مسابقات

شکسته‌شدن طلسم ردبول، تعیین خط گرندپری سنگاپور

در ابتدا گمان بردیم که شاهد جوان‌ترین تصاحب‌کننده پول پوزیشن سنگاپور خواهیم بود و مکس ورستپن سریع‌ترین مرد تعیین‌خط خواهد بود. اما سباستین فتل که همانند همیلتون ۳ بار پول پوزیشن سنگاپور را تصاحب کرده، برای چهارمین بار این عنوان را با اختلاف ۳ دهم ثانیه از آن خود کرد.

دنیل ریکاردو با زمان بسیار نزدیک به هم‌تیمی خود، در جای سوم ایستاد و کیمی رایکونن چهارم شد تا برای اولین بار در این فصل، رانندگان مرسدس از دو خط اول عقب رانده شوند. مرسدس‌ها در خط سوم قرار گرفتند؛ لوئیس همیلتون و والتری بوتاس در آخر هفته‌ای که از قبل آن را سخت خوانده بودند نهایت تلاش خود را کردند اما می‌دانیم در پیست‌های کم‌سرعت تر، اتوموبیل آن‌ها مقداری ضعیف‌تر از ردبول و فراری است.

مک‌لارن که جمعه خبر جدایی‌اش از هوندا قطعی شد، بهترین عملکرد فصل را داشت و آلونسو و وندورن در مکان‌های هشتم و نهم قرار گرفتند. این جایگاه عملکرد خوب شاسی آن‌ها را اثبات می‌کند و ما را برای فصل بعد که از موتور رنو استفاده خواهند کرد هیجان‌زده‌تر می‌کند. اگر مشکل خاصی برای آن‌ها به وجود نیاید فصل ۲۰۱۸ بسیار جذابی را با ۴ تیم رقابتی شاهد خواهیم بود.

نیکو هالکنبرگ با عملکرد ادامه‌دار خوب خود، در مکان هشتم ایستاد و کارلوس ساینز دهمین مرد تعیین‌خط شد.

اتوموبیل VJM10 فورس‌ایندیا، نشان داد با خیابان‌های سنگاپور سازگاری زیادی ندارد و دو راننده این تیم در مکان‌های دوازدهم و چهاردهم قرار گرفتند.

مرحله اول تعیین‌خط برای ویلیامز خوب نبود و فیلیپه ماسا و لنس استرول هر دو با دیوار برخورد کردند. این قسمت از تعیین‌خط برای سائوبر هم خوب نبود زیرا مارکوس اریکسون با جریمه تعویض گیربکس مواجه شد. البته خود او در مکان آخر تعیین‌خط قرار دارد و این جریمه تأثیری برای او نداشت.

برخلاف مونزا، در سنگاپور شاهد جریمه‌ای نیستیم و رانندگان همان‌گونه که در تعیین‌خط تقسیم‌بندی شده‌اند، مسابقه را شروع خواهند کرد.

رده راننده تیم Q1 Q2 Q3
۱ Sebastian Vettel FERRARI ۱:۴۳.۳۳۶ ۱:۴۰.۵۲۹ ۱:۳۹.۴۹۱
۲ Max Verstappen RED BULL ۱:۴۲.۰۱۰ ۱:۴۰.۳۳۲ ۱:۳۹.۸۱۴
۳ Daniel Ricciardo RED BULL ۱:۴۲.۰۶۳ ۱:۴۰.۳۸۵ ۱:۳۹.۸۴۰
۴ Kimi Räikkönen FERRARI ۱:۴۳.۳۲۸ ۱:۴۰.۵۲۵ ۱:۴۰.۰۶۹
۵ Lewis Hamilton MERCEDES ۱:۴۲.۴۵۵ ۱:۴۰.۵۷۷ ۱:۴۰.۱۲۶
۶ Valtteri Bottas MERCEDES ۱:۴۳.۱۳۷ ۱:۴۱.۴۰۹ ۱:۴۰.۸۱۰
۷ Nico Hulkenberg RENAULT ۱:۴۲.۵۸۶ ۱:۴۱.۲۷۷ ۱:۴۱.۰۱۳
۸ Fernando Alonso MCLARen ۱:۴۲.۰۸۶ ۱:۴۱.۴۴۲ ۱:۴۱.۱۷۹
۹ Stoffel Vandoorne MCLAREN ۱:۴۲.۲۲۲ ۱:۴۱.۲۲۷ ۱:۴۱.۳۹۸
۱۰ Carlos Sainz TORO ROSSO ۱:۴۲.۱۷۶ ۱:۴۱.۸۲۶ ۱:۴۲.۰۵۶
۱۱ Jolyon Palmer RENAULT ۱:۴۲.۴۷۲ ۱:۴۲.۱۰۷
۱۲ Sergio Perez FORCE INDIA ۱:۴۳.۵۹۴ ۱:۴۲.۲۴۶
۱۳ Daniil Kvyat TORO ROSSO ۱:۴۲.۵۴۴ ۱:۴۲.۳۳۸
۱۴ Esteban Ocon FORCE INDIA ۱:۴۳.۶۲۶ ۱:۴۲.۷۶۰
۱۵ Romain Grosjean HAAS ۱:۴۳.۶۲۷ ۱:۴۳.۸۸۳
۱۶ Kevin Magnussen HAAS ۱:۴۳.۷۵۶
۱۷ Felipe Massa WILLIAMs ۱:۴۴.۰۱۴
۱۸ Lance Stroll WILLIAMS ۱:۴۴.۷۲۸
۱۹ Pascal Wehrlein SAUBEr ۱:۴۵.۰۵۹
۲۰ Marcus Ericsson SAUBER ۱:۴۵.۵۷۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    خوبه که پیش بینی من درست از آب در اومد.??
    ولی خداییش درسته تو این پیست مسائل ایروداینامیکی نقش تعیین کننده تری نصبت به انجین داره،ولی اگه همین انجین فراری تو ردبول بود ورشتپن و ریکاردو اول بودن.
    به هیچ وجه نمیشه نقش انجین رو نادیده گرفت.
    دانیال عزیز ممنونم که پیش بینی هات حرف نداره.??
    ………..
    بَه بَه فردا چه رقابت فشرده ای داریم.??

    1. Meysam..LaFerrari

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      پیشبینیات درست دراومد؟ یعنی جوری ضایع شدی که دست پیشو گرفتی پس نیفتی?
      امروز کیمی تو دور سریعش لاستیکاشو قفل کرد وگرنه ردبول رتبه 3 و 4 رو میگرفت.
      ایرودینامیک ردبول از فراری بهتره؟???

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        من ضایع نشدم برادر عزیز.
        من کجا گفتم صد در صد تو تعیین خط ردبول یک دو میکنه؟؟
        من گفتم با موتور مرسدس یا همین فراری شانس برای قهرمانی داره.
        هنوزم چیزی از ردبول کم نشده.
        فراری به لطف انجینش بهتر بود.
        همین مک لارن هم اگه انجین فراری رو داشت قطعا شانس زیادی در کنار ردبول داشتن.
        هیچکس نمیتونه نقش انجین رو دست کم بگیره.
        تو هر پیستی.
        دیدی چقدر زرنگم من.?

        1. Meysam..LaFerrari

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          تو دیگه کی هستی بابا?
          سال 2008 و 2007 که موتور مرسدس هم رو مکلارن بود شاسی مکلارن چرا نتونست واسه مکلارن کاری کنه و ماشین فراری سریع تر بود؟
          البته بعید میدونم حتی 1 ثانیه از مسابقات اون سال هارو رو دیده باشی!

          با تخیلاتت خوش باش فعلا ، شنیدم میخوای با انتقادهای سنگین و کوبنده این شکست سنگینت رو جواب بدی و فراری رو تحت فشار بذاری برات آرزوی موفقیت میکنم?
          اگه انگلیسیا انقدررررر خوبن چرا ویلیامز با موتور مرسدس تو Q1 تو پیستای پر پیچ حذف میشه؟??

    2. Meysam..LaFerrari

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      بقول گزارشگرای اسکای اسپورتس : “it was just sandbagging”
      و من اطمینان داشتم که تو اینجور پیست ها هیچ تیمی نمیتونه فراری رو شکست بده ?

      1. الف.ی

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        حالا شاید واقعا ایرودینامیک ردبول بهتر باشه نظر دادن در موردش کار ما نیست ولی جدا اقا دانیال یه چند وقتی تو سایت افتابی نشی برات بهتره فقط داری دیسلایک خورت رو زیاد میکنی

        1. Meysam..LaFerrari

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          نظر دادن در موردش کار ما نیست پس کار کیه؟ وقتی یه ماشین ایرودینامیک بهتری داره متعاقباً دَون فورس بیشتری تولید میکنه خودرو و با سرعت بیشتری میتونه بپیچه.
          فراری تو پیچ های متوسط و کند هم از ردبول سریع تره و این یعنی شاسی و ایرودینامیک بهتر!
          این پیست اصلا مستقیمی نداره و فقط پیچه و پیچ!

        2. الف.ی

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          وقتی همچین اختلاف کمی وجود داره موقعی میشه این دوتار رو با هم مقایسه کرد که موتور و راننده یکسان داشته باشن شما داری مجموعه ماشین ردبول رو با مجموعه ماشین فراری مقایسه می کنی تازه برای اونکار هم باید راننده ها یکسان باشن اصلا کسی نمیتونه بفهمه از نظر اعداد فیزیکی ایرودینامیک ردبول بهتره یا فراری حتی مدیر فرمول 1 هم نمیدونه اینا اطلاعات محرمانه تیم هاست

    3. Ferrari FXX K

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اقا پهلوان کامنت من رو تو پستی که نوشته بودی ردبول اوله بخون!
      میدونستم اینجوری میشه!
      خدایی من اگر اینجوری جوری که شما ضایع شدی ضایع میشدم دیگه پامو تو سایت پدال نمیزاشتم!
      وقتی کسی بدون اطلاعات دهنشو باز میکنه همین اتفاق میوفته!
      شما مجبور نیستی توی چیزی اطلاعات نداری نظر بدی!
      مجبور نیستی زیر همه ی پست های پدال نظر بزاری!
      تو زمینه ای که اطلاعتون ضعیفه نظر ندید.بارها شده ***نوشتید زیر پست های فورمول یک.
      قبلا گفتم الان هم میگم تعصبتون نسبت به انگلیس خیلی نپختست!
      و واقعا تعصب همیشه مخربه!

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        فراری جان اطلاعات من اینقدری هست که از پس شماها بربیام .
        در ضمن اگه از تمام متخصصان فرمول 1 هم بپرسین بی برو برگشت ،ردبول رو از نظر ایرو داینامیک بهتر میدونن.
        فراری از این نظر خوبه ولی نه به اندازه ی ردبول فقطم به لطف انجین قوی تر دست بالا رو نصبت به ردبول دارن.
        حتی مک لارن هم تو این زمینه از فراری بهتره.
        هنوز خیلی مونده تو مسائل فیزیکی فراری به رقبای انگلیسی برسه.
        از چند سال دیگه هم که انجین سازان مطرح بیان، فراری خواب سکو رو هم نمیتونه ببینه.
        ((گهی زین به پشت و گهی پشت به زین))
        من هنوز خیلی مونده تو تعصب به امثال شما ها برسم.
        …………..
        متعصب به کسی میگن که تا از چیزی که خوشش میاد انتقاد کنی طرف منتقد رو نابود میکنه.
        …………
        ((خدایی من اگر اینجوری جوری که شما ضایع شدی ضایع میشدم دیگه پامو تو سایت پدال نمیزاشتم!))
        .
        ((وقتی کسی بدون اطلاعات دهنشو باز میکنه همین اتفاق میوفته!))
        .
        ((مجبور نیستی زیر همه ی پست های پدال نظر بزاری!))
        .
        ((بارها شده چرندیات نوشتید زیر پست های فورمول یک.))
        …………
        حالا دوستان قضاوت کنن این نوع کامنت ها در پدال رو چی میشه اسمشو گذاشت؟؟
        ……….
        خیلی عجیبه که بعضی ها حق نظر دادن هم از دیگران گرفتن.
        ……….
        دوست عزیز من هیچ وقت به کسی بر عکس شما توهین نکردم.
        جواب توهین شما هم انتقادهای وحشتناک من از فراری خواهد بود.?
        باید یاد بگیریم که از انتقاد ناراحت نشبم و ظرفیتمون رو بالا ببریم.
        چون تخصصی در اف1 به قل شما ندارم از این به بعد این انتقادها به خودروهای جاده ای فراری منتقل خواهد شد.
        انتقادهای بسیار وحشتناک ،که یاد بگیرین از این به بعد حَد خودتون رو بدونید.

        1. enzo

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          عزیزم ردبول تو پیستی از فراری عقب موند که تاثیر موتور تو کمترین حدش هست و شاسی و مکانیکال گریپ حرف اول رو میزنن
          امسال شاسی فراری نمیگم بهتره از ردبوله ولی از ردبولم چیزی کم نداره و تو 3تا پیست موناکو مجارستان و سنگاپور به وضوح اینو دیدیم
          به نظرت اگر موتور اینجا اینقدر تاثیر داره پ چرا مرسدس که قوی ترین موتور رو داشت از ردبول عقب مونده ؟
          چرا ویلیامز یه دونه ماشینش به Q2 نمیرسه؟
          اختلاف موتور مرسدس با رنو تو سنگاپور خیلی باشه نیم ثانیه اس

    4. Ferrari FXX K

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      نظرات اقای پهلوان، قبل و بعد از تایم گیری!
      .
      پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
      سوابق: (1479 دیدگاه) , 24 شهریور 1396
      ((حتی یک قدم هم عقب نگذارید))
      این دستور همیشه تو زندگی من جواب داده میثم جان.
      هیچوقت از حرفایی که میزنم فرار نمیکنم و پشیمون هم نمیشم.
      شما هم میتونی فردا در صورت برتری فراری به ردبول،که البته من بعید میدونم،این کامنت من رو به روم بیارین.
      مطمئن باش تو ایرو داینامیک ردبول بهتر از فراری هست و خواهد بود.
      به خاطر اینکه نیوی رو داره و اون بهترین تو کارش آدم به بهترین ها شک نمیکنه.
      به شما پیشنهاد میکنم کمی درباره ی این مرد مطالعه کنید.

      5 3 تاییدیه
      .
      .
      .
      .
      .

      پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
      سوابق: (1479 دیدگاه) , 24 شهریور 1396
      کامنت چند روز پیش من :((تو این فصل هم نیوی به خاطر اینکه درگیر هایپر استون بود تمرکز کمتری روی ردبول داشت به خاطر همینم عقب افتادن.
      پس معلومه تو ایرو داینامیک ردبول بهتر از فراریه.))
      ……………
      کامنت دیگر دوست عزیز:((در ضمن شما در مورد ردبول هم توهم زدی اگر موتور مرسدس هم رو ماشین ردبول بود نمیتونست با فراری از نظر ایرودینامیک تو پیست های ایرودینامیکی رقابت کنه پیست هایی مثل مجارستان یا موناکو یا سنگاپور پیش رو تعیین کننده ی اصلی ایرودینامیک و شاسی خودرو هستن))
      …………
      امیر جان اگه شما ساعتی پیش بینی میکنی من حداقل چندین ماه آنالیز میکنم و تا آخرم نظرم همینه.
      البته پیش بینی دقیق شما قابل ستایشه.
      ما اینیم……??

      8 12 تاییدیه
      پاسخ
      .
      .
      .
      این کامنت های اقای پهلوان رو میتونید توی پست ((یک‌دوی ردبول در تمرین دوم جایزه‌بزرگ سنگاپور))
      ببینید!
      من واقعا از این کارا خوشم نمیاد ولی من به عنوان یک طرفدار فراری همونطور که به بقیه ی کمپانی ها و اهدافشون احترام میزارم عصبانی میشم اگر کسی به فراری توهین کنه!!!

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        حالا خوبه من خودم گفتم به روم بیارین.
        در ضمن کمی دقت هم بد چیزی نیست!!
        اون کامنتی که توش کلمه ی ((توهم)) است ازمن نیست من فقط کامنت اون دوستتون میثم رو هایلایت کردم.
        من به کسی متوهم نمیگم.

        1. Ferrari FXX K

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          اقای دانیال بخدا زشته!
          کامنت میزاری میگی من اطلاعاتم اونقدری هست که از پس شما ها بر بیام؟؟!؟!؟!!!
          یعنی نشون میده شما کلا به این قضیه به عنوان دعوا نیگا میکنید نه یک بحث سالم
          هدفتون اثبات چیزی نیست فقط میخاید یه بحثی راه بندازید که اخرش به ناراحتی میکشه!
          کارتون به جایی رسیده ک من با کامنت های قبلی خودتون جوابتونو دارم میدم یعنی حتی لازم نبود زحمت بکشم خودم یه کامنت بنویسم!

  2. Ahmad

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    یعنی چی چرا تایمهای q1 رو فقط گذاشتین

  3. بهزاد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    پهلوان جان شما در چه هوایی؟
    اگر به قدرت انجین و آیرودینامیک بود که الان تیم مرسدس باید پول پوزیشن را بدست میاورد.
    در Q3 و آخرین تایم رانندگان رایکونن در سکتور 2 حدود 135 هزارم ثانیه از فتل عقب بود که با ترمز گیری اشتباه تایمش خراب شد وگرنه رایکونن دوم بود نه چهارم.
    در ضمن شما در روزهای تمرین به جای نگاه کردن به تایم نهایی برید تایم سکتور هارو ببینید!
    در تمرین دیروز درسته فتل حدود 1.42 زمان میزد اما با در نظر گرفتن تایم های سه سکتور این پیست متوجه میشدید که فراری ها براحتی 1.39 را خواهند زد.

  4. BMW

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ورشتپن فردا خودش و فتل رو از رقابت خارج نکنه جایه شکرش داره ریکاردو بنظرم میتونه به بوتاس برسه.

  5. peyman

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (290 ديدگاه)

    بهترین شاسی و ایرودینامیک فرمول یک برای ردبول هست بی برو برگرد
    بهترین موتور هم که قطعا مرسدس
    و پکیج موتور و شاسی و ایرو دینامیک فراری
    اینو من نمیگم تمام کارشناسان دنیای فرمول یک میگن

    1. Ferrari FXX K

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      خیلی جالبه!
      ((متخصصین فورمول یک)) و شما یه چیز میگید!
      آمار یه چیزه دیگه ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا