مسابقات

اوج‌گیری دوباره مرسدس در شانگهای

مسابقات جایزه بزرگ اتومبیل‌رانی شانگهای، سومین دور از مسابقات فرمول یک این فصل بود که در کشور چین برگزار شد. این بار نسبت به مسابقه مالزی، همان نفرات روی سکو قرار گرفتند اما جای آنها با هم عوض شد.

2015 Chinese GP
۲۰۱۵ Chinese GP
رقابت فراری و مرسدس جدی‌تر شده و این بار، دو راننده مرسدس در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند و رده‌های سوم و چهارم هم به فراری رسید.

Lewis Hamilton celebrates
لوئیس همیلتون با قهرمانی در شانگهای، دومین قهرمانی این فصل خود را صید کرد. هم‌تیمی او، نیکو رزبرگ با ۰.۷۱۴ ثانیه اختلاف دوم شد. سباستین وتل نیز جایگاه سوم را به دست آورد. در حالی که هم‌تیمی او، کیمی رایکونن برای دومین مسابقه پی‌درپی، چهارم شد.

فرناندو آلونسو که دو مسابقه نخست فصل را به همراه تیم مک لارن-هوندا از دست داده بود، در حالی به رتبه ۱۲ رضایت داد که سه بار در این پیست قهرمان شده است. البته رکورد مایکل شوماخر با ۶ پیروزی در شانگهای، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد.
Shanghai press conference
Shanghai press conference
مسابقه شانگهای، در پشت یک خودروی ایمنی به پایان رسید که به علت خرابی خودروی مکس ورشتاپن از تیم تورو روسو در دو دور آخر وارد پیست شده بود.
Lewis Hamilton and Nico Rosberg
Lewis Hamilton and Nico Rosberg
پس از سه مسابقه شروع فصل در استرالیا، مالزی و چین، لوئیس همیلتون با ۶۸ امتیاز در رده نخست قرار دارد. سکوی دوم متعلق سباستین فتل از فراری با ۵۵ امتیاز است و نیکو رزبرگ با ۵۱ و فیلیپه ماسا از تیم ویلیامز با ۳۰ امتیاز در رده‌های دیگر قرار دارند. در رده‌بندی تیمی هم مرسدس با ۱۱۹ امتیاز پیشتاز است و فراری با ۷۹ امتیاز و ویلیامز با ۴۸ امتیاز در تعقیب آن می‌باشند.

رده بندی رانندگان

رده بندی تیم ها
مسابقه بعدی، هفته آینده در بحرین برگزار خواهد شد.

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ – پیست بین المللی شانگهای – ۵۶ دور – ۳۰۶ کیلومتر
رده بندی نهایی امتیاز زمان/تاخیر سرعت میانگین(مایل بر ساعت)
۱
Lewis Hamilton – Mercedes
۲۵ ۱:۳۹:۴۲.۰۰۸ ۱۸۳.۵۹
۲
Nico Rosberg – Mercedes
۱۸ +۰.۷۱۴ Sec ۱۸۳.۵۶۸
۳
Sebastian Vettel – Ferrari
۱۵ +۲.۹۸۸ Sec ۱۸۳.۴۹۸
۴
Kimi Raikkonen – Ferrari
۱۲ +۳.۸۳۵ Sec ۱۸۳.۴۷۲
۵
Felipe Massa – Williams
۱۰ +۸.۵۴۴ Sec ۱۸۳.۳۲۸
۶
Valtteri Bottas – Williams
۸
+۹.۸۸۵ Sec
۱۸۳.۲۸۷
۷
Romain Grosjean – Lotus
۶
+۱۹.۰۰۸ Sec
۱۸۳.۰۰۸
۸
Felipe Nasr – Sauber
۴
+۲۲.۶۲۵ Sec
۱۸۲.۸۹۸
۹
Daniel Ricciardo – Red Bull
۲
+۳۲.۱۱۷ Sec
۱۸۲.۶۰۹
۱۰
Marcus Ericsson – Sauber
۱
۱۸۰.۲۴۶
۱۱
Sergio Perez – Force India
۰
۱۸۰.۱۵۸
۱۲
Fernando Alonso – McLaren
۰
۱۸۰.۱۳۵
۱۳
Jenson Button – McLaren
۰
۱۸۰.۰۷۴
۱۴
Carlos Sainz Jr. – Toro Rosso
۰
۱۸۰.۰۳
۱۵
Will Stevens – Marussia
۰
۱۷۶.۷۲۱
۱۶
Roberto Merhi – Marussia
۰
۱۷۶.۷۱
۱۷
Max Verstappen – Toro Rosso
۰
۱۸۴.۵۴۹
۱۸
Pastor Maldonado – Lotus
۰
۱۸۰.۶۰۱
۱۹
Daniil Kvyat – Red Bull
۰
۱۸۱.۷۷۶
۲۰
Nico Hulkenberg – Force India
۰
۱۸۲.۳۹۶

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. حسين

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. از مرسدس که انتظاری جز پیروزی نمیرفت اما فراری واقعا عالی کار کرده و مک لارن هم واقعا ضعیف!!

    به امید بازگشت فراری به دوران پرشکوهش

    1. حسين

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      فراری واقعا اوج مهندسی و مدیریت خودش رو نشون داد که تونست در فاصله بین دو فصل، خودش رو دوباره به جایی برسونه که کسی به این زودی ها انتظارش رو نداشت… البته هنوز به جایی که قبلا بوده نرسیده اما تا همینجاش هم به نظر من انتظارات برای این فصل رو برآورده کرده

      1. سجاد

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (203 ديدگاه)

        خیلی چاکر داش حسین هستیم … دوستان به نظرتون علت عملکرد ضعیف مکلارن و ردبول تو این دوره از مسابقات چیه ؟؟ تو هر سه قهرمانی که تو سایت اعلام شد ، یا مرسدس بوده یا فراری و هیچ تیم دیگه ای انگار تلاش نمی کنه !!!
        مرسی عزیزان

        1. حسين

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          مخلص شما. والا من اصلا مطمئن نیستم، راستش خیلی وقت نیست که وارد دنیای فرمول 1 شدم اما حدس میزنم ضعفش مربوط به موتورشه. میگم، مطمئن نیستم، از آقا رضا خواهش میکنم نظر بنده رو تایید یا رد کنن.
          ارادت

        2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          موتور رنو بعد از مرسدس قویترین موتوره ولی اولا حدود ۱۰۰ اسب ضعیفتره و دوما به خاطر سیستم خنک کننده سنگین تر حدودا چهل کیلو وزنش ببشتره
          این از این…
          دوم اینکه احساس میکنم جدا از موتور ماشین های ردبول رو به ضعف گذاشتن و اینو از پارسال دیدم مخصوصا تو گرند پری سنگاپور که ماشین ردبول که با دانفورس بالا مشهور بود الان تو مخمصه گیر کرده
          و ایضا راننده ها که اصلا در سطح راننده های سطح یک فرمول یک نیستند
          ریکیاردو امسال واقعا بد کار کرد و انتظار چنین عملکرد ضعیفی رو نداشتم
          در مورد مکلارن:
          موتور هوندا هم همون قضیه بالا رو داره
          دوم اینکه بعد از جدایی مرسدس و مکلارن در ۲۰۱۰ مکلارن دیگه حمایت تکنولوژی بنز رو نداشت و خودش تنها باید با بقیه می جنگید
          فصل اول بدون مرسدس خوب گذشت که اونم حاصل همکاری سال قبل بود و ایضا بهره مندی از دو راننده قهرمان در دو سال پیش یعنی باتن و همیلتون…اما سال بعد مکلارن افت شدیدی داشت و دیگه روی خوش ندید …پارسال هم ضعف ماشین مکلارن در برابر ماشینی مثل ویلیامز کاملا مشهود بود!
          حالا که رفته رو موتور هوندا
          بزارین یه چیزو صادقانه بگم:
          هوندا از مکلارن سو استفاده کرده…چرا؟ خب معلومه مکلارن فصل قبل موتور مرسدس داشته و حالا موتور هوندا
          پس طبیعتا یک مقایسه بین موتور مرسدس و موتور هوندا انجام میگیره
          هوندا مکلارنو به این دلیل انتخاب کرد اما مکلارن مجبور بود هوندا رو انتخاب کنه چون چاره ای نداشت…رابطش با مرسدس که شکراب شده بود…بمیره هم از فراری موتور نمیگیره…فعلا با فرانسویا(رنو) هم میانه خوبی نداره پس میمونه هوندا…
          حالا اینجا مکلارن مثل یک موش ازمایشگاهیه
          ازمایشی که ممکنه موفق یا ناموفق باشه!

  2. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (247 ديدگاه)

    همین که تونستم امروز از شبکه ورزش ببینم خوشحالم :|
    امیدوارم با به روز رسانی های خودروها در طول فصل فاصله فراری با مرسدس کمتر و کمتر بشه که لااقل جذابیت مسابقات کمی بالاتر بره، از طرفی هم قهرمانی وتل توی مالزی فقط یه اتفاق نمونه و باز هم تکرار بشه تا رقابت بالا بگیره.

  3. ALL CARS

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    چه کرده همیلتووووووووووووون

    وتبریک به عشاق خودروهای آلمانی ، مخصوصا مرسدسی ها

    1. شایان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      مثلا چه کرده همیلتون خدایش داره نون مرسدسی بودنشو میخوره تویه هر تیم دیگه ای بود عمرا عمرا اگه اینقدر قهرمانی می اورد دور قبل وتل با 12 ثانیه اختلاف اول شد اونم با ماشین فراری اگه وتل مرسدس بود دیگه کلا تا چند سال اصلا رقیبی نداشت

      1. HAMID

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (58 ديدگاه)

        آقا شایان درست میگه.
        همیلتون توی تیم های دیگه به اندازه ی مرسدس قهرمانی نداشته.در تیم مکلارن که بود تا اونجایی که یادمه آنچنان قهرمانی نداشت یعنی وتل جای نفس کشیدن واسه همیلتون نذاشته بود .

      2. ALL CARS

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        خوب اینکه خیلی واضح وروشنه که نه تنها همیلتون بلکه هر راننده ی دیگه ی هم فقط با توانایی های خودش نمیتونه رکورد خوبی بزنه ویا بخواد قهرمانی بدست بیاره و % …***(صد در صد)***… % خودرویی که پشت فرمونش نشسته قسمت بزرگی از این رتبه هاییست که راننده ها بدست میارن
        منظورم شخص خود همیلتون به تنهایی نبوده که دوستان اینطور برداشت کردین

        1. شایان

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          من دارم کلی میگم وتل مهارتش بیشتر از همیلتونه خیلی دوست داشتم وتل میومد مرسدس اونوقت فرمول یک اصلا جذابیتی دیگه نداشت حتی اگه فراری تویه اوجم بود بازم قهرمانی ها واسه مرسدس میشد

  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .
    کسی میدونه چرا کلاه همیلتون سیاه رنگه ؟؟؟
    چرا مثل رزبرگ کلاهش سفید نیست ؟؟؟

    1. ALL CARS

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      نه والااا

    2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      به همون دلیلی که خودش سیاهه … :-D

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .
        جون میلی همچین فکری اومد تو نظرم ، اما فکر کردم اشتباهه .
        حالا جدی گفتی رضا ؟

        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          مطمین که نه
          ولی به احتمال بالا درسته
          چون هرتیم یه رنگ خودشو داره برای کلاه ولی مرسدس دوتا داره
          سیاه با لوگوی مرسدس سفید
          سفید با لوگوی مرسدس سیاه
          که اولا هم تضاد قشنگی دارن و هم نشان دوتا راننده سیاهپوست و سفید پوستن
          همونطوریکه اگه یادت باشه دو نسخه مرسدس اس ال که به مناسبت قهرمانی درست شده بودن دو رنگ بودن
          اولی سیاه و طلایی که سیاه نشان همیلتون و طلایی نشان مقام اول بود
          دوم سفید و نقره ای که دیگه معلومه دلیلشون

  5. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (228 ديدگاه)

    بهترین راننده فرمول یک بدون شک لوئیس همیلتون

    1. شایان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      جوکه قشنگی بود

    2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      نه دیگه داداشم
      درسته راننده بسیار خوبیه ولی خب امثال ایرتون سنا و شوماخر کبیر و نیکی لاودا مانویل فانجیو و استرلینگ موس اعظم(که شخصا خیلی بهش ارادت دارم!) و …
      لوییس همیلتون اصلا در حد اینا نیست
      شک نکن
      ما رو ترک نکن!

    3. شایان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      همیلتون نصف قابلیت هایه وتل و هم نداره نصفه استعداد وتل و هم نداره مطمئن باش اگر وتل جایه همیلتون بود اصلا دیگه فرمول یک هیچ جذابیتی نداشت چون کسی غیر اون برنده مسابقه نمیشد مرسدسم هر سال تقریبا قهرمان میشد تا اینکه خسه میشد از قهرمانی

    4. ایمان

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      دوستان از کجا متوجه میشید که کدوم راننده تواناییش بیشتره که اینطور مقایسه میکنید؟

  6. صادق

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    خب خدا را شکر

    گرچه اولی مسابقه ی مالزی خیلی شیرین بود ولی طعم سومی و چهارمی هم بعد از یه فصل بد، میشه گفت نسبتا شیرینه

    تازه اول مسابقاته و رقابت فراری و بنز اینقد شدیده، صب کنید تا اواسط فصل وقتی که ماشین فراری تثبیت شد و به قول گفتنی دوره ی نقاهتشو سپری کرد اون موقع رقابتا دیدن داره

    ارادت

    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود صادق جان
      هر غذایی شیرینش خوبه ولی دیدیم شیرینی زیاد میشه خدایی ناکرده قند میگیرین ناجور میشه ;-)
      دیدین چقدر به فکرتونیم؟ :-D
      حالا پیش بینی ها رو داشتی؟
      گفتم مکلارن ضعیف ظاهر میشه
      ردبول هم همینطور
      انتظار عملکرد بهتری از ویلیامز داشتم ولی بازم عالیه
      فقط این لوتوس نمیدونم چرا هی ضد حال میزنه بهم؟ :-|
      همش داره مسخره بازی در میاره
      انگار نمیخواد من پیش بینی هام کامل بشه
      ولی هنوز زوده
      تا گرندپری هفتم یعنی بهشت موناکو هیچ چیزی صد درصدی نیست
      توی موناکو و بررسی بازی های قبلی مشخص میشه که هر تیم چکاره ست
      اگه دیدین مکلارن تا اون موقع همین وضعش بود پیشاپیش فاتحه رو بخونین
      اگه نه که دیگه هیچی…

      1. صادق

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        صفای تو رو برم با پیش بینی هات

        ولی رضا، جون خودم فک نمیکردی فراری اینجوری ظاهر بشه ها!!

        راستی الان دیگه کم کم مزه ی دهنم داره تلخ میشه، قربونت گرندپری بعدی کاممون رو شیرین کن ;)

        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          در مورد فراری که مطمعن بودم بهتر میشه ولی نه تا این اندازه
          البته این نکته رو هم در نظر بگیرین که ماشین فراری هنوز ضعیفه و دلیل اصلی پیروزیش استراتژی درست بوده و البته راننده هایی که قابلیت بالایی دارن… یعنی همون چیزی که مرسدس هم داره…مکلارن هم داره ولی به کارش نمیاد…و ردبول نداره و الان حسرتشو میخوره
          تو مسابقه ی بعدی هم تا ببینم چی میشه!!!
          یه اس به وولف میدم ببینم چی چی میگه
          شاید لاودا رو مخش مانور سنگین رفت به هر حال خودش فراری بوده :-D
          خوشحالی رفیق به صد تا قهرمانی مرسدس میارزه ;-)

        2. حسين

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود بر داش رضا
          علاوه بر سوالی که اون بالا پرسیدم یه چیزی تو حرفات بدجوری کنجکاوم کرد
          استراتژی درست یعنی چی؟

        3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          ببخشید حسین جان دیر جواب دادم
          سرم شلوغ بود
          همه میگن موفقیت یه تیم به سه عامل بستگی داره
          قدرت ماشین
          راننده
          استراتژی
          دوتای اول که مشخصه ولی اصلن استراتژی یعنی چی؟
          یک کلام :تایر
          تایر ها بر اساس نرمی و سفتی تقسیم میشن
          هرچی نرمتر باشه عملکرد در پیست بهتره و لی زود خورده میشه
          هرچی سفت تر و سخت تر باشه برعکسه
          حالا تیم با استفاده از شرایط تصمیم میگیره از چه لاستیکی استفاده کنه و کی لاستیکو عوض کنه و اینکه اصلا از لاسیتیک کار بکشه و درگیر بشه یا نه
          زمان عوض کردن لاستیک خیلی حیاتیه و هرچی سریعتر باشه شدیدا به نفع راننده ست
          همچنین اینکه موقع خروج مارشال کار بهترین زمان برای تعویض لاستیکه چون بقیه.سرعت کمی دارن و راننده کمتر ضرر میکنه
          خلاصه بگم هرچی که به تایر ربط داشته باشه اعم از نوعش یا شدت استفاده یا زمان تعویض میشه استراتژی…
          والسلام!

        4. صادق

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          رضا نه اینکه بخوام حرفتو رد کنما ولی فقط به دلیل استراتژی نیست
          فصل قبل خودت شاهد بودی که همون دورای اول مرسدسی ها سریع فاصله مینداختن ولی تو این فصل، برا مثال توی مالزی فتل همیشه فاصله رو حفظ کرد و توی محدوده همیلتون بود و از اون طرف رزبرگ از محدوده ی فتل خارج شده بود و آخر هم با اختلاف ۸-۹ ثانیه ای از همیلتون بازی رو تموم کرد
          رایکونن هم که با اینکه بدشانسی آورد ولی تونست خودشو تا ۴ بکشه بالا در صورتی هم که خیلی تایرهاش توی سبقتای پایین رده و میان رده از بین رفت

          کلا بحثم اینه که فراری این فصل ماشین کندی نیست و غیر از استراتژی چیزای دیگه هم تو چنته داره

        5. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود صادق جان
          ماشین فراری یقینا پیشرفت زیادی داشته ولی خب بازم میگم دلیل موفقیت بیشتر به خاطر استراتژی بوده
          البته نمیگم همش ولی درصد زیادی روی این موضوع بوده شاید بین ۶۰-۷۰ درصد
          باقی هم ماشین و مهارت راننده
          البته باید جایی هم برای خوش شانسی و بد شانسی گذاشت(اینو کلی میگم)
          تو گرند پری قبلی دلیل اصلی قهرمانی فتل چی بود؟
          یک پیت استاپ کمتر!
          توی مجارستان هم اگه یادت باشه الونسو یه همچین کاری کرد ولی خب نتونست از پس ریکیاردو بر بیاد و دوم شد
          اول بدشانسی برای رزبرگ که با اون اختلافی که درست کرده بود با فتل, به دلیل تصادف همه زحماتش به باد رفت که بعدشم دوباره برای ریکیاردو یه همچین اتفاقی افتاد
          همیلتون هم که کلا نابود بود ولی به لطف دو تصادف از رتبه اخر تا سوم بالا اومد
          الونسو هم که مدیریت درستی پشت کارش بود خیلی خوب پیش رفت ولی باز دوم شد
          مرسدس استراتژی بدی داشت و اونطور خوب ظاهر نشد
          البته بدترین استراتژی متعلق به مکلارن و باتن بود
          خلاصه بگم همه این سه عامل با هم هستند و حالا درصد یکی زیاد یا کمه
          چه بسا که بعضی دوستان میگن مرسدس فقط موتورش قویه وگرنه نه راننده هاش و نه استراتژیش درسته که خب این حرفا واقعا بی اساسه

  7. احمد باقری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا حق مرسدس بود چون انصافا برنامه ریزی بسیار خوبی برای این مسابقات انجام داد و از خودروی بسیار حرفه ای سود می برد.

  8. مک میسل

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    مرسدس داره از خوبی ماشینهاش قهرمانی میگیره نه از خوبی راننده هاش.
    فتل و شوماخر فکر کن تو مرسدس بودن انوقت دیگه هیچوقت کسی رو بجز فتل و شوماخر تو سکوی1-2 نمیدیدیم

    1. شایان

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      دقیقا همیجوریه چون بعد از قدرت موتور اتومبیل قابلیت راننده مهمه که این دوتا واقعا نابغه هستن

  9. محمد رضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولا سلام
    دوما اینکه میگن همیلتون راننده خوبی نیست و بخاطر تیمشه که برنده میشه قبول ندارم چون همیلتون نه تو این تیم بلکه تو مکلارن توانایی هاشو نشون داده و قهرمان جهان شده و خودتون هم میدوند که به پسرک سریع مشهوره تازه من رانندگی هاشو تو فرمول دو هم دیدم خیلی راننده با جراتیه. اگه شما که میگویند وتل خیلی بهتر از همیلتونه پس چرا سال پیش نتونست کاری بکنه تازه تعداد پیروزی های ریکاردو از وتل بیشتر بود
    اما برای من هیچ کس. جای سنای برزیلی رو نمی گیره حتی اگه یکی بیاد هفت بار شوماخر که هیچی بیست بار قهرمان جهان بشه من باز سنارو با هیشکی عوض نمیکنم.
    در ضمن از آقا رضا یه سوالی داشتم، اگه هوندا انقد ضعیفه پس چرا تو دهه مثلا هشتاد و نود میلادی انقد خوب نتیجه میگرفت و قهرمان میشد
    در ضمن مرسدس فک نکنم تکنولوژییشو به هیچ کس حتی نشون بده چون فقط روزانه یک میلیون پوند صرف تحقیقاتشون میکنن بقیه حالا هیچی

    1. شایان

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      شما که داری این همه وتل و میکوبی پس یه ساله بیشتر فرمول یک و نمیبینی چون چهار سال تمام و پشت سرهم وتل قهرمان شد طوری که اجازه نفس کشیدنم به همیلتون مک لارن سوار(حتی با موتور مرسدس) نداد اگرم یه سال قهرمان شد و البته در نبود وتل فقط و فقط بخاطر نداشتن حریف و درست و حسابی بود والبته موتورهایه مرسدس وتل در 19 سالگی در فرمول یک دوم شد و در چهار سال تمام پشت هم با اختلاف وحشتناک زیادی قهرمان شد(به عنوان جوان ترین راننده قهرمان فرمول یک هم انتخاب شد) طوری که فقط امتیاز اون کافی بود برای قهرمانی یه جورایی هم تمیشم تحقیر میکرد و در مورد فصل قبل کلا انگار با تیم نبود روحیه داغون اون اتفاقات برای شوماخر کبیر که به گفته خودش یکی از اسطورهاش بود فقط و فقط مشکلش روحی روانی بود والا اون راننده استرالیاییه هیچوقت نمیتونست جاشو بگیره ضما اگه کل تمیهای فرمول یک باهم بخوان یه موتوری و تولید کنن بازم مرسدس میتونه رویه دسته همشون بزنه چون قدرت اینو داره پس زیاد جوش نزن//در مورد شوماخر هم نیاز نیست برای امثال شما افتخارات و عناوین و البته استعدادشو!!! بگم چون اونقدر بزرگ هست که جنازشم بیرزه به کل راننده های تاریخ فرمول یک با احترام

      1. enzo

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        درسته مرسدس تیم شاخی هست ولی شما هم توهم برت نداره که کل فرمول یک نمیتونه از پس مرسدس بربیاد .همین تیم 3 فصل داشت با اون ماشین داغون که حرفی برای گفتن نداشت آبروی شوماخر رو می برد و همه میگفتن شوماخر چرا دوباره برگشت
        تو 20 سال تیمای با موتور مرسدس فقط 2 تا قهرمانی داشتن تا پارسال که با اومدن موتورای توربو مرسدس هم اومد بالا و تونسته فعلا قوی تر از بقیه باشه ولی نهایت تا سال بعد قدرت اول میمونن

  10. enzo

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از پیشرفت خیره کننده فراری و پسرفت خیره کننده تر ردبول که بگذریم باید گفت که رقابت واقعی این فصل از گرندپری بارسلون تازه شروع میشه موقعی که فراری آپدیتای مهمشو کم کم رو میکنه (هم موتور و هم شاسی ) و پیش بینی میشه فاصلش با مرسدس خیلی کمتر از این خواهد شد اون وقت میشه امیدوار بود یه دوئل نفس گیر مرسدس -فراری تا آخر فصل در انتظارمون باشه تا بعد از چند سال رنگ و بوی رقابت و هیجان هم برگرده به مسابقات

  11. enzo

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    راستی میگن هوندا تا بارسلون مشکل استقامت موتورش رو حل میکنه و مک لارن میتونه من بعد از تمام قدرت موتور استفاده کنه چون الان به خاطر کمبود استقامت موتور هوندا دارن نهایت از 80 درصد توان موتور استفاده میکنن . به نظر میاد این فصل مک لارن شاسی خوبی طراحی کرده و گیرش فقط موتور هست صد در صد بازگشت مک لارن و رقابت دوتا راننده فوق العادش با مرسدس و فراری جذابیت ریسا رو خیلی زیاد میکنه
    ردبول هم به نظرم خودشم مشکل داره و فقط بحث موتو رنو نیست . الان تیم تورو روسو با همین موتور رنو و با اینکه خرجشم ردبول میده و 1/5 ردبول هم بودجه ندارن عملا تو ریس از ردبول سریعتره همین مسابقه چین ورشتاپن 18ساله با ماشین تورو روسو ترکوند ردبولا رو

  12. سیامک

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (149 ديدگاه)

    جای روبنس باریچلو خالیه !!

  13. سیامک

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (149 ديدگاه)

    نون نون سنگک ! تیم تیم فراری ! ….ودیگر هیچ .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا