فرمول یک هوکنهایم آلمان در یک هوای آفتابی در حالی آغاز شد که فرناندو آلونسو، روز قبل در یک هوای بارانی برای تعیین خط، جایگاه اول را بدست آورده بود. راننده اول تیم فراری بدون کوچکترین خطایی از ابتدا تا انتهای مسابقه در جایگاه نخست ایستاد و بر خلاف چند مسابقه قبلی، قهرمانی را در لحظات آخر از دست نداد. این سومین قهرمانی این فصل برای این راننده اسپانیایی بود.
سباستین وتل از تیم ردبول دومین راننده ای بود که از خط پایان گذشت. در حالیکه تا دور ۶۶ هنوز جنسن باتن از تیم مک لارن در این جایگاه قرار داشت. با اینحال داوران بعد از بازبینی فیلم سبقت او، بعلت خروج هر چهار چرخ از پیست و تشخیص تاثیر این حرکت در جاگذاشتن باتن، ۲۰ ثانیه پنالتی برای وی در نظر گرفتند. بدین ترتیب کام وتل با سقوط به رده پنجم این مسابقه تلخ شد. مارک وبر رقیب بزرگ آلونسو هم مقامی بهتر از هشتم آن هم در خانه بدست نیاورد.
شوماخر هم هفت بار پیاپی رکورد سریعترین زمان طی پیست را شکست که بهترین زمان او ۱ دقیقه و ۱۸ ثانیه بود. با اینکه شوماخر از جای سوم مسابقه را آغاز کرد، اما در جایگاه هفتم به پایان رساند.
لوئیس همیلتون هم صدمین مسابقه جایزه بزرگ خود را با ناکامی پشت سر گذاشت و در دور ۵۹ از مسابقه خارج شد.
مسابقه بعدی یکشنبه هفته آینده در مجارستان برگزار خواهد شد.
Results
01. Alonso Ferrari 1h31:05.862
02. Button McLaren-Mercedes + 6.949
03. Raikkonen Lotus-Renault + 16.409
04. Kobayashi Sauber-Ferrari + 21.925
05. Vettel Red Bull-Renault + 3.732
06. Perez Sauber-Ferrari + 27.896
07. Schumacher Mercedes + 28.960
08. Webber Red Bull-Renault + 46.900
09. Hulkenberg Force India-Mercedes + 48.100
10. Rosberg Mercedes + 48.800
11. Di Resta Force India-Mercedes + 59.200
12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:11.400
13. Massa Ferrari + 1:16.800
14. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:16.900
15. Maldonado Williams-Renault + 1 lap
16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap
17. Senna Williams-Renault + 1 lap
18. Grosjean Lotus-Renault + 1 lap
19. Kovalainen Caterham-Renault + 2 laps
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps
21. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 laps
22. Glock Marussia-Cosworth + 3 laps
23. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 laps
Did Not Finish
Hamilton McLaren-Mercedes 58
surena
۱ مرداد ۱۳۹۱وتل بعد از مسابقه به تشخیص داوران مستحق جریمه زمانی تشخیص داده شد. طبق نظر داوران هر چهار چرخ اتومبیل وتل در هنگام سبقت از جنسون باتن از پیست خارج شده و این خارج شدن چهار چرخ باعث ایجاد مزیت و برتری برای او تشخیص داده شد که جریمهاش یکبار عبور از pit stop بود که چون مسابقه تمام شده بود جریمه تبدیل به ۲۰ ثانیه اضافه شد. بدین ترتیب وتل از مکان دوم به ۵ام پایین رانده شد و جنسون باتن دوم ، کیمی رایکونن ۳ام و کامویی کوبایاشی ۴ام و وتل ۵ام شد و فاصله امتیازی فرناندو الونسو و وتل ( به نظر من رقیب اصلی فرناندو الونسو) به ۴۴ امتیاز افزایش پیدا کرد.
مسابقه بعدی هم تو مجارستان هستش ، اطریش اصلا تو تقویم فرمول یک نیست.
