مسابقات

مونزا با دو استارت: پیروزی دور از ذهن گسلی و ناکامی همیلتون با حکم داوران

مسابقه فرمول یک ایتالیا در مونزا، خانه فراری امسال با هیجان کمتری آغاز شد. رانندگان فراری در تعیین خط تنها رده‌های سیزده و هفدهم را کسب کرده بودند.

این مسابقه همچنین با دو خبر مهم دیگر همراه شده بود. این دو خبر خداحافظی کلر ویلیامز مدیر این تیم و آخرین بازمانده خانواده پرافتخار ویلیامز پس از مسابقه ایتالیا و همچنین تغییر نام تیم رنو به آلپاین در فصل آینده بود.

لوئیس همیلتون در خط نخست، با کسب یک پول پوزیشن دیگر راه را برای یک پیروزی دیگر هموارتر می‌دید. پشت سر او نیز هم‌تیمی‌اش والتری بوتاس قرار داشت. برخلاف چند مسابقه اخیر، خبری از ورشتاپن در پشت سر رانندگان مرسدس نبود و جایگاه سوم در اختیار ساینز و خط چهارم هم به سرجیو پرز اختصاص یافته بود.

استارت پرهیجان مسابقه با جا ماندن بوتاس همراه بود. ساینز و نوریس هم بلافاصله پشت سر همیلتون قرار گرفتند. ورشتاپن هم استارت خوبی نداشت و به رده هشتم سقوط کرد.

در دور ششم سیستم ترمز عقب خودروی فراری فتل آتش گرفت و او ترمزش را از دست داد و با موانع پیست هم برخورد کرد. البته فتل خود را به پیت لین رساند اما از ادامه مسابقه جا ماند.

در دور ۲۰ هم خروج مگنوسن از پیست به علت نقص فنی و حضور در کنار پیست باعث ورود خودروی ایمنی به مسابقه شد. جیوویناتزی و همیلتون خیلی سریع وارد پیت‌استاپ شدند اما اعلام شد که پیت لین به علت نزدیکی به خودروی مگنوسن به ورودی آن بسته شده و سایر خودروها چند دور بعد به ناچار وارد پیت لین شدند. این اتفاقات ترتیب خودروها را تغییر زیادی داد. مثلاً سرجیوپرز چندین پله سقوط کرد. بوتاس تا رده دهم پایین رفت و ورشتاپن هم دوازدهم بود. در این میان صعود لطیفی تا رده نهم هم جالب بود.

اما فاجعه برای فراری در دور ۲۵ تکمیل شد و لکلرک مستقیم به درون موانع پیست رفت. خوشبختانه او از این تصادف بزرگ بدون صدمه بیرون آمد. پس از این واقعه پرچم قرمز هم بالا رفت و خودروها همگی به پیت لین هدایت شدند.

همیلتون و جیوویناتزی به علت ورود به پیت لین در زمانی که ورود به آن ممنوع بود هر کدام ۱۰ ثانیه توقف در پیت لین جریمه شدند. همیلتون در زمان پرچم قرمز سوار یک اسکوتر شد و سراغ استراتژیست های تیم خود رفت که صحنه جالبی بود.

در این میان لنس استرول با یک خوش‌شانسی مواجه شد. او که پیت‌استاپی نداشت این فرصت را یافت که تعویض تایرهای خود را در زمان پرچم قرمز انجام دهد.

بدین ترتیب بار دیگر خودروها در خط استارت قرار گرفتند. ساینز اما قدر موقعیت خوب خود را ندانست و در استارت جا ماند تا رده ششم سقوط کرد. همیلتون همان دور اول بعد از شروع مجدد و ماندن ۱۰ ثانیه‌ای در پیت لین به مسابقه بازگشت درحالی‌که نفر آخر مسابقه بود و حداقل ۳۰ ثانیه زمان از دست داده بود. گسلی هم پیشتاز مسابقه شد درحالی‌که رایکونن او را تعقیب می‌کرد.

ورشتاپن در دور ۳۱ به علت مشکل پاوریونیت از مسابقه خارج شد درحالی‌که روز بدی را پشت سر گذاشته بود و فرصتی برای پیوستن به پیشتازان نیافت.

همیلتون که تا نیمه مسابقه پیشتازی بلامنازع بود با یک خطای ساده، همه چیز را از دست داد. تغییرات غیرقابل‌انتظار و باور در رده‌بندی رانندگان باعث افزایش دوز هیجان این مسابقه شده بود.

رقابت ساینز و گسلی در دورهای آخر به اوج رسیده بود. اما راننده تیم مک لارن نتوانست بر راننده جوان تیم آلفاتوری-هوندا فائق آید. با این وجود این اولین پیروزی شگفت‌انگیز برای گسلی بود و ساینز هم بهترین نتیجه خود تاکنون را کسب کرد. استرول هم دومین سکوی خود را در این فصل و سکوی سوم را برای ریسینگ پوینت کسب کرد.

سرانجام پیر گسلی که فصل قبل از ردبول اخراج شده بود توانست در میان ناباوری، پیروز این مسابقه عجیب شود. او بهترین راننده این مسابقه از نگاه بینندگان هم شد.

همیلتون هم با جنگندگی فراوان مسابقه را با رده هفتم تمام کرد و البته امتیاز سریع‌ترین دور پیست را هم کسب کرد.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۰)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۳۴۷
۲والتری بوتاسفنلاندمرسدس۲۲۳
۳مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ-هوندا۲۱۴
۴سرجیو پرزمکزیکریسینگ پوینت۱۲۵
۵دنیل ریکاردواسترالیارنو۱۱۹
۶کارلوس ساینزاسپانیامکلارن-رنو۱۰۵
۷الکساندر آلبونتایلندردبول ریسینگ-هوندا۱۰۵
۸چارلز لکلرکموناکوفراری۹۸
۹لندو نوریسبریتانیامکلارن-رنو۹۷
۱۰پیر گسلیفرانسهآلفاتوری-هوندا۷۵
۱۱لنس استرولکاناداریسینگ پوینت۷۵
۱۲استبان اکونفرانسهرنو۶۲
۱۳سباستین فتلآلمانفراری۳۳
۱۴دنیل کیاتروسیهآلفاتوری-هوندا۳۲
۱۵نیکو هالکنبرگآلمانریسینگ پوینت (راننده ذخیره)۱۰
۱۶کیمی رایکوننفنلاندآلفارومئو۴
۱۷آنتونیو جیوویناتزیایتالیاآلفا رومئو۴
۱۸جورج راسلبریتانیاویلیامز-مرسدس۳
۱۹رومن گروژانفرانسههاس-فراری۲
۲۰کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۱
۲۱نیکولاس لطیفیکاناداویلیامز-مرسدس۰
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. amir???

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چند تا مسابقه حوصله سر بر ارزششو داشت واقعا مهیج بود شاید کسی باور نکنه ولی 10 دقیقه قبل از مسابقه به یکی از دوستان گفتم این مسابقه بسیار جذاب و دراماتیکی خواهد شد واقعا عجیب بود

    موافقم 24
    مخالفم 3
  2. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    وای فوق العاده بود این مسابقه? اون دوستانی که ندیدن چهارشنبه یا پنج شنبه همین هفته تکرارشو میزاره فکر کنم دیگه دور دوره گزلی و ساینز باشه و فوق العاده ناراحتم برای فراری?

    موافقم 27
    مخالفم 8
  3. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    حیف شد همیلتون بدشانسی اورد
    ولی مسابقه ی جذابی بود

    موافقم 29
    مخالفم 5
  4. SF90 STRADALE

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    آقای مو فرفری دست از سر فراری بردار
    هیچکس مثل متیا بینوتو نمی تونست پُر افتخارترین تیم تاریخ F1 رو اینجوری نابود کنه
    جالب اینجاست که وعده به اوج رسیدن فراری از سال ۲۰۲۲ به بعد رو میده
    واقعاً عجیبه این وعده وعیدها ؛ تیفوسی های فراری تحمل این افتضاحات رو ندارن و مطمئناً واکنش نشون میدن

    موافقم 15
    مخالفم 3
  5. ارشیاsvj

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    تکرارش کیه؟
    بعدمدت ها انگار یه مسابقه باحال دادن.
    فراری چرا کلا ول کرده؟
    شاید منتظر تغییراتی بزرگیه که فصل بعدی قراره بدن!!

  6. Mohammad

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    فراری عاشقت میمونم.
    اسب سرکش دوباره بلند شو.

    موافقم 13
    مخالفم 9
  7. Hamed

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (221 ديدگاه)

    این برد به راستی ضربت محکمی بود بر دهان کریستین هورنر و هلموت مارکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا