کمکم باید آمادهی معرفی قوانین کاملاً جدیدی در مسابقات فرمول ۱ سال ۲۰۲۱ شویم که باعث کاهش هوای “کثیف” و آسانتر شدن سبقتگیریها خواهند شد.
در سال ۲۰۱۷ شاهد معرفی خودروهایی با داون فورس بیشتر بودیم و اگرچه این کار باعث ثبت رکوردهای طی یک دور پیست جدیدی شد اما به خاطر اینکه هوای توربولانس تولید شده باعث میشد خودروها بهطور نزدیکی همدیگر را تعقیب نکنند با کاهش سبقتگیریها مواجه بودیم.
در فصل ۲۰۱۹ فرمول ۱ برخی تغییرات اعمال شدهاند تا رانندگان به سبقت گرفتن تشویق شوند که از جمله آنها میتوان به بالهای جلوی سادهتر اشاره کرد؛ اما در سال ۲۰۲۱ تغییرات رادیکالتری دیده خواهد شد.
کانسپت های ۲۰۲۱ فرمول ۱ در سپتامبر سال پیش رونمایی شدند و در آن زمان گفته شد که طراحی جدید خودروها باعث خواهد شد ۸۰ درصد حداکثر داون فورس آنها در هوای توربولانس حفظ شود. هماکنون مدیر مسابقات میگوید خودروهای ۲۰۲۱ حتی کاراتر از آنچه اعلام شده خواهند بود.
قبلاً تفاوت زیادی دیده شده است. با خودروی کنونی و وجود فاصلهای به اندازهی دو خودرو در پشت سر، شما ۵۰ درصد پرفورمنس را از دست میدهید. در خودرویی که فعلاً در حال توسعه است شما ۱۰ درصد پرفورمنس را از دست خواهید دید بنابراین بهبود قابلتوجهی نسبت به امروز وجود خواهد داشت.
برخی افراد پیشنهاد کردهاند بهترین روش برای افزایش هیجان فرمول ۱ کاهش قابلتوجه داون فورس تولیدی خودروها است. البته بنا به گفتهی براون، خودروهای فرمول ۱ باید همچنان سریعترین خودروهای جهان باشند و این به معنی حفظ آئرودینامیک به عنوان فاکتوری کلیدی است.
او اضافه کرده است:
ما نمیخواهیم سرعت خودروی فرمول ۱ را از دست بدهیم. ما میخواهیم سریعترین مسابقهی جهان را حفظ کنیم و شما تنها میتوانید این موضوع را با عملکرد آئرودینامیکی به دست آورید.
براون در خاتمه اظهار میدارد:
بنابراین فکر نمیکنم که بتوانیم دیدی سادهانگارانه به این قضیه داشته باشیم و تنها از شر داون فورس خلاص شده و فکر کنیم که موضوع حل شده است. چیزی که نیاز داریم تولید داون فورسی است که خودروها بتوانند باهم مسابقه دهند.
مسابقات فرمول ۱ فصل ۱۰۱۹ هفتهی آینده در ملبورن استرالیا آغاز خواهد شد.
Khosrow
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ببینیم به اندازه CR7 هیجان راه میندازن؟ ..