مسابقات

هزارمین مسابقه گرندپری فرمول یک و درخشش ستاره مرسدس

تیم مرسدس در سومین مسابقه این فصل که هزارمین گرندپری فرمول یک نیز محسوب می‌شود، باز هم یک و دویی دیگر را کسب نمود تا درخشش ستاره این تیم در این فصل نیز از همین ابتدا چشم‌ها را خیره نماید.


هرچند مسابقه دوم این فصل در بحرین، امیدها را به خیزش فراری زنده نموده بود اما سباستین فتل و چارلز لکلرک نتوانستند خللی در شروع طوفانی مرسدس ایجاد نمایند. مسابقه سوم در شانگهای چین در حالی آغاز شده بود که والتری بوتاس پول پوزیشن را کسب نموده بود اما استارت انفجاری و بهتر هم‌تیمی او یعنی همیلتون، پیشتازی را از او گرفت. همیلتون بدون تزلزل خاصی تا انتهای مسابقه این روند را ادامه داد و یک پیروزی دل‌چسب و دل‌نشین دیگر را نیز به کارنامه خود افزود.


چارلز لکلرک هم که در استارت توانسته بود فتل را جا بگذارد، با دستور تیمی موقعیت خود را به هم‌تیمی خود بخشید. برخورد دنیل کویات و لندو نوریس در همان ابتدای مسابقه باعث ورود خودروی ایمنی مجازی به مسابقه شد. کوی‌ات نیز یک پنالتی به دلیل این برخورد دریافت نمود.


رقابت فتل و ورشتاپن نیز یکی از صحنه‌های جالب این مسابقه بود. جایی که در نهایت ورشتاپن نتوانست از پس رقیب خود برآید. اما استراتژی فراری نیز برای قربانی نمودن لکلرک عجیب بود. لکلرک حتی می‌توانست امتیاز سریع‌ترین راننده پیست را نیز به دست آورد اما برای رسیدن فتل به بوتاس، مدتی را به دفاع در جلوی بوتاس گذراند. فراری نیز تقریباً از کسب امتیاز فستست لپ توسط فتل مطمئن بود اما در دور ماقبل آخر این پیر گسلی بود که در میان ناباوری توانست این تک امتیاز را از چنگ فتل بیرون آورد.


سرانجام لوئیس همیلتون قهرمانی مسابقه گرندپری چین را از آن خود نمود و پس از او والتری بوتاس و سباستین فتل از خط پایان گذشتند.


نکته جالب دیگر این مسابقه انتخاب الکساندر آلبون به‌عنوان راننده برتر توسط تماشاگران بود. آلبون به علت از دست دادن تعیین خط، مسابقه را از پیت لین آغاز کرده بود اما توانست در رتبه دهم و با امتیاز این مسابقه را به اتمام برساند.


این سه مسابقه تقریباً نشان داده‌اند که تیم مرسدس همچنان با فاصله از رقبای خود به سمت قهرمانی دیگری می‌تازد. فراری، ردبول، مک لارن و حتی رنو با وجود پیشرفت نسبت به قبل، همچنان در سایه مرسدس قرار دارند و این به معنی دور شدن این مسابقات از هیجان رقابت است. هنوز تا پایان این فصل راه درازی مانده و امیدواریم شاهد رقابت‌هایی نزدیک‌تر و پرشورتر باشیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    لکرک بد شانس ! ولی خوب عمل کرد 5 دور مونده به پایان فاصلش با ورشتاپن 13 ثانیه بود که تو دور اخر به 3 ثانیه رسید ولی امان از این گسلی که دور اخر فستست تایم رو از فتل گرفت

    1. یانکی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      مزحک ترین مسابقات موتور دنیا.دلیل دارم میگما.1.مرسدس2.فراری.3.ردبول.مثل سالهای پیش.کاری هم به تکنولوژیه فرمول1 ندارم فقط میدونم خیلی چرته.نمیدونم چرا رالی wrc که همچی داره پوشش داده نمیشه.فرمول1 در برابرش هیچی نیست.تو لذت

      1. یاشار

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (33 ديدگاه)

        کسی که رالی wrc رو به فرمل 1 ترجیح بده حتما یه یانکیه :)

      2. علی

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (191 ديدگاه)

        با سلام
        دوست عزیز اولا مضحک ترین نه مزحک ترین دوما شما نگاه نکن کانال رو عوض کن خیلی مسابقه wrc دوست داری انتخابت قابل احترام و قبول دانلود کن و نگاه کن .نه اینکه همیشه زیر مسابقات فرمول یک که بالاترین سطح رقابت در دنیای موتوراسپورت هست بیای بگی مضحک یا ….

        1. ایلیا

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (731 ديدگاه)

          داریم بحث میکنیم، تو نبین که نشد جواب

        2. یانکی

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2353 ديدگاه)

          من دیکتم زعیفه.فرمول1 دیگه بدرد نمیخورح.وقتی میدونی ترطیب رانندحا چیه

      3. M

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        آقا قبول مضحک ولی خدا وکیلی چند بار میخوایی اینو بگی ؟ چند بار میخوای هی بیایی بگی بی هیجانه ؟ انصافا خودت خسته نشدی ؟بابا بس کن توروخدا!

      4. مانی

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        خیلی مضحکه حتی نتونن موتورش رو بسازن.همونایی که تو مسابقات سرگیجه مهارت دارن

  2. نوید جهرمی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    جایگاه مرسدس و فراری که معلومه. تنها هیجان این فصل برای من آلفارومئوه.

  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مرسدس دل رقباتو خون کردی بباز لامصب ?

  4. حمیدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    همیلتون خیلی راننده خوبی هست با مک لارن هم کلی قهرمانی گرفت من احساس می کنم مرسدس یه کاری تو ماشیناش می کنه که انقدر شتاب و بالایی داره اصلا پایداری خودروهاش یه جوری هست انگار زیادی چسبیده به زمین

  5. The best or nothing

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    بیخود نیست بهش میگن پدر خودروسازی دنیا …

  6. David

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (55 ديدگاه)

    از سباستین ناامید شدم دیگه بهتره بازنشست بشه به امید قهرمانی بوتاس که تا الان بهترین بوده

  7. ارش

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدسه دیگه شوخی که نیست.

  8. Mohammadreza

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    شرکت ردبول برنامه های تبلیغاتی متنوعی داره که یکیش همین فرمول ۱ هست
    یکی دیگه از برنامه های تبلیغاتی این شرکت تیم لایپزیش حاضر در بوندسلیگاست
    ولی نه تیم ردبول ریسنگ از پس فراری و مرسدس برمیاد و نه تیم لایپزیش از دورتموند و بایرن.
    بنظر من برنده بودن در یه حرفه بهتر از معمولی بودن در چند حرفه ست
    ردبول باید یا تیم فرمول ۱ رو تعطیل کنه و بودجش رو به فوتبال تزریق کنه یا برعکس
    حساب کنید اگه لایپزیش سالی حدود ۴۰۰ میلیون پوند بیشتر از قبل در نقل و انتقالات خرید کنه چقدر قویتر خواهد شد؟
    وبرعکسش هم برای تیم فرمول ۱ این شرکت صدق میکنه

  9. محمد حسین

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    مرسدس اگر این فصل قهرمان بشه ، به رکورد 6 قهرمانی پشت سر هم فراری میرسه

  10. محمدامین

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    فراری امتیازاتش کم کم داره نزدیک میشه به بنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا