Global Touring Cars سری مسابقات جدیدی است که وعده می دهد تا خودروهای سدان کامپکت هشت سیلندر ۵۰۰ اسب بخاری را وارد رقابت هایی نفس گیر کند. هدف آن ها ارائه ی شبکه ای از مسابقات قهرمانی جهانی بوده و طبق گفته ی آن ها قصد دارند تا اهداف اساسی و اصلی رقابتی را به مسابقات اتومبیل رانی باز گردانند.
منظور آن ها رقابت هایی شدید و بسیار سنگین می باشد، که با کمک خودروهای جذاب هشت سیلندر ۵۰۰ اسب بخاری و بدون سیاست های داخلی یا سقف بودجه به وجود خواهد آمد.مارک وولی مدیر اجرایی GTC می گوید: مسابقات اتومبیل رانی در بالاترین سطح خود معمولاً به صورت ترکیبی از جنگ تکنولوژی ها و دستورات تیمی، و یک تفریح و سرگرمی گران قیمت برای علاقه مندانی که به خوبی مورد حمایت قرار می گیرند دیده می شود.
وی توضیح می دهد: ما می خواهیم تمرکز مسابقات اتومبیل رانی را دوباره بر روی مسابقاتی جدی با هزینه های معقول برگردانیم. ما می توانیم سری مسابقات در سطح ملی با قوانین، مقررات، حقوق تجاری، جایزه های نقدی، ساختار و خودروهایی که در همه چیز به جز طراحی بدنه با یکدیگر مشابه می باشند را ارائه نماییم. این کار فقط به حمایت تیم ها و صاحبان حق رای که این مسابقات را به عنوان راهی مناسب برای کسب درآمد از این نوع مسابقات تشخیص داده اند نیاز دارد.
این مسابقات توسط گری فورماتو، راننده ی مسابقه های اتومبیل رانی، ویک ماهاراج مهندس اتومبیل های مسابقه ای و مارک وولی و با پشتیبانی مایکل فورماتو کار آفرین اهل آفریقای جنوبی تاسیس شده است.
این مسابقات اولین قرارداد خود را در آفریقای جنوبی امضا کرده و از امسال کار خود را آغاز خواهند کرد. طراحی چهارچوب اصلی این خودروها از نوع Spaceframe (سازه فضایی) بوده که توسط پائول کپرنیک استرالیایی طراحی شده است و در بین تمامی این خودروهای یکسان خواهد بود. تنها تفاوت این خودروها در نوع بدنه ی آن هاست که کاملاً به عهده ی تیم ها می باشد. GTC می گوید که Spaceframe بدین منظور طراحی شده است تا بتواند پنل های بدنه ی اورجینال بسیاری از خودروهای سِدان یا هاچ بک هایی که در بازار خودروها وجود دارند را بپذیرد. در عکسهای بالا، شما می توانید ببینید که یک فورد فوکوس هشت سیلندر مسابقات GTC به چه شکلی خواهد بود.
محمد ... ماشین فقط ژاپنی
۱۴ بهمن ۱۳۹۲میتونه رقیب خوبی برای ب ام و M4 و لکسوس RCF باشه
زیگما
۱۴ بهمن ۱۳۹۲آخه مگه این تولید انبوه بشه که شما رقیب این ماشینا میدونیش؟ اصلا این خودرو تیون شده اجازه تردد در خیابون رو نداره!
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۴ بهمن ۱۳۹۲فکر میکنم مسابقات خیلی جذابی بشه.حتی بیشتر از بعضی مسابقه های الان!
Saied
۱۴ بهمن ۱۳۹۲جای ۹۱۱ خالیه! ولی باید تو ۸ سیلندر ها اون باشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۲درود.
من اگر بودم با مرسدس بنز E 63 AMG با موتور 577 اسب بخاری وارد مسابقه
میشدم .
((( ایران و المان )))
carbonado aventador
۱۴ بهمن ۱۳۹۲من بودم 458اسبشاله رو بر می دارم همشون رو به فنا می دم!!!!!!!
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۴ بهمن ۱۳۹۲حالا که بحثشو وسط کشیدین، جا داره بگم، 911 GT3 هم بیکار ننشسته :-)
(البته با داشتن 6سیلندر و 25 اسب بخار کمتر!)
توفیقی
۱۴ بهمن ۱۳۹۲من هم با کادیلاک CTS-V کوپه که توسط هنسی ونوم تیون شده وارد مسابقه میشدم.
carbonado aventador
۱۴ بهمن ۱۳۹۲منظورت هنسی هست ؟ ونوم اسم ماشینه!!!!!!
رضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۲تو این سطح هیچکدوم به پای ماشینای DTM نمیرسن
داریوش . فقط آمریکا . فقط شورولت
۱۴ بهمن ۱۳۹۲نیسان gtr هم با اینکه ۶ سیلندره خوبه
البته این مسابقه مربوط به سدان های ۸ سیلندره
carbonado aventador
۱۴ بهمن ۱۳۹۲نیسان تو بیست هیجی نیست . فقط تو جاده صاف حرف واسه زدن داره !!!!!
بهزاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲نیسان تو پیست هیچی نیست!
بهترین زمان ثبت شده در پیست نوربرگ رینگ که صاف هم نیست رو زده و تقریبا تو همه ی پیست های مجلات تحلیلی سریعترین ماشین بوده. فکر کنم این مزیت(سریع بودن در خط مستقیم) معطوف به ماسل کارهای آمریکایی هست.
saed
۱۵ بهمن ۱۳۹۲رکورد پیست نوربرگ رینگ مال پورشه است تازه کوروتم سرعتر از نیسان پیست رو طی کرده
بهزاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲saed جان سریعترین خودرو تولید انبوه نه ماشین تولید محدود.
آخرین تایم شورلت با zr1 در سال 2012 در این پیست 7.19 بوده که کمی کندتر از نیسان هست.
مهدی دادگر
۱۵ بهمن ۱۳۹۲دوستان عزیز من خودم راننده مسابقات اتومبیل رانی هستم
چند تا نکته رو باید بهتون متذکر بشم
ماشینی که برای مسابقه هست به طور کامل با ماشین ریسی تفاوت داره
شما یه مکلارن MP4-12C بیارید تو پیست و من هم با یکی از ماشین های WTCC میام. خب حالا مک لارن 616 اسب داره و من 350 اسب بخار. فکر میکنید مک لارن اول میشه؟ اشتباه میکنید مک لارن با تفاوت بسیار فاحش میبازه. هیچوقت خودروی شهری رو با ریسی مقایسه نکنید. تو همین پیست آزادی فراری F430 نتونست حتی به تایم خودروهای کلاس آزاد نزدیک بشه. ماشینی که برای مسابقه ساخته میشه اجازه تردد در خیابان رو نداره. در ضمن شما حتی اگه فراری 458 اسپیشیاله رو هم بیارید(البته خودم عاشق این ماشینم) باز هم نمیتونه به تایم این فورد 500 اسبی نزدیک بشه. یه نکته دیگه هم هست اینه که تمام خودروها این مسابقات باید 500 اسب باشن نه بیشتر.شما در هیچ پیست استاندارد نمیتونید خودروی فاقد رول بار تحت استاندارد FIA رو داخل پیست بیارید و باهاش مسابقه بدیت حتی پیست آزادی هم اجازه ورود بهتون رو نمیده. بالا هم اشاره شده که ساختار شاسی خودرو برای هزینه کمتر یکی هست فقط تغییرات در بدنه خودرو ها توسط تیم ها آزاد هست. امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم به دوستان
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ممنون از اطلاعات خوبتون . البته همونطور که حتما خودتون هم میدونید 911GT خودرویی هست که مخصوص پیست ساخته شده اما مجوز تردد داخل شهر رو هم داره.
مهدی دادگر
۱۵ بهمن ۱۳۹۲بله همینطوره من اگر برام امکانات وجود داشت یه 911 GT3 برای استفاده در شهر میخریدم ولی درسته که این خودرو تا حدودی برای پیست ساخته شده ولی باز هم نمیتونه با خودروهای فول ریس رقابت کنه
قیمت 911 GT3 الان دور بر 150 هزار دلاره ولی یه 911 GT طبق استاندارد FIA بیشتر از 500 هزار دلار قیمت میخوره
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۵ بهمن ۱۳۹۲اووه! چقد گروون!!! من اینو نمیدونستم. بازهم ممنون.
مهدی دادگر
۱۵ بهمن ۱۳۹۲راستی خوشحال شدم از اشناییت
یه چیزی هم بگم مه ماشین فقط آلمانی
درسته خودم بی ام و باز هستم ولی فقط کافیه یه 911 carrera s بیاری تو پیست و از هندلینگش تو پیت لذت ببری جتی قلدرها هم که بیشتر از 100 اسب ازش قویتر هستن ازش عقب میفتن مثل M6 یا E63 AMG یا حتی SLS AMG
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۵ بهمن ۱۳۹۲منم همینطور.
ای آقا…911 م کجا بود آخه :-)
جلال
۲۲ بهمن ۱۳۹۲سلام
خبر خوبی بود
من که حسابی از این خبر خوشحال شدم
ولی ای کاش تواین مسابقات یک محدودیت جدی برای مصرف سوخت خودرو ها اعمال بشه
و خودرو ها هم زمان وارد رقابت مصرف سوخت کمتر هم بشن
این جوری در اینده مصرف سوخت هم در خودرو های اسپرت رقابتی میشه و بهبود زیادی پیدا میکنه