تکنولوژی برتر تیگو 8 پرو e پلاس: گیربکس DHT
با توسعه فناوری در سطح جهان، پیشرفتهای خوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست حاصل شده و رقابت در بازار شرکتهایی که در این زمینه پیشگام هستند، به نحوی تنگاتنگ پیش میرود. در این مسیر، برندهای بزرگ به دنبال راهحلهای نوآورانه برای بهبود قدرت و بهرهوری خودروهایشان هستند. فونیکس نیز، با معرفی گیربکس DHT در تیگو ۸ پرو e پلاس، همزمان با رونمایی از اولین خودروی پلاگین-هیبرید مونتاژ ایران، گام بزرگی را در عرصه تکنولوژی برداشته است.
ساختار گیربکس:
گیربکس DHT (Dedicated Hybrid Transmission) در تیگو ۸ پرو e پلاس امکان ترکیب قدرت موتور T1.5 و دو موتور برقی این خودرو را میدهد. این گیربکس با سه نسبت دنده، از مشکلات تقسیم نیرو جلوگیری میکند و اولین پیکربندی هیبریدی تمام هوشمند جهان را ایجاد میکند. این سیستم قادر به تنظیم توان موتورها به طور مستقل است، که به راننده امکان میدهد بهترین حالت را بر اساس شرایط رانندگی انتخاب کند.
گیربکس DHT فونیکس با ارائه ۱۱ ترکیب مختلف رانندگی در مدل تیگو ۸ پرو e پلاس، اثربخشی و بهرهوری خودروهایی با انرژی جدید را به مرزهای جدیدی رسانده است. این تکنولوژی نه تنها تجربهی رانندگی بهتری را ارائه میدهد، بلکه به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت نیز کمک میکند. در نهایت، تیگو ۸ پرو e پلاس با گیربکس DHT نمونهای از نوآوریهای برجسته در عرصه خودروسازی میباشد که به امید بهبود زندگی رانندگان و محیط زیست تداوم مییابد.
۱۱ ترکیب مختلف:
راهاندازی خودرو: تکنولوژی DHT با ارائه توان بهینه در حالت راهاندازی، خودرو را بی هیچ وقفهای به حرکت در میآورد.
رانندگی با سرعت کم: در این حالت، موتورها به صورت مشترک کار میکنند تا توان مصرفی را کاهش دهند.
رانندگی با سرعت متوسط: هماهنگی بین موتورها و گیربکس باعث بهرهوری بهتر و تسریع عملکرد میشود.
رانندگی در جادههای مرتفع: موتورها با انتخاب توان مناسب، به خودرو کمک میکنند تا با موفقیت از مسیرهای مرتفع عبور کند.
سبقت: با توان بالا از موتورها، شتابی قوی به خودرو داده میشود.
چراغ راهنمایی: حالت مناسب برای رانندگی در شرایط شهری با توان متوسط.
ازدحام: با توان کمتر از موتورها، مصرف سوخت در محیطهای شلوغ کاهش مییابد.
رانندگی در بزرگراه: توان موتورها به طور همزمان تنظیم میشود تا خودرو به سرعت مطلوب در بزرگراه حرکت کند.
رانندگی در مسافتهای طولانی: با کمک توان مناسب، خودرو برای مسافتهای طولانی آماده میشود.
رانندگی در جادههای کوهستانی: توان موتورها در این حالت بهبود یافته و برای عبور از جادههای پیچیده مناسب است.
رانندگی در شرایط آب و هوایی مختلف: توان و عملکرد موتورها در حالتهای برفی، یخی یا ماسهای بهبود یافته و خودرو را در شرایط مختلف به سرعت مطلوب میرساند.
به طور مشخص، گیربکس DHT در خودرو TIGGO 8 PRO e+ با ارائه یک مجموعه یکتا از ویژگیها و مزایایی که به رانندگان ارائه میدهد، تجربه رانندگی را به شکلی منحصر به فرد تغییر میدهد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره میکنیم:
تجربه رانندگی بهینه: گیربکس DHT توانایی تنظیم بین ۱۱ ترکیب مختلف رانندگی را دارد. این انتخابها از حالتهای الکتریکی تا حالتهای مختلف ترکیبی میتواند به راننده کمک کند تا خودرو را به بهترین نحو ممکن با شرایط موجود هماهنگ کند.
کاهش مصرف سوخت: با توانایی ترکیب موتور بنزینی با موتور الکتریکی و انتخاب بهینهترین حالتهای رانندگی، این گیربکس میتواند به کاهش مصرف سوخت و افزایش بهرهوری سوخت کمک کند.
کاهش انتشار گازهای مضر: با کاهش مصرف سوخت و انتخاب حالتهای الکتریکی، این گیربکس به حفظ محیط زیست کمک میکند. انتشار کمتر گازهای مضر به هوا به روند پایداری زیستمحیطی کمک میکند.
تجربه رانندگی منحصر به فرد: ترکیب عملکرد سریع با تنوع حالتهای رانندگی، به رانندگان امکان میدهد تا تجربه رانندگی منحصر به فردی داشته باشند. انتخاب حالتهای مختلف به تناسب شرایط جاده و ترافیک میتواند مسیر را خوشایندتر و جذابتر کند.
سهولت در شروع سبقت: با توانایی تقسیم توان بین موتور بنزینی و موتورهای الکتریکی در حالات مختلف، این گیربکس میتواند برای شروع سبقت به راننده کمک کند.
کاهش هزینههای نگهداری و تعمیرات: با عدم نیاز به برخی قطعات اضافی مانند کلاچ در گیربکس و استفاده از گیربکس الکترومغناطیسی سادهتر، هزینههای نگهداری و تعمیرات خودرو به طور قابل توجهی کاهش مییابد.
کارکرد نیمهخودکار: انتخاب حالتهای مختلف توسط سیستم هیبریدی و گیربکس DHT به راننده این امکان را میدهد که به صورت نیمهخودکار بهترین حالت رانندگی را بدون نیاز به تنظیمات دستی پیچیده انتخاب کند.
با این مزایا، گیربکس DHT در خودرو TIGGO 8 PRO e+ نه تنها به بهبود کارایی و کاربری خودرو کمک میکند، بلکه تجربه رانندگی را به سطحی جدید از راحتی، ارتقا میدهد.
فونیکس با تحول اخیر در این گیربکس DHT، به راننده امکان میدهد تا تجربهی رانندگی مطلوبی را در شرایط مختلف ایجاد کند. از رانندگی در ترافیک شهر تا عبور از جادههای مرتفع و حتی مسیرهای کوهستانی، تکنولوژی DHT با توانایی بهینهسازی عملکرد موتورها، تجربهای منحصر به فرد را برای رانندگان ایجاد میکند.
تیگو ۸ پرو e پلاس با گیربکس DHT فونیکس نه تنها در زمینه توان و عملکرد برتری خود را اثبات کرده، بلکه با ویژگیهای مدرن و جذاب، نقطه تمایز خود را نشان داده است. این خودرو با توانایی اجرای ۱۱ ترکیب مختلف، به راننده اجازه میدهد تا با اطمینان کامل از مزایای انتخاب حالت مورد نیاز خود بهره ببرد. همچنین، مصرف بهینه سوخت و کاهش آلایندگی برای محیط زیست، از دیگر مزایای این تکنولوژی است که در سطح جهان نیز اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.
نهایت تکامل: تیگو ۸ پرو e پلاس با گیربکس DHT فونیکس به عنوان یک نمونه از تطابق با نیازهای امروز جامعه و تلاشهای جهانی برای انتقال به انرژی پاک، گامی به سوی نهایت تکامل در صنعت خودروسازی میباشد. این خودرو با توانایی ترکیب عملکرد برتر با انعطافپذیری در شرایط مختلف، به رانندگان تجربهای جدید از مسیریابی و حرکت در جادهها ارائه میدهد. گیربکس DHT فونیکس با اخرین دستاوردها و مدرنترین ویژگیها در تیگو ۸ پرو e پلاس، نشان از تفکر و نگرش فونیکس در مورد خودروهای آینده دارد.
ali-mfard
۲۹ مهر ۱۴۰۲به نظرم بالای سایت پین کنید تیگو خوبه بقیه بَدَن
JDM_Japan
۲۹ مهر ۱۴۰۲تبلیغات برای هر سایتی اهمیت داره چون یکی از راه های درآمد سایت همین تبلیغاته خب ادمین های سایت بیکار نیستن بیان برای تو متن ترجمه کنن کلی وقت بذارن کامنت ها رو بررسی کنن کلی اطلاعات برای شماها بذارن و پولی گیرشون نیاد خب خودتم اگه باشی بدون پول کار نمیکنی
ali-mfard
۲۹ مهر ۱۴۰۲دمت گرم که گفتی منم فکر میکردم ادمین فن تیگو هست ، مرد حساب مشکل من با اگهی نبود بایدم تبلیغ کنن نوش جونشون ، صحبت من با خود شرکت مدیران خودرو بود انقد زور میزنه و تبلیغای غیر منطقی میده
Siavash
۲۹ مهر ۱۴۰۲تبلیغات غیر واقعی و اغراق آمیز باعث از دست دادن اعتبار سایت میشه و مطالب دیگه جدی گرفته نمیشه
البته منظورم این تبلیغ نیست. کلی عرض کردم
Enzo Ferrari 2008
۲۹ مهر ۱۴۰۲چه تکنولوژیهایی به کار رفته
JDM_Japan
۲۹ مهر ۱۴۰۲واقعا تکنولوژی های عجیب و پیشرفته ای رو دارن این ماشین های لاکچری خوش قیمت مملکت😂😂🤦♂️
amir
۲۹ مهر ۱۴۰۲فقط اون عکس گیربکسه با پس زمینه رعد و یرق و گرداب من رو کشت من دیه نمیتانم
امیر
۲۹ مهر ۱۴۰۲اسباب بازی چینی و تکنولوژی برتر !! 🤣😂😂 اینا هر چی که دارن مال بقیه هست مثلا موتور همین تیگو ۸ و کلا همه چینی ها تو ایران مال میتسوبیشی هست یا گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه که رو نسخه های دیگه نصبه ، مال بوش آلمانه ( ولی متاسفانه درجه یک نیست ) همه خودروسازا چینی فرزند خلفه میتسوبیشی یا دوو هستن ( تاریخچه هاشون رو بخونید متوجه میشین )
JDM_Japan
۲۹ مهر ۱۴۰۲یه موتور میتسو(که کیفیت ژاپنی نداره و مونتاژ چینه)
و یه گیربکس به ظاهر آلمانی ولی مونتاژ چین و بی کیفیت رو از این چینی ها بگیری فلج میشن
پویان
۲۹ مهر ۱۴۰۲خیر. اینطوری نیست. با رشد خودروهای برقی چینیها خودشون پیشتاز هستن
پویان
۲۹ مهر ۱۴۰۲چینی اسباب بازی؟
الان تو برقی ها و هیبریدی ها چینی ها از اروپاییها هم بهتر هستن.
از تسلا هم خیلی کمتر نیستن
امین
۲۹ مهر ۱۴۰۲دیگه گذشته دروان این حرفها.
با چنان سرعتی پیشرفت میکنن که سه سال دیگه انگشت بهره دهان میمونیم ده سال دیگه شاخ در میاریم.
javad-bmw
۲۹ مهر ۱۴۰۲خسته نمیشین اینقدر چینی ها رو میکوبین.
اینکه فقط به چینی ها نگاه کنیم و با خودشون مقایسه شون بکنیم، باعث این میشه که به سادگی بفهمیم دارن تلاش میکنن که یه چیز خوب و در سطح جهانی بسازن،الان خود برند های چینی هم میدونن در سطح تویوتا،مرسدس یا فولکس نیستن و حداقلش اینه که تلاش میکنن از این زاویه به داستان نگاه بکنید و بدون تعصب لطفاً الان ما تو ایران مورد داریم موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ داره با توربو شارژ🤦
شاد باشید🤲🥳
حسن
۲۹ مهر ۱۴۰۲بخرید ازش خوب نگهدااری کنید اموزشش بدید خودش میره کار میکنه خرج خونه را درمیاره لعنتی مگه این چیه خوبیهاش تموم نمیشن
یه لطف بکنید قشنگ بگردید چند تا کارشناس درجه ی یک امریکایی و اروپایی ژاپنی دعوت کنید بررسیش کنن شاید یه عیب کوچیک هم داشت
با این تفاصیلی که من میبینم جلوی وارداتش را میگیرن چون اصل اساسی این کشور اشغال دادن دست مردمه و چاپیدنشونه
حسن
۳۰ مهر ۱۴۰۲کاری با تبلیغات الکی سایت ندارم ولی این چینیها نسبت به ماشینای ما که انصافا خیلی بهترن. بهترین کارو میکنن میرن یه پلتفورم مثل ماکسیمارو میخرن موتورشو میدن اتریش طراحی میکنه و هر سال ارتقاعش میدن. درضمن قیمتاشون با نمونه ی اروپایی خیلی فرق نداره. تو ایرانه ماشینای اروپایی قیمتای نجومی دارنو ما حق انتخاب نداریم وگرنه چینیا هرجایی نمیتونن رقابت کنن.
۳۰ مهر ۱۴۰۲اونی که با پول سانتافه یا سورنتو یا اسپورتیج یا توسان یا هیوندای ix55 تیگو هشت میگیره رو نمیدونم باید چیکار کرد خودتون بگید باید چیکارش کرد 😐
احسان
۱ آبان ۱۴۰۲اینایی که نام بردی دیگه ماشین نیستن . وسیله ای هستن که عمر مفیدشون تموم شده. به عبارت دیگر ضایعات هستن! جدا ازون شما ماشینی که کیفیت سواریش بالاتر ازیناییه که نام بردی میگیری دیگه با گارانتی
سیدعلیرضا حسینی
۳۰ مهر ۱۴۰۲ماشین های چینی یکی از یکی مزخرف تر هستند
ارزش ماشینهای چینی از ماشینها ایرانی باید پایینتر باشه
یعنی ارزشش همینقدره، و ماشین کارکرده ی ژاپنی و آلمانی با عمر بیست یا سی سال از همه ی این ماشینها بهتره و عملکرد عالی داره
۳۰ مهر ۱۴۰۲فقط لیفان و چند تا برند دیگه مثل جک پایین ترن وگرنه چری و چانگان اینا بهتر از ایرانی هست