لوئیس همیلتون با فاصله کمی نسبت به رایکونن پول پوزیشن گرندپری فرمول یک مالزی را بهدست آورد. سباستین فتل که از مشکل در موتو اتوموبیلش رنج میبرد، فردا از رده آخر مسابقه را شروع خواهد کرد.
مرسدس که در تمرینات، با اتوموبیل خود مشکل داشت، توانست تا حدود زیادی مشکلات را برطرف کرده و زمان خود را در تعیینخط بهبود ببخشد. همیلتون در تعیینخط اول (Q1) بهترین زمان را ثبت کرد. رایکونن سریعترین مرد Q2 بود و در Q3 دوباره همیلتون توانست پیشتازی را بهدست گرفته و هفتادمین پول پوزیشن خود را بهدست آورد. بوتاس در تعیینخط با اتوموبیلش درگیر بود و اغلب در سکتور ۲ مشکل داشت. او درنهایت پس از دو راننده ردبول در رده پنجم قرار گرفت.
رانندگان ردبول با حدود نیم ثانیه اختلاف نسبت به همیلتون و رایکونن، سوم و چهارم شدند. مکس ورستپن حدود ۵ صدم ثانیه از همتیمی خود سریعتر بود و در رده سوم ایستاد.
فتل که بهترین زمان تمرینات جمعه را ثبت کرده بود، باید برای کسب پول پوزیشن مبارزه میکرد، اما موتور اتوموبیل او در آخر تمرین سوم دچار مشکل شد. مهندسان فراری در فاصله میان تمرین سوم و تعیینخط موتور را عوض کردند و از چهارمین موتور خود استفاده کردند. فتل در ابتدای تعیینخط وارد پیست شد اما قبل از اینکه زمان ثبت کند، با مشکل در موتور جدیدش روبرو شد. او گفت: “انگار توربوی موتور را ازدستدادهام”. توصیههای تیم برای تغییر سوئیچهای روی فرمان برای حل مشکل بینتیجه بود، بنابراین فتل مجبور شد به پیت برگردد. تا انتهای Q1، مهندسان فراری موفق به رفع مشکل نشدند. بنابراین فتل در بدون ثبت زمان در رده آخر قرار گرفت و مسابقه فردا را از آخرین جایگاه خواهد کرد.
استبان اکن از غیبت فتل استفاده کرد و ششمین زمان سریع را به نام خود ثبت کرد. هر دو راننده مکلارن نیز در میان ۱۰ نفر برتر قرار گرفتند. وندورن هفتم شد و آلونسو دهمین رده را به خود اختصاص داد. سرجیو پرز و نیکو هالکنبرگ نیز هشتم و نهم شدند.
جدول تعیینخط جایزهبزرگ مالزی
رده | راننده | تیم | Q1 | Q2 | Q3 |
۱ | Lewis Hamilton | MERCEDES | ۱:۳۱.۶۰۵ | ۱:۳۰.۹۷۷ | ۱:۳۰.۰۷۶ |
۲ | Kimi Räikkönen | FERRARI | ۱:۳۲.۲۵۹ | ۱:۳۰.۹۲۶ | ۱:۳۰.۱۲۱ |
۳ | Max Verstappen | RED BULL | ۱:۳۱.۹۲۰ | ۱:۳۰.۹۳۱ | ۱:۳۰.۵۴۱ |
۴ | Daniel Ricciardo | RED BULL | ۱:۳۲.۴۱۶ | ۱:۳۱.۰۶۱ | ۱:۳۰.۵۹۵ |
۵ | Valtteri Bottas | MERCEDES | ۱:۳۲.۲۵۴ | ۱:۳۰.۸۰۳ | ۱:۳۰.۷۵۸ |
۶ | Esteban Ocon | FORCE INDIA | ۱:۳۲.۵۲۷ | ۱:۳۱.۶۵۱ | ۱:۳۱.۴۷۸ |
۷ | Stoffel Vandoorne | MCLAREN | ۱:۳۲.۸۳۸ | ۱:۳۱.۸۴۸ | ۱:۳۱.۵۸۲ |
۸ | Nico Hulkenberg | RENAULT | ۱:۳۲.۵۸۶ | ۱:۳۱.۷۷۸ | ۱:۳۱.۶۰۷ |
۹ | Sergio Perez | FORCE INDIA | ۱:۳۲.۷۶۸ | ۱:۳۱.۴۸۴ | ۱:۳۱.۶۵۸ |
۱۰ | Fernando Alonso | MCLAREN | ۱:۳۳.۰۴۹ | ۱:۳۲.۰۱۰ | ۱:۳۱.۷۰۴ |
۱۱ | Felipe Massa | WILLIAMS | ۱:۳۲.۲۶۷ | ۱:۳۲.۰۳۴ | |
۱۲ | Jolyon Palmer | RENAULT | ۱:۳۲.۵۷۶ | ۱:۳۲.۱۰۰ | |
۱۳ | Lance Stroll | WILLIAMS | ۱:۳۳.۰۰۰ | ۱:۳۲.۳۰۷ | |
۱۴ | Carlos Sainz | TORO ROSSO | ۱:۳۲.۶۵۰ | ۱:۳۲.۴۰۲ | |
۱۵ | Pierre Gasly | TORO ROSSO | ۱:۳۲.۵۴۷ | ۱:۳۲.۵۵۸ | |
۱۶ | Romain Grosjean | HAAS | ۱:۳۳.۳۰۸ | ||
۱۷ | Kevin Magnussen | HAAS | ۱:۳۳.۴۳۴ | ||
۱۸ | Pascal Wehrlein | SAUBER | ۱:۳۳.۴۸۳ | ||
۱۹ | Marcus Ericsson | SAUBER | ۱:۳۳.۹۷۰ | ||
NC | Sebastian Vettel | FERRARI | DNF |
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۸ مهر ۱۳۹۶آقا بیاین دعا کنیم فردا ورشتپن به مسابقه نرسه((اتفاق بد براش نیوفته))یا اینکه همون استارت اول ماشینش خراب بشه.?
akrh78
۸ مهر ۱۳۹۶بله چون از همین حالا رایکونن رو نشونه گرفته تو استارت منهدمش کنه
الف.ی
۸ مهر ۱۳۹۶خدا خودش به حق خودش و پنج تن همه ماشین ها رو از ورشتپن حفظ بکنه
ارمان
۹ مهر ۱۳۹۶فراری ها مکس رو ساندویچ کردن مکس حتی 1% هم مقصر نبود 60% وتل و 40% کیمی مقصر مکس هیچ راه د ررویی نداشت .
من طرفدار سنتی مکلارن هستم (اینو گفتم که نگید همیلتونیم) که خیلی هم لذت نمیبرم این تقریبا و تحقیقا ثابت شدست حتی دنبال این بودن که وتل رو جریمه سنگین کنن
تنها راننده ای که داره دیوانه وار به همه میزنه کویات بود که تو این مسابقه نیست
akrh78
۸ مهر ۱۳۹۶اقا دفعه دیگه ببینم کسی ار لوویس فن ها اومد از شانس حرف زد میام لهش میکنم
هی میگن هد رست هدرست
کلا گذشته رو بریزید دور/ تو این دو هفته شانس باز تعریف شد توسط پسر”با موتور مرسدس”سریع
الف.ی
۸ مهر ۱۳۹۶چقدر ذهن شما آشفته است بیرون رفتن حریفان شانس به حساب میاد ولی تضمینی وجود نداره که اگه فتل بود پول پوزیشن رو میگرفت
akrh78
۸ مهر ۱۳۹۶من که نگفتم شانس حساب نمیشه.ولی بعضیا اصرار دارن که اینطور نیست و همیلتون خوش شانسی نمیاره
این اتفاقات داره درست زمانی میفته که پیست مخصوص فراری و فتل است و ماشین هم ستاپ خوبی داره ولی با یه سری اتفاقات فراری و فتل تو سنگاپور که میتونست سکو پرتابشون باشه 0 امتیاز میگیرن
اینجا هم که بازم بد بیاری برا فتل
Ferrari
۸ مهر ۱۳۹۶کی گفته نمیتونست؟؟ رایکونن راننده ی کندتریه نسبت به فتل با فاصله ی 0/05 نسبت به همیلتون تایم زده شک ندارم فتل بود با 0/2 اختلتف نسبت به همیلتون پول پوزیشن رو میگزفت تقصیر همیلتون نیست ولی نمیدونم چرا انقدر فراری بدشانسی میاره حیف شد اپدیت فراری عالی بودماشین خیلی سریع بود حیف شد
الف.ی
۸ مهر ۱۳۹۶نه من از اوناش نیستم دوباره هم میگم بیرون رفتن حریفان کاملا خوش شانسیه
HORSE
۸ مهر ۱۳۹۶ولی تضمین وجود داره که اگر فتل بود جزو شیشتای اول میشد!
یکم منطقی تر باشید اقای الف.ی شانس لویس رو دیگه نمتونید انکار کنید!
الف.ی
۸ مهر ۱۳۹۶شاید جزو شیشتا هم می بود ولی لطفا کامنت رو درست بخونید!
برای بار n ام عرض میکنم بیرون رفتن رقبا خوش شانسیه
ایمان
۸ مهر ۱۳۹۶لا مذهب این انگلیسی خدای شانسه.راحت قهرمانی فصل رو به دست اورد در حالیکه اصلا حقش نبود
Ahmadreza 2002
۹ مهر ۱۳۹۶عزیزم موتو اسپرت کلا خیلی غیر قابل پیش بینی هست
مثلا فک کنم پارسال همیلتون تو همین پیست در حالی که اول بود موتور سوزوند و مقام اول رسید به مکس و ریزبرگ هم دوم شد و با همین اتفاق برتری جدول امتیازات رو از دست داد و یه جورایی قهرمانی رو تقدیم کرد به رزبرگ
Meysam..LaFerrari
۸ مهر ۱۳۹۶تمام پیشبینی هام غلط از آب در اومد! نکته ی اول Race Pace فراری و ردبول خواهد بود! با توجه به مجموع سرعت فراری و ردبول تو تمرینات بنظر میرسه ردبول سرعت مسابقه ای خوبی داشته باشه و فراری سریعترین باشه.
اگه فتل تو Q3 حضور داشت به احتمال خیلی زیاد پول پوزیشن رو میگرفت تو روزی که فراری حتی بیش از حد انتظار من سریع بود، حتی سریعتر از مرسدس ، متاسفانه رایکونن لاستیک هاش رو قفل کرد و پول پوزیشن رو از دست داد.
نکته ی دوم مکانیک های فراری بودن دوستان ، تد کراویتز تحلیلگر پیت لین اسکای اسپورتس میگفت تعویض موتور تو فرمول یک حدود 4 ساعت یا بیشتر طول میکشه اما مکانیک های فراری این کار رو تو 2 ساعت انجام دادن برای سباستین! سب از همه ی مکانیک ها تشکر کرد.
نکته ی سوم دور فوق العاده ای لوئیس همیلتونه که بنظرم تا آخرین قطره ی قدرت مرسدسشو کشید بیرون! اختلافش با بوتاس تو این مسابقه و مسابقه ی گذشته اعجاب آور بوده.
نکته ی چهارم اینه که اگه دقت کرده باشید تو رقابت های امسال مکس ورستپن و دنیل ریکاردو اختلاف سرعت رانندگیشون بسیار کمه و هر دو راننده های فوق العاده سریعی هستن اما خب ورستپن یه مقدار سریعتره.
Ahmadreza 2002
۹ مهر ۱۳۹۶یه نکته در مورد راننده های ردبول
درسته مکس سریع تر نشون میده اما به نظرم در حال حاضر دنی راننده بهتر و پخته تریه
فک کنم این موضوع برای همه روشن باشه اما اگه کسی توضیحی خواست در خدمتم
Mohammadreza
۸ مهر ۱۳۹۶بعضی وقتا خدا باید دوست داشته باشه?
charger
۸ مهر ۱۳۹۶پدال چرا امروز انقد کم مطلب گذاشتی؟؟؟؟؟؟
:::فرشاد:::
۸ مهر ۱۳۹۶ورود