اگر سال گذشته و امسال پیگیر مسابقات فرمول ۱ باشید احتمالاً متوجه شدهاید که فرصتهای سبقت گرفتن از زمان معرفی خودروهایی که داون فورس بالاتر دارند کمتر شدهاند. این مسئله در فصل ۲۰۱۷ شکل حادتری به خود گرفته است.
البته امسال و در گرندپری استرالیا نیز تفاوتی وجود نداشت و تنها چند سبقت جالب در اولین دور رخ داد. اگرچه بسیاری از افراد ادعا میکنند کیت آئرودینامیک جدید تأثیر منفی روی توانایی خودروها داشته اما دنیل ریکاردو راننده تیم ردبول میگوید این پهنای خودروهاست که روی سبقتها تأثیر گذاشته است.
او در مصاحبهای که با اتو اسپورت داشته گفته است:
من حالا پهنای لاستیکها و خودروها را حس میکنم. آنها قبل از این هم فضای زیادی را در پیست اشغال میکردند.
ریکاردو ادامه میدهد:
پیدا کردن هوای آزاد سخت است. به نقطهای میرسم که فکر میکنم مسابقات به پیستها آسیب میرسانند.
راننده خندان تیم ردبول در ادامه میافزاید:
من فکر میکنم خودروهایی با پهنای کمتر فوقالعاده هستند. خودروهای نازکتر شبیه موتوربایک ها هستند زیرا آنها بهاندازهای پهنای کم دارند که همیشه میتوانند سبقت بگیرند؛ و آنها ۳۰ ثانیه کندتر از ما یک دور پیست را طی میکنند. من فکر میکنم این موضوع ثابت میکند لپ تایم یک ضرورت نیست. ما نیازمند قابلیت مسابقه هستیم.
ریکاردو فکر میکند بهترین خودرویی که از نقطه نظر توانایی رقابت رانده نسخه سال ۲۰۱۴ بوده که داون فورس کمتری نسبت به مدلهای جدیدتر داشته است. در آن سال ریکاردو به مقام سوم دست یافت و در کل توانست به ۸ پودیم دست یابد.
صحبت از خودروهای قدیمیتر فرمول ۱ شد و ریکاردو دراینباره گفت:
آن خودروها نسبت به استانداردهای کنونی کند بودند اما برای تماشاچی دانستن تفاوتها خیلی ضرورت ندارد؛ اما مسابقه… شما باید دنبال رقیبان باشید، باید سبقت بگیرید. من فکر میکنم از نظر سبقتگیریها سال ۲۰۱۴ خوب بود.
واضح است که ریکاردو بجای ثبت سریعترین لپ تایمها خواهان رقابتی درگیر کننده تر است و سریعتر بودن در پیچها گیراتر به نظر میرسد.
شما خودروهای جدید را میبینید. قطعات زیادی وجود دارند.
با این وجود، ریکاردو در اولین گرندپری فصل ۲۰۱۸ به رتبه چهارم رسید و پس از کیمی رایکونن و بالاتر از فرناندو آلونسو قرار گرفت. مسابقه بعدی این هفته در بحرین خواهد بود.
enzo
۱۶ فروردین ۱۳۹۷همون موقع که به بهونه سریعتر شدن ماشینا قوانین جدید ایرودینامیک و تغییر سایز خودورها و تایرها مطرح شد تا از 2017 اجرا بشه خیلیا گلوشون رو جر دادن که عاقا این تغییرات دقیقا نقطه مقابل سبقت گیری تو فرمول 1 هستن هرچی دانفورس زیاد میشه درسته لپ تایما سریع تر میشن ولی تاثیر منفی هوای کثیف هم چندبرابر میشه و سبقتا کم میشن ولی FIA اونکاری که دلش میخواست رو کرد و تا F1 رو نابود نکنه ول کن ماجرا نیست
sajaddidas27
۱۶ فروردین ۱۳۹۷پدال خبرهای موتو جی پی و فرمول یک رو دیر به دیر میزاری
سردبیر
۱۶ فروردین ۱۳۹۷سلام. ظاهرا این بخش طرفدارهای به نسبت کمتری از سایر موضوعات دارد ولی با این حال سعی می کنیم از این به بعد پوشش بهتری داشته باشیم.
ممنون
s.h
۱۶ فروردین ۱۳۹۷با عرض خسته نباشید وسپاس فراوان برای زحمات بسیار شما فکر کنم اگر باشه طرفدار هم پیدا میکنه البته شما بهتر میدونید با تشکر
sajaddidas27
۱۶ فروردین ۱۳۹۷مرسی از سردبیر بابت توجه تون