رپورتاژ

ادغام کامل قدرت و صرفه‌جویی در انرژی

تیگو 8 پرو e+ در تبریز و اهواز

با شروع نمایشگاه خودروی تبریز و اهواز، تیگو ۸ پرو e+ (ای پلاس) به عنوان خودرویی لوکس و سازگار با محیط زیست میزبان علاقه‌مندان به هر دو بعد خواهد بود.

موضوع آلودگی هوا دیگر مختص به تهران نیست و زنگ خطر با رسیدن توده آلودگی به سایر شهرهای بزرگ کشور و مراکز استان‌ها به صدا درآمده و تبدیل به دغدغه مردم، متخصصان و مسئولان شده است. استفاده بیش از اندازه از خودروهای بنزینی و همچنین بنزین نه چندان باکیفیت مهم‌ترین عامل بروز بحران زیست محیطی شده و برند فونیکس به عنوان پرچمدار نوآوری در صنعت خودروی ایران، عرضه و تحویل نخستین خودروی پلاگین هیبرید مونتاژی در کشور یعنی تیگو ۸ پرو e+ (ای پلاس)، نخستین گام را برای آینده‌ای پاک برداشته است.

این خودروی لوکس و دوست‌دار محیط زیست بعد از گذر از فاز رونمایی و تحویل، اکنون در خیابان‌های سراسر کشور خودنمایی می‌کند و برای به نمایش درآوردن هر چه بیشتر توانایی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته خود راهی نمایشگاه تبریز ۱۲-۱۵ دی ۱۴۰۲) و اهواز (۱۴-۱۷ دی ۱۴۰۲) می‌شود و در نمایشگاه خودرو که در این دو شهر بزرگ برگزار خواهد شد، در معرض دید علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و دوست‌داران محیط زیست قرار می‌گیرد.

  • رانندگی در مرزهای هوای پاک

در این نمایشگاه‌ها علاقه‌مندان با نحوه شارژ شدن خودرو با استفاده از برق خانگی و ایستگاه‌های شارژ سریع آشنا می‌شوند و  مزیت‌های متعدد رانندگی و آسودگی خاطر را با نشستن پشت فرمان یک خودروی پلاگین هیبریدی و استفاده از انرژی الکتریکی زیر نظر خواهند داشت.

تیگو ۸ پرو e+ که از چند ماه قبل به بازار ایران عرضه شده و روز به روز به علاقه‌مندان آن افزوده می‌شود، این فرصت را در اختیار راننده می‌گذارد تا در هنگام بازگشت به خانه با استفاده از شارژ وال باکس (که توسط واحد HOME SERVICE به صورت رایگان در محل مدنظر خریداران نصب می‌شود) این خودرو را در عرض ۳ – ۴ ساعت به طول کامل شارژ و سفری پاک و بدون آلایندگی کربنی و صوتی را تجربه نمایند.

تیگو ۸ پرو e+ به عنوان پرچم‌دار خودروهای سبز با بهره بردن از پیشرانه الکتریکی – بنزینی در حالت ترکیبی ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند و در صورت فول بودن باک بنزین و باتری، توانایی پیمایش ۹۵۰ کیلومتر را داراست و با ادغام قدرت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، خواسته‌های طرفداران هر دو بعد را برآورده می‌کند.

در صورتی که راننده صرفا از قابلیت بنزینی تیگو ۸ پرو e+ استفاده کند، در هر صد کیلومتر ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند که به عنوان یک خودروی  SUV یک خودروی کم مصرف مطابق معیارهای موجود محسوب می‌شود.

  • آلودگی کمتر، ذخیره انرژی بیشتر

وجود باک بنزین ۶۰  لیتری در کنار باتری ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی در هنگام سفرهای شهری و خارج از شهر شما را بی‌نیاز از توقف می‌کند و به لطف سیستم خودشارژ و با استفاده از سیستم پیشرفته هیبریدی و گیربکس DHT قادر است باتری لیتیومی را با تغذیه از منبع بنزین این خودرو در حین حرکت یا توقف و همچنین تبدیل انرژی اصطکاکی در هنگام ترمز کردن به انرژی الکتریکی شارژ نماید و بهره‌وری مطلوب‌تری را که منجر به کاهش تولید کربن دی اکسید‌، کاهش صدای موتور، افزایش شتاب، کاهش استهلاک خودرو و در نهایت بهبود عملکرد راننده در هنگام هندلینگ و پاسخگویی بیشتر خودرو از حیث ایمنی می‌شود.

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و وجود دو موتور برقی که روی محورهای جلو و عقب نصب شده‌اند در ادغام با موتور بنزینی ۳۲۶ اسب ‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد آن معادل ۷.۶ ثانیه در نظر گرفته شده است که یک خودروی ایده‌آل برای عاشقان سرعت، قدرت و کارایی است.

  • گارانتی ۷ ساله خودرو و باتری لیتیومی

کیفیت بالای تیگو ۸ پرو e+ (ای پلاس) و باتری لیتیومی این خودرو به حدی است که برند فونیکس برای اطمینان خاطر مشتریان این خودرو را تا پیمایش ۲۰۰ هزار کیلومتر یا ۷ سال ضمانت می‌کند و در صورت بروز مشکل پاسخگو خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (831 ديدگاه)

    این تیتر شما زمانی معنی داره که توی یک دنیای خیالی دولت واقعا نگران آلودکی هواست حالا میخواد کاری کنه مردم بیخیال این ماشین های ایران خودرو و سایپا بشن و بیان با همون قیمت این ماشین کم مصرف رو بخرن نه اینکه با این عرضه محدود و فقط واسه طبقه خیلی مرفه جامعه بخواد حرکت بزنه واسع آلودگی

    به نظر خودت خداوکیلی این چندتا ماشین چقدر تاثیر داره مگه قراره مثل جاروبرقی توی سطح شهر آلودگیو بمکن

    اون مرفهی هم که اینو میخره مطمئن باش ماشین قبلیش هم یه ماشین استاندارد وارداتی بوده که آلودگی نداشته

    با این تیترهای توهمیتون
    قدرت در نمیدونم چی‌چی …سبک زندگی نوین ….تغییر در… سایپا مطمئن

    موافقم 21
    مخالفم 1
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1591 ديدگاه)

    فکر نکنم خود چینی ها هم به این بگن لوکس

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. هیچکس

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    پدال چینی
    دقیقتر بگم پدال چری

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. Avan

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (421 ديدگاه)

      مطلب نوشته «رپورتاژ» به هر حال پدال هم باید به فکر منابع درآمد باشد. اگر شما می تونید اسپانسرش بشوید تا پدال از خودروسازان دست بکشد. پدال حداقل صداقت دارد که با قید رپورتاژ بیان کند که نظرات سازنده است نه سایت!

  4. mb675

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    نمیخوام بگم که این ماشین بده یا خوبه یا اشغاله ولی وقتی میتونیم بگیم که فلان ماشین چینی خوبه که توی یه بازار آزاد برای این ماشین رقیبایی مثل نسل جدید هوندا سی ار وی -اوتلندر و سورنتو و غیره باشن و این ماشین هم با قیمت واقعیش عرضه بشه نه اینکه الان معادل قیمت جهانی یه سی ار وی داره تو ایران به فروش میره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا