در یک روز رویایی برای تیم هوندا و برای موتورسواران اسپانیایی، اولین پیروزی فصل دنی پدروسا رقم خورد، یاماها سواران نتوانستند برای سومین سال پیاپی فاتح این پیست شوند و روسی همچنان در صدر جدول ماند.
دنی پدروسا که به طور غیرمنتظره ای در تمرینات قبل از مسابقه و تعیین خط خوب ظاهر شده بود، با استارت از خط اول و حفظ جایگاه اولی، توانست زودتر از بقیه موتورسواران از خط پایان عبور کند و اولین پیروزی فصل را در کشور خود تجربه کند.
پدروسا با استفاده از لاستیک عقب Medium و لاستیک جلو Hard توانست در ابتدای مسابقه به اندازه کافی سریع باشد و فاصله خوبی با بقیه موتورسواران ایجاد کند. مارک مارکز و کال کراچلو نیز که از خط اول آغازگر مسابقه بودند از لاستیک های جلو و عقب Hard استفاده میکردند.
یوهان زارکو تازه نفس، باز هم نمایش خوبی ارائه داد و با سبقت از والنتینو روسی در دور اول و بعد از آن با گذر از وینیالز، کراچلو و ایانونه توانست در نهایت چهارمین موتورسوار گذرنده از خط پایان باشد.
مارک مارکز، مدافع عنوان قهرمانی تا نیمه مسابقه حدود یک و نیم ثانیه با هم تیمی پیشتاز خود فاصله داشت. ۱۰ دور مانده به پایان مسابقه حتی اختاف را تا یک ثانیه هم کاهش داد ولی پدروسا با حفظ سرعت و حفظ زمان ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه برای هر دور اجازه نزدیک شدن بیشتر هم تیمی خود را نداد. و در نهایت مارکز با بیش از ۶ ثانیه اختلاف، بعد از پدروسا از خط پایان گذشت تا پدروسا ۳۰مین برد خود در این کلاس را، در ۳۰۰۰مین مسابقه جشن بگیرد.
این مسابقه شروع خوبی برای خورخه لورنزو، دوکاتی سوار جدید این فصل بود. لورنزو که در مسابقات قبل نتوانسته بود با موتور شرکت جدیدش کنار بیاید و کسب عنوان کند، در این مسابقه بسیار خوب ظاهر شد و با شروع از جایگاه هشتم در نهایت سومین تمام کننده مسابقه بود تا در اولین گرندپری ۲۰۱۷ در اروپا و در کشور اسپانیا، سه موتورسوار اسپانیایی روی سکو بروند.
ماوریک وینیالز، پدیده این فصل در ابتدای مسابقه سرعت بالایی نداشت و موتور سواران دوکاتی از او و روسی سبقت گرفتند و داویتسیوسو در ۱۰ دور اول مسابقه از رده ۱۴ به رده ۵ رسید. اما در دور ۱۳ وینیالز در نبرد با روسی و داویتسیوسو به رقابت برگشت و در پیچ ۵ همان دور در یک حرکت از هر دو سبقت گرفت. اما در نهایت داوی دوباره از او سبقت گرفت تا هر دو موتورسوار دوکاتی در پیستی که معمولا در آن قوی نبودند، جز پنج نفر اول باشند.
والنتینو روسی افسانه ای به واسطه مشکل موتورش نتوانست در این مسابقه سرعت خوبی داشته باشد و در انتهای مسابقه چند پله سقوط کرد. دنیلو پتروچی در دور ۱۵، یوناس فولگر در دور ۲۱ و بعد از آن الیش اسپارگارو توانستند از روسی سبقت بگیرند و دو نهایت او مسابقه را با مقام دهم به پایان رساند. او به واسطه اختلاف امتیازی که با وینیالز و مارکز در جدول رقابت داشت با ۶۲ امتیاز و با فاصله ۲ امتیاز از ماوریک وینیالز در مقام اول جدول ماند.
6 موتورسوار در این مسابقه تصادف کردند و از مسابقه خارج شدند. در دور ششم و پیچ اول برخورد جک میلر با آلوارو باوتیستا، هر دو را از رقابت خارج کرد. بعد از آنها کال کراچلو در حالی که در مکان چهارم بود با از دست دادن چسبندگی چرخ جلو Low side شده و از مسابقه خارج شد. پُل اسپارگارو نیز در همان پیچ و به همان صورت از مسابقه خارج شد. آندره ایانونه، موتور سوار تیم سوزوکی اکستار در پیچ ۱۱ این پیست تعادلش را از دست داد و از مسابقه خارج شد.
Pos | Rider | Bike | Laps | Time | Gap |
۱ | Dani Pedrosa | Honda | ۲۷ | ۴۵’۲۶.۸۲۷ | |
۲ | Marc Marquez | Honda | ۲۷ | ۴۵’۳۲.۹۶۳ | ۶.۱۳۶ |
۳ | Jorge Lorenzo | Ducati | ۲۷ | ۴۵’۴۱.۵۹۴ | ۱۴.۷۶۷ |
۴ | Johann Zarco | Yamaha | ۲۷ | ۴۵’۴۴.۴۲۸ | ۱۷.۶۰۱ |
۵ | Andrea Dovizioso | Ducati | ۲۷ | ۴۵’۴۹.۷۴۰ | ۲۲.۹۱۳ |
۶ | Maverick Viñales | Yamaha | ۲۷ | ۴۵’۵۱.۳۸۳ | ۲۴.۵۵۶ |
۷ | Danilo Petrucci | Ducati | ۲۷ | ۴۵’۵۱.۷۸۶ | ۲۴.۹۵۹ |
۸ | Jonas Folger | Yamaha | ۲۷ | ۴۵’۵۴.۵۴۸ | ۲۷.۷۲۱ |
۹ | Aleix Espargaro | Aprilia | ۲۷ | ۴۵’۵۸.۰۶۰ | ۳۱.۲۳۳ |
۱۰ | Valentino Rossi | Yamaha | ۲۷ | ۴۶’۰۵.۵۰۹ | ۳۸.۶۸۲ |
۱۱ | Scott Redding | Ducati | ۲۷ | ۴۶’۰۷.۸۰۶ | ۴۰.۹۷۹ |
۱۲ | Hector Barbera | Ducati | ۲۷ | ۴۶’۱۰.۰۲۶ | ۴۳.۱۹۹ |
۱۳ | Loris Baz | Ducati | ۲۷ | ۴۶’۱۰.۰۳۸ | ۴۳.۲۱۱ |
۱۴ | Bradley Smith | KTM | ۲۷ | ۴۶’۱۴.۷۹۱ | ۴۷.۹۶۴ |
۱۵ | Karel Abraham | Ducati | ۲۷ | ۴۶’۱۸.۱۰۶ | ۵۱.۲۷۹ |
۱۶ | Sam Lowes | Aprilia | ۲۷ | ۴۶’۳۵.۷۱۲ | ۱’۰۸.۸۸۵ |
۱۷ | Takuya Tsuda | Suzuki | ۲۷ | ۴۶’۵۴.۲۷۷ | ۱’۲۷.۴۵۰ |
Andrea Iannone | Suzuki | ۹ | ۱۵’۱۹.۴۵۰ | ۱۸ laps | |
Tito Rabat | Honda | ۹ | ۱۵’۲۴.۸۱۰ | ۱۸ laps | |
Cal Crutchlow | Honda | ۵ | ۸’۲۹.۶۸۵ | ۲۲ laps | |
Jack Miller | Honda | ۵ | ۸’۳۳.۲۴۱ | ۲۲ laps | |
Alvaro Bautista | Ducati | ۵ | ۸’۳۳.۲۷۷ | ۲۲ laps | |
Pol Espargaro | KTM | ۵ | ۸’۳۵.۸۹۲ | ۲۲ laps |
Pos. | Rider | Bike | Nation | Points |
۱ | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | ۶۲ |
۲ | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | ۶۰ |
۳ | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | ۵۸ |
۴ | Dani PEDROSA | Honda | SPA | ۵۲ |
۵ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | ۴۱ |
۶ | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | ۳۵ |
۷ | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | ۲۹ |
۸ | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | ۲۹ |
۹ | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | ۲۸ |
۱۰ | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | ۲۶ |
۱۱ | Scott REDDING | Ducati | GBR | ۲۶ |
۱۲ | Jack MILLER | Honda | AUS | ۲۱ |
۱۳ | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | ۱۷ |
۱۴ | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | ۱۴ |
۱۵ | Loris BAZ | Ducati | FRA | ۱۲ |
۱۶ | Hector BARBERA | Ducati | SPA | ۱۲ |
۱۷ | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | ۹ |
۱۸ | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | ۹ |
۱۹ | Tito RABAT | Honda | SPA | ۸ |
۲۰ | Alex RINS | Suzuki | SPA | ۷ |
۲۱ | Bradley SMITH | KTM | GBR | ۳ |
۲۲ | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | ۲ |
۲۳ | Sam LOWES | Aprilia | GBR | |
۲۴ | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN |
نویسنده: بابک محبی
BMW
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶زارکو داره خوب کار میکنه مسابقه اول اگه زمین نمیخورد الان بالای جدول بود
Ahmad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶آره والا اونم با این تجربه کم و موتور تکسه یاماها.فکرشو بکن اگه تو تیم رپسول هوندا و یا تیم اصلی یاماها بود چه میکرد.
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶از فصل پیش که تو موتو 2 دیدمش طرفدارش شدم
خیلی عالیه
بهزاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶رپسول هوندا دیروز عالی عمل کرد ولی تیم اصلی یاماها خوب نبودن.
علاوه بر موتوGP روز گذشته مسابقه 6 ساعته wec هم در پیست spa فرانکوشامپ بلژیک برگزار شد که در رده lmp1 دو خودروی تویوتا GAZOO رده ی اول و دوم و خودروی پورشه 919 در رده ی سوم قرار گرفت.
در کلاس gtepro هم دو خودروی فراری 488 در رده های اول و دوم و فورد GT در رده ی سوم قرار گرفتند.
مسابقه ی بعدی در لمانز برگزار خواهد شد.
Ahmad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶فقط آرزوم بود خورخه لورنزو هم بتونه بیاد و رقابت کنه تا یه فصل فوق العاده رو شاهد باشیم.
DEAD POOL
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا یه سوال ؟
کسی میدونه این موتورها چقد قدرت دارن وحداکثر سرعتشون چقدره؟
Hamid...Audi
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶توان های مختلفی دارن:
دوکاتی توی سایتش زده بالای 300 اسب بخار و هوندا و یاماها حدود 250 اسب قدرت دارن…
حداکثر سرعت هم توی یکی از پیست های ایتالیا بوده که آندرا یانونه با موتور دوکاتی 350 کیلومتر در ساعت رو ثبت کرد.
توی مسیر مستقیم احتمالا خیلی بیشتر از اینها برن.
بهزاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶حجم موتور اینها 1000 سی سی هست و قدرتشون بیش از 250 اسب بخار که با توجه به پیست ها ممکنه چند اسب بخار کمتر یا زیادتر بشه که به تنظیمات تیم ها بستگی داره و حداکثر سرعت اونها به 360 کیلومتر نیز میرسه.
Ahmad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶البته ناگفته نماند که با اینکه 1000 سی سی هستند از تمام موتورهای سریع تر هستند.حتی از هیولای کاوازوکی h2r با 306 اسب بخار.و میتونن حداکثر سرعتی بالاتر از 360 داشته باشند.ولی این 360 مال پیست قطره که کفی طولانی داره ولی اگه تو یه جاده صاف چند کیلومتری تست بشن حتما رکورد جابه جا میشه مخصوصا توسط دوکاتی ها