مسابقات

برد اسپانیایی‌های میزبان، موتوجی­‌پی 2017، پیست خرز اسپانیا

در یک روز رویایی برای تیم هوندا و برای موتورسواران اسپانیایی، اولین پیروزی فصل دنی پدروسا رقم خورد، یاماها سواران نتوانستند برای سومین سال پیاپی فاتح این پیست شوند و روسی همچنان در صدر جدول ماند.


دنی پدروسا که به طور غیرمنتظره ای در تمرینات قبل از مسابقه و تعیین خط خوب ظاهر شده بود، با استارت از خط اول و حفظ جایگاه اولی، توانست زودتر از بقیه موتورسواران از خط پایان عبور کند و اولین پیروزی فصل را در کشور خود تجربه کند.


پدروسا با استفاده از لاستیک عقب Medium و لاستیک جلو Hard توانست در ابتدای مسابقه به اندازه کافی سریع باشد و فاصله خوبی با بقیه موتورسواران ایجاد کند. مارک مارکز و کال کراچلو نیز که از خط اول آغازگر مسابقه بودند از لاستیک های جلو و عقب Hard استفاده می­کردند.


یوهان زارکو تازه نفس، باز هم نمایش خوبی ارائه داد و با سبقت از والنتینو روسی در دور اول و بعد از آن با گذر از وینیالز، کراچلو و ایانونه توانست در نهایت چهارمین موتورسوار گذرنده از خط پایان باشد.


مارک مارکز، مدافع عنوان قهرمانی تا نیمه مسابقه حدود یک و نیم ثانیه با هم تیمی پیشتاز خود فاصله داشت. ۱۰ دور مانده به پایان مسابقه حتی اختاف را تا یک ثانیه هم کاهش داد ولی پدروسا با حفظ سرعت و حفظ زمان ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه برای هر دور اجازه نزدیک شدن بیشتر هم تیمی خود را نداد. و در نهایت مارکز با بیش از ۶ ثانیه اختلاف، بعد از پدروسا از خط پایان گذشت تا پدروسا ۳۰مین برد خود در این کلاس را، در ۳۰۰۰مین مسابقه جشن بگیرد.


این مسابقه شروع خوبی برای خورخه لورنزو، دوکاتی سوار جدید این فصل بود. لورنزو که در مسابقات قبل نتوانسته بود با موتور شرکت جدیدش کنار بیاید و کسب عنوان کند، در این مسابقه بسیار خوب ظاهر شد و با شروع از جایگاه هشتم در نهایت سومین تمام کننده مسابقه بود تا در اولین گرندپری ۲۰۱۷ در اروپا و در کشور اسپانیا، سه موتورسوار اسپانیایی روی سکو بروند.


ماوریک وینیالز، پدیده این فصل در ابتدای مسابقه سرعت بالایی نداشت و موتور سواران دوکاتی از او و روسی سبقت گرفتند و داویتسیوسو در ۱۰ دور اول مسابقه از رده ۱۴ به رده ۵ رسید. اما در دور ۱۳ وینیالز در نبرد با روسی و داویتسیوسو به رقابت برگشت و در پیچ ۵ همان دور در یک حرکت از هر دو سبقت گرفت. اما در نهایت داوی دوباره از او سبقت گرفت تا هر دو موتورسوار دوکاتی در پیستی که معمولا در آن قوی نبودند، جز پنج نفر اول باشند.

والنتینو روسی افسانه ای به واسطه مشکل موتورش نتوانست در این مسابقه سرعت خوبی داشته باشد و در انتهای مسابقه چند پله سقوط کرد. دنیلو پتروچی در دور ۱۵، یوناس فولگر در دور ۲۱ و بعد از آن الیش اسپارگارو توانستند از روسی سبقت بگیرند و دو نهایت او مسابقه را با مقام دهم به پایان رساند. او به واسطه اختلاف امتیازی که با وینیالز و مارکز در جدول رقابت داشت با ۶۲ امتیاز و با فاصله ۲ امتیاز از ماوریک وینیالز در مقام اول جدول ماند.


6 موتورسوار در این مسابقه تصادف کردند و از مسابقه خارج شدند. در دور ششم و پیچ اول برخورد جک میلر با آلوارو باوتیستا، هر دو را از رقابت خارج کرد. بعد از آنها کال کراچلو در حالی که در مکان چهارم بود با از دست دادن چسبندگی چرخ جلو Low side شده و از مسابقه خارج شد. پُل اسپارگارو نیز در همان پیچ و به همان صورت از مسابقه خارج شد. آندره ایانونه، موتور سوار تیم سوزوکی اکستار در پیچ ۱۱ این پیست تعادلش را از دست داد و از مسابقه خارج شد.

Pos Rider Bike Laps Time Gap
۱   Dani Pedrosa Honda ۲۷ ۴۵’۲۶.۸۲۷
۲   Marc Marquez Honda ۲۷ ۴۵’۳۲.۹۶۳ ۶.۱۳۶
۳   Jorge Lorenzo Ducati ۲۷ ۴۵’۴۱.۵۹۴ ۱۴.۷۶۷
۴   Johann Zarco Yamaha ۲۷ ۴۵’۴۴.۴۲۸ ۱۷.۶۰۱
۵   Andrea Dovizioso Ducati ۲۷ ۴۵’۴۹.۷۴۰ ۲۲.۹۱۳
۶   Maverick Viñales Yamaha ۲۷ ۴۵’۵۱.۳۸۳ ۲۴.۵۵۶
۷   Danilo Petrucci Ducati ۲۷ ۴۵’۵۱.۷۸۶ ۲۴.۹۵۹
۸   Jonas Folger Yamaha ۲۷ ۴۵’۵۴.۵۴۸ ۲۷.۷۲۱
۹   Aleix Espargaro Aprilia ۲۷ ۴۵’۵۸.۰۶۰ ۳۱.۲۳۳
۱۰   Valentino Rossi Yamaha ۲۷ ۴۶’۰۵.۵۰۹ ۳۸.۶۸۲
۱۱   Scott Redding Ducati ۲۷ ۴۶’۰۷.۸۰۶ ۴۰.۹۷۹
۱۲   Hector Barbera Ducati ۲۷ ۴۶’۱۰.۰۲۶ ۴۳.۱۹۹
۱۳   Loris Baz Ducati ۲۷ ۴۶’۱۰.۰۳۸ ۴۳.۲۱۱
۱۴   Bradley Smith KTM ۲۷ ۴۶’۱۴.۷۹۱ ۴۷.۹۶۴
۱۵   Karel Abraham Ducati ۲۷ ۴۶’۱۸.۱۰۶ ۵۱.۲۷۹
۱۶   Sam Lowes Aprilia ۲۷ ۴۶’۳۵.۷۱۲ ۱’۰۸.۸۸۵
۱۷   Takuya Tsuda Suzuki ۲۷ ۴۶’۵۴.۲۷۷ ۱’۲۷.۴۵۰
  Andrea Iannone Suzuki ۹ ۱۵’۱۹.۴۵۰ ۱۸ laps
  Tito Rabat Honda ۹ ۱۵’۲۴.۸۱۰ ۱۸ laps
  Cal Crutchlow Honda ۵ ۸’۲۹.۶۸۵ ۲۲ laps
  Jack Miller Honda ۵ ۸’۳۳.۲۴۱ ۲۲ laps
  Alvaro Bautista Ducati ۵ ۸’۳۳.۲۷۷ ۲۲ laps
  Pol Espargaro KTM ۵ ۸’۳۵.۸۹۲ ۲۲ laps

 

Pos. Rider Bike Nation Points
۱ Valentino ROSSI Yamaha ITA ۶۲
۲ Maverick VIÑALES Yamaha SPA ۶۰
۳ Marc MARQUEZ Honda SPA ۵۸
۴ Dani PEDROSA Honda SPA ۵۲
۵ Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA ۴۱
۶ Johann ZARCO Yamaha FRA ۳۵
۷ Cal CRUTCHLOW Honda GBR ۲۹
۸ Jonas FOLGER Yamaha GER ۲۹
۹ Jorge LORENZO Ducati SPA ۲۸
۱۰ Danilo PETRUCCI Ducati ITA ۲۶
۱۱ Scott REDDING Ducati GBR ۲۶
۱۲ Jack MILLER Honda AUS ۲۱
۱۳ Aleix ESPARGARO Aprilia SPA ۱۷
۱۴ Alvaro BAUTISTA Ducati SPA ۱۴
۱۵ Loris BAZ Ducati FRA ۱۲
۱۶ Hector BARBERA Ducati SPA ۱۲
۱۷ Andrea IANNONE Suzuki ITA ۹
۱۸ Karel ABRAHAM Ducati CZE ۹
۱۹ Tito RABAT Honda SPA ۸
۲۰ Alex RINS Suzuki SPA ۷
۲۱ Bradley SMITH KTM GBR ۳
۲۲ Pol ESPARGARO KTM SPA ۲
۲۳ Sam LOWES Aprilia GBR
۲۴ Takuya TSUDA Suzuki JPN

نویسنده: بابک محبی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    زارکو داره خوب کار میکنه مسابقه اول اگه زمین نمیخورد الان بالای جدول بود

    1. Ahmad

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      آره والا اونم با این تجربه کم و موتور تکسه یاماها.فکرشو بکن اگه تو تیم رپسول هوندا و یا تیم اصلی یاماها بود چه میکرد.

      1. محمد

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (28 ديدگاه)

        از فصل پیش که تو موتو 2 دیدمش طرفدارش شدم
        خیلی عالیه

  2. بهزاد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    رپسول هوندا دیروز عالی عمل کرد ولی تیم اصلی یاماها خوب نبودن.
    علاوه بر موتوGP روز گذشته مسابقه 6 ساعته wec هم در پیست spa فرانکوشامپ بلژیک برگزار شد که در رده lmp1 دو خودروی تویوتا GAZOO رده ی اول و دوم و خودروی پورشه 919 در رده ی سوم قرار گرفت.
    در کلاس gtepro هم دو خودروی فراری 488 در رده های اول و دوم و فورد GT در رده ی سوم قرار گرفتند.
    مسابقه ی بعدی در لمانز برگزار خواهد شد.

  3. Ahmad

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    فقط آرزوم بود خورخه لورنزو هم بتونه بیاد و رقابت کنه تا یه فصل فوق العاده رو شاهد باشیم.

  4. DEAD POOL

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    آقا یه سوال ؟
    کسی میدونه این موتورها چقد قدرت دارن وحداکثر سرعتشون چقدره؟

    1. Hamid...Audi

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (713 ديدگاه)

      توان های مختلفی دارن:
      دوکاتی توی سایتش زده بالای 300 اسب بخار و هوندا و یاماها حدود 250 اسب قدرت دارن…
      حداکثر سرعت هم توی یکی از پیست های ایتالیا بوده که آندرا یانونه با موتور دوکاتی 350 کیلومتر در ساعت رو ثبت کرد.
      توی مسیر مستقیم احتمالا خیلی بیشتر از اینها برن.

  5. بهزاد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    حجم موتور اینها 1000 سی سی هست و قدرتشون بیش از 250 اسب بخار که با توجه به پیست ها ممکنه چند اسب بخار کمتر یا زیادتر بشه که به تنظیمات تیم ها بستگی داره و حداکثر سرعت اونها به 360 کیلومتر نیز میرسه.

    1. Ahmad

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      البته ناگفته نماند که با اینکه 1000 سی سی هستند از تمام موتورهای سریع تر هستند.حتی از هیولای کاوازوکی h2r با 306 اسب بخار.و میتونن حداکثر سرعتی بالاتر از 360 داشته باشند.ولی این 360 مال پیست قطره که کفی طولانی داره ولی اگه تو یه جاده صاف چند کیلومتری تست بشن حتما رکورد جابه جا میشه مخصوصا توسط دوکاتی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا