در این مقاله قصد داریم که به صورت تخصصی مشکلات سانتافه را مورد ارزیابی قرار دهیم و فروشگاه لوازم یدکی این خودرو ربانی پارت را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این بحث جذاب همراه ما باشید.
آشنایی با مشکلات رایج و معایب هیوندای سانتافه | تهیه لوازم یدکی هیوندا از ربانی پارت
حتما تا به حال راجع به ظاهر زیبای سانتافه و قدرت بالای فنی این خودرو بسیار زیاد شنیدهاید؛ اما درباره معایب هیوندای سانتافه چه میدانید؟ با اینکه سانتافه یکی از بهترین و پرفروشترین مدلهای خودرو شرکت هیوندای است؛ اما معایبی نیز دارد که کمتر به آنها پرداخته شده است. در این مقاله قصد داریم که به صورت تخصصی مشکلات سانتافه را مورد ارزیابی قرار دهیم و فروشگاه لوازم یدکی این خودرو ربانی پارت را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این بحث جذاب همراه ما باشید.
هیوندای سانتافه چقدر قابل اعتماد است؟
قبل از بررسی معایب هیوندای سانتافه، بهتر است که آن را از لحاظ امکانات و عملکردی مورد بررسی قرار دهیم. این خودرو که تولیدی هوشمندانه از کمپانی کرهای هیوندای بوده، در لیست پرفروشترین خودروهای وارداتی ایران قرار گرفته است. جالب است که بدانید این خودرو در مقایسه با خودروهای همرده آلمانی و ژاپنی ارزانتر است و شاید یکی از دلایل محبوبیتش نیز همین باشد؛ اما قطعا تکنولوژی خوب و بهروز این خودرو مهمترین دلیل خرید آن است.
امکاناتی که در ساخت این ماشین به کار رفته است، به شما کمک میکند که رانندگی ایمنتری داشته باشید. جنس بدنه این خودرو از فولاد سخت با مقاومت بالاست و این حساسیت در ساخت بدنه، قطعا سفر و رانندگی را ایمنتر میکند. سیستم ایمنی تشخیص و تحلیل نقاط کور خودرو یکی دیگر از فناوریهای به کار برده شده در سانتافه است که از برخورد احتمالی با خودروهای دیگر جلوگیری میکند. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-
استارت دکمهای
-
ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده
-
سامانه ضد قفل (ABS)
-
سیستمهای ABS, ESP, LDWS, VSM, HAC, DBC, TCS, BAS
-
چراغهای LED و زنون
-
چراغ مه شکن عقب و جلو
-
فرمان برقی
-
تعداد کیسه هوا ۱۰ عددی
-
تنظیم برقی زاویه پشتی صندلی
-
قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت
-
شیشه بالابر برقی
-
تنظیم برقی آینهها
-
سانروف
-
سیستم صوتی و تصویری
-
سیستم هشداردهنده
-
سنسور دنده عقب
-
سیستم هشدار صوتی باز بودن کمربند
-
سیستم مسیریاب
-
سیستم خودکار پارک خودرو
-
سیستم ضد سرقت
به طور کلی و با در نظر گرفتن این قابلیتها، میتوان سانتافه را در دسته خودروهای امن قرار داد؛ با این حال معایب و مشکلاتی نیز دارد که در ادامه آن را بررسی میکنیم.
شایعترین مشکلات هیوندا سانتافه و راهکارها
با اینکه سانتافه یکی از محبوبترین و قیمت مناسبترین خودروهای وارداتی با ویژگیها و امکانات کارآمد است؛ اما در چند سال گذشته جنبههایی منفی از آن رو شده است که بسیاری از خریداران را دچار تردید کرده است. در ادامه رایجترین معایب هیوندای سانتافه را مورد ارزیابی قرار میدهیم:
مشکلات موتور
موتور خودرو سانتافه مانند دیگر خودروها به دلایل مختلفی دچار نقص فنی میشود که از جمله آنها میتوان به مواردی مانند نشت روغن از موتور، یاتاقان زدن، تسمه تایم و ضعف در اویل پمپ اشاره کرد. یکی از مواردی که در اثر بیتوجهی سبب آسیب جدی به موتور سانتافه میشود، روغن ریزی است. خراب شدن یا فرسودگی فیلتر روغن، شل یا شکستهبودن درپوش مخزن روغن موتور یا شکسته بودن واشر از جمله مهمترین دلایل این اتفاق هستند.
اگر از داخل موتور صدایی شبیه کوبیدن دو قطعه فلزی میشنوید، احتمالا موتور یاتاق زده است. اویل پمپ موتور که وظیفه کاهش لرزش موتور را بر عهده دارد، یکی دیگر از مشکلات سانتافه است که توسط خود شرکت هیوندای نیز تأیید و اعلام شده است.
یکی از بهترین راهکارها جهت جلوگیری از خرابی گسترده موتور این است که راننده در صورت شنیدن صدای غیر عادی از موتور، خودرو را سریعا خاموش و فورا به یک تعمیرکار حرفهای مراجعه کند.
سیستم ترمز
یکی دیگر از معایب هیوندای سانتافه که متأسفانه مشکل جدی هم محسوب میشود، وجود اشکالاتی در سیستم ترمز این خودرو است. در واقع سیستم ترمز سانتافه آنقدر که باید و شاید قوی نیست و در مقابل جسم سنگین آن کم میآورد. دیسکهای ترمز این خودرو در صورت بالا رفتن دفعات ترمزگیری به سرعت داغ میشوند و از کار میافتند. حال تصور کنید که عدم توقف به موقع خودرو چه خسارات سنگینی به بار میآورد. توجه داشته باشید که تعمیر و تعویض قطعات سیستم ترمز کار شما نیست و باید حتما توسط تعمیرکار حرفهای انجام شود.
نشانگر سوخت
آمپر یا نشانگر سوخت خودرو، یکی از مهمترین قسمتهای خودرو است که برای رانندگان اهمیت زیادی دارد. متأسفانه در برخی از مدلهای هیوندای سانتافه دیده شده است که این نشانگر به دلایل مختلفی مانند نشت سیستم سوخت، خرابی خود نمایشگر و مشکلات الکتریکی خودرو از کار میافتد. اینکه دلیل اصلی خرابی نشانگر سوخت خودرو شما چیست؟ موردی است که حتما باید توسط تکنسین مشخص شود.
مشکلات کیسه هوا
عدم باز شدن کیسه هوا در برخی از مدلهای سانتافه، یکی از مشکلات رایجی محسوب میشود که بارها و بارها از سوی کاربران گزارش شده است. یکی دیگر از مشکلات رایج و البته خطرناک، روشن شدن چراغ هشدار کیسه هوا بدون دلیل و ناگهانی است. شل شدن سوکت کیسه ایربگ، خرابی یونیت ایربگ به دلایل سختافزاری و نرمافزاری، خرابی یونیت ایربگ در اثر باطری به باطری کردن، خرابی پشت آمپر و کمربندها از جمله دلایل این اتفاق هستند.
پس از روشن شدن چراغ، ابتدا کمربند خود را چک کنید و اگر چراغ ایربگ هنوز روشن بود، بهتر است که کامپیوتر ماشین دیاگ زده شود تا کد مربوط به این مشکل را شناسایی کنید. فقط به یاد داشته باشید که کار کردن با ایربگ بسیار خطرناک است. اگر به انجام این کار وارد نیستید، حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید.
خرید لوازم یدکی کیا و هیوندا اصل از ربانی پارت
بازرگانی ربانی یکی از قدیمیترین فروشگاههای لوازم یدکی خودرو است که با اصالتترین کالاها و قطعات خودرو را ارائه میکند. جالب است که بدانید، فروشگاه ربانی حدود ۱۳ سال است که به طور تخصصی به فروش قطعات یدکی هیوندا و قطعات یدکی کیا میپردازد. اگر به فکر رفع معایب هیوندای سانتافه خود هستید، میتوانید بهترین قطعات یدکی خودرو سانتافه را از این فروشگاه معتبر با قیمتی مناسب و ضمانت اصالت کالا تهیه کنید.
اگر به طور تخصصی نمیدانید که اشکال و ایراد خودرو شما از کجاست، اصلا نگران نباشید؛ چرا که کارشناسان مجموعه آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند. همچنین میتوانید بعد از شناسایی کامل ایرادات سانتافه توسط تعمیرکار مجرب، لیست خریدی از تکنسین تهیه کنید و با خیالی راحت قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز را از سایت سفارش دهید. اطمینانخاطر از تعمیر خودرو با استفاده از لوازم اصل و باکیفیت، آسودگی خیالی است که ربانی به شما ارزانی داشته است.
سانتافه بخریم یا خیر؟
اگر با خواندن معایب هیوندای سانتافه گیج شدهاید که این خودرو را خریداری کنید یا نه؟ بهتر است که مزایا و معایب این اتوموبیل را با هم در نظر بگیرید. همچنین میتوانید از دیگر رانندگانی که این خودرو را دارند، کمی پرسوجو کنید. اگر قصد خرید خودرو دست دوم را دارید، حتما آن را کارشناسی کنید تا ریسک مشکلات احتمالی کمتر شود. شرکت هیوندای نیز در تلاش است که مشکلات احتمالی را رفع کند و انصافا در مدلهای جدیدی که ارائه کرده، بسیار موفقتر از قبل بوده است. نظر شما درباره هیوندای سانتافه چیست؟ ماشین خوبی است؟
MILADZM
۱۶ مهر ۱۴۰۲پول نقد متحرک 👑
amir
۱۶ مهر ۱۴۰۲حدس میزدم دوباره بیای یه چ.ر.ت.ی بگی حخخ
NAVID۰۰۹۸
۱۷ مهر ۱۴۰۲سانتافه 😂😂😂😂😂
شیب / بام / پشتبام
کوفت / درد / بیدرمان
Arshia m3csl
۱۹ مهر ۱۴۰۲تو خارج این لقب مال پورشه ۹۱۱ و جی کلاس و رولزرویس گوسته اینجا سانتافه شده لاکچری
حالا ژاپن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ایشون طرفدار بی تی اس و گروه های همج … بازی احتمالا
amir-mr
۱۶ مهر ۱۴۰۲در اصل یک بمب متحرکه
Soroush
۱۶ مهر ۱۴۰۲واقعا این حرفا مسخرست
یه سریا فقط چیزایی که میشنونو میان اینجا میگن بدون اینکه دربارش اطلاعات کافی داشته باشن
دوست عزیز من حدود ۸ساله سانتافه دارم و واقعا تا جایی که بتونم به بهترین شکل بهش میرسم و تا الان جز مصرفی ها هیچ خرجی نداشته برام!
مطمئنا دوام ژاپنی یا پرفورمنس آلمانی هارو نداره(اینو گفتم چون خودرو آلمانی و ژاپنی هم دارم و تجربه کردم) ولی این که بیایم کره ای رو بکوبیم درست نیست
به نظرم به نگهداری هر شخص از ماشین و میزان استفاده بستگی داره….
amir
۱۶ مهر ۱۴۰۲خب دیگه شما مواظبشی اونم مواظبته تو خرج معامله دو سر سود حله؟
Arshia m3csl
۱۹ مهر ۱۴۰۲درسته سانتافه ماشین بدی نیست و نسبت به قیمتش خوبه ولی با پول سانتافه میشه ix55 خرید که قدرتش خیلی خوبه
حالا ژاپن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳آخی هیچ خرجی نداشته دروغ یک نفر میشناسم خرید ماه بعد گیربکس و موتور لازم داشت دست دوم بود
امیر
۱۶ مهر ۱۴۰۲سواری راحت و نرمی داره که از نظر من بزرگ ترین نقطه قوتش جلوی رقبا هست ولی وقتی زمان گاز دادن و سبقت گرفتن میرسه واقعا اذیت میکنه !! علت اینکه زیاد یاتاق میزنه اینه که : برای این هیکل گنده و با ابهت یه موتور فسقلی گذاشتن که حتی روی اپتیما و سوناتا هم جواب نمیده چه برسه به یه شاسی بلند ۷ نفره !! به خاطر همین کسی که اهل گاز دادن و کل کل تو جاده هست اصلا نباید سمت سانتافه بره چون حداکثر بتونه شانه به شانه یه ۴۰۵ بره 😂 به خاطر همین تو این رده قیمتی انتخابم راوفور یا ایکس تریل هست نه اینکه اینا ماشین گازیدن باشن ولی حداقل خیالت راحت ولی حداقل خیالت راحته موقع سبقت گرفتن ضایع نمیشی !
کاربر۳
۱۶ مهر ۱۴۰۲فکر میکنم دلیل یاتاقان زدن سانتافه بخواطر اویل پمپ ضعیفشه.البته حرف شماهم صحیحه.
حمید
۱۷ مهر ۱۴۰۲موتور ایکس تریل و راوفور هم ۲۵۰۰ هست و به قول شما کوچک. اسب بخار و تورک هر سه موتور هم حدودا تو یک رنج هست چطور عملکردشان آنقدر که شما میگین متفاوته!؟
حالا ژاپن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳اسب بخار تاثیر داره نوع ارگونومی موتور تاثیر داره وزن ماشین به خصوص تاثیر داره همه ابنها را باید بررسی کردیم ولی رفیق ما کلا اشتب گفت هیچ چیزی جای لندکروز و لکسوس نمیگیره البته شتاب اول آلمانی ها ولی دوام همه کار بلد بودن فقط ژاپن
حمید
۱۷ مهر ۱۴۰۲من فکر کنم که چون سانتافه بیشترین تعداد رو در بین ماشینهای رقیبش تو بازار داره بنابراین بیشتر از همه عیبهاش دراومده فقط همین. مگر نه قدرت موتور و تورک و وزن خودروهای مطرح شده تقریبا تو یک رنج هستند شاید آنهایی که بواسطه گیربکس cvt کمتر به موتور فشار میاد کمی کمتر خرابی میدهند و البته لذت رانندگی کنی متفاوت. من ۳ سال هست سانتافه دارم به نظرم برای خانواده و بخصوص مسافرت بی نظیره.
حسین
۱۶ مهر ۱۴۰۲کره ای ده ساله یا چینی صفر؟
چینی لایک
کره دیس لایک
Dan
۱۶ مهر ۱۴۰۲آلمانی ۲۰ ساله
abbas
۱۶ مهر ۱۴۰۲اون دیگ خود سرطان
آلمانی 20 ساله میشه c240 های پلیس
سلطان ارور و ایراد فنی
Arshia m3csl
۱۹ مهر ۱۴۰۲اگه بی آپ و ۳۲۰ مدل ۲۰۰۸ تمیز باشه سرطان نیست المانی یا c200 مدل ۲۰۰۸ باشه مشکلی نداره
حالا ژاپن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳برو ببین ماشین پلیس باهاش چکار کرده ماشین که هر روز باهاش کورس بگذاری و دور دور معلوم چی میشه
علی سلامات
۱۶ مهر ۱۴۰۲من سانتافه سفارش امریکا دارم به جرات میگم تو شتاب قدرت بی نظیر تو ماشینهای هن رده خودش مثل توسان اسپریتیج اپتیما و سوناتا روغن که خود شرکت براش انتخاب کرده بزارید هیچ وقت علکی یاتاقان نمیزنه سیستم ترمزش واقعا مهشره علکی خرابش نکنیو حداقل ۲ سال زسر پات باشه میفهمید
Enzo Ferrari 2008
۱۶ مهر ۱۴۰۲تو ظاهر خوبه ولی فنی خوب نیست
حالا ژاپن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ضاهر هم الان چینی ها از لحاظ ضاهر خوب شدند و داخل و آپشن هم خیلی زیاد دارند ولی هیچی ژاپن نمیشه یک کرولا چرخش به کل هیکل چین و کره ارزش داره
رسول هاشمیان
۱۷ مهر ۱۴۰۲معروفترین و بزرگترین مشکل رایجش با هر نوع نگهداری یاتاقان زدنه حتی تو کیلومترهای پایین
معروف با سلطان یاتاقان
ولی واقعا طراحیش بینظیره
سجاد شموس
۱۷ مهر ۱۴۰۲زیاد گازش نده بهش فشار نیار هیچیش نمیشه موتورش ضعیف نسبت به بدن سنگینش باید مراعاتش کنی همین
مهدی
۲۰ مهر ۱۴۰۲من ۶ ساله سانتافه دارم مدلش ۲۰۱۶ …در این مدت هیچ خرجی جز موارد مصرفی برای من نداشته سواری راحت و نرمی داره …برای من لذت بخش هست…. هر وسیله ایی نیاز به نگهداری و مواظبت داره .
م
۲۰ مهر ۱۴۰۲یک حسی به من میگه که داری کاملا دروغ میگی.از طرز نگارش کامنت تو مشخص هست که داری دروغ میگی و بلوف میزنی.مطمئنم که تو هیچ وقت سانتافه نداشتی.
حالا ژاپن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳صد در صد دلال دنبال اینکه سانتافه توی پاچت بکنه از من بشنو من صد تا دیدم گیربکس روی دستشان مانده ماشین کره ای سرطان واقعیه قبلا خوب بودند از دو هزار چهارده خراب کرد و گرنه قبلا ماشین هاش عالی بودند هم قیمت هم دوام الان مثل سامسونگ شده نه دوام داره نه کیفیت نه آپشن خود من سامسونگ دارم میخوام بفروشم گوشی
سید مصطفی غفوری
۸ آبان ۱۴۰۳یه سانتافه ۲۰۱۴ دارم ۴ ساله دستمه ۳ دفعه یاتاقان زده، دفعه اول موتور کامل تعمیر کردم سر یکسال دوباره یاتاقان زد ، به هر کی گفتم گفت اشتباه کردی باید همون موقع موتور کامل عوض میکری، خلاصه با کلی پرس و جو یه موتور کامل پیدا کردم و مکانیکم هم تایید کرد که خیلی کم کارکرد هست، بعد تعویض موتور حرکت و شتاب و مصرف سوختش عالی شده بود ، منم دیگه ترسیده شده بودم و خیلی حواسم به روغن و این جور چیزا بود، دوباره سر یک سال یاتاقان زد ، الانم ماشینم تو مکانیکی هست و من دنبال موتور استوک میگردم
با همه این حرف هایی که زدم به نظر خودم مشکل یاتاق زدن سانتافه خیلی به اویل پمپ ربطی نداره چون همین موتور رو ماشین های توسان، اسپورتیج ، اپتیما و سونتا هست و اصلا این مشکل رو مثل سانتافه ندارن و در واقع سنگینی اتاق سانتافه و فشار بیش از حد روی موتور و نوع گیربکس در انتقال ناگهانی قدرت باعث ایجاد این مشکل میشه