته که ایمنی فقط شاسی نیست و به نظر میاد بعضی از برندها در جلوبندی و زیربندی ضعف دارن که به نظرم با جاده های خراب ایران خودش بخشی از ایمنی هست