شايان
۲ مرداد ۱۳۹۱اولا در جواب سورنای عزیز که اصلا امتیاز کم نمیکنن به این حالت اکر فتل مقصر باشه شاید توی تعیین خط مسابقه بعدی جندتا بله بیاد بائین اونم اکر مقصر باشه دوما کی کفته اکر کل ماشین بیرون باشه خطاست من حداقل 8 ساله دارم فرمول1 میبینم اکه قرار بود اینجوری خطا باشه دیکه باید مسابقاتو جمعش کنن تازه اکر هم قرار باشه امتیاز کم کنن باید از همیلتون کم کنن نه فتل جرا که اون یک دور عقب بود و باید اجازه میداد راننه های جلویش زاحت ازش عبور کنن انکلیسای کثیف جنسشونو نشون دادن
bavaria
۲ مرداد ۱۳۹۱ىعوا نکنین عزیزان شوماخر قهرمانه
surena
۲ مرداد ۱۳۹۱شایان عزیز من نگفتم از وتل امتیاز کم کردن ، چون مسابقه تمام شده بود جریمهاش رو به جریمه زمانی تبدیل کردن که باعث شده چند پله پایینتر قرار بگیره تو ردهبندی مسابقه آلمان. بعد مطلبی که من گفتم حالت خبررسانی داشت و نظر شخصی نبود که شما بخواهی جواب من رُ بدی. بهتر بود قبل از پست زدن یه سایت خبرگزاری در مورد فرمول یک رو نگاه میکردی.
در مورد جریمه وتل ، مسابقه فرمول یک قراره روی پیست فرمول یک برگزار بشه ، اگر هر چهار چرخ ماشین از پیست خارج بشه یا پیچی رو قطع بکنه به شرطی که این کار باعث ایجاد برتری برای راننده بشه موجب اخطار و جریمه میشه یا با اجازه دادن به عبور ماشینی که به این طریق مورد سبقت قرار گرفته این برنری باید از بین بره. خود وتل هم در کنفرانس خبری بعد از مسابقه گفته بود که در اون شرایط نمیتونسته جنسون رو ببینه و برای جلوگیری از هر گونه تصادم سعی کرده فضای کافی رو به جنسون داده باشه و به این علت از پیست خارج شده. این قاعده کلی فرمول یک هستش.
در مورد همیلتون ، اگرچه کارش احماقه و بی دلیل بود ولی همیلتون کاری خلاف قوانین انجام نداد. فرناندو الونسو و وتل از همیلتون عبور کردن و همیلتون برای جنسون پرچم ابی دریافت کرد. وقتی برای شما پرچم ابی نمایش داده میشه یعنی یک ماشین سریعتر داره یک دور از شما جلو میزنه ، در این شرایط دو تا کار میتونید بکنید ، اجازه بدین که ماشین سریعتر از شما سبقت بگیره یا سرعتتون رو به طرز قابل توجهی افزایش بدین. در این مورد همیلتون به دستور تیمش سرعتش رو به طرز قابل توجهی افزایش داد و از وتل سبقت گرفت و سعی کرد از فرناندو هم سبقت بگیره. توجه کنید که همیلتون راه وتل رو سد نکرده بود و باعث کندی وتل نشده بود ، در حقیقت وتل سرعت کافی برای رسیدن به همیلتون رو نداشت.
وتل
۳ مرداد ۱۳۹۱surena ی عزیز مطمئن باش وتل قهرمانه باتن امسال خیلی زور بزنه ششم یا هفتم بشه کار همیلتون خیلی ضد اخلاقی بود تازه من رفتم توی سایت فرمول یک هیچ امتیازی از وتل کم نشد آی سوخت باتن حال کردم توی دور آخر گرفتش
بهزاد
۳ مرداد ۱۳۹۱متاسفانه امسال شرایط تایرها خیلی روی نتایج تاثیر داشته و در چند مورد نفر اول به پنجمی نائل شده!
در سالهای قبل وقتی 2شرکت مشلین و بریجستون حضور داشتند با افزایش گرمای تایرها شاهد دورهای سریعتری بودیم و عمر تایرها خوب بود ولی امسال تایرهای پیرلی ناگهان از عملکرد تهی شده و حتی ماهرترین راننده ها هم نمیتونن تمام عملکردشون رو به نمایش بزارن و کافیه دمای آسفالت چند درجه کم و زیاد بشه تا تمام براوردهای مدیران رو به هم بریزه.