فصل جدید مسابقات فرمول یک ۲۰۱۸ با رقابتی بهدوراز هیجان در پیست ملبورن استرالیا آغاز شد. لوئیس همیلتون که توانسته بود پول پوزیشن را از آن خود کند، مسابقه را از خط نخست و جلوی رانندگان فراری آغاز کرد.
درحالیکه تا نیمه مسابقه به نظر میرسید لوئیس همیلتون با فاصله خوبی که در جلوی مسابقه و جلوی رایکونن باز کرده، بتواند نخستین قهرمانی فصل را از آن خود کند، سرنوشت، داستان دیگری برای او رقم زد.
بعد از پیت استاپ خوب رایکونن، خروج مگنوسن و سپس گروژوان از تیم هاس به علت مشکلی که در پیت برای آنها رخ داد، روند مسابقه دچار تغییر شد. فتل که تا این زمان رفتن به پیت را به تأخیر انداخته بود، با ورود سیفتی کار مجازی، از فرصت نهایت استفاده را برده و توانست جلوی همیلتون خارج شود. این خوششانسی تا پایان مسابقه با چالشی همراه نبود و یک قهرمانی آسان برای فتل را در همین شروع کار رقم زد.
امسال را میتوان زمانی برای رقابتهای نزدیکتر تیمها ارزیابی کرد. خودروها از نظر فنی بسیار نزدیک به هم شدهاند و از سویی عواملی چون شانس و خود رانندهها میتوانند تأثیرگذاری بالاتری در نتایج ایفا کنند. مسابقه بعدی در ۱۹ فروردین و در چین برگزار میشود.
Ali Keyhani
۵ فروردین ۱۳۹۷یه شروع خوب برای فراری،امیدوارم این برتری ادامه داشته باشه تا بعد از چندین سال ناکامی بازم فراری رو تیم قهرمان ببینیم.
H|
۵ فروردین ۱۳۹۷امیدوارم این فصل فتل پنجمین قهرمانیش رو جشن بگیره
مهدی
۵ فروردین ۱۳۹۷بابت درج جداول ازتون تشکر میکنم. امیدوارم در پایان هر مسابقه جدول رو ببینیم.
Reza
۵ فروردین ۱۳۹۷درود بر فتل و فراری
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۵ فروردین ۱۳۹۷چیزی که مشخصه اینه که شانس باعث قهرمانی فتل در این مسابقه شد.((هرچند پایداری بینظیری در طول مسابقه داشت و بی نقص رانندگی کرد))
فتل حتی از رایکونن هم عقب تر بود،منتها بعد از اون اتفاقات نتیجه کاملا برعکس شد.
مرسدس باز هم برتری قابل توجهی داشت همیلتون مدام فاصلشو به زیر یک ثانیه میرسوند،در حالی که قبل از اتفاقات رایکونن و فتل مدام فاصلشون از همیلتون بیشتر میشد.
اگه همیلتون اون اشتباه ترمز گیری بعد از اتفاقات براش پیش نمیومد شاید نتیجه چیزه دیگه ای بود.
به هر حال اولین مسابقه بود و ردبول ها سرعت بالایی داشتن و آدریان نیوی هم که فصل پیش اصلا ندیدیم در کنار تیم باشه،امسال اول فصل دیدیمش.این نشون میده کارش برای هایپر کار استون تقریبا تموم شده.
بابت مک لارن و آلونسو هم خیلی خوشحالم نشون دادن که هوندا فقط مانعشون بوده.
هرچند اتفاقات مسابقه بی تاثیر نبود تو این نتیجه.
در پایان هم به فتل و فراری وهوادارانشون بابت این پیروزی دلچسب تبریک میگم.
مرسدس بنز
۵ فروردین ۱۳۹۷اگر به شانس باشه مطمئنا همیلتون در تاریخ فرمول یک بی شک خوش شانس ترین رانندست هیچوقت در حد فتل نبود و نخواهد بود فقط شانسی که داره باعث قهرمانی هاش شد شانس اومدن به بهترین تیم تاریخ فرمول و نداشتن رقیب قوی برای تحت فشار گذاشتنش شانس خرابی های مختلف ماشین رقبا در فصل قبل دیگه شاهکاری بود در نوع خودش شانس همه چی در اختیار گذاشتنش همیشه همیلتونو در نظر من یه راننده معمولی بوده نه سطح بالا و هیچوقتم در حد توانایی های فتل قوی نبود و نیست الانم چون خودش و خرابکاری خود همیلتون قهرمانی رو ازش گرفت پس فتل شانسی برد عجب منطقی این از توانایی فتل کم نمیکنه و دقیقا ناتوانی همیلتونو و میرسونه که چطور با این ماشین میتونی قهرمان نشی؟!
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۵ فروردین ۱۳۹۷نمیدونم شما این چندمین اسمتونه؟؟!!!!!!!
خسته شده-جوشکار خسته-پارسی و……………
به هر حال…….
نظرات متعصبانه شما اصلا جای بحث نداره.
فتل به نظره من راننده ی با ارزشی هست،ولی تو این مسابقه با شانس اول شد.
همیلتون هم پول پوزیشن رو گرفت هم استارت خوبی زد و اگه مشکل هاس و سیفتی کار نبود الان اول بود با فاصله.
حالا اینکه شما میای میگی همیلتون راننده ی معمولی و خرابکاری همیلتون و……معلومه به اندازه ی انگشتای یک دست هم این مسابقات رو دنبال نمیکنید!!!
همین یک جمله برای اثبات حرفم کافیه.
__(( فقط شانسی که داره باعث قهرمانی هاش شد شانس اومدن به بهترین تیم تاریخ فرمول و نداشتن رقیب قوی برای تحت فشار گذاشتنش……))__
بهترین تیم تاریخ اف1؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!😪😂😂😂😂😂😂😂
لابد الان فتل تو متوسط ترین و ضعیف ترین تیم فرمول یک نشسته؟؟؟!!!!!!😭😭
شما وقتی نمیدونی بهترین تیم های فرمول یک در تاریخ چه تیم هایی هستن،من به شما پیشنهاد میکنم از اول شروع کنید و بیخودی جو گیر نشید.
در ضمن با اسم سابق خودتون هم بیاید.😉
مرسدس بنز
۵ فروردین ۱۳۹۷پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England!
جالبه اینکه یه نفر دیگه هستم و فقط انگلیسم یه بار بهم گفت احتمالا چون خودشما از چندین اسم استفاده میکنی مثل همین اسمت یعنی عشق مکلارن نمیدونم فقط ملارن و فقط انگلیس و… منو و اشتباهی گرفتی و سوتفاهم پیش اومده بماند مهم نیست
من اندازه سنت که مشخه جوونی دارم مسابقات و میبنم و دنبال میکنم اینکه میگم بهترین تیم یعنی با کیفیت ترین تیم , پر صلابت ترین تیم نه پر افتخارترین تیم پس بهتره جو زده نباشی فتل از لحاظ کیفیت رانندگی به مراتب بالاتر و قوی تر از همیلتونه فقط چون انگلیسیه روش مانور رسانه ای زیاده مثل باقی ورزششون
الف.ی
۵ فروردین ۱۳۹۷آره آره تو راست میگی جناب مرسدس
بعد اون سیفتی کار فقط شرایط سخت پیست برای سبقت گیری بود که لوییس رو پشت فتل نگه داشت وگرنه اگه مسابقه رو دیده باشی بعد از اون قفل کردن لاستیک ها هم فاصله ای که به 2.8 ثانیه رسیده بود رو دوباره به 0.8 ثانیه کاهش داد هر چند فتل کاملا بی نقص رانندگی کرد و همیلتون امروز چند اشتباه کرد که ازش بعید بود ولی شانس قهرمانی این مسابقه رو تقدیم فراری کرد
امسال فصل خیلی خوبی خواهیم دید و من پیش بینی می کنم رقابت بالای جدول خیلی خوب باشه و در میانه جدول به نظرم رقابت خوبی نمی بینیم و هاس امسال میانه جدولی ها رو شکست میده و میشه فورس ایندیای پارسال و چیزی هم که من دیدم این بود که مکلارن هنوز در حد ردبول نیست
Ali Keyhani
۵ فروردین ۱۳۹۷بهترین تیم تاریخ فرمول وان مرسدس؟????????
بعضی کامنتا رو آدم میخونه شاخ در میاره اینجا?
M40
۵ فروردین ۱۳۹۷این فصل برای دو راننده برتر فعلی یعنی سب و لوییس بسیار حساس و مهم هستش چون الان هر کدوم ۴ قهرمانی دارن.
هر دو تاشون هم راننده ی فوق العاده ای هستن
و از نظر ماشین(نظر شخصی) فراری در آئرودینامیک و مرسدس تو موتور بیشترین
برتری رو دارن
و بهترین و پرافتخارترین تیم تاریخ فرمول یک
با اختلاف فراری هستش
akrh78
۶ فروردین ۱۳۹۷جدای از همه بحث های دوستان امروز یکم عیار راننده ها مشخص شد
زمانی که فتل تحت فشاز همیلتون بود و لوییس هم شدیدا داشت فشار میاورد،دیدیم که کی بهتره و میتونه مدیریت کنه.فتل بی نقص رانندگی کرد ولی لوییس چندین اشتباه کرد.بعد از اینکه فاصله نزدیک سه ثانیه شد دیدیم که “ماشین مرسدس” چقدر زود لوییس رو دوباره پشت سر فتل آورد،تو کمتر از 2-3 دور
همچنین دیدیم که وقتی کیمی تحت فشار ریکیاردو بود باز هم اشتباهاتی کرد
و اینکه دیدیم آلونسو چطوری جلوی مکس رو گرفت
البته این مورد آخری دوئل جذابی بود.حالا که موتور ردبول و مکلارن یکسان شده زمان این بود که بالاخره مشخص بشه شاسی و آیرودینامیک کدوم تیم بهتره؟
حالا نمیدونم برتری با مکلارن بود یا شرایط پیست و تجربه آلونسو باعث این شد که حدودا 20-25 دور مکس نتونه سبقت بگیره
Meysam..LaFerrari
۶ فروردین ۱۳۹۷شما احتمالا مسابقات زیادی ندیدی بخاطر همین از این ریس نتیجه گرفتی که عیار کدوم راننده بالاتره، سال 2016 هم تو همین پیست وقتی فتل داشت به لوئیس نزدیک میشد با لاستیک خیلی بهتر و سریعتری که داشت همین اشتباه لوئیس رو انجام داد.
پارسال تو سیلوراستون بارها تایرهاش رو تحت فشار قفل کرد فتل و موارد زیادی که در مورد هر راننده ای میشه تبدیل به کتاب کرد!
اگه بحث اشتباه باشه من بهت اطمینان میدم لوئیس همیلتون کم نقص ترین و کم اشتباه ترین راننده ی حال حاضر فرمول یکه.
شاسی و ایرودینامیک ردبول یک سر و گردن که هیچ، دو سر و گردن از مکلارن بالاتره.
این که مکس ورستپن نتونست سبقت بگیره از آلونسو بخاطر شرایط پیست و شکل پیچ های پیسته که باعث میشه ماشین ها نتونن نزدیک هم بمونن ضمن اینکه ماشین مکس یه مقدار مشکل داشت.
HORSE
۵ فروردین ۱۳۹۷خوشحالم هرچند مسابقه ی اول بود و مرسدس سرعتش نگران کننده بود!
مطمعنم فصل قراره خیلی جذاب بشه با توجه به اینکه ردبول هم به رقابت اضافه شده.
فراری کارش سخت تر شده همچنین مرسدس هم اختلافش با فراری بیشتر شده ولی هنوز کوچیکترین قضاوتی برای قهرمانی نمیشه انجام داد.با توجه به اینکه اتفاقات طول فصل تعیین کنندن.
رقابت میانه ی جدول هم جذاب تر شده!
مکلارن با موتور جدید خیلی پیشرفت کرده ولی هنوز خیلی کار داره تا به ردبول برسه. ولی باعث خوشحالیه چون میتونیم شاهد رقابت فرناندو باشیم.
درکل فکر میکنم ۲۰۱۸ خیلی جذابتر از ۲۰۱۷ خواهد بود!
Infinite
۵ فروردین ۱۳۹۷گرند پری جالبی بود. خوشحالم که عملکرد مکلارن و آلونسو به لطف موتور جدید و تلاش تیمی، کاملا نسبت به قبل پیشرفت کرده و البته باز هم جای پیشرفت داره. امروز فتل عملکرد بسیار خوبی داشت و البته اتفاقات مسابقه هم بهش کمک کرد. به هر حال تبریک میگم به طرفدارن فراری و با آرزوی پیروزی و قهرمانی مجدد مرسدس بنز ? the best or nothing
peyman
۵ فروردین ۱۳۹۷ادمین جان یه نیم نگاه هم به موتور جی پی بنداز
فصل 2018 موتو جی پی اصلا پوشش ندادین تاحالا
جدول هم مال فصل پیش هست با عکس پیش زمینه خیلی قدیمی که فکر کنم مال 2013 باشه
Schumi 1
۶ فروردین ۱۳۹۷درود بر فراری .به امید قهرمانی سباستیان