رپورتاژ

مقایسه ‌تیگو پرو 8 پلاگین هیبریدها با دو خودرو پلاگین هیبرید پرفروش اروپا

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به عنوان اولین پلاگین هیبرید مونتاژی در ایران، فصل جدیدی را در رانندگی با خودروهای پاک و تغییر سبک رانندگی و زندگی مصرف کنندگان آغاز کرده که مطابق با ترند روز رانندگی در اروپا، با خودروهای تولیدی توسط خودروسازهای جهانی رقابت می کند.

نگاهی به آمار خرید و استفاده از خودروهای پلاگین هیبرید توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بیانگر تمایل چشم گیر مصرف کنندگان به خودروهای پاک و نو انرژی است. این موضوع به خصوص درباره پلاگین هیبریدها صادق است که علاوه بر به ارمغان آوردن تمام مزایای یک خودروی برقی، به زیرساخت‌های برقی سازی نیز وابسته نیستند و از سوی دیگر مانند هیبریدهای معمولی کار می‌کنند و پلی برای رسیدن به محیط زیست پایدار، رانندگی کارآمد و مصرف سوخت بهینه است.

در میان ۱۰ خودرو پرفروش پلاگین هیبرید در اروپا، خودروهایی از«فورد»، «کیا»، «هیوندای»، «ولوو»، «مرسدس بنز»، «بی‌ام‌و»، «کوپرا» و «لینک اند کو» دیده می‌شود که خریداران اروپایی، این سبک از خودروهای را به علت برخورداری از مصرف سوخت کمتر و تولید کربن دی اکسید کمتر، قدرت و شتاب بیشتر و پیمایش گسترده با یک بار شارژ باتری و باک بنزین پر، انتخاب کرده‌اند.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید نیز از زمان ورود به بازار، با برخورداری از امکانات فوق العاده و لوکس، مصرف سوخت ترکیبی ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، قدرت ۳۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۰ نیوتن متری، شتاب ۷.۵ ثانیه‌ای از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر، پیمایش بدون توقف ۹۵۰ کیلومتری با یک بار شارژ باتری و باک بنزین پر، پیمایش کاملا برقی ۸۰ کیلومتری توانسته رشد چشم گیری را در زمینه فروش ارائه نماید.

یکی از دلایل ویژه برای خریداری این پلاگین هیبرید لوکس و پیشرفته، برخورداری ویژگی‌های مشابه با محصولات شرکت‌های نامدار و بزرگ جهان است که در بازار اروپا هم فروش خوبی را تجربه کرده‌اند.

در این مقاله به سراغ بررسی ویژگی‌های تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید و دو خودرو پرفروش اروپا یعنی کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید و هیوندای توسان پلاگین هیبرید می‌رویم که نسخه‌های بنزینی این خودروها در سالیان گذشته در ایران هم به فروش رسیده‌اند.

پیشرانه، قدرت و گشتاور

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید دارای یک موتور بنزینی و دو موتور برقی است که امکان شارژ باتری در هنگام استفاده از یکی از موتورها را نیز فراهم می‌کند. اما در توسان و اسپورتیج فقط از یک موتور برقی و موتور بنزینی استفاده شده که در صورت استفاده از باتری و فعالیت موتور برقی، امکان بازیابی انرژی در هنگام فعالیت موتور برقی وجود ندارد.

علت اصلی این برتری در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به گیربکس پیشرفته DHT باز می‌گردد که توان تولیدی را ترکیب و به چرخ‌ها منتقل می‌کند. همچنین این خودرو دارای سیستم هیبرید از نوع سری – موازی است؛ به این معنی که این مجموعه علاوه بر امکان استفاده خودرو به صورت برقی، امکان شارژ باتری توسط خود خودرو را نیز فراهم می‌کند.

مجموع قدرت و گشتاور تولیدی در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید معادل ۳۲۶ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور است. این اعداد در توسان برابر با ۲۵۳ اسب بخار و ۳۰۴ نیوتن متر و در اسپورتیج معادل ۲۵۲ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

از سوی دیگر شما در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید قدرت و گشتاوری را تجربه می‌کنید که در تمام مسیرها و در شرایط مختلف رانندگی، توان چشم گیری را به چرخ ها منتقل می‌‌نماید و احساس رانندگی ارتقا می بخشد.

توان باتری و پیمایش برقی

باتری لیتیوم-یون تعبیه شده در خودروهای پلاگین هیبرید، منجر به تجربه رانندگی کاملا برقی در مواقعی مانند رانندگی‌های شهری خواهد شد. ظرفیت باتری‌های در خودروهای پلاگین هیبرید امکان رانندگی تمام الکتریکی در محدوده ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را به وجود می‌آورد.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید دارای باتری ۱۹.۲۷ کیلو وات ساعتی است که می‌تواند پیمایش تمام برقی ۷۵ کیلومتری را فراهم کند. در سوی مقابل توسان و اسپورتیج دارای باتری ۱۳.۸ کیلو وات ساعتی هستند که به علت مالکیت مشترک هر دو شرکت، این موضوع در سایر شاخصه‌های این دو خودرو پرفروش اروپا دیده می‌شود. به علت سایز کوچکتر باتری درا ین دو کراس‌اوور، از پیمایش تمام برقی کمتری هم نسبت به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید برخوردار هستند.

فضای باک بنزین

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از یک باک ۶۰ لیتری برخوردار است که برای سفرهای بدون توقف، در صورت پر بودن باک بنزین و شارژ کامل باتری، تا ۹۵۰ کیلومتر پاسخگو است. در عوض توسان و اسپورتیج از باک بنزین ۴۲ لیتری بهره می‌برند و در نتیجه از پیمایش بدون توقف کمتری به نسبت تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید برخوردار خواهند بود.

شتاب

سرعت و شتاب بالا از ویژگی‌های خودروهای پلاگین هیبرید و برقی است که به علت آغاز رانندگی از طریق موتورهای الکتریکی، شتاب بیشتری را تجربه می‌کنند. تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید برای رسیدن از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط نیازمند ۷.۵ ثانیه است. این اعداد برای توسان و اسپورتیج به ترتیب معادل ۸.۲ و ۸.۳ ثانیه است که تقریبا شتاب یکسانی را تجربه می‌کنند.

از دیگر امکانات تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، اهدای دو شارژ رایگان و ضمانت ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری باتری و خودرو است که رانندگی آسوده خاطری را به دنبال دارد. همچنین این خودرو دارای امکانات و مزایای پرشماری مانند رادارهای ۱۳ گانه برای رانندگی نیمه خودران سطح ۲.۵ و امکانات رفاهی پرتعداد درون کابین است.

برند فونیکس NEV همواره بر افزایش و ارتقای سطح رانندگی در ایران و اجرای استانداردهای بین المللی می اندیشد و در این مسیر، با به ارمغان آوردن خودروهای پاک و خلق تجربیات جدید از زمان خریداری تا بهره مندی از محصولات پاک خود، در ارتباط نزدیک با مصرف کنندگان است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Ali.d

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اصلا شما خودرو سازی چین و ایران بهترین خودروهای جهان رو می سازید

    میشه این واردات رو آزاد کنید ما خودمون انتخاب کنیم

    اگه شما بهتر هستین از چی میترسین؟

    ما خودمون بهتر رو انتخاب میکنیم نگران چی هستین؟

    1. توحید

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      چقدر عالی گفتی
      آفرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا