رپورتاژ

شروع «جریان سبز فونیکس»

آغاز تحولات بزرگ در خودروسازی کشور

سرانجام در پی صحبت‌های رسانه‌ها پیرامون نیاز به خودروهایی با سوخت پاک برای کاهش مصرف سوخت فسیلی و کاهش آلودگی هوا در ماه‌های اخیر، به موعد رونمایی از تحولات بزرگ فونیکس رسیدیم. فونیکس که با روح لاکچری، تکنولوژی روز دنیا و نوآوری در صنعت خودروی کشور ظهور کرد، حالا بیش از هر چیز با راهکارهای زیست‌محیطی خود برای تولید محصولات آتی شناخته می‌شود. در مراسم رونمایی از تیگو ۸ پرو e پلاس به‌عنوان اولین خودرو از «جریان سبز فونیکس» و همچنین برنامه‌های این برند برای ارائه محصولاتی مبتنی بر تکنولوژی و انرژ‌های جدید، پرده‌برداری شد. در این مراسم که با حضور رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مدیران خودرو، مدیران ارشد برند فونیکس، نمایندگان شرکت و رسانه‌های خودرو برگزار شد، بر تعهد این شرکت به پیشرفت تکنولوژی و پایداری محیط زیست تاکید شد.

در طراحی فضای برگزاری این مراسم، از نمادها و المان‌های الهام‌بخش طبیعت، محیط زیست و مرتبط با این رویداد بهره گرفته شده بود که در بدو ورود، توجه میهمانان را به خود جلب می‌کرد و در قالب نمایشی عینی از تعهد فونیکس برای کمک به ایجاد آینده‌ای سبزتر حکایت داشت.

داریوش گل‌علیزاده – رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست –  نخستین سخنران این مراسم با اشاره به الزام توسعه در زمینه خودروهای سازگار با محیط زیست گفت با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم برای شارژ خودروهای پلاگین هیبرید و الکتریکی، از تولید این محصولات، استقبال و حمایت خواهد شد. وی افزود، با هدف کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، وزارت نیرو باید به توسعه خوردوهایی با سوخت پاک کمک کند.

جک لی – مدیر عامل شرکت –  سخنران دیگر این مراسم در صحبت‌های خود به طرح بزرگ فونیکس برای ایجاد سه تحول بزرگ در حوزه‌های فناوری، صنعت و محیط زیست اشاره کرد. وی گفت، فونیکس با تمرکز جدی بر نوآوری، قصد دارد صنعت خودرو ایران را متحول سازد و فعالانه به توسعه پایدار کمک کند.

حسین شریعت – عضو هیئت مدیره – نیز از تلاش‌های قابل توجهی که شرکت مدیران خودرو در جهت رفع نگرانی های زیست محیطی انجام داده است سخن گفت. وی همچنین بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در حفظ زمین برای نسل های آینده تاکید کرد.

مدیر برند فونیکس نیز به‌عنوان آخرین سخنران به تشریح بیشتر مفهوم «جریان سبز فونیکس» پرداخت. او از برنامه های گسترده فونیکس برای تولید خودروهای سازگار با محیط زیست پرده برداشت و بر اهمیت فناوری خودروهای پلاگین هیبرید به طور ویژه تاکید کرد.

در بخش دیگر برنامه، مدیران ارشد شرکت به دنبال رونمایی از برنامه‌های خود برای افزایش تولید محصولات سازگار با محیط زیست، برای برداشتن گام‌های اساسی در این زمینه هم‌پیمان شدند.

پیش از رسیدن به لحظه رونمایی، میهمانان به تماشای یک نمایش مفهومی و تامل‌برانگیز در زمینه عملکرد تاریخی بشر در قبال طبیعت نشستند. این نمایش به مسئولیت جمعی ما برای شکل دادن به آینده‌ای پایدار اشاره داشت و به زبان هنر از حاضران خواست تا در حفاظت از محیط زیست برای نسل‌های آینده، به فونیکس بپیوندند.

در نهایت، لحظه رونمایی از تیگو ۸ پرو e پلاس رسید و به دنبال آن، مدیر مارکتینگ فونیکس به تشریح ویژگی‌های برجسته این محصول پرداخت. وی با اشاره به اینکه محصول جدید، ترکیبی یکپارچه از تکنولوژی روز، طراحی بدیع، و ویژگی‌های سازگار با محیط زیست، از عزم راسخ و تعهد فونیکس نسبت به نوآوری و تولید محصولات دوستدار محیط زیست سخن گفت. تیگو ۸ پرو e پلاس با ترکیب دو موتور برقی و یک موتور بنزینی، در حالت بهینه با امکان تولید قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر، پرقدرت‌ترین خودروی کراس‌اور در کشور است. شتاب این خودرو در حالت فول‌شارژ، ۷.۶ ثانیه و میزان مصرف آن در همین حالت، تنها ۱.۵۵ لیتر است. این محصول با باک پر و باتری فول‌شارژ، امکان پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر و در حالت تمام الکتریکی، امکان پیمودن ۷۵ کیلومتر را دارد. تیگو ۸ پرو e پلاس از ۹ حالت هوشمند برای توزیع نیروی موتورها و بازیابی انرژی تولید شده بهره می‌برد. همچنین گارانتی این خودرو ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر و برای باتری آن ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر است.

فونیکس، با تحول تکنولوژی برای ارائه محصولی که با جدیدترین فناوری‌ها بیشترین میزان بازدهی را ارائه می‌کند گام برداشت و با رونمایی از تیگو ۸ پرو e پلاس، تحول بزرگ در صنعت خودرو کشور را آغاز کرد. فونیکس همچنین، با پیشبرد برنامه‌های خود در خدمت جامعه می‌کوشد گام‌های دیگر را در زمینه تحول زیست‌محیطی و اقدامات فرهنگی بردارد. رویداد رونمایی مورد تحسین شرکت کنندگان قرار گرفت، اشتیاق قابل توجهی را در صنعت خودرو شکل داد و توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرد. جریان سبز فونیکس، این برند را به‌عنوان پیشگام صنعت در راه‌حل‌های حمل‌ونقل سازگار با محیط‌زیست، پیش خواهد برد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    ملت همیشه در صحنه👇
    :پیش به سوی ثبت نام 😂😂😂😂
    فونیکس: آخ جون پول بیشتر 🤑
    دولت :آخ جون مالیات و عوارض و هزینه های …..بیشتر 😋
    مصرف کننده آیی که به صورت نامحسوس به پاچش انداختن: آخ جون بعضی از این آپشن ها رو هم c200 نداره بسوزین 🙃
    🤌🙂🧡

    موافقم 29
    مخالفم 5
  2. هادی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    شنیدن این که خودرو های پلاگین هیبرید داره وارد میشه و مونتاژ خبر خوبیه ولی با این قیمت بالا چند درصد مردم هم میتونن بخرن
    هیچ تاثیری روی ایران نداره تا وقتی که اون اتفاق مبارک بیفته…

    موافقم 21
    مخالفم 3
  3. new reventon

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (465 ديدگاه)

    مسخره ها
    انگاری ماشین الکتریکی ساختن با پیمایش 1000 کیلومتر
    خجالتم نمیکشن

    موافقم 19
    مخالفم 4
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (10350 ديدگاه)

    شروع جریان سبز فونیکس !
    دیدید بچه که به هر دلیلی به گریه میوفته ، همه هزارتا بامبول در میارن تا بچه از اصل موضوع جدا بشه و آروم بگیره !
    حالا شده قضیه خودروسازی و مردم ما !
    یکی نیست بگه چطوری ماشین ۱۸ هزار دلاری را ۶۰ هزار دلار میکنی تو پاچه یه مشت بیسوادِ پولدار !
    سبز فونیکس پیشکِش … !

    موافقم 30
    مخالفم 4
  5. Tesla

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (652 ديدگاه)

    🤣🤣👎 الان توی ترکیه و امارات ( که مثلا رقبا منطقه ای هستن 😂😂 ) دارن با سرعت خیلی زیادی ، ایستگاه های سوپرشارژ تسلا و بقیه برند های فست شارژ و میسازن و هر دو کشور ترکیه و امارات میخوان تا سال ۲۰۳۰ : بیش تر از ۵۰ درصد خودرو هایی که در خیابان هاشون تردد میکنه ، تمام الکتریکی باشه و از ۲۰۳۵ هم به بعد فقط خودرو های کربن خنثی ( الکتریکی یا هیدروژنی ) اجازه فروش در این کشور ها رو دارن ، صنعت خودرو جهان الان بیش تر از ۱۵ سال که از هیبریدی شدن گذشته و الان همه دنیا دارن خودشون رو هر چه زود تر تمام الکتریکی میکنن و نمی‌خوان روی اسب بازنده ( پیشرانه های درونسوز و هیبریدی ) شرط بندی کنن !! حقا که ۱۰۰ سال از دنیا عقبیم 🤦‍♂️😒😒

    موافقم 20
    مخالفم 6
  6. اشکان

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (414 ديدگاه)

    جا دارد که از تلاش های آقای پروفسور رییسی ، استاد دانشگاه ونزوئلا و حومه تشکر به عمل بیاوریم ، ایشان با تلاش هایی که داشتند توانستند نیسان آبی را به آفریقا صادر کرده و در عوض میوه و موز ، و حتی میمون وارد کشور کنند !!! و چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در بیاورند…..
    این پیشرفت های بیشمار در تاریخ کشور بی سابقه بوده و کسی نتوانسته ، کشور را به این درجه از ذلالت برساند ، و ما از او بابت این پیشرفت های چشمگیر تشکر به عمل می آوریم !!

    موافقم 24
    مخالفم 8
    1. امین

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (93 ديدگاه)

      برادر عزیز بهتره اوا یه کم در مورد قاره آفریقا و اقتصاد اون تحقیق کنی تا مجبور نشی زود قضاوت کنی .همه ی دنیا چند تا کشور اروپایی و آمریکا نیست

      موافقم 1
      مخالفم 10
  7. محسن

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    والا من نه پول این ماشین رو دارم و نه خواهم داشت

    موافقم 10
  8. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (355 ديدگاه)

    من چند سال پیش یک بی ام و ۵۲۸i سه کلید گرفتم روش کیت هامان بستم رنگشم مشکی ذغالی بود دوره ماشین بازی من با این ماشین شروع شد اما زمانی تموم شد که میخواستم یک خونه بزرگتر بگیرم برای همین این بهترین دوست رو فروختم جاش رفتم یک چری تیگو ۷ پرو خریدم اون موقع ماشینم که دوستم بود تبدیل شد به وسیله نقلیه ببخشید مقداری درد دل کردم

    موافقم 6
    مخالفم 10
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    شروع جریان قرمز و مشکی فونیکس
    به درد نمی خوره که تو ایران ایستگاه شارژر نداره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. بنانج

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    تنها مشکل این ماشینای چینی قیمتشونه
    من یک فیدلیتی دارم و خیلی هم خوب بود
    ولی تو ایران چند برابر قیمت جهانی به فروش میرسه
    همه ماشینای توی ایران همینن
    هم خارجی هم داخلی هم مونتاژی

    موافقم 10
  11. فرزاد

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (298 ديدگاه)

    دیگه هیچ دلیل عقلانی و منطقی‌ای برای ادامه‌ی کار دوتا غول عقب‌مونده‌ی صنعت خودروسازی مثلاً داخلی کشور وجود نداره پس گـِـل بگیرید درش رو اگه واقعا مسلمونید

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا