مسابقات

تصمیم به موقع و برد قاطع مارکز، موتو جی‌پی 2017 جمهوری چک

مارک مارکز جوان، بار دیگر با استراتژی خوب و تعویض به‌موقع تایر مانند گرندپری ۲۰۱۶ آلمان، برد شیرین و قاطعی را تجربه کرد.

امروز شهر برنو هوای متلاطمی را تجربه کرد. به‌گونه‌ای که از صبح شاهد چند بار بارش و توقف بارش باران بود. هنگام شروع مسابقه، پیست خیس بود و موتورسواران با لاستیک‌های بارانی کار خود را آغاز کردند. مارکز که از پُل پوزیشن مسابقه را آغاز کرد و تنها موتورسوار خط‌های اول بود که از لاستیک عقب سافت استفاده می‌کرد، شروع خوبی داشت و در ابتدای دور اول پیشتاز بود، اما خورخه لورنزو با موتور مجهز به قطعه آئرودینامیکی جدید خود، در اواسط دور اول پیشتازی را از آن خود کرد.

او با سرعت خوبی که داشت، فاصله خوبی با نفرات بعدی ایجاد کرد. همچنین مارکز تا دور دوم به جایگاه دهم نزول کرد و روسی در تعقیب لورنزو قرار گرفت. مارکز که لاستیک خود را برای ادامه مناسب نمی‌دید، همچنین پیست را در حال خشک شدن می‌دید، اولین موتورسواری بود که لاستیک‌های خود را از بارانی به لاستیک‌های خشک تغییر داد. او در پایان دور دوم به پیت استاپ رفت و این تغییر را انجام داد. او بعد از خروج از گاراژ جز نفرات آخر مسابقه بود. تعدادی دیگر از موتورسواران در دور بعد این تعویض را انجام دادند.

اما موتورسواران پیشتاز ازجمله والنتینو روسی، صبر بیشتری کرده و چند دور بعد اقدام به این کار کردند، به همین دلیل زمان زیادی از دست دادند. زمانی که چند دور بعد مارکز به رده چهارم رسید و پشت سر روسی، زارکو و داویتسیوزو قرار گرفت دکتر تصمیم به تعویض لاستیک گرفت ولی این تصمیم برای قهرمانی روسی، نوشدارویی بود پس از موعد.

دکتر، در دور خروج از گاراژ، سیزدهم بود و فاصله غیرقابل جبرانی با مارکز داشت. در همان دور، مارکز از زارکو نیز سبقت گرفت و پیشتاز مسابقه شد. سپس در انتهای دور، زارکو که از پیشتازی در چند دور لذت کافی را برده بود بالاخره تصمیم به تعویض لاستیک گرفت و در خروج از گاراژ در رده پانزدهم قرار گرفت.

 

در این هنگام و در دور هشتم، مارکز که ۱۹.۱ ثانیه با نفر دوم، الیش اسپارگارو فاصله داشت و قهرمانی خود را مسجل می‌دید تا انتهای مسابقه فاصله خود را حفظ کرد و با اختلاف مناسبی قهرمان شد.

اما دیگر موتورسوار تیم رپسول هوندا، دنی پدروسا، در دور دهم با سبقت از الیش اسپارگارو، دوم شد و تا آخر مسابقه، فاصله به نسبت مطمئنی با نفر سوم ایجاد کرد و در انتها سکوی دوم را از آن خود کرد.

ماوریک وینیالز توانست با دورهای سریع و سبقت گرفتن از حریفان، از جایگاه هفتم در اوایل خروج از گاراژ، به رده سوم برسد، اما سرعت دنی پدروسا زیاد بود و او در رسیدن به پدروسا ناکام ماند.

روسی با تلاش بسیار برای به دست آوردن امتیازی اندک، توانست به‌سختی و با تلاش زیاد برای عبور از پتروچی، خود را تا چند دور پایانی به رده پنجم و پشت سر کال کراچلو برساند. بعد از چند دور روسی با فاصله نزدیک نسبت به کراچلو و دفاع خوب کراچلو، دکتر در دور آخر موفق به سبقت‌گیری از او شد و به رده چهارم رسید.

کراچلو، داویتسیوزو، پتروچی، الیش اسپارگارو و پُل اسپارگارو و یوناس فولگر، موتورسواران چهارم تا دهم عبور کننده از خط پایان بودند.

 

رده امتیاز موتورسوار تیم سرعت متوسط زمان/فاصله
۱ ۲۵ Marc MARQUEZ Repsol Honda Team ۱۶۱.۱ “44m15.97s4
۲ ۲۰ Dani PEDROSA Repsol Honda Team ۱۶۰.۳ +۱۲.۴۳۸
۳ ۱۶ Maverick VIÑALES Movistar Yamaha MotoGP ۱۶۰.۰ +۱۸.۱۳۵
۴ ۱۳ Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP ۱۵۹.۸ +۲۰.۴۶۶
۵ ۱۱ Cal CRUTCHLOW LCR Honda ۱۵۹.۸ +۲۰.۸۹۲
۶ ۱۰ Andrea DOVIZIOSO Ducati Team ۱۵۹.۷ +۲۳.۲۵۹
۷ ۹ Danilo PETRUCCI OCTO Pramac Racing ۱۵۹.۶ +۲۴.۰۷۹
۸ ۸ Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Team Gresini ۱۵۹.۲ +۳۰.۵۵۹
۹ ۷ Pol ESPARGARO Red Bull KTM Factory Racing ۱۵۹.۲ +۳۰.۷۵۴
۱۰ ۶ Jonas FOLGER Monster Yamaha Tech 3 ۱۵۹.۱ +۳۳.۲۳۶
۱۱ ۵ Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR ۱۵۹.۱ +۳۳.۲۹۰
۱۲ ۴ Johann ZARCO Monster Yamaha Tech 3 ۱۵۹.۰ +۳۴.۵۹۵
۱۳ ۳ Karel ABRAHAM Pull&Bear Aspar Team ۱۵۹.۰ +۳۴.۶۹۷
۱۴ ۲ Jack MILLER EG 0,0 Marc VDS ۱۵۸.۸ +۳۸.۰۶۲
۱۵ ۱ Jorge LORENZO Ducati Team ۱۵۸.۷ +۴۰.۱۰۰
۱۶ Scott REDDING OCTO Pramac Racing ۱۵۸.۴ +۴۴.۳۷۶
۱۷ Tito RABAT EG 0,0 Marc VDS ۱۵۸.۴ +۴۵.۴۵۴
۱۸ Sam LOWES Aprilia Racing Team Gresini ۱۵۷.۹ +۵۳.۹۷۶
۱۹ Andrea IANNONE Team SUZUKI ECSTAR ۱۵۶.۲ +۱’۲۳.۳۴۶
۲۰ Hector BARBERA Reale Avintia Racing ۱۴۹.۰ ۱ Lap
Bradley SMITH Red Bull KTM Factory Racing ۱۵۷.۴ ۲ Laps
Loris BAZ Reale Avintia Racing ۱۵۶.۷ ۷ Laps
Alvaro BAUTISTA Pull&Bear Aspar Team ۱۵۴.۰ ۱۰ Laps

با احتساب این مسابقه، دنی پدروسا صد و پنجاهمین سکوی دوران حرفه‌ای خود را به دست آورد. تنها والنتینو روسی و جیاکومو آگوستینی بیشتر از او به روی سکو رفته‌اند.

با این حال، مارک مارکز، در صدر جدول ماند و اختلاف خود را با وینیالز به ۱۴ امتیاز رساند.

جدول رده بندی موتورسواران

جایگاه موتورسوار موتور ملیت امتیاز
۱ Marc MARQUEZ Honda SPA ۱۵۴
۲ Maverick VIÑALES Yamaha SPA ۱۴۰
۳ Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA ۱۳۳
۴ Valentino ROSSI Yamaha ITA ۱۳۲
۵ Dani PEDROSA Honda SPA ۱۲۳
۶ Johann ZARCO Yamaha FRA ۸۸
۷ Jonas FOLGER Yamaha GER ۷۷
۸ Danilo PETRUCCI Ducati ITA ۷۵
۹ Cal CRUTCHLOW Honda GBR ۷۵
۱۰ Jorge LORENZO Ducati SPA ۶۶
۱۱ Alvaro BAUTISTA Ducati SPA ۴۴
۱۲ Jack MILLER Honda AUS ۴۳
۱۳ Aleix ESPARGARO Aprilia SPA ۴۰
۱۴ Scott REDDING Ducati GBR ۳۳
۱۵ Loris BAZ Ducati FRA ۳۱
۱۶ Andrea IANNONE Suzuki ITA ۲۸
۱۷ Karel ABRAHAM Ducati CZE ۲۳
۱۸ Tito RABAT Honda SPA ۲۳
۱۹ Pol ESPARGARO KTM SPA ۲۱
۲۰ Hector BARBERA Ducati SPA ۲۱
۲۱ Alex RINS Suzuki SPA ۱۲
۲۲ Bradley SMITH KTM GBR ۸
۲۳ Michele PIRRO Ducati ITA ۷
۲۴ Sam LOWES Aprilia GBR ۲
۲۵ Sylvain GUINTOLI Suzuki FRA ۱
۲۶ Mika KALLIO KTM FIN
۲۷ Takuya TSUDA Suzuki JPN
تصویر طنز سایت موتو جی پی از پایان تعطیلات تابستانی مسابقات

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Amir Machine

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    در این مطالب مربوط به مسابقات به نظرم استفاده از کلمۀ گاراژ بجای پیت استاپ اصلاً جالب نیست چون گاراژ هیچ ربطی به پیت استاپ نداره و حتی ممکنه باعث سردرگمی بشه. به همین دلیل تقاضا دارم لطفاً در این مطالب از همون کلمۀ اصلی پیت استاپ استفاده کنید که هم صحیحه و هم حرفه‌ای. متشکر.

  2. Ahmad

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    بازم مثل همیشه مارکز برنده میشه.
    ولی اینبار با شانس و استراتژی عالی و بدون زحمت مقام اول رو بدست آورد

  3. peyman

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (290 ديدگاه)

    تیم استراتژیست یاماها باید یکی دوسالی به ایران تبعیدشون کنن تا درس عبرتی بشه براشون
    اخه لامصبا ما ازینجا میدیدیم چه اتفاقی داره میوفته لحظه استارت معلوم بود که مسابقه کاملا خشک خواهد بود
    ولی من میدونم امسال روسی دهمین قهرمانیش جشن میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا