رپورتاژ

چگونه اکستریم تی ایکس ال به پادشاه رانندگی شهری تبدیل شد؟

خودروهای شرق آسیا در سال‌های اخیر به‌ویژه در بازار خودروهای لوکس رده بالا به شدت رشد کرده‌اند. شرکت‌های خودروسازی معروفی همانند XTRIM ، BYD و XIAOMI به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌اند. چه از نظر مقیاس تولید و فروش و چه از نظر محبوبیت در بازار ، برندهای آسیایی به طور فزاینده ای در حال درخشش هستند.

خودروی اکستریم تی ایکس ال با تکیه بر ویژگی “کنترل” هوشمند توانسته است خود را از دیگران متمایز کند. این خودرو علاوه بر دستیابی به تقریبا قوی ترین قدرت در کلاس خود ، در تنظیم شاسی و حتی عملکرد ترمز نیز از دیگران عقب نمانده است. تی ایکس ال در کنترل و قدرت نسبتاً متعادل است. موتور دو لیتری این خودرو مجهز به حداکثر قدرت ۱۹۲ کیلووات، حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ، حداکثر بازده حرارتی ۴۱ درصد و شتاب ۰تا۱۰۰ کیلومتر در ۷.۸ ثانیه است.

بر خلاف پارامترهای بصری سیستم قدرت ، مهارت های تنظیم شاسی تی ایکس ال را نمی توان با داده های بصری تفسیر کرد. در اکثر موارد که یک شاسی خوب ، شاسی شناخته میشود که عکس العمل سریعی دارد. اما واقعا چه نوع شاسی را می توان برای رانندگی خوب نامید؟ شاید اکستریم تی ایکس ال بتواند پاسخ شما را بدهد.

فاکتور “کنترل” در تی ایکس ال به عنوان نقطه اصلی فروش میشود. این خودرو تاکنون توانسته است جوایز ارزنده ی بسیاری را کسب کند. از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ تی ایکس ال به ترتیب ۵ ، ۷ و ۱۰ مقام اول را در “رقابت خودروهای تولیدی” (CCPC) کسب کرده است. در آخرین دور از این مسابقات ، در ۷ ماده انفرادی از جمله اسلالوم سرپانتین ، فیگور ۸ لوپ ، رقابت عملکرد جامع و چالش دست انداز قهرمان شد و چالش های شدیدا سختی مانند صعود از شیب تند ۳۷ درجه ، ترمز صخره و کشیدن هواپیما را با موفقیت به پایان رساند. با گذراندن چنین چالش های دشواری ، تی ایکس ال توانسته است عملکرد قوی خود را به همگان آثبات کند.

شکی نیست که دلیل چنین عملکرد خیره کننده ای استفاده از شاسی M3X Mars  است. این شاسی با استفاده از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل چند پیوندی در عقب عملکرد خیره کننده ای از خود نشان داده است. تیونینگ و سیستم چهار چرخ محرک هوشمند BorgWarner نیز قابلیت های رانندگی بسیار بالایی را به این خودرو بخشیده است. سیستم تعلیق خودروی تی ایکس ال در واقع تضمین کننده ی رانندگی لذت بخش ، با ثبات و ایمن است.

کاربرانی که با تی ایکس ال رانندگی کرده اند ، عموماً بر این باروند که این خودرو یادآور سبک رانندگی لوکس خودروهای آلمانی است. استارت این خودرو بسیار صاف و ملایم است. تعویض دنده بسیار تمیز و روان است. فرمان خودرو قوی و دقیق است. تغییر خطوط در سرعتهای بالا بسیار با ثبات انجام میشود. سیستم تعلیق شاسی پشتیبانی محکمی را فراهم می کند و لاستیک ها نیز چسبندگی قوی دارند.

در عین حال ، این خودرو به سیستم فیلتر لرزش هیدرولیک شاسی مجهز شده است و بازوهای کنترل جلوی چپ و راست از بوش های هیدرولیک استفاده می کنند. در مقایسه با طراحی بوش های قبلی ، این خودرو می تواند به طور موثر دست اندازهای ناشی از جاده های دشوار را فیلتر کند و همزمان آرامش و راحتی خودرو را بهبود ببخشد. سگ دستهای آلومینیومی جلو و عقب نیز  به طور ویژه ای انتخاب شده اند که پنجاه درصد سبک تر هستند و جرم فنر نشده را تا۲/۱۸ کیلوگرم کاهش می دهند و راحتی شاسی و مقاومت در برابر خوردگی را تا حد زیادی بهبود می بخشند و به راننده در کنترل دقیق و آسان وسیله نقلیه کمک می کنند.

علاوه بر این ، اکستریم تی ایکس ال به‌صورت استاندارد با آخرین نسل سیستم پایداری بدنه ESP بوش ساخته شده است که رانندگی را امن‌تر و آرام‌تر میکند. این خودرو همچنین مجهز به چهار حالت رانندگی اقتصادی، استاندارد، اسپرت و برفی است که می‌توان آن‌ها را در هر زمان و مکان تغییر داد و عبور از جاده های مختلف را آسانتر کرد. تی ایکس ال با کنترل پایدار و قابل اعتماد همه جانبه خود همواره و تجربه ای شیرین و لذت بخش در شهر و خارج از شهر به ارمغان خواهد آورد.

اکستریم تی ایکس ال

این چکیده ای بود از استراتژی رقابتی که برند اکستریم همیشه از آن استفاده کرده است. دست اندرکاران این برند بر این باورند که در آینده، با شناخت هر چه بیشتر  مصرف کنندگان، روز به روز  به تعداد دوستداران تی ایکس ال اضافه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. End

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    حداقل صبر میکردی ۴ نفر بخرن ، پاش به جاده باز بشه ، بعدش مقام پادشاهی رو بهش عطا میکردی

    موافقم 71
    مخالفم 2
    1. علی Shelby

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (458 ديدگاه)

      واقعا حداقل یکی دوتا بفروش بعد بهش لقب پادشاهی بده

      موافقم 40
      مخالفم 1
    2. amirkhanzadeh

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (869 ديدگاه)

      کی گفته پادشاه شده ،🤣🤣
      اشتباهه امپراطور شده

      موافقم 19
      مخالفم 2
    3. مزدا

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2091 ديدگاه)

      همانطور ک اکستریم vx
      هواپیما و چت شخصی معرفی شد
      الان دست دلال ها باد کرده کسی نمیخرخ حتی زیر قیمت شرکی
      اینم با این قیمت فک نکنم فروش خوبی تجربه کن

      موافقم 25
      مخالفم 1
    4. جرمی کلارکسون

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (829 ديدگاه)

      باو یه دستیار صوتی داره دهن مارو …

      موافقم 15
      مخالفم 1
  2. MOPAR

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چگونه شده؟ مگه شده؟

    موافقم 24
    مخالفم 1
  3. علی منصوری

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (263 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی خیلی زوده هنوز بیاد تو دربار دیگه پادشاه جای خود داره،
    ولی خدایی تیتر باحالی بود

    موافقم 11
    مخالفم 19
  4. کاوه مانی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حداقل مثل 8 پرومکس و VX همون گیربکس گتراگ رو روش میزاشتید
    گیربکس چینی گذاشتید روش معلومه چی میشه با این گشتاور

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. AMANTE

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1908 ديدگاه)

    چگونه اکستریم تی ایکس ال به پادشاه رانندگی شهری تبدیل شد؟ جواب ساده است، توی خواب اش.

    موافقم 33
    مخالفم 2
  6. آرین

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    صد درصد

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. کوروش

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    🤣🤣🤣😅
    عاشق نبوغ تبلیغاتی این شرکت ها هستم

    موافقم 20
    مخالفم 1
  8. nikan

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    آره بابا پادشاه ملتم که خرن
    بزارین ۲ نفر سوار شن بعد لقب بدین فرمانروایی کنین

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. رامتین

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3237 ديدگاه)

    بابا پادشاه…

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. PARSA

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    با ممنوع کردن تردد هر خودروی دیگر توی جاده قطعا پادشاه مطلق خواهد شد

    موافقم 11
  11. یوسف

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    از بس که آقای اشتری تبلیغ شو کرده….

  12. سهیل

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خودروهای شرق آسیا!
    حتی خودشون هم نمیخوان بگن چینی!

    والا من اگر بودم میومدم قیمت منصفانه میدادم که فروشش بره بالا. نه قیمت پرت و عجیب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا