تیم مرسدس در سومین مسابقه این فصل که هزارمین گرندپری فرمول یک نیز محسوب میشود، باز هم یک و دویی دیگر را کسب نمود تا درخشش ستاره این تیم در این فصل نیز از همین ابتدا چشمها را خیره نماید.
هرچند مسابقه دوم این فصل در بحرین، امیدها را به خیزش فراری زنده نموده بود اما سباستین فتل و چارلز لکلرک نتوانستند خللی در شروع طوفانی مرسدس ایجاد نمایند. مسابقه سوم در شانگهای چین در حالی آغاز شده بود که والتری بوتاس پول پوزیشن را کسب نموده بود اما استارت انفجاری و بهتر همتیمی او یعنی همیلتون، پیشتازی را از او گرفت. همیلتون بدون تزلزل خاصی تا انتهای مسابقه این روند را ادامه داد و یک پیروزی دلچسب و دلنشین دیگر را نیز به کارنامه خود افزود.
چارلز لکلرک هم که در استارت توانسته بود فتل را جا بگذارد، با دستور تیمی موقعیت خود را به همتیمی خود بخشید. برخورد دنیل کویات و لندو نوریس در همان ابتدای مسابقه باعث ورود خودروی ایمنی مجازی به مسابقه شد. کویات نیز یک پنالتی به دلیل این برخورد دریافت نمود.
رقابت فتل و ورشتاپن نیز یکی از صحنههای جالب این مسابقه بود. جایی که در نهایت ورشتاپن نتوانست از پس رقیب خود برآید. اما استراتژی فراری نیز برای قربانی نمودن لکلرک عجیب بود. لکلرک حتی میتوانست امتیاز سریعترین راننده پیست را نیز به دست آورد اما برای رسیدن فتل به بوتاس، مدتی را به دفاع در جلوی بوتاس گذراند. فراری نیز تقریباً از کسب امتیاز فستست لپ توسط فتل مطمئن بود اما در دور ماقبل آخر این پیر گسلی بود که در میان ناباوری توانست این تک امتیاز را از چنگ فتل بیرون آورد.
سرانجام لوئیس همیلتون قهرمانی مسابقه گرندپری چین را از آن خود نمود و پس از او والتری بوتاس و سباستین فتل از خط پایان گذشتند.
نکته جالب دیگر این مسابقه انتخاب الکساندر آلبون بهعنوان راننده برتر توسط تماشاگران بود. آلبون به علت از دست دادن تعیین خط، مسابقه را از پیت لین آغاز کرده بود اما توانست در رتبه دهم و با امتیاز این مسابقه را به اتمام برساند.
این سه مسابقه تقریباً نشان دادهاند که تیم مرسدس همچنان با فاصله از رقبای خود به سمت قهرمانی دیگری میتازد. فراری، ردبول، مک لارن و حتی رنو با وجود پیشرفت نسبت به قبل، همچنان در سایه مرسدس قرار دارند و این به معنی دور شدن این مسابقات از هیجان رقابت است. هنوز تا پایان این فصل راه درازی مانده و امیدواریم شاهد رقابتهایی نزدیکتر و پرشورتر باشیم.
M
۲۵ فروردین ۱۳۹۸لکرک بد شانس ! ولی خوب عمل کرد 5 دور مونده به پایان فاصلش با ورشتاپن 13 ثانیه بود که تو دور اخر به 3 ثانیه رسید ولی امان از این گسلی که دور اخر فستست تایم رو از فتل گرفت
یانکی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸مزحک ترین مسابقات موتور دنیا.دلیل دارم میگما.1.مرسدس2.فراری.3.ردبول.مثل سالهای پیش.کاری هم به تکنولوژیه فرمول1 ندارم فقط میدونم خیلی چرته.نمیدونم چرا رالی wrc که همچی داره پوشش داده نمیشه.فرمول1 در برابرش هیچی نیست.تو لذت
یاشار
۲۵ فروردین ۱۳۹۸کسی که رالی wrc رو به فرمل 1 ترجیح بده حتما یه یانکیه :)
علی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸با سلام
دوست عزیز اولا مضحک ترین نه مزحک ترین دوما شما نگاه نکن کانال رو عوض کن خیلی مسابقه wrc دوست داری انتخابت قابل احترام و قبول دانلود کن و نگاه کن .نه اینکه همیشه زیر مسابقات فرمول یک که بالاترین سطح رقابت در دنیای موتوراسپورت هست بیای بگی مضحک یا ….
ایلیا
۲۵ فروردین ۱۳۹۸داریم بحث میکنیم، تو نبین که نشد جواب
یانکی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸من دیکتم زعیفه.فرمول1 دیگه بدرد نمیخورح.وقتی میدونی ترطیب رانندحا چیه
M
۲۵ فروردین ۱۳۹۸آقا قبول مضحک ولی خدا وکیلی چند بار میخوایی اینو بگی ؟ چند بار میخوای هی بیایی بگی بی هیجانه ؟ انصافا خودت خسته نشدی ؟بابا بس کن توروخدا!
مانی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸خیلی مضحکه حتی نتونن موتورش رو بسازن.همونایی که تو مسابقات سرگیجه مهارت دارن
نوید جهرمی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸جایگاه مرسدس و فراری که معلومه. تنها هیجان این فصل برای من آلفارومئوه.
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ فروردین ۱۳۹۸مرسدس دل رقباتو خون کردی بباز لامصب ?
حمیدرضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۸همیلتون خیلی راننده خوبی هست با مک لارن هم کلی قهرمانی گرفت من احساس می کنم مرسدس یه کاری تو ماشیناش می کنه که انقدر شتاب و بالایی داره اصلا پایداری خودروهاش یه جوری هست انگار زیادی چسبیده به زمین
The best or nothing
۲۵ فروردین ۱۳۹۸بیخود نیست بهش میگن پدر خودروسازی دنیا …
David
۲۵ فروردین ۱۳۹۸از سباستین ناامید شدم دیگه بهتره بازنشست بشه به امید قهرمانی بوتاس که تا الان بهترین بوده
ارش
۲۵ فروردین ۱۳۹۸مرسدسه دیگه شوخی که نیست.
Mohammadreza
۲۵ فروردین ۱۳۹۸شرکت ردبول برنامه های تبلیغاتی متنوعی داره که یکیش همین فرمول ۱ هست
یکی دیگه از برنامه های تبلیغاتی این شرکت تیم لایپزیش حاضر در بوندسلیگاست
ولی نه تیم ردبول ریسنگ از پس فراری و مرسدس برمیاد و نه تیم لایپزیش از دورتموند و بایرن.
بنظر من برنده بودن در یه حرفه بهتر از معمولی بودن در چند حرفه ست
ردبول باید یا تیم فرمول ۱ رو تعطیل کنه و بودجش رو به فوتبال تزریق کنه یا برعکس
حساب کنید اگه لایپزیش سالی حدود ۴۰۰ میلیون پوند بیشتر از قبل در نقل و انتقالات خرید کنه چقدر قویتر خواهد شد؟
وبرعکسش هم برای تیم فرمول ۱ این شرکت صدق میکنه
محمد حسین
۲۵ فروردین ۱۳۹۸مرسدس اگر این فصل قهرمان بشه ، به رکورد 6 قهرمانی پشت سر هم فراری میرسه
محمدامین
۲۶ فروردین ۱۳۹۸فراری امتیازاتش کم کم داره نزدیک میشه به بنز