سیستم همیار راننده در تیگو ۸ پرو مکس: افزایش ایمنی و نجات زندگی
در دنیای امروزی، تکنولوژیهای کمکی راننده مانند سیستم همیار راننده پیشرفته یا ADAS، نقش حیاتی در افزایش ایمنی و نجات زندگی در جادهها ایفا میکنند. یکی از مدلهای پرطرفدار و موثر در این زمینه، خودروی تیگو ۸ پرو مکس است که با بهرهگیری از سیستمهایADAS، توانایی بهبود عملکرد رانندگی را به ویژگی برجستهای تبدیل کرده است. در این مطلب، به بررسی چگونگی عملکرد سیستم همیار راننده در تیگو ۸ پرو مکس و نقش آن در افزایش ایمنی و نجات زندگی میپردازیم.
سیستمهای ADAS در خودروی تیگو ۸ پرو مکس
خودروی تیگو ۸ پرو مکس با تجهیز به امکاناتی از مجموعه ADAS، مواردی نظیر هشدار تصادف، تشخیص موانع و تغییر خودکار مسیر را ارائه میدهد. این سیستمها با استفاده از سنسورها و رادارهای مختلف، به رانندهها اطلاعات جامعی از محیط جاده ارائه میدهند که تصمیمگیری بهتری را برای راننده ممکن میسازند.
افزایش ایمنی برای عابران
سیستمهای ADAS در تیگو ۸ پرو مکس نه تنها برای افزایش ایمنی رانندهها بلکه برای حفاظت از عابران پیاده نیز موثر هستند. این سیستمها با اعلام هشدار تصادف، تشخیص موانع، و کمک به واکنش به موقع رانندهها در مواجهه با موانع، خودروها یا عابران پیاده، میتوانند به کاهش تصادفات ناشی از این دسته رفت و آمدها در جاده کمک کنند.
نقش مهم در افزایش ایمنی شبانه
از ابتدای پیدایش خودروها، رانندگی در شب همواره یک چالش بوده و حتی صورت نورپردازی استاندارد مسیر، در قیاس با روشنایی روز، ریسک بیشتری دارد. خصوصیت بارز ADAS در تیگو ۸ پرو مکس این است که رادارها و سنسورهای آن در طول شب و تاریکی مسیر هم عملکرد خود را حفظ میکنند و با امکان تشخیص موانع کماکان به رانندهها کمک تا در شرایط نور کم نیز امکان مناسبی برای واکنش سریع و جلوگیری از بروز تصادفات داشته باشند.
آینده ADAS در افزایش ایمنی جادهها
سیستمهای ADAS به عنوان تکنولوژیهای اصلی در تمایز برندهای خودرو مطرح شده اند. در ایالات متحده و اتحادیه اروپا، استفاده از سیستمهای خودکار ترمز و هشدار تصادف با استقبال خوبی از مشتریان قرار گرفته است. سیستم همیار راننده در تیگو ۸ پرو مکس نیز نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی و نجات زندگی در جادهها ایفا میکند. این سیستمها با اعلام هشدار، تشخیص موانع و کمک به تصمیمگیری رانندهها در شرایط مختلف، به ایمنی سرنشینان خودرو و سایر وسایل نقلیه در جاده کمک میکند. به همین خاطر تیگو ۸ پرو مکس نیز با اتکا به همین سیستمها میتواند نقش بسیار مهمی را در افزایش ایمنی رانندگی ایفا کند.
کاربردهای ADAS (Advanced Driver-Assistance System)
فرض کنید با تیگو ۸ پرو مکس از خیابانی پر از ماشین پارک شده، عبور میکنید. در یک نقطه از خیابان، ناگهان عابری از طرف یک طرف خیابان به طرف دیگر عبور میکند. سیستم ADAS در خودرو شما عابر را تشخیص داده و به شما هشدار میدهد. با اطلاعاتی که از سیستم ADAS دریافت میکنید، میتوانید به سرعت واکنش نشان دهید و با فاصله از عابر، اقدام به ترمز کنید. این سیستم به شما در نجات عابر و جلوگیری از تصادف کمک میکند.
جلوگیری از تصادف با خودروی جلویی: فرض کنید در سفری با تیگو ۸ پرو مکس، در جاده هستید و خودروی جلویی شما ناگهان ترمز میکند. سیستم ADAS خودروی شما با تشخیص کاهش سرعت خودروی خودروی جلویی، به شما هشدار میدهد و شما به کمک آن از برخورد با خودروی جلویی، جلوگیری میکنید. این سیستم کمک میکند از یک تصادف جلوگیری کنید و ایمنی خود و سایرین را حفظ نمایید.
تیگو ۸ پرو مکس با ۱۳ حالت سیستم همیار پیشرفته راننده، توانسته است توجه مشتریان را به خود جلب کند. شما نیز میتوانید برای اطلاعات از این سیستمها کاتالوگ محصول تیگو ۸ پرو مکس را مشاهده فرمایید. این خودرو در زمستان ۱۴۰۱ رونمایی شده و استقبال کمنظیری از خریداران را در کارنامه خود ثبت کرده است.
کاتالوگ: https://fownix.com/wp-content/uploads/2023/02/14011112-tiggo-8-pro-max-flayer-pdf.io_.pdf
Mr. gt c
۳ مهر ۱۴۰۲اگر این تبلیغ نیست پس چیه؟
Anti Tesla
۳ مهر ۱۴۰۲تنهایی فکر کردی؟
زده رپورتاژ!
جنوب
۳ مهر ۱۴۰۲بابا دیگه شورشو در نیارین
خب نوشته واحد رپورتاژ
چه کنن دیگه تامین هزینه میکنن
امیر
۳ مهر ۱۴۰۲دیدم چقدر به نجات زندگی منجر میشه !! تو هر ویدئو برسی که از این ماشین دیدم ، سیستم مثلا خودرانش حداقل یه باگی داده که باعث شده برسی کننده بیچاره تا مرز مرگ پیش بره ( اسباب بازی چینی مال این حرفا نیست )
Arshia m3csl
۳ مهر ۱۴۰۲تیگو ۸ امکاناتش واقعا زیاده ولی با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار ماشین تو این سگمنت و امکانات حتما یو مشکلی داره کیفیت ساختش احتمالا ضعیفه و دوامش خیلی پایینه احتمالا برندش هم که واقعا کم سابقه هست و برند نشونه کیفیت و اعتباره اونایی که میگن بنز و بی ام و پول برند میگیرن ولی چینیا پول برند نمیگیرن نمیدونن برند چه اهمیتی داره برند نشونه اصالت و محصولات اسطوره ای و نمادین اون کمپانیه الان این دسته که میگن ژاپنی و المانی فقط برنده برام سواله خودشون بخوان ساعت بخرن بین تگ هویر موناکو که دست استیو مک کوئین بوده و ته اصالته و ساعت ناشناخته کمپانی چینی که معروف نیست و از طلای ۱۸ عیاره کدوم رو انتخاب میکنن
رضا
۳ مهر ۱۴۰۲چیزی که خیلی جالبه ماشین با این ابعاد و موتور و امکانات و تجهیزات زیاد نسبتا خیلی سبکه تیگو ۸ پرو ۱۵۵۰کیلو هست
برای مقایسه فقط ۱۵۰ کیلو از دنا پلاس اتومات با وزن ۱۴۰۰ کیلو سنگین تره!
بدنه و شاسی این ماشین خیلی حلبی و نازکه و قطعا هم از تکنولوژی فولاد سبک و مستحکم و آلیاژ های سبک تو ساختش استفاده نشده چون در اون صورت قیمتش خیلی بیشتر میشد!
Arshia m3csl
۳ مهر ۱۴۰۲اره آنچنان محکم نیست احتمالا و موتورش هم با این ابعادش ممکنه دچار مشکل بشه
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۳ مهر ۱۴۰۲سلام عرشیا جان راستش رو بخوای من فقط یک بار سوار شدم (رانندگی نکردم) کیفیت بدی نداشت ولی از تیگو ۷ پرو کیفیت بهتری داشت ولی یک چیزی که هست اینکه این ماشین واقعا ارزش خرید نداره.
من یک مدت تیگو ۷ پرو سوار بودم موتور بد نبود ولی باهاش تخته میکردی به معنای واقعی بد بود بعد بگم مدلی که من داشتم نسخه مونتاژ چین بود جزو سری اول برای همبن کیفیت بهتری داشت نسبت به مونتاژی همین یک ماه پیش یک ۳۲۸ ۲۰۱۸ خریدم انگار نعمتی بود بعد از تیگو ۷ پرو و یک نکته هم باید در نظر بگیریم اینکه بازار خودرو ایران بازار تشنه ای هست و برای همین مردم شبیه مورچه ها شدن اگر یک تکه نان بندازند همه دورش جمع میشوند
Arshia m3csl
۳ مهر ۱۴۰۲ممنون تجربت رو گفتی🙏🏼 بی ام و سری ۳ حرف نداره واقعا عالی و شیک و لوکسه و طراحیش اسپرتیه آرزومه بی ام و بخرم مخصوصا سری ۵ یا سری ۴ که تیونینگ کنم لذت ببری ازش امیدوارم انتخابت عالیه امیدوارم بی ام و ۵۳۰ بخری
رضا
۳ مهر ۱۴۰۲باریکلا به پدال که کار درست رو انجام میده و صداقت و وجدان کاری داره و اگر هم تبلیغ میگیره اعلام میکنه ریپورتاژه و شرافتشو به پول نمی فروشه!!!!!
نه مثل یک سری شیاد پست فطرت که بدون هیچ تخصص و سر رشته ای فقط با شو آف و گول زدن مردم تو یوتوب و اینستا بالا اومدن و برا پول حاضرن هر کاری بکنن
طرف فیدلیتی چینی رو پارسال برسی کرده انقدر از ماشین و هندلینگش تعریف کرده که در حد پورشه کاین بالا آوردش امسال همون ماشین رو با گیربکس دو کلاچه تر که از وضع قبلش بهتر شده رو اومده دوباره برسی کرده تا تونسته نقد کرده و آوردتش در حد پیکان!
sina
۳ مهر ۱۴۰۲این ماشین هنوز تولید میشه؟
Enzo Ferrari 2008
۳ مهر ۱۴۰۲چه فناوری
۳ مهر ۱۴۰۲ماشین خوبی بود اگه همه بتونن بگیرنش و نگیرنش و با پولش کره ای بگیرن تا یکم بخندیم 😐
مهدی
۳ مهر ۱۴۰۲رک و صریح میگم این حرف مفتی که بعضی ها مدام در مورد ایمنی چینی ها میگن رو درک نمیکنم ! لامصب آخه حداقل یه سرچ کنید بعد حرف بزنید! واسه مثال ویدئو تست های تصادف فونیکس fx هست که با ولوو هم رده خودش قیاس شده والا چیز زیادی کم نداره تو امتیازهای تست تصادف