هشتاد و سومین دوره مسابقات پر فشار و سخت ۲۴ ساعته لمانز فرانسه، در کلاس LMP1 با قهرمانی پورشه به پایان رسید. این هفدهمین پیروزی تاریخی پورشه در این مسابقات محسوب میشود.
بدین ترتیب نوار پیروزیهای آئودی در این مسابقات نیز پاره شد و پورشه، یک سال پس از ورود مجدد به این مسابقات و بدشانسی سال اول، توانست مزد تلاشهای خود را دریافت کند. پورشه ۹۱۹ هیبریدی، رکورددار سریعترین زمان در پیست لمانز نیز میباشد. نیکو هاکنبرگ راننده فرمول یک، اِرل بامبر و نیک تندی، رانندگان خودروی برنده بودند. ۳۹۵ دور طول کشید تا پرچم پایان مسابقه به اهتزاز درآید. مکان دوم نیز در اختیار پورشه با رانندگی هارتلی برندون، مارک وبر و تیمو برنارد قرار گرفت. آخرین بار پورشه در سال ۱۹۹۸ پیروز این مسابقات شده بود.
تیم آئودی زمان زیادی را در گاراژ از دست داد. این نشان از این دارد که مشکلات کوچک در پورشه کمتر و قابلیت اطمینان آن بیشتر بود. مدافع عنوان قهرمانی با دو دور اختلاف سوم شد. دیگر خودروی این تیم هم با سه دور اختلاف، چهارم شد.
خودروهای نیسان GT-R نیز کمتر از انتظار و کند ظاهر شدند. تویوتا مکانهای ششم و هشتم را تصاحب کرد اما نیسان در جایگاههای ۴۰، ۴۵ و ۴۹ قرار گرفت که با تبلیغات فراوان پیش از شروع مسابقات برای خودروی آنها جای تعجب داشت.
farzad
۲۴ خرداد ۱۳۹۴24 ساعت رانندگی بدون توقف با اون سرعت
واقعا باید به راننده ها تبریک گفت
نوید جهرمی
۲۵ خرداد ۱۳۹۴سطح بالایی از هیجان ک اشتباه کوچک هم نباید داشته باشن. محشره
سامان از تبریز
۲۵ خرداد ۱۳۹۴دانستنی های در مورد رانندگان فرمول یک شنیدم که میگفت راننده هاشون تمرین قوی کردن عضله گردن میکنند چون فشاری که تو شتاب ماشین و گردش تو پیچها به گردن فشارمیاره افراد عادی نمیتونه تحمل کنه و
یه مورد دیگه هم این که بعد مسابقه حدود 2 کیلو از وزن راننده کم میشه
mahdi-GM
۲۴ خرداد ۱۳۹۴افتخاری دیگر برای پورشه…
Archi khan
۲۴ خرداد ۱۳۹۴پورشه یکی از اسطوره های خودرو سازیه
و شایشته این برد…
Archi khan
۲۴ خرداد ۱۳۹۴پس فراری چرا خبری ازش نیست ؟!
enzo
۲۵ خرداد ۱۳۹۴458 تو کلاس gt حضور داره و سه سال پیاپی هستش تیم AF Corse با 458 قهرمان نهایی کلاس gt هستن
کیارش
۲۴ خرداد ۱۳۹۴با تبلیغات فراوان، گند زدنشون جای تعجب داشت ؟؟ کلا ژاپنی ها تخصصشون اینه که خودشون رو گنده نشون بدن در حالی که هیچی نیستن
جالب اینجاست که یه سری هم باور میکنن، البته اونا همونایی هستن که میگن شتاب ماکسیما دنده ای ( با تاکید فراوان به دنده ای بودنش) از 911 بیشتره
بهزاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۴در گاراژ تیم نیسان کمتر اثری از ژاپنی ها پیدا میشد و اکثر مهندسین و متخصصین غیر ژاپنی بودند که ظاهرا کارشون را بلد نبودند و نیسان باید یک جاروکشی بکنه و افراد لایق تری را به خدمت بگیره!
مثلا شما تحلیل گر هستید و دارید چم و خم مسابقه را شرح میدهید و در کل اگر شکستی رخ داده به خاطر ملیت سازنده هست و ربط اون به ماکسیما دنده ای! […]
همه ی تیم های شرکت کننده تبلیغی را آماده کرده بودند و در کانالهای نمایش هر از گاهی اونو پخش میکردند و کمپین های طرفداران در خود پیست تا بتونند از این راه برای آینده فرصتی بسازند.
همین GTRنیسمو که نتونست کاپی به دست بیاره تاثیر زیادی بر محصولات اسپرت شهری نیسمو که محور جلو هستند خواهد داشت و بنشینید ببینید راه پول درآوردن چگونه هست و وقتی نیسان با سودهای چند صد میلیون دلاری از این راه داره بشکن میزنه به شما حرص و جوشش از پشت مانیتور نصیب میشه و فکر هم میکنید که شرکتش درش تخته میشه!
کیارش
۲۵ خرداد ۱۳۹۴بهزاد جان فعلا که تو داری حرص میخوری چون دیدی که نیسان واقعا ……….
راستی به نظرت شتاب ماکسیما دنده ای بیشتره یا بوگاتی ؟؟ :))))))))))
عزیزم، بحث مهندسی هست نه سود فروش
ژاپنی بازا هروقت کم میارن این چیزا رو وسط میکشن
بهزاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۴کیارش جان بحث فنی و مهندسی کاملا روشنه و نتیجه کار نمایانگر همه چیز هست و تیم پورشه توانست با مچ کردن همه ی عوامل به پیروزی برسه و همه ی ما وظیفه داریم این پیروزی را تبریک بگیم.
غرض بنده این هست که شکست سایرین را به دیده تحقیر نگاه نکنیم و اگر کمبودی وجود داره به ملیت و کشور و… ربط ندهیم.
نفس عمل حضور در مسابقه هست و همین که تعداد زیادی از طرفداران نیسان به خاطر این تیم به پیست رفتند یا از مانیتور دنبال کردند و همینطور مجموعه ای که برای رقابت تشکیل شده بود دارای ارزش بود و اگر قرار باشه شرکت ها و تیم ها به خاطر اینکه از قبل شکست خورده اند در این رقابت ها حضور نداشته باشند بدون شک سطح کیفی رقابت پایین میاد.
بخش اعظم ماشین های این رقابت در کلاس LMP2 حضور داشتند که اکثرا از موتور و شاسی نیسان استفاده میکردند و همین که نام برند در صحنه و tv حضور داره خودش نوعی تبلیغات برای فروش هست.
بخش بزرگی از زندگی ما با سود و زیان همراهه و اگر به نظر شما تاثیری در نفس کار نداره بهتره برید ببینید چرا شرکت های فرانسوی در این رقابت ها حضور ندارند و در خلوتی کنج عزلت گزیده اند؟
چون پول کافی برای حضور ندارند و این غیبت ها این اجازه را به سایرین میده که رفته رفته جایگاهشون رو تصاحب کنند!
در ضمن نتنها نیسان بلکه سایرین هم هدف اولشون کسب سود هست.
خاطره شما هم پر شده از ماکسیما دنده ای و به جز این کلمه چیز دیگری برای کوبیدن پیدا نمیکنید!
بنده از قبل هم گفتم که نیسمو GTR محور جلو امیدی به موفقیت نداره و کار سختی در پیش داره.
کیارش
۲۵ خرداد ۱۳۹۴کمبودی وجود داره به ملیت و کشور ربط ندیم ؟؟
لابد توطیه آمریکا و اسراییل بوده نیسان گند زده آره ؟؟
حرفاتون خیلی خنده داره خدایی :)
به ملیت ربط ندیم :))))
باشه تقصیر آمریکا و اسراییل بود :)))))))))))
بهزاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۴دوست گرامی شما فرمودید ژاپنی ها همینند و هیچی نیستند و بنده گفتم در تیم مهندسی نیسان معدودی ژاپنی بودند و بخش اعظم تیم نیسمو متشکل از مهندسان اروپایی و آمریکایی بودند و شما اصلا معلوم نیست میخواهید چه چیزی را ثابت کنید و چند کلمه ای که یاد گرفتید مثل ماکسیما دنده ای و… اومدید مسابقه لمانز رو تحلیل میکنید!
نمیدونم این چه شکل از طرفداریه؟
اونوری ها از این که تیم مورد علاقشون پیروز میشه خوشحال میشن و مثل اینکه اینوری ها از شکست سایرین خوشحالی بیشتری میکنند!
حالا GTRنیسمو نتونست موفق بشه چه آسیبی به شما رسیده؟ از جیب شما خرج تیم شده؟
کیارش
۲۵ خرداد ۱۳۹۴بهزاد جان، حرص نخور واست خوب نیست :)
ژاپنی ها کلا کارشون بزرگنماییه
مگه کم واسه همین gtr تبلیغ راه انداختن ؟؟
در ضمن وقتی شما با ماشین اسباب بازیات رو لبه فرش با خودت مسابقه میدادی و شکست میخوردی، من تو دنیای ماشین بودم
:) پس خیلی ادعات نشه دوست من
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۵ خرداد ۱۳۹۴جناب کیارش خان
خدمتت عرض کنم که حق با آقا بهزاده
امروزه مرز شرکتها مثل سابق به یه کشور ختم نمیشه همگی در حوزه بین الملل کار می کنند
از شرکت مورد علاقه خودم مثال میزنم
بیشتر اس یو وی ها در امریکا مونتاژ میشه
ون ها در اسپانیا
جی کلاس در اتریش
واحد های تحقیقاتی در چین
پروژه های مشترک همکاری در هند
خطوط تولید در مصر , ترکیه و افریقای جنوبی
و غیره
حالا فکر کردین تکنسین های المانی پرنده مهاجرند و ازین ور دنیا به اونور میرن؟
خیر..بیشتر کارها توسط ساکنین بومی انجام میشه
ولی بنز همچنان بنزه
چون اصول شرکت همچنان یکیه و در همه جا برقراره
البته هنوزم میگم بیشتر مهندسی این شرکت محصول المانه ولی نه همش
حالا بنز که یه لوکس سازه و تفاوتش با نیسان زمین تا اسمونه
این موضوع برای سازندگان اقتصادی تشدید میشه…برین یه نگاه به مکان های تولیدی خودروهای تویوتا بندازید…و ایضا فولکس و …
حالا اینکه اینجا نیسان اشتباهی انجام داده … بله اشتباه از اونها بوده و البته چوبش رو هم خودند…گرچه نیسان بد نبود و این پورشه و آیودی بودند که خیلی خوب بودند
قضیه حضور در مسابقه مثل همون مسایلی بود که تو F1 مطرح شد…چراکه سوال عده ای بود: چرا تیمهایی مثل کیترهم و ماراشا و … که مسابقه رو به زور تموم می کنند یا اصلا تموم نمیکنند همچین جایی شرکت می کنند؟ و اینکه نیسان چرا شرکت می کنه با وجود اینکه خراب می کنه؟!
جواب:به همون دلیلی که ایران میره جام جهانی…مگه ما انتظار قهرمانی داریم؟حضور ایران در این سطح خودش افتخاره…جایی که خیلی ها نیستند
خب برای موارد بالا هم همچین وضعیتی برقراره
اول اینکه همینکه نیسان خودشو به اینجا رسونده خودش جای تحسینه
دوم اینکه هیچ شرکتی نمیاد برای رضای خدا و شادی دل ما و امواتشون اینجا پول خرج کنن
جایزه رولکس عمل برای توشه اخرت نیست
همه اینا فقط و فقط برای سوده….در فلسفه دنیای غرب اگه ده دلار واسه کاری کنار گذاشتی نه دلارشو صرف تبلیغات می کنی…
فراری زمانی اوج فرمول یک بود…فروشش بهتر شد؟ نه
بعدش افت شدیدی داشت…وضعیتش وخیم شد؟ بازم نه
الان دوباره داره به اوج برمیگرده…تغییری در فراری دیده میشه؟؟؟ البته که نه
سطحی به قضیه نگاه نکنید
……
حرف اخر هم اینکه کلامی به زبان نیارید که بعدا پشیمون بشید
اوردن یک سری الفاظ در شان کاربر بهترین سایت این مملکت نیست
(این حرفای ماشین و فرش و اسباب بازی….جاش اینجا نیست)
کیارش
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اخه میدونی مشکل چیه رضا ؟؟ طرف تا الان فقط عکسای رنگی مجله ماشین رو نگاه کرده، ماشین زیر پاشم پرایده (البته در مورد ایشون فک کنم هنوز به سن قانونی نرسیدن) ،بعد یه جوری نظر میده انگار 20 سال کارشناس ماشینه
به من میگه نمیدونم لمانز چیه :))))))
اون موقعی که این اقا داشت راجع به تفاوت گیربکس و چراغ ترمز تحقیق میکرد، من پیر دنیای ماشین بودم بعد به من میگه نمیدونم لمانز چیه
بعضی وقتا لازمه با بعضیا اینجوری حرف بزنی تا خیلی امر بهشون مشتبه نشه
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۶ خرداد ۱۳۹۴این حرفو نزن دوست عزیز
آقا بهزاد یکی از با اطلاعات ترین افراد سایت پداله و من خودم به شخصه چیز های زیادی از ایشون یاد گرفتم
تا جایی هم که بنده میدونم سن کمی نباید داشته باشند هرچند داشتن سن کم اصلا ننگ و عار نیست …مهم سطح دانش طرفه
لفظ بدی در کلام ایشون ندیدم فقط خواستند بگن عدم موفقیت نیسان نباید منجر به قضاوت درباره کل ژاپنی ها بشه
……………………..………………………………………
این چیز ها اصلا ارزششو نداره که بخوایم به هم توهین کنیم و سبب ناراحتی بشیم…مگه چقدر زندگی می کنیم که بخوایم اینطوری با هم بجنگیم؟! بیخیال این حرفا بشین
amin
۲۶ خرداد ۱۳۹۴حالا یکی از پیرای سایت جوابت داده با ادب شدی !!! اگه به جا رضا همین حرفا رو بهزاد میزد که کلی دوباره بهش متلک مینداختی :))
در ضمن اینکه ژاپنی ها الکی حرف میزنن یک نگاهی به آمار ارقام افتخارات اینا بنداز دستت بیاد کی الکی حرف میزنه !!! هر کارخونه ای یک سری اهداف داره که به نظرم ژاپنی ها و آلمانی ها به اهدافشون رسیدن…حالا این اهداف باعث شده هرکدمشون تو یک سری چیزا شاخص بشن و رتبه بیارن :)
بهزاد
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ممنون رضا و امین جان شما لطف دارید و امیدوارم بنده دوست کوچکی برای کیارش جان باشم و در کنار دیگر دوستان سالهای سال گپ و گفتگو کنیم و این اتفاقات شیرینی دوستی هست.
datsun
۲۴ خرداد ۱۳۹۴از نیسان انتظار خیلی بیشتری داشتم هرچند که تو کلاس LMP2 اول شد
به امید پیروزی در مسابقات بعدی…
mehran911
۲۴ خرداد ۱۳۹۴واقعا ممنونم از پدال بخاطر این خبر
امروز حدود 7 ساعت از وقتم رو صرف این مسابقه کردم که واقعا ارزشش رو داشت واقعا دیدنی بود . سایت های زیادی هم بصورت زنده این مسابقات رو پوشش داده بودن که در نوع خودش جالب بود همینطور که تو متن هم اشاره شد هیچ کس انتظار نداشت نیسان خراب کنه راستش انقدر انتظار از نیسان بالا بود که یه سایت پخش زندش رو فقط به نیسان اختصاص داده بود و عملکرد نیسان واقعا یک علامت تعجب بزرگ بود.
پورشه تو مدل های LMP1 خیلی عالی ظاهر شد بجز یک اشتباه خیلی ساده که باعث خروج ماشین شماره 18 پورشه از پیست شد و موجب برخوردی با موانع کنار پیست شد که این اتفاق باعث شد که ماشین شماره 18 پورشه در مجموع حدود 3 دوری عقب بیوفته
در کلاس GTE-pro و GTE-Amپورشه بر خلاف انتظارات خیلی عالی ظاهر نشد چون در مسابقات 6 ساعته silverstone و 6ساعته spa عملکرد بهتری داشت . بهرحال ایجاد نقص فنی تو این مسابقات اجتناب ناپذیره و پورشه هم از این قائده مستثنا نیست و بهر حال گریبان گیر این 2 کلاس شد تا پورشه در کلاس GTE-Am به مقام دوم و در کلاس GTE-pro به مقام پنجم برسه راستش انتظار خودم از این 2 گروه بیشتربود
از پورشه که بگذریم آئودی هم واقعا خوب عمل کرد و فشار زیادی آورد
بازم ممنون از پدال
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴تبریک به طرفداران پورشه.
برای دومین سال پیاپی بود که سرمایه گذاری نیسان که کم هم نبود به شکست ختم شد و دلیل اینکه تیم نیسمو دوست داره خارج از عرف مهندسی رایج نتیجه بگیره معلوم نیست و اگر یک خودرو موتور و دیف عقب مثل سایرین میساخت آبرومندانه تر بود و وضعیت هندلینک و آیرودینامیکی بهتری پیدا میکرد و حتی نتایجش در حد کلاس p2 هم نبود.
تیم تویوتا با زمان ها و تست هایی که قبلا انجام داده بود فاصله داشت و به نظر میرسید که این تیم روی دوام حساب کرده بود و تنظیمات خودرو در حد نهایی خودش نبود و مثل مسابقات 6 ساعته که قبلا انجام شده بود سریع نبودند.
بیشترین مشکل تیم audi که ماشین هاش از پورشه هم سریعتر بودند در بخش بدنه و قطعات آیرودینامیکی بود طوری که چندین بار برای وصله کاری و زدن چسب های نواری وارد گاراژ شدند تا مانع از جدا شدن اونها شوند و این اتفاق از این تیم بعید بود وگرنه بی شک رده ی اول متعلق به این تیم بود.
تیم پورشه از راننده های مجربی استفاده میکرد که اشتباهات کمتری مرتکب میشدند و سایر تیم ها اگر میخوان سال بعد نتیجه ای بگیرند بهتره در استخدام راننده ها دقت بیشتری کنند.
در سایر کلاس ها هم رقابت بین پیر مردها بود و اکثرا راننده های پا به سن گذاشته بودند و تک و توک بینشون جوانی پیدا میشد و اشتباهاتی که مرتکب میشدند در حد راننده های آماتور بود و معلوم بود عکس العمل و تمرکز جوانهارو ندارند!
شرکت رولکس به نفرات اول پورشه یک ساعت هدیه داد که چشم های راننده ها از کاسه بیرون زده بود و باورشون نمیشد و معلومه حقوق بالایی دریافت نمیکنند مثل فرمول1 !!!
بنتلی
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ببخشید دوستان ک حرفم ربطی نداره:
میخوام ی مقاله درمورد بنتلی کانتیننتال2016 برا پدال بفرستم،تا چند روز دیگه آماده میشه
enzo
۲۵ خرداد ۱۳۹۴نیکو هالکنبرگ با اولین حضورش تو لمانز و قهرمانیش کلاس متفاوت یه راننده فرمول 1 رو نشون داد
احمد باقری
۲۵ خرداد ۱۳۹۴حالا خوبه گفته بعد از سالها پورشه دوباره قهرمان شد. به هر حال، هر سال یکی قهرمان میشه. اگه پورشه هر سال قهرمان میشد دیگه این متعصبین بی درد رو نمیشد نگه داشت. اسطوره هست که هست. بعد از سالها دوباره قهرمان شده. چرا؟ چون همه تیمها زحمت می کشن و کار میکنن.
mehran911
۲۵ خرداد ۱۳۹۴دوست من بخدا ثواب داره یکم تحقیق کنی
پورشه از سال 1998 تو کلاس LMP1 خودرو نداشته که بخواد قهرمان بشه
یعنی پورشه هر ساله با 2 خودرو بجای 5 خودرو در مسبقات شرکت میکرده تازه اونم تو سری GTE نه سری P1
پورشه بعد از این همه سال برگشت تا از مقام 16 بار قهرمانیش دفاع کنه و این کارو به بهترین شکل انجام داد
Pooya
۲۵ خرداد ۱۳۹۴سلام.
این مسابقات رو از چه کانالی پخش می کنن؟ خودم شنیدم از یورو اسپورت پخش میشه ولی فرکانس رو نمی دونم. اگه یورو اسپرت پخشش می کنه لطفا فکانس رو بگید. ممنون.
محمد
۲۵ خرداد ۱۳۹۴mehran911 عزیز سایت های که آنلاین مسابقات اتومبیل رو نشون میده رو لطف کن بهتریناشو لیست کن استفاده کنیم
ممنون میشم
رضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۴مارک وبر هم بود؟
شایان
۲۶ خرداد ۱۳۹۴بهتون گفتم لمانز یعنی پورشه و آئودی بقیه زحمت نکش دوستان ژاپنی منفی دادن
احسان
۲۶ خرداد ۱۳۹۴دم پورشه گرم.
سلام دوستان من تازه شروع به نظر دادن کردم خیلی وقته مطالبه سایت پدالو میخوانم خوش حال میشم بیشتر باهاتون آشنا بشم و ازدانسته های شما استفاده کنم. از سایت پدال تشکر می کنم تو سایت های خودرویی فارسی بهترینه.
شایان
۲۷ خرداد ۱۳۹۴اول تکلیفتو مشخص کن طرفدار ماشینهای آلمانی هستی یا نه زود تند سریع بگو/// بی خیال داداشم شوخی کردم خوش اومدی امیدوارم هم شما از مطالب این سایت و دوستان لذت ببرین هم ما از مطالب شما
Mercedes-Benz
۲۲ تیر ۱۳۹۴پورشه از لحاظ فنی واقعا عالیه!!!