یکی از بدترین خبرهای مسابقات موتور اسپرت ۲۰۱۴ برای هواداران فرمول وان این بود که انجین ۲.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی از خودروها حذف شد تا جای آنرا ۱.۶ لیتری V6 توربو بگیرد. هرچند که گفته می شود دلیل اصلی این تغییر، افزایش ضریب ایمنی مسابقات بوده اما به نظر میرسد که در سال جدید یکی از لذت بخش ترین ویژگی های مسابقات فرمول نادیده گرفته شده . . .
[jwplayer mediaid=”۶۶۶۲۱″]برای ملموس تر شدن این موضوع به تازگی یکی از کاربران یوتیوب در کانال krookzeh ویدئوی جالبی را منتشر کرده است. این فیلم که در پیست Albert Park ملبورن گرفته شده، یک مقایسه چند ثانیه ای است از صدای خودروهای فرمول ۲۰۱۴ با فرمول ۲۰۱۳ که دیدن و شنیدن آن را به همه دوستان توصیه می کنیم! آن صدای هیجان انگیز انجین های V8 سابق حالا تبدیل به یک صدای معمولی شده که حتی از برخی خودروهای اسپرت استاندارد هم کمترست.
مک میسل
۲ فروردین ۱۳۹۳ماشن ماشینه فرقی نداره که>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>شوخی کردم
مهدی
۲ فروردین ۱۳۹۳صداشون خیلی مسخره شده
حمادی
۲ فروردین ۱۳۹۳از این ماشینا خیلی خوشم میاد انشاالله بشه یه روز سوارش شیم . .. حد اقل
بهزاد
۲ فروردین ۱۳۹۳تصویری که گرفته برای 2014 در خط مستیم هست که ماشین تخت گاز میره و صداش یکنواخته اگر در سر پیچها که در حال کاهش دنده هستند صداشو گوش کنید مثل قورباغه قور قور یا کلاغ قار قار میکنه که آبروی چندین ساله ی این صنعت رو به کلی مخدوش کرده.
فکر نکنم در پیست های گرمتر که پیش رو داریم تعداد ماشین هایی که از زیر پرچم مشکی و سفید عبور می کنند دو رقمی بشه.
در این چند ساله اخیر تیم ها درگیر تایرهاشون بودند و حالا استقامت موتور هم بهشون اضافه شد.
رضا
۳ فروردین ۱۳۹۳قیافشون هم ضایع شده مخصوصا با اون …. جلوش!!!!
به قول جرمی کلارکسون مسابقات رو باید شبا دیروقت پخش کنن که بچه ها نبینن!!!!
امین
۲ فروردین ۱۳۹۳کیف فرمول 1 به اون صدای مهیبشه !
رضا
۲ فروردین ۱۳۹۳یادش بخیر یه زمانی(8-7سال پیش) موتورها v10 3000cc بودن اما الان…
10 مرحله از فصل قبل رو دانلود کردم هروقت دلم تنگ میشه میشینم نگاه میکنم…
احمدرضا بی ام و
۲ فروردین ۱۳۹۳فرمول1ها هم فرمول یک های قدیم
Mohammad XX
۲ فروردین ۱۳۹۳صدای موتور فقط یکی از نکات منفی مسابقات این فصله.
با محدودیت مصرف سوخت و تعداد کمتر موتورهای قابل استفاده برای هر تیم از جنبه رقابتی مسابقه ها کم شده و بیشتر اونا رو به یه بازی استراتژیک تبدیل کرده. تو همین مسابقه ملبورن فتل و همیلتون به صلاح دید تیمشون ادامه ندادن. بقیه هم اکثرا فشار به ماشیناشون نمی اوردن.
لوکا دی مونتزمولو، مدیر عامل فراری، می گفت من نگرانم با شرایط جدید این راننده های فرمول 1 به راننده تاکسی تبدیل بشن!
از سیستم امتیاز دهی هم بگذریم کلا :(
مهدی
۳ فروردین ۱۳۹۳البته درسته که از هیجان صداوتم
مسابقات کم شده ولی دقت نظر در طراحی ها روبشدت برده بالا به طوری که شرکتها باید توی سختترین ومحدودترین شرایط وقوانین باید هم با این محدودیتها بجنگند وهم دررقابت تنگاتنگ باسایر تیمهای رقیب فکر نکنم دیگه با این شرایط قهرمانی مسابقات زودتر از پایان فصل مشخص بشه ودیگه قهرمانی مسابقات رو فقط هنرفردی راننده تشکیل نمیده تیم مهندسی خبره موتور خودروها(که امسال برگ برنده تیمهاست بطوریکه تیمهایی که با قلب مرسدس بنز شرکت کردنند درصدر قرار گرفتند)بهروری کامل از سوخت وانرزی حرکتی مدیریت تایرها همامنگی کامل وعدم نافرمنی بین رانندگان و مدیر تیم بخشی از قوانین امسال است درمجموع فرمول یک رونمیشود یک ورزش دونست بیشتر باید تکنولزی فراتر از زمان خوند
محسن
۳ فروردین ۱۳۹۳دقت کنین دیگه کسی گوشی هم نمیزاره !
صدای پراید و 206 از 2014 ایها بهتره!
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۳ فروردین ۱۳۹۳پدال مقایسه بزار
جلال
۵ فروردین ۱۳۹۳سلام
مسابقات فرمول 1 هرروز دارن محدودتر میشن
لابد فردا میان میگن باید با موتور تک سیلندر 125 سی سی مسابقه بدن
بهروز
۱۵ فروردین ۱۳۹۳آره ی لذت مسابقه های فرمول یک حذف شد…
ماشینا دیگه صدای جارو برقی دستی میدن!