آندره داویتسیوزو فاصله خود را با مارک مارکز در جدول امتیازات کم کرد و با بردن جایزهبزرگ ژاپن در روز بارانی پیست Motegi به فاصله ۱۱ امتیازی مارکز رسید.
مسابقه به نبردی دوجانبه بین مدعیان قهرمانی تبدیل شد. مارکز که تا دور آخر قهرمانی را در دست داشت، در پیچ ۱۱ از داوی عقب ماند و برد جایزهبزرگ ژاپن را به او واگذار کرد. همچون مسابقه اتریش، مارکز تلاش کرد تا دوباره پیشتازی را بهدست گیرد و در پیچ آخر قصد سبقت داشت اما به دلیل سرعت زیاد، پیچ را عریضتر طی کرد و نتوانست از داوی سبقت بگیرد. درنهایت او با اختلاف ۲۴۹ هزار ثانیه دوم شد.
دنیلو پتروچی در ابتدای مسابقه پیشتازی را در اختیار داشت و به لطف استفاده از لاستیکهای عقب بسیار نرم تا انتهای دور چهارم، ۱.۹ ثانیه با نفر دوم فاصله انداخته بود. اما این ایتالیایی قادر به حفظ سرعت خود نبود و در دورهای ۱۳ و ۱۴، مارکز و داوی از او سبقت گرفتند.
حال که پتروچی از رقابت خارج شده بود، مارکز و داوی رقابت خوبی را با یکدیگر آغاز کرده بودند. بعد از سبقت هر دو موتورسوار از پتروچی، فاصله مارکز و داوی نیم ثانیه بود. تا اینکه داوی در پیچ ۵ نوزدهمین دور، از مارکز سبقت گرفت و پیشتازی را از آن خود کرد.
داوی در انتهای آن دور ۸ دهم ثانیه از مارکز جلو افتاد. اما بعدازآن مارکز خود را نزدیک کرد و ۳ دور مانده به پایان مسابقه، از داوی سبقت گرفت تا این نمایش جذاب را جلوهای بهتر بخشد. این دو موتورسوار دو بار دیگر در همان دور پیشتازی را به نفع خود تغییر دادند. داوی در پیچ ۶ و مارکز ۳ پیچ بعد این سبقتها را گرفتند. تا دور آخر به نظر میرسید مارکز برنده رقابت خواهد بود. اما اشتباه او در این دور کار را برای داوی فرصتطلب آسان کرد تا فاصله امتیازی را به ۱۱ امتیاز کاهش دهد.
پتروچی رده سوم را حفظ کرد و با اختلاف ۱۰.۳۰۸ ثانیه نسبت به موتورسوار دوکاتی از خط پایان گذشت.
آندره ایانونه و الکس رینز موتورسواران سوزوکی، بهترین نتیجه فصل خود را بهدست آوردند و کار خود را در ردههای چهارم و پنجم به پایان رساندند.
خورخه لورنزو که در دور اول پیشتاز بود، به زود خود را در ردههای انتهایی ۱۰ نفر برتر یافت. او با عبور از یوهان زارکو به رده ششم رسید و بعد از او نیز الیش اسپارگارو رده هفتم را از آن خود کرد.
زارکو در رده هشتم به کار خود پایان داد و وینیالز بعد از او در رده نهم قرار گرفت. ولنتینو روسی دیگر موتورسوار یاماها در دور ششم تصادف کرد و درحالیکه در جایگاه نهم قرار داشت از مسابقه خارج شد.
جدول نهایی جایزهبزرگ موتو جی پی ژاپن
رده | امتیاز | موتورسوار | تیم | سرعت متوسط | زمان/ فاصلهزمانی |
۱ | ۲۵ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | ۱۴۶.۳ | ۴۷’۱۴.۲۳۶ |
۲ | ۲۰ | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | ۱۴۶.۳ | +۰.۲۴۹ |
۳ | ۱۶ | Danilo PETRUCCI | OCTO Pramac Racing | ۱۴۵.۸ | +۱۰.۵۵۷ |
۴ | ۱۳ | Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | ۱۴۵.۳ | +۱۸.۸۴۵ |
۵ | ۱۱ | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | ۱۴۵.۱ | +۲۲.۹۸۲ |
۶ | ۱۰ | Jorge LORENZO | Ducati Team | ۱۴۵.۱ | +۲۴.۴۶۴ |
۷ | ۹ | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | ۱۴۴.۹ | +۲۸.۰۱۰ |
۸ | ۸ | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | ۱۴۴.۸ | +۲۹.۴۷۵ |
۹ | ۷ | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | ۱۴۴.۴ | +۳۶.۵۷۵ |
۱۰ | ۶ | Loris BAZ | Reale Avintia Racing | ۱۴۳.۸ | +۴۸.۵۰۶ |
۱۱ | ۵ | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | ۱۴۳.۵ | +۵۶.۳۵۷ |
۱۲ | ۴ | Katsuyuki NAKASUGA | Yamalube Yamaha Factory Racing | ۱۴۳.۳ | +۱’۰۰.۱۸۱ |
۱۳ | ۳ | Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | ۱۴۳.۲ | +۱’۰۰.۹۸۰ |
۱۴ | ۲ | Hector BARBERA | Reale Avintia Racing | ۱۴۳.۱ | +۱’۰۳.۱۱۸ |
۱۵ | ۱ | Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | ۱۴۳.۱ | +۱’۰۳.۵۱۴ |
۱۶ | Scott REDDING | OCTO Pramac Racing | ۱۴۳.۱ | +۱’۰۴.۱۶۲ | |
۱۷ | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | ۱۴۳.۰ | +۱’۰۶.۲۷۱ | |
۱۸ | Hiroshi AOYAMA | EG 0,0 Marc VDS | ۱۴۲.۶ | +۱’۱۳.۲۵۰ | |
Alvaro BAUTISTA | Pull&Bear Aspar Team | ۱۴۲.۶ | ۳ Laps | ||
Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | ۱۴۳.۰ | ۴ Laps | ||
Karel ABRAHAM | Pull&Bear Aspar Team | ۱۳۳.۹ | ۵ Laps | ||
Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | ۱۳۷.۶ | ۱۰ Laps | ||
Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | ۱۴۲.۰ | ۱۹ Laps | ||
Kohta NOZANE | Monster Yamaha Tech 3 | ۱۳۷.۶ | ۲۱ Laps |
جدول قهرمانی موتو جی پی ۲۰۱۷ بعد از گرندپری ژاپن
رده | موتورسوار | موتور | ملیت | امتیاز |
۱ | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | ۲۴۴ |
۲ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | ۲۳۳ |
۳ | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | ۲۰۳ |
۴ | Dani PEDROSA | Honda | SPA | ۱۷۰ |
۵ | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | ۱۶۸ |
۶ | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | ۱۲۵ |
۷ | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | ۱۱۶ |
۸ | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | ۱۱۱ |
۹ | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | ۹۲ |
۱۰ | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | ۸۴ |
۱۱ | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | ۷۰ |
۱۲ | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | ۶۲ |
۱۳ | Jack MILLER | Honda | AUS | ۵۶ |
۱۴ | Scott REDDING | Ducati | GBR | ۵۶ |
۱۵ | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | ۵۰ |
۱۶ | Loris BAZ | Ducati | FRA | ۴۵ |
۱۷ | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | ۴۲ |
۱۸ | Alex RINS | Suzuki | SPA | ۳۸ |
۱۹ | Tito RABAT | Honda | SPA | ۲۹ |
۲۰ | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | ۲۸ |
۲۱ | Hector BARBERA | Ducati | SPA | ۲۵ |
۲۲ | Michele PIRRO | Ducati | ITA | ۱۸ |
۲۳ | Bradley SMITH | KTM | GBR | ۱۴ |
۲۴ | Mika KALLIO | KTM | FIN | ۱۱ |
۲۵ | Sam LOWES | Aprilia | GBR | ۵ |
۲۶ | Katsuyuki NAKASUGA | Yamaha | JPN | ۴ |
۲۷ | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | ۱ |
۲۸ | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN | |
۲۹ | Hiroshi AOYAMA | Honda | JPN | |
۳۰ | Kohta NOZANE | JPN |
Meysam..LaFerrari
۲۳ مهر ۱۳۹۶ناخواسته از خواب پاشدم و اصلا حواسم به این مسابقه نبود ، آخرین لحظه یادم افتاد و مسابقه رو دیدم ، فقط میتونم بگم فوق العاده بود و خوشحالم که دوباره نخوابیدم!! هیجان انگیزترین مسابقه ی فصل تا به اینجا همین بود.
البته شاید اگه مارکز دورهای آخر یکی دو تا اشتباهی که کرد رو نمیکرد پیروز میشد ولی واقعا دویتزیوسو فوق العاده بود و از پیروزیش خوشحال شدم ، شانس مارکز برای قهرمانی بیشتر بنظر میاد اما خیلی دوست دارم دویتزیوسو قهرمانی رو بگیره.
Ahmad
۲۳ مهر ۱۳۹۶میثم.دیشب تو کانال به ما دلگرمی میدی از این طرف واسه دویتسوزو آرزوی قهرمانی میکنی؟
میکایل
۲۳ مهر ۱۳۹۶مثل همیشه مارکز در صدر اما اینبار سامورایی بی وفا کاتانای خود را در پیست کشاند تا بار دیگر به مقام دوم قانع شویم ، اما راه همچنان ادامه داره …