فعالیت در سطح بالای موتور اسپورت، صرف هزینه بسیار زیادی را میطلبد؛ مخصوصاً وقتی در سری فرمول یک باشد. در بالاترین سطح هزینههای توسعه و ارزیابی خودرو، هزینه دستمزد رانندگان قرار دارد؛ کسانی که همانند ورزشکاران شاخص در ورزشهای دیگر، بر اساس عملکرد و استعداد خود، دستمزدهای میلیون دلاری دریافت میکنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بالاترین دستمزدها در بین رانندگان مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۱۵.
۱) فرناندو آلونسو، مکلارن-هوندا، ۳۸ میلیون دلاراین راننده ۳۳ ساله اسپانیایی در حال حاضر در رده هجدهم در بین ۲۰ راننده قهرمانی فرمول یک امسال قرار دارد و تنها یک امتیاز تاکنون کسب کرده است. با این حال، آلونسو در گذشته، ۲ بار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده و در ۲۴۴ مسابقهای که شرکت کرده، ۹۷ بار به روی سکو رفته است. ۲) سباستین فتل، فراری، ۳۰/۵ میلیون دلار
سباستین فتل در حال حاضر با ۱۳۵ امتیاز در رده سوم مسابقات قهرمانی فرمول یک در سال ۲۰۱۵ قرار گرفته است. وی با اینکه تنها در ۱۴۸ گرند پری حاضر بوده، ۷۲ بار به روی سکو رفته است. ۳) لوئیس همیلتون، مرسدس، ۲۷/۳ میلیون دلار
راننده انگلیسی فرمول یک، لوئیس همیلتون، در حال حاضر در رتبه اول رانندگان مسابقات ۲۰۱۵ قرار گرفته و ۱۷ امتیاز با جایگاه دوم، یعنی نیکو رزبرگ فاصله دارد. همیلتون تنها در سال ۲۰۰۷ که به مسابقات فرمول یک پیوست، در ۹ مسابقه صاحب جایگاه شد. وی از بین ۱۵۷ مسابقهای که شرکت کرده، در ۷۹ تای آنها به روی سکو رفته است. ۴) کیمی رایکونن، فراری، ۱۹/۶ میلیون دلار
رایکون که اکنون در رده پنجم قرار گرفته، با فاصلهای ۵۹ امتیازی در تعقیب همتیمی خود، فتل، است. این راننده فنلاندی قبل از اینکه به مسابقات فرمول یک راه پیدا کند، در خودروهای رالی و مسابقات تکسرنشینه رانندگی میکرد. در واقع، وی حتی فصل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ فرمول یک را برای بازگشت به مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) ترک کرد. رایکونن در سال ۲۰۱۲ دوباره با تیم فرمول یک لوتوس به میدان مسابقه برگشت. ۵) نیکو رزبرگ، مرسدس، ۱۴/۷ میلیون دلار
رزبرگ در جایگاه دوم رانندگان مسابقات فرمول یک ۲۰۱۵ قرار گرفته که فاصله چندان زیادی با آلونسو ندارد. این راننده ۳۰ ساله آلمانی، دوران پر فراز و نشیبی در رانندگی مسابقات پشتسر گذاشته است. وی تنها ۶ سال داشت که در مسابقات کارتینگ رقابت میکرد و در سال ۲۰۰۶ به مسابقات فرمول یک قدم گذاشت. ۶) جنسن باتن، مکلارن-هوندا، ۱۰/۹ میلیون دلار ۷-جایگاه مشترک) فیلیپه ماسا، ویلیامز، ۴/۳۶ میلیون دلار ۸-جایگاه مشترک) نیکو هوکنبرگ، فورس ایندیا F1، ۴/۳۶ میلیون دلار ۹- جایگاه مشترک) سرجیو پرز، فورس ایندیا F1، ۴/۳۶ میلیون دلار ۱۰- جایگاه مشترک) رومن گروژوان، لوتوس تیم، ۴/۳۶ میلیون دلار ۱۱- جایگاه مشترک) پاستور مالدونادو، لوتوس F1 تیم، ۴/۳۶ میلیون دلار ۱۲) والتری بوتاس، ویلیامز، ۲/۱۸ میلیون دلار ۱۳) دانیل ریکاردو، ردبول ریسینگ، ۱/۶۳ میلیون دلار ۱۴) دنیل کویات، ردبول ریسینگ، ۸۱۷ هزار و ۴۶۶ دلار ۱۵) مکس ورستاپن، تورو روسو، ۲۷۲ هزار و ۴۸۸ دلار
میلاد
۳ مرداد ۱۳۹۴با این دستمزدا نصفشم مالیات بدن بازم خیلی وضعشون خوبه.
البته که راه یابی به فرمول 1 کار هر کسی نیست.
جایی خوندم نوشته بود بعضیا از دانشگاه و دبیرستان که انصراف می دن میلیونر و میلیاردر می شن . ما اگه انصراف بدیم نهایتش می شیم ظرف شور :)
فردین بهادری نژاد
۳ مرداد ۱۳۹۴عجب شغلی دارن خدایی
رانندگی تو ماشینای خفن با سرعتای خفن و عشق و حال و کلی هم پول
البته زیاد زحمت کشیدن که به اینجا رسیدن
AHMADREZA
۳ مرداد ۱۳۹۴حقشون هست تنها ورزشکارایی که حقشون نیست پول بگیرن فوتبالیست های ایرانه
1990
۱۰ آبان ۱۳۹۴راست گفتی بابا” از همه جا هم ساپورت میشن
رضا
۳ مرداد ۱۳۹۴دنیل ریکاردو با این رانندگی خوب انگار داره مجانی واسه ردبول میرونه
دستمزد مکس ورستاپن از یه فوتبالیست بی عرضه ایرانی هم کمتره
آلونسو هم خیلی زیاد میگیره
amir
۵ شهریور ۱۳۹۴الونسو قبلا خوب میروند
محسن
۳ مرداد ۱۳۹۴http://uploadboy.com/d7n3ia4e3r9b.html
http://uploadboy.com/yoljzkiwo0ju.h
tml
این صفر تا صد تقدیم به دوستان خودم
رضا
۴ مرداد ۱۳۹۴عشق است فقط جنسن باتن
اسماعیل
۲۰ مرداد ۱۳۹۴واقعا حقشونه .راست میگی حیف این پولی که به فوتبالیستهای ایرانی میدن
amir
۵ شهریور ۱۳۹۴اینا با این ماشین حل که حداقل 300تا می ره دارن با جونشون بازی میکنن و این پولا حقشونه