مسابقات

پیروزی حیرت‌انگیز مرسدس با لغزش فراری، همیلتون برنده بزرگ گرندپری آلمان

مسابقه فرمول یک آلمان امروز در حالی آغاز شد که با پول پوزیشن سباستین فتل و پیشتازی او در جدول این فصل، احتمال اینکه در خانه بتواند یک قهرمانی شیرین و دل‌چسب برای فراری به ارمغان آورد را بالا برده بود. مخصوصاً اینکه رقیب اصلی او یعنی همیلتون نیز با مشکل فنی در تعیین خط، باید مسابقه را از جای چهاردهم آغاز می‌کرد.


با وضعیت تعیین خط در پیست هوکنهایم، کمتر کسی می‌توانست پایانی را که بعد از مسابقه رقم خورد پیش‌بینی نماید. سب از همان شروع هم با استارتی خوب جلوی والتری بوتاس و کیمی رایکونن، جای خود را حفظ کرد و کم‌کم نیز فاصله‌اش را با رقبا افزایش داد.


از آن سو همیلتون به‌تدریج و یکی‌یکی از خودروهای پیش روی خود سبقت می‌گرفت و توانست به‌خوبی خود را تا جایگاه پنجم بالا بکشد. در این زمان مشکل فتل با لاستیک‌هایش آغاز شد. او قبل از ورود به پیت استاپ نیز با قفل شدن چرخ کمی زمان از دست داد. فتل بعد از پیت استاپ هم پشت سر هم‌تیمی خود یعنی رایکونن بیرون آمد و البته با دستور تیمی، رایکونن به او اجازه سبقت داد تا مجدداً فتل به پیشتاز مسابقه تبدیل شود.

با قوت گرفتن امکان بارش باران، استراتژی تیم‌ها به سمت تعویض تایرها رفت. کنده شدن یک قطعه از باله جلوی خودروی فتل و بارش نصفه نیمه باران و خیس بودن برخی قسمت‌های پیست سرانجام دست به دست هم دادند و فتل با اشتباه و خروج از مسیر با قفل کردن چرخ‌ها مستقیم به سمت دیواره کنار پیست رفت و با آن برخورد کرد. این فاجعه‌ای غم‌بار برای مردی بود که تا ۱۵ دور به پایان مسابقه، صدرنشین بود.


پس از خروج فتل اندکی هم نبرد برای کسب مکان نخست بین همیلتون که سریع‌ترین دورهای مسابقه را می‌زد و بوتاس شکل گرفت که با دستور تیمی به بوتاس، خاتمه یافت. سرانجام در روزی باورنکردنی برای همیلتون، او توانست قهرمانی مسابقه را از آن خود کند و البته شیرینی این امتیازات برای او دوچندان بود زیرا با خروج فتل و امتیاز نگرفتن او، اکنون دوباره صدر جدول رانندگان به همیلتون و صدر جدول تیم‌ها به مرسدس رسیده است. یک لغزش کوتاه، فتل و فراری را از صدرنشینی جدا کرد اما آیا تا پایان مسابقات فصل باز هم شرایط تغییری نخواهد کرد؟ این فصل هیجان‌انگیز را همچنان دنبال می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    عجب مسابقه ای بوده با این اوصاف!
    و یک بدشانسی محض برای فراری…

  2. مسعود

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (221 ديدگاه)

    مچکریم دیتر زچه، مچکریم
    همیشه خوش یمن بودی برامون
    به امید ادامه داشتن هیجان و جذابیت تا آخر فصل ولی بالاخره که مرسدس قهرمانه ?????

  3. الف.ی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    پیش بینی رو داشتین؟
    مسابقه قبلی گفتم ایشالا مسابقه بعدی تو خونه یک دو می کنیم
    عالی مرسدس
    فوق العاده
    مسابقه عالی بود

    1. akrh78

      ۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      بابا خفن
      پیش بینی شما از مونزا 2019 چیه استاد

      1. الف.ی

        ۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        بستگی به آپدیت های موتوری داره

        1. akrh78

          ۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          ولی پیش‌بینی رو اون دوستون تو سایت فرمول یک ایران و پست نیکو روزبرگ کرد که به لوییس گفت نگران نباش فرشته شانس نجاتت میده

        2. الف.ی

          ۵ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          میدونی کیمی هم تقریبا عین اون برخورد رو داشت ولی ماشینش آسیب ندید
          فکر کنم یکی از ویلیامز ها هم همچین برخوردی داشت تو پاول ریکارد ولی آسیب هیدرولیکی ندید
          فرشته شانس به اندازه کافی به فتل کمک کرده. استرالیا، اتریش، سیلور، تعیین خط آلمان
          ببخشید که فتل خودش با اشتباه خودش رفت تو دیوار و لوییس از فرصت استفاده کرد و اومد قهرمان شد
          ببین اینجا دیگه فرمول یک ایران نیستا که فتل فن جماعت هر چی خواست بگه آخرش هم کلی لایک بخوره
          اینجا همه چیش رواله
          اون بحث های مسخره اون سایت رو اینجا نیار لطفا
          فتل فن جماعت به اون سایت که گند زده، پدال رو دیگه سالم بذارن بمونه

  4. Ferrari

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    خیلی مسابقه بدی بود فتل بد رانندگی کرد خیلی بد

  5. ایمان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    شانسی ترین برد تا به اینجای فصل تقدیم شد به مرسدس
    ولی فراری همیشه خطرناک بوده و زهردار نشون داده
    به امید بازگشت فراری و فتل به صدر

    1. Ahmadreza 2002

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      چرا اون وقت؟ ینی میخای بگی همر بد بود یا فتل خوب بود؟
      این فصل برد شانسی زیاد داشیم ولی این قطعا شانسس ترینشون نبود
      مراجعه شود به سیلورستون امسال…

  6. فريد

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (525 ديدگاه)

    فِتِل یا وِتِل؟ مسئله این است.

    1. الف.ی

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      وتل انگلیسیه
      فتل آلمانی

  7. بهزاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    معلوم نیست جناب استوارت به تخلفات فرمول وان از چه دریچه ای نگاه میکنه!
    وقتی راننده ای به پیت فراخوانده میشه بعد از ورودی که خط ممتد هست یکدفعه تصمیم میگیره وارد پیست بشه چطور تخلف محسوب نمیشه!
    بارها در فرمول یک راننده ها به خاطر عبور از خط ممتد خروجی جریمه شدن اما اینجا تفسیر متفاوت هست.
    شاید هم قوانین در زمان سیفتی کار متفاوت باشه و اگر دوستان اطلاعاتی دارن ممنون میشم.

    1. SFXSuperFast

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      قوانین واسه همیلتون فرق دارن !!!

      1. الف.ی

        ۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        دوست عزیز
        قوانین واسه همیلتون فرق ندارن
        اتفاقا اکثرا داورا به ضررش هم کار کردن
        مثل استرالیا 2009 که پشت سیفتی کار، یارنو ترولی از مسیر مسابقه خارج شد و لوییس ازش سبقت گرفت. بعد که یارنو برگشت یه سری رادیو زدن و نتیجتا لوییس پشت همون سیفتی کار رده رو بهش پس داد ولی آخر مسابقه دیسکوآلیفایش کردن! بعد از اتمام مسابقه تحت پیگیری قرار گرفت و به جرم فریب استوآرت ها دیس کوآلیفایش کردن! بعد از اون مسابقه همیلتون مصاحبه کرد و گفت بخاطر پوست سیاهم این کار رو کردن
        یا باکو 2017 که هم ازپشت که میشه گفت غیر عمدی بود و هم چرخ به چرخ که کاملا عمدی بود، فتل زد بهش ولی 10 ثانیه استاپ گو پنالتی گرفت!
        یا مکزیک 2017 که فتل تو استارت از پشت کوبید بهش و پنچرش کرد و کف ماشین لوییس هم آسیب دید ولی داورا هیچ جریمه ای به فتل ندادن!
        البته بعضا تصمیمات عجیب هم بوده. مثل مکزیک 2016 که همیلتون تو استارت پیچ رو به شکل خنده داری برید ولی هیچ پنالتی دریافت نکرد

        1. بهزاد

          ۱ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          الف ی جان شما که خبره هستی میدونید در استارت و شروع ممکنه انواع و اقسام برخوردها پیش بیاد و معمولا اینگونه برخوردها شامل تایم پنالتی نمیشه.
          دوستان مطلع میدانن که خطوط پیت لاین از شروع تا انتها جزو خطوط قرمز قوانین ایمنی فرمول یک هست و کافیه مثلا یک کیلومتر سرعت بیشتری در این لاین داشته باشند که حتما با جریمه روبرو میشن.
          در این فصل رایکونن به فاصله ی چند متری از گاراژ فراری به علت بسته نشدن پیچ تایر متوقف شد در حالی که میشد بیارنش عقب و پیچ را محکم کنن اما قانون اجازه این کار را نمیداد و ده ها مثال دیگر که عینیت داره و تشکیلات فرمول یک در این مورد کمی اغماض کردن.
          نکته ای که بسیار مهم هست تغییر ساعت شروع مسابقات این فصل هست چون تاثیر دمایی از 5 تا 10 درجه در آسفالت پیست داشته و دوستان اهل فن میدونن با توجه به بالا رفتن دمای تایرها به چه میزان به تیم های رقیب فراری موثر واقع شده و سایر موارد…

        2. الف.ی

          ۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          درست میگی آقا بهزاد
          البته اگه پیگیر مسابقات باشید، افزایش دمای آسفالت و هوا به ضرر مرسدس بوده
          من صرفا صحبت چارلی وایتینگ رو نقل کردم
          حالا انصافش دیگه به عهده خودش

    2. الف.ی

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      چارلی وایتینگ اعلام کرد چون در اطراف ماشینی نبوده و رده ای به دست نیومده و همه ماشینا آروم حرکت میکردن و تیم هم سردرگم بوده، پنالتی تعلق نمی گیره
      آقا بهزاد من یه کانال خوب تلگرامی سراغ دارم که تازه تاسیس شده
      فوق العاده است
      واقعا عالیه
      در عرض یک هفته صد و خورده ای عضو جمع کرده
      به همه دوستان پیشنهاد میدم بیان

  8. عرفان

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    چی بگم
    هیچی نمیتونم بگم
    فقط ناراحتم برا وتل
    همین

  9. سیامک . ص

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    محض اطلاع دوست عزیزمان .
    در زبان آلمانی حرف V صدای حرف ” ف ” رو میده . مثل نام شهر Hannover المان که ” هانوفر ” خوانده میشه . Vettel مینویسند ، فتل میخوانند !

  10. LAMB,O

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    به امید قهرمانی مرسدس

  11. Hamid...Audi

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (713 ديدگاه)

    واقعا دیروز از دیدن مسابقه لذت بردم.فراری هم تقاص نامردی هاش رو دید.وقتی میکوبیدن به راننده های مرسدس باید فکر این روز رو هم میکردن.

    1. Ferrari

      ۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      اولا نامردی درکار نیست هربار کوبیدن جریمه شدن دوما برو مسابقات ۲۰۱۷ رو ببین بوتاس راننده مرسدس تو اسپانیا و باکو چطوری به کیمی زد و از مسابقه بیرونش کرد بوتاس حتی یک ثانیه هم پنالتی نگرفت.تو باکو که بوتاس دوم شد اگه قانونی هست چرا همه جا درست اجرا نمیشه

      1. الف.ی

        ۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        داداشم فراری ها از پشت میزنن
        پنالتی هم میگیرن
        هم باکو و هم اسپانیا کیمی واسه بوتاس جا نذاشت
        تو باکو که بوتاس مجبور شد بره رو کرب ها و از اونا پرید!
        تو اسپانیا هم که جا واسش نبود
        درست یادم نیست ولی فکر کنم در اصل راننده ردبول بود که جا واسه اینا نذاشت

  12. Love Cars

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (165 ديدگاه)

    عجب مسابقه ای بود دیروز همه چی توش داشت.

  13. سیامک . ص

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    با آپدیتیکه روی اتومبیل فتل اجرا کرده بودند و سریعتر شدن فراری ، امکان اینکه فصل رو با مقام اولی به پایان برسونن خیلی زیاده .
    فقط تعجبم اینه که چرا این آپدیت روی ماشین رایکونن اجرا نشده بود تو هوکنهایم ؟ و کیمی کماکان باهمون ماشین قبلی به رقابت وارد شد ؟

    1. الف.ی

      ۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      پیش میاد
      سال پیش موناکو هم آپدیت های مرسدس فقط واسه بوتاس اومد و به همیلتون ندادن
      اگه اشتباه نکنم

  14. رضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اگه میشه از مو تو جی پی هم خبر گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا