مسابقات

رونمایی از خودروی فرمول 1 جدید ویلیامز در سال 2018

ویلیامز دومین تیم فرمول ۱ است که از خودروی فصل ۲۰۱۸ خود در رویدادی که در لندن برگزار شد رونمایی کرده است.


خودروی FW41 اولین خودرویی بوده که از زیر دست پدی لو و دیرک دی بیر خارج شده است. لو مدیر فنی تیم بوده و دی بیر نیز مدیر آئرودینامیک تیم ویلیامز محسوب می‌شود.

طراحی این خودرو که از پیشرانه مرسدس استفاده می‌کند نسبت به مدل قبلی تفاوت‌های قابل‌توجهی داشته زیرا ویلیامز از برنامه‌های خود برای تغییر فلسفه آئرودینامیک پیروی کرده است.


پدی لو گفته است:

این خودرو ویژگی‌های زیادی دارد که اکثر آن‌ها دیده نمی‌شوند اما تیم ما مفهوم آئرودینامیکی بسیار متفاوتی را دنبال کرده که به ما اجازه می‌دهد تا پیشرفت قابل‌توجهی را در پرفورمنس آئرودینامیکی داشته باشیم.

لو ادامه می‌دهد:

تمامی خودروهای فرمول ۱ تکامل یافته نسخه‌های قبلی بوده اما خودروی FW41 نسبت به جهت‌گیری‌های گذشته انحرافاتی دارد. در کل، فلسفه‌ای که بکار برده‌ایم هم‌اکنون روش جدیدی به منظور همکاری بین آئرودینامیک و طراحی داشته تا بهترین نتیجه حاصل شود.”

این مدیر ارشد تیم ویلیامز در ادامه خاطرنشان می‌سازد:

آئرودینامیک، ساختار و وزن سه فاکتور عمده‌ای هستند که در طراحی یک خودروی فرمول ۱ نقش اصلی را داشته و هر سه مورد به همراه برخی تغییرات رادیکال باعث شده‌اند خودروی FW41 کنونی متولد شود. ما امیدواریم این خودرو نسبت به فصل قبل پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشد.

لانس استرول و روکی سرجی سیروتکین که جایگزین فیلیپه ماسا شده رانندگان ویلیامز در فصل ۲۰۱۸ بوده و رابرت کوبیکا به عنوان راننده آزمایشی و رزرو مطرح خواهد بود.


یکی دیگر از مهره‌های اصلی تیم ویلیامز می‌گوید:

ماه‌های زیادی است که تیم ما تلاش بسیار زیادی را صرف توسعه FW41 کرده و من مشتاق دیدن عملکرد رانندگان در پیست پیش رو هستم.

ویلیامز یکی از اضلاع مثلث سه تیم اول را از آغاز عصر پیشرانه‌های ۶ سیلندر تشکیل داده و در فصل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رده سوم را به خود اختصاص داده اما از آن زمان تاکنون کمی پسرفت داشته است.

این تیم در فصل ۲۰۱۷ با ۸۳ امتیاز به جایگاه پنجم بسنده کرد که ۵۵ امتیاز کمتر از فصل ۲۰۱۶ و ۱۰۴ امتیاز کمتر از تیم فورس ایندیا بوده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    اون قطعه ای که جدیدن اضافه شده وشبیه فرمون دوچرخه (چون اسمشو نمیدونستم) هست،جلوی دید راننده رو نمیگیره؟

    1. #be berave

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (101 ديدگاه)

      اسمشhaloهست برای ایمنی بیشتر برای اجسامی که به سمت راننده پرت بشه مثل لاستیک ماشین

    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز اسمش halo هس و یه قطعه ایمنی هس، جلوشو تیغه ای درست کردن تا خیلی دید راننده رو نگیره ولی خب مشکلش وزنشه و اینکه مرکز ثقل خودرو رو تغییر میده،خودروهای امسال میتونن 6کیلو ب وزنشون اضافه کنن ولی وزن هالو حداقل 14کیلوگرم میشه، میتونستن از محافظ شیشه ای هم استفاده کنن ولی بعضی از راننده ها ناراضی بودن و میگفتن سرگیجه میگیرن و نمیتونن تمرکز کنن،البته محافظ شیشه ای از امسال در خودروهای ایندی کار استفاده میشه ک ب نظرم زیبا تره، اینو هم باید اضافه کنم ک اگه هالو خوب طراحی بشه میتونه از نظر آئرودینامیکی مفید باشه

      1. محمد حسین

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (489 ديدگاه)

        14 کیلوگرم !
        مگه از کربن نمی تونستن بسازنش که سبک تر باشه ؟
        چون حجم زیادی نداره
        این وزن یعنی که فلزی هست !

        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دوست عزیز جنس هالو تیتانیوم هس.

      2. Mohammadreza

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        لطف میکنید یه توضیح راجبه ویلیامز بدین اینکه چطوربرندی هست؟
        آیا مثل ردبول یه برند خودروساز نیست یا حاصل اتحاد چند برنده یا… ؟؟

  2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    من قبلا هم گفتم ب نظر میاد پدی لو بیشتر تمرکزشو سر توسعه خودروی فصل بعد گذاشته،خودروی جدید ویلیامز خیلی فرق کرده و ب نظرم میتونه خیلی قدرتمند ظاهر بشه.
    اومدن پدی لو وdirk de beer خیلی حرکت مثبتی بود. از طرفی راننده های پولی خیلی جالب نیس ولی خب ویلیامز ب حمایتشون برا بهتر شدن نیاز داره.
    فک نکنم با این راننده ها تموم پتانسیل این ماشین استفاده بشه،برا مقایسه بهتره یه نگاه ب عملکرد بوتاس و ماسا وقتی هم تیمی بودن داشته باشین بعد بیاین ماسا رو با استرول مقایسه کنین.

    1. Meysam..LaFerrari

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (15 ديدگاه)

      نکته ی جالب اینه که حتی فیلیپه ماسا هم در حدی نبود که بتونه از پتانسیل کامل ماشین استفاده کنه، استرول هم که واقعا افتضاحه

      ویلیامز سال هاست که حضور یه راننده ی درجه یک رو تجربه نکرده.

  3. david

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    ماسا در حدی بود که از تمام توان ماشینو بگیره ولی انگیزه ایی واسه این کار نداشت حتی یه رقیب درون تیمی میتونست انگیزه براش بیاره که اونم نبود

    1. Meysam..LaFerrari

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (15 ديدگاه)

      ماسا زمانی که با آلونسو هم تیمی بود تو فراری “له” شد پس نبود انگیزه توجیه اشتباهیه.
      تمام دنیای فرمول یک میدونن فیلیپه راننده ی درجه یکی نیست.
      حتی به بوتاس هم شکست خورد، بوتاسی که میبینید فرسنگ ها با لوئیس فاصله داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا