تیگو ۸ پرو مکس آی ای، سبک جدیدی از رانندگی با کراس اوورهای دو دیفرانسیل را با برخورداری از تکنولوژیهای پیشرفته، پیشرانه قدرتمند و تزریق راحتی و آرامش در هنگام سفرها به نمایش گذاشته است.
رانندگی با خودروهای شاسی بلند، انتخاب اول بسیاری از مصرف کنندگان و علاقهمندان به خودرو است و مشتریان ترجیح میدهند خودرویی با ارتفاع بالا و قدرت بسیار را داشته باشند که با داشتن سیستم دو دیفرانسیل، در مواقعی امکان خروج از مسیرهای مشخص و تعیین شده را هم به دست بیاورند اما در کنار این ویژگیها، توجه به وجود امکانات پرتعداد و لوکس نیز مدنظر قرار دارد.
این مزایای متعدد در تیگو ۸ پرو مکس آی ای به عنوان یکی از لوکس ترین کراس اوورهای دو دیفرانسیل بازار خودرو ایران وجود دارد و به همین دلیل به یکی از محبوب ترین، باکیفیت ترین و پرفروش ترین شاسی بلندهای ایران تبدیل شده و در بازار دو دیفرانسیلهای مونتاژی کشورمان میدرخشد.
برای رسیدن به پاسخ این سوال که چرا تیگو ۸ پرو مکس آی ای چنین محبوبیت و فروشی را تجربه کرده، باید در ابتدا نگاهی به بخش فنی این کراس اوور لوکس داشته باشیم که همه چیز از خلق قدرت، شتاب، هماهنگی موتور و گیربکس، هندلینگ و دینامیک فوق العاده نهفته است.
ژن پویا
تیگو ۸ پرو مکس آی ای برای رسیدن به قدرت ۲۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر مربع، نیازمند داشتن پیشرانه و گیربکس فوق العاده و هماهنگ است که این مهم به خوبی در این این کراس اوور دیده شده است.
موتور ۲ لیتری توربو شارژ با پاشش مستقیم سوخت (TGDI) که به واسطه مهندسی دقیق و هوشمندانه در ارتباط و هماهنگی کامل با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر قرار دارد، ژن پویایی را به این خودرو بخشیده است.
به علت وجود این موتور قدرتمند، شتاب اولیه این خودرو از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر، فقط ۷.۸ ثانیه است که به یکی از سریعترین کراس اوورهای بازار تبدیل خواهد شد.
فرمان پذیری و دینامیک پیشرفته
وجود سیستم دو دیفرانسیل در تیگو ۸ پرو مکس آی ای در این خودرو منجر به فرمان پذیری بهتر، قدرت بیشتر و چسبندگی بهتر خودرو به جادهها و مسیرها میشود و کیفیت رانندگی را در این کراس اوور ارتقا میبخشد.
همچنین این خودرو مجهر به این خودرو مجهز به سیستم کنترل پایداری بوش ۹.۳ است که در هنگام حرکات آنی، خودرو همچنان فرمانپذیری بسیار بهتری دارد و از مسیر خود منحرف نخواهد شد.
همچنین طراحی بدنه خودرو به نحوی است که در برابر فشار باد در سرعت های بالا، دینامیک بسیار پیشرفتهای دارد و باد در برخورد با خودرو، به شکلی منحرف میشود که تیگو ۸ پرو مکس با شکافتن هوا، به پیش میرود و تجربه رانندگی بهتر را به ثبت میرساند.
راندمان و مصرف سوخت
تیگو ۸ پرو مکس آی ای به عنوان کراس اوور دو دیفرانسیل که وزن نسبتا بالایی نسبت به کراس اوورهای تک دیفرانسیل دارد، از مصرف سوخت بسیار خوبی برخوردار است. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، فقط ۹ لیتر مصرف میکند که از اعداد قابل قبول و بسیار خوب در زمینه مصرف سوخت است.
همچنین تست و بررسی روی این خودرو نشان می دهد تیگو ۸ پرو مکس از راندمان سوخت بالایی برخودار است که کمتر انرژی را اتلاف مینماید و کارایی را افزایش می دهد.
ایمنی ۵ ستاره بدنه و رادارها
تیگو ۸ پرو مکس به علت استفاده از مواد پیشرفته در ساخت بدنه و همچنین مهندسی دقیق، در هنگام تصادفها به خوبی از راننده، سرنشینان و حتی عابران پیاده محافظ مینماید.
علاوه بر این، تعبیه ۱۳ رادار پیشرفته همیار راننده در این خودرو، منجر به اشراف بیشتر راننده بر سایر خودروهای در حال حرکت، موانع موجود و حرکات آنی در حین رانندگی می شود و به همین واسطه ایمنی فعال خودرو را ارتقا میبخشد.
در نتیجه این ایمنی، تیگو ۸ پرو مکس به تازگی توانسته ایمنی پنج ستاره بازار به شدت رقابتی استرالیا را به دست آورد که مهر تاییدی بر توانمندی چشمگیر این خودرو است.
راحتی در درون کابین
به علت سایز بزرگ، این خودرو دارای سه ردیف صندلی قابل نشستن است که با فضای صندوق عقب منعطف، فضای بار مناسبی را هم فراهم میسازد. نور محیط چند رنگ، سانروف بسیار بزرگ پانوراما، فضای داخلی آرام بدون صدای اضافه، صندلی راننده با تنظیم ۶ جهته برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و تهویه مطبوع دوناحیهای مستقل برای ۳ ردیف، راحتی مناسبی را فراهم میسازد.
استفاده از سیستمهای فناوری پیشرفته در این خودرو مانند سیستم خوش آمدگویی هوشمند، صفحه نمایش ۲۴/۶ اینچی اچ دی، صفحه نمایش ۸ اینچی کنترل تهویه هوای مطبوع، کنسول مرکزی با فناوری بالا، ورود به خودرو بدون سوییچ و روشن کردن خودرو به صورت دکمهای، شارژر بیسیم سریع، اتصال تلفن همراه از طریق اپل کار پلی و اندروید اتو، استفاده از تکنولوژی را به اوج رسانده است.
وجود شبکه گسترده خدمات پس از فروش با حدود ۱۰۰ نمایندگی و گارانتی ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری، این کراس اوور مونتاژی کشورمان را در رقابت با رقبای خارجی، بسیار توانمند میسازد و آرامش خاطر مصرف کنندگان را در استفاده طولانی مدت از این محصول به دنبال دارد.
Ali.d
۲۰ شهریور ۱۴۰۳آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی که میگن همینه.
کاش حق انتخاب داشتیم
به زور میگن فقط همینا هست میخوای بخواه نمیخواهی نخواه
بعدم به زور میگن همینا بهترینن
Ali
۲۰ شهریور ۱۴۰۳سلام.هر وقت سوار این ماشین شدی و همه چی و تست کردی غر بزن.شما فک کن همچین ماشینی با این تجهیزات کره ای یا ژاپنی باشه قیمتش میره بالای ۱۰ میلیارد.این ماشین نسبت ب پولی ک میدی واقعا عالیه
Ali.d
۲۰ شهریور ۱۴۰۳آخه تو از کجا میدونی من چی سوار میشم که در مورد من نظر میدی؟از کجا میدونی این ماشینو تست نکردم؟وقتی طرفتو نمیشناسی خواهشا نظر نده؟۴ بار که ماشین آلمانی و ژاپنی درست حسابی سوار بشی میفهمی ماشین یعنی چی.یکم که از قیمت ماشین های خارج از کشور بدونی میفهمی که نباید ۳ تا ۵۰ برابر قیمت واقعی پول ماشین بدی اونم ماشین کهنه
بعدش هم تو که هنوز تو کف آپشنی و کیفیت واست مهم نیست اصلا اشتباه جوابتو داد،چون نمیدونی داری از چی صحبت میکنی
amirkhanzadeh
۲۱ شهریور ۱۴۰۳دقیقا حرف دلمو زدی
ARMAN سابق
۲۰ شهریور ۱۴۰۳داداش جای اشتباهی برای تعریفای الکیت اومدی
تو پدال همه ماشین باز و حرفه ای هستن و گول این حرفا که آپشن بیشتر به معنای ماشین بهتری بودن رو کسی باور نمیکنه چون از نظر ما هندلینگ و کیفیت ساخت و مونتاژ و اینا خیلی بیشتر از یه مشت آپشن مسخره بی کاربرد ارزش داره.
همون مدلای کره ای و ژاپنی کیفیتی که دارن رو این ماشین صفر بیخود چینی نداره و مردم ما هم که کلا دنبال چشم و هم چشمی هستن میرن سراغ اینا غافل از اینکه در قبال پولی که میدن یه تیکه زباله تحویل می گیرن
مزدا
۲۱ شهریور ۱۴۰۳حاج علی اگه واردات با تعرفه منطقی آزاد بود
همین ماشین ژاپنی و کره ای رو با دو سه میلیارد مردم سوار میشدند
اجازه نفس کشیدن هم به چینی ها نمیداند
محمد گوهریان
۲۲ شهریور ۱۴۰۳لطفاًچند کشور همسایه سربزن ببینید چه ماشین های سواری میشن بعداً طرفداری ماشین های چینی را بکنید مثل ارمنستان یا گرجستان
همایون
۲۰ شهریور ۱۴۰۳این فرقش با تیگو هشت پرو مکس چیه؟!
بهروز
۲۰ شهریور ۱۴۰۳۴ تا آپشن بیشتر از پرو مکس داره
دوربین ثبت وقایع
گرمکن فرمان
گرمکن صتدلیهای عقب
شیشه ۲ جداره ردیف جلو
Galant.VR4(JDM)
۲۰ شهریور ۱۴۰۳تیگو 7 پرو مونتاژ ضعیفی داشت قطعات لق و ول بودن با اینکه ماشین بدی نبود
حالا شاید این بد نباشه
خرید بعضی چینی ها واقعا اشتباه هست مثلا برای یه تعویض روغن و فیلتر اندازه سرویس یه آلمانی پول بدی
PARSA
۲۰ شهریور ۱۴۰۳لفظ ایمن برای ماشینی که داخل سقفش فوم و داخل در هاش یونولیت میزارن شوخیه
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۰ شهریور ۱۴۰۳علی جردن کو؟
بیا علی جان شاسی بلند دو دف پیدا کردم!!
محمدامین
۲۰ شهریور ۱۴۰۳سطح تبلیغات جا به جا شد!
قدرتمند 😂😂😂😂! با پول این کشور های حاشیه خلیج فارس میشه اس یو وی ۶ سیلندر گرفت ( نه کراس اوررررررررر)کراس اوررا فقط ادای شاسی بلند درمیارن
نا اشنا
۲۰ شهریور ۱۴۰۳با شرایطی که در مملکت حاکم هست ،تیگو ۸ یکی از بهترینها هست ،،با توجه به عوارض ۸۰ تا ۱۶۰ درصد بعلاوه ،گمرک ،شهرداری ،بهداشت و غیره که باید پرداخت کنی یک خودرو نزدیک به دو برابر قیمتش در کمپانی باید پول بدهی تا وارد کشور و پلاک شود .با این شرایط فرضا یک سورنتو ۶ سیلندر با ۳۵ هزار دلار ،نزدیک به ۱۱۰ هزار دلار دست مردم رو میگیرد، تازه اگر اجازه واردات آن رو بعلت حجم بالای ۲۵۰۰ هست رو بدهند .حدود با دلار ۴۸۰۰۰ تومان حواله ای میشود نزدیک به پنج میلیارد و پانصد میلیون .
پس مردم مجبورند سوار چنین ماشینی شوند ،،وقتی رقابت در خودرو سازی و واردات نیست و یک گروه خاص واردکننده و مونتاژکارهستند و دولت اجازه ورود خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی و بالای بیست هزار یورو رو نمیدهد. وضع مملکت چنین میشود.
فقط دلم برای مردم کشورم میسوزد، من خودم یک خودروی کیا k 5 ثبت نام کردم و از خوش شانسی و داشتن مدارک مورد نظر تا بحال ۲۷۷۰ پرداختم و هنوز معلوم نیست کی تحویل میدهند و در بازار هم قیمتش خیلی بالاتر هست .آیا واقعا درست هست چنین اوضاعی در کشور ،،نمیدانم.
ولی چیزی باعث این موضوعات میشود، تحریم هاست و بعضی مواقع خود تحریمی بدتر هست .واقعا اگر دولتمردان کمی فکر میکردند، با دنیا تعامل میکردند و دست از این تحریمها و خودتحریمی دست بر میداشتند.وضع مملکت خوب میشد. من ۵۰ سال دارم حال بعد از ۵۰ سال میخواهم یک خودروی معمولی سوار بشوم .واقعا حق این هست .چرا جوانان ما نباید خودروی خوب شغل خوب و هزاران خوبی دیگر را نداشته باشند تا با فکر آزاد کشور را اباد کنند .انشالله.
مومنی
۲۰ شهریور ۱۴۰۳شما میتونی با پول یه ماشین ژاپنی یا کره ای یک دستگاه ازین خودرو بخری با موتور و آپشن بیشتر . مایه التفاوت ماشین ژاپنی با این ماشینم بزاری بانک و با سودش پول بنزین و هزینه های جاری این ماشین و حتی سفرهای کامل سالانه ات رو پرداخت کنی. حتی میتونی دوتا ازین ماشینها بخری و ده سال ماشین نو سوار بشی.
یه سری از دوستان هم ادای آلمانی سوارها و ژاپنی سوارها رو در میارن. قابل توجه اینکه آلمانی و ژاپنی سوارها وقت چرت و پرت خواندن و چرت و پرت نوشتن تو این سایتها رو ندارن. چون همشون دکتر مهندس و دارای مشاغل فعال و حساس هستند. در اصل اینجا جای ماشین دوستانه علاف هست.
حتی خود من
مسلم
۲۱ شهریور ۱۴۰۳سلام و عرض ادب من بخدا به همین هم رازیم خدا شاهده ۴۲ سالمه ماشین هم ندارم خدا قسمتم کنه انشاالله منم به زودی بتونم یکیشو داشته باشم سوار بشم و از خجالت زن و بچم در بیام
Arian
۲۱ شهریور ۱۴۰۳به نظر من ماشین خوبی هست و تجربه خودمو میخوام راجب ماشین بدم بلکه برای یه عده مفید باشه
اولش بگم که ماشینو صفر تخویل گرفتم و ۱۷۰۰ کیلومترم باهاش رفتم تا الانم هیچ ارور و چراغ چکی نداشتم
ماشین خیلی کم صدا و محکم و کیپی هست و کاملا موقع نشستن توش احساس امنیت میکنی به لطف ترمز های خیلی خوبش و فرمان پذیری بشدت دقیقش
تو بحث شتاب واقعا کم نداره و تو مسافرت ۵ نفر با صندوق پری که باهاش رفتم تو جاده با چنتا ماشین تا سرعت ۱۵۰ تا انداختم از جمله اریزو ۶ پرو دنا پلاس توربو سانتافه توسان لندکروز وی ۸ ماکسیما و حتی یدونه ۲۰۶ لوازمی بود بهش میخورد ۲۰۰ اسب قدرتش باشه و پابه پاش میرفتم
خلاصه بدونین تو بحث شتاب کمتر ماشینی هست که بتونه بزنتش
راجب امکاناتش و سیستم خودرانش که حقیقتش من زیاد باهاش حال نمیکنم چون دوست دارم ماشین تو اختیار خودم باشه ولی امتحان کردم تو ترافیک واقعا دقیق عمل میکنه رادار هاش ولی به خاطر امنیت موقع ایست کامل برای شروع حرکت یه تاخیر ریز داره که راننده های ایرانی ما ازونجا که دنبال زرنگین میبینن راه باز کردی میان تو لاین ادم:)
رادار بین خطوطش خوب عمل میکنه ولی خب من فقط تونستم تو ازاد راه ها استفادش کنم
کروز تطبیقیش خیلی خوبه ترمز گیریش بموقع و دقیقه
ترمز ضد تصادفش برای من گنگ بود یکم عملکردش
ینی بیشتر هشدار تصادفش بدردم خورد تا ترمز تصادف
البته دقیق نمیدونم ترمز ضد تصادف هم داره یا نه چون هیچوقت نذاشتم انقد نزدیک ماشین جلویی شه با سرعت که خودش ترمز بزنه
راجب مونتاژ باید بگم که تو ایران مونتاژ شده و یکم ایراد داره مثلا برا من ایینه سمت شاگرد نرم افزارش از همون صفر کیلومتر ایراد داشت و موقع دوربین دنده عقب که ایینه رو میداد پایین دیگه نمیاورد بالا یا رکاب سمت چپ ماشین موقع باز شدن یه صدای بلندی میده
بغیر این دو مورد ایراد دیگه نداشت
راجب سیستم صوتیش هم بگم که راضی کنندس و بیس و شفافیت خوبی داره فقط کل سیستم مونیتورش لگ داره و به طور کلی رو مخ نیس ولی تو سیستم صوتیش این لگ رو مخ حالا شاید برا من اینطور باشه چون من موزیک خیلی تو ماشین گوش میدم
صندلی هاش ارگونومی خوبی داره و خوب بدنو احاطه میکنه ولی خود صندلی ها فومشون زیاد نرم نیست نسبت به سانتافه که ماشین قبلیم بود (البته این برای همه کمپانی ها صدق میکنه حتی مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۴ نرمی اس کلاس سال ۲۰۰۰ رو نداره)
ردیف دوم ماشین برای دو نفر خوبه بخوای سه نفری بشینی برای مسافت های طولانی اذیت میشه ادم
ولی بخوای ردیف دوم رو دو نفری بشینی خیلی راحته
کنسول وسط خیلی دکمه لمسی روش هست و این برای من عیبه چون ممکن دست سرنشین جلو بخوره بهش هی
یا اون دکمه درایو مود خیلی حساسه با کوچکترین ضربه میچرخه و مود رانندگی عوض میشه
امیدوارم تجربه ای که بدست اوردم تو این مدت کوتاه ازین ماشین بدردتون بخوره 🫶🏻
ناشناس
۲۱ شهریور ۱۴۰۳موتورفقط«تنفس طبیعی»توربو اصلابه دردنمی خوره!
رامین
۲۱ شهریور ۱۴۰۳من جای دولت مردا بودم اولا به همه چی به دید سیاسی نگاه نمیکردم و اجازه ورود همه شرکتها به داخل را میدادم نه اینکه بگم ورود ماشین آمریکایی که توی دنیا بهترین هستن ممنوع باشه،بعد برای اینکه مردم بعد از 45 سال یک نفس راحتی بکشن میرفتم از آمریکا و آسیا و اروپا میگشتم ماشین های تولید شده توی مدت ده سال اخیر مثلا از 2010 تا 2020 که مثلا قیمت یه دونه بنز ای کلاسه الان توی آلمان تقریبا پنج شیش هزار دلار بیشتر نیست را وارد میکردم،از طرفی تولید خودش هم باشه کسی پارس و تیبا خواست نه با قیمت فضایی با قیمت دهه هشتاد که پراید بود هفت تومن میدادم توی بازار،نه اینکه یکدفعه قیمتها سیصد برابر بالا بره،میریختم توی بازار،ماشین باید مثل همه جای دنیا باشه،در حد لوازم مصرفی معمولی برسه دست مردم. ال نود پژو207 ویا پژو 206 سقف کروک از فرانسه میبرن اروپای شرقی دونه ای صد دلار ماشین کاملا سالم.همون اینجا تازه نه با کیفیت تولید فرانسه،یک چیز آشغال میسازن پول کادیلاک اسکالید ازت میگیرن میگن سوار شو حالشو ببر.آقا خواهشا پاتونو از خرخره مردم بردارین بذارین نفس بکشیم.زیر چکمه های نظامیگری شما مردم له شدن.وا بدین خواهشا.
حمید
۲۱ شهریور ۱۴۰۳اینجا اطلاعات در مورد یک ماشین چینی مونتاژی را داده که کاملاً درست گفته و این ماشین در برابر تمام ماشین های چینی و ایرانی ساخت و مونتاژ داخلی بهترین است , حالا یه عده میان و صحبت از ماشینهای ژاپنی و کره ای میکنند ، برادر من همین ماشین اگه کره ای یا ژاپنی بود باید الان ۵ میلیارد پول میدادی ، لطفاً از وضعیت سیاسی مملکت صحبت نکنید من دارم از وضعیت در حال حاضر صحبت میکنم ، آقا این ماشین در حال حاضر حرف نداره اگه براش حرف درنیارن ….
میلاد لواسانی
۲۱ شهریور ۱۴۰۳با کراس اور حال نمیکنم حتی اگر از پورشه باشه ماکان مثلا
با توربو حال نمیکنم حتی اگر فراری باشه
امین
۲۱ شهریور ۱۴۰۳رادارش با یه هفته سواری کثیف میشه و خطا میده
باید هر هفته رادار و دوربین هاشو بشوری
البته هوای کثیف و ریزپرندهها هم بیتاثیر نیست.
علی اکبر زینالی
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ریز پرنده ها؟
ریزگردها احتمالا منظورتون بوده و کیبورد تغییرش داده.
داریوش
۲۱ شهریور ۱۴۰۳با سلام بنده سراتو دارم اخیرا یک دستگاه تیگو ۸ پرومکس هم خریداری کرده ام.ماشین بروز و راحتیها.البته برای قضاوت زوده ولی در رنج قیمتی سه میلیارد بخوای ماشین صفر بگیری که گارانتی داشته باشه گزینه دیگری وجود ندارد .اگر واردات آزاد بود کسی بدش نمیاد که آلمانی و ژاپنی سوار بشه .اما دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
مرتضی ایران منش
۲۲ شهریور ۱۴۰۳مشکل اصلیش یکی توربو بودن و TGDI بودنش که با این بنزینهای آشغال که اولش خوب ولی بعدش می شه سرطان