یکی از قدیمیترین و معتبرترین مسابقات اتومبیلرانی در جهان، رالی مونتکارلو است که از سال ۱۹۱۱ برگزار میشود. این رالی همواره برای رانندگان و کمپانیهای مختلف جذابیت داشته و همه برای کسب موفقیت در آن تلاش میکنند. رالی مونتکارلو، به عنوان بخشی از مسابقات رالی قهرمانی جهان، همواره پذیرای جمعی از بهترین رانندگان مسابقه است.
رالی مونتکارلوی ۲۰۱۴ نیز در مسیری به طول نزدیک به ۱۴۰۰ کیلومتر و بین ۱۵ ایستگاه برگزار شده است. برای مسابقات امسال، سباستین اوژیه، قهرمان WRC در سال ۲۰۱۳، میکو هیوونن و راننده سابق مسابقات فرمول یک، روبرت کوبیکا، از سرشناسان حاضر در مسیرهای یخزده و برفی رقابتها بودند. دو ایستگاه اول رالی، با برتری کوبیکا، راننده سابق فرمول یک، آغاز شد. وی در ایستگاه دوم ۳۶/۸ ثانیه از نفر دوم، یعنی سباستین اوژیه، پیش بود. امّا ایستگاه سوم همه حوادث به ضرر کوبیکا اتفاق افتاد و وی همراه با فورد فیستای RS مدل مسابقات WRC خود، ایستگاه ۱۹/۳۴ کیلومتر را در جایگاه بیست و یکم طی کرد. روبرت کوبیکا در نهایت به رده چهارم رسید. سباستین اوژیه از ایستگاه سوم درگیر رقابت با راننده فرانسوی، برایان بوفیه شد؛ کسی که تجربه بسیار کمی در مسابقات رالی قهرمانی جهان داشت. مهارت «بوفیه» بسیاری از رانندگان شرکتکننده در مونتکارلوی ۲۰۱۴ را شگفتزده کرده بود و به نظر میرسید که بتواند در این رالی کلاسیک قهرمانی جهان، برنده شود. در ایستگاه هشتم، هنوز بوفیه با فیستای RS مدل مسابقات WRC خود، در صدر بود و سباستین اوژیه، روبرت کوبیکا و راننده بریتانیایی، کریس میک، در تعقیب این مرد فرانسوی بودند. این در حالی بود که رالی به ایستگاه سخت و سرنوشتساز نهم نزدیک میشد. در فاصله ۴۹/۰۳ کیلومتری بین دو ایستگاه، رالی مونتکارلو، کاملاً تحتتأثیر حرکات روبرت کوبیکا، برایان بوفیه و سباستین اوژیه بود. پس از یک شروع امیدبخش در مسابقات رالی، روبرت کوبیکای لهستانی، منترل خودرویش را از دست داد و منجر به تصادف شد. به این ترتیب، اولین حضور کوبیکا در یک دور مسابقات WRC به پایان رسید. برایان بوفیه نیز بعد از یکهتازی در بخش زیادی از مسیر، نتوانست در سر یک پیچ به خوبی، خودرو را کنترل کند و همین وقفه کافی بود تا اوژیه از فرصت استفاده کند و با فولکسواگن پولو R مدل WRC خود، از وی جلو زند. اوژیه و دستیارش جولین اینگراسیا، در ایستگاه بعدی، ۲۲ ثانیه از بوفیه جلو بودند. در نهایت و پس از ایستگاه پانزدهم و پایانی رالی مونت کارلوی ۲۰۱۴، نفر اول شماره یک فولکسواگن پولو R مدل WRC بود که با یک دقیقه و ۱۸/۹ ثانیه اختلاف از خط پایان گذشت. این دومین پیروزی سباستین اوژیه در رالی مونتکارلو، ولی اولین پیروزی وی و دستیارش به عنوان عضو فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، FIA است. برای تیم فولکسواگن، موفقیت اوژیه، اولین موفقیت کلی در رالی مونتکارلو به شمار میآید. اوژیه پس از نمایش موفقیتآمیز در دفاع از عنوان قهرمانیاش:برای این فصل، شروع بسیار خوبی بود. تیم بسیار خوب عمل کرد. واقعاً از این رقابت لذت بردم. در این شرایط سختی که رالی مونت کارلو دارد، بردن این رقابت، احساس خیلی خوبی به آدم میدهد؛ بهخصوص الآن که مونتکارلو دوباره جایگاهش را در WRC پیدا کرده است.
دومین کسی که از خط پایان گذشت، برایان بوفیه فرانسوی بود که تا ایستگاه نهم، طعم پیروزی زیر زبانش بود و تنها به دلیل تجربه کم خود، نتوانست موقعیت خود و فورد را حفظ کند. راننده سیتروئن، کریس میک نیز که در جای سوم قرار گرفت، شرایطی مانند بوفیه داشت و بسیاری از جایگاه خود شگفتزده کرد. میک، قبلاً در کلاس جوانان WRC رالی مونتکارلو را فتح کرده بود، ولی پایان کار وی در مونتکارلوی ۲۰۱۴، بهترین عنوانش در این رقابتها بود.
Kurosh
۴ بهمن ۱۳۹۲ممنون پدال.. از اطلاع رسانی.
Zonda R
۵ بهمن ۱۳۹۲F.A
سپاسگزارم پدال عزیز
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۲سلامک خدمت دوستان.عزیزان اگه تونستی یه سری به لینکی که برای نظر دهی به سایت پدال هست شرکت کنید.واقعا حیفه سایت پدال که سایت بروز و عالی در زمینه خودرو هست تو جشنواره وب ایرانی مقام نیاره.ممنون که لطف کردید و کامکنت من رو تا انتها خوندید.
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۴ بهمن ۱۳۹۲باز هم پرچم آلمان بالاست !!!
آقا قضیه چیه، چرا همه راننده های قهرمان اسمشون “سباستین” هست؟؟؟!!!
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۲کم کم داره از خودرو سازی آلمان خوشم میاد
mory
۴ بهمن ۱۳۹۲حرفت کاری کرد که چشمام زللللللللللللللللللللل شه
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۴ بهمن ۱۳۹۲عالیه. فولوکس واگن بهترینه
پرچم بالاست .
Zonda R
۵ بهمن ۱۳۹۲F.A
فولکس!
بارو . فقط . المان . فقط فولوکس
۵ بهمن ۱۳۹۲بله فولوکس .
باید به اطلاعتون برسونم فولوکس عضو بزرگ ترین کار خونه های خورو سازی دنیاست . از مردس و bmw هم بزرگ تره و کارخونه های . اوودی . پورشه حتی لامبرگینی و بوگاتی و بسیاری دیگر زیر مجموعه ی این کارخونه هستن
میگم گه
(پرچم بالاست)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۵ بهمن ۱۳۹۲درود.
امیدوارم که ازین به بعد فولکس برنده ی بی چون و چرای این مسابقات در
اینده باشه.
((( ایران و المان )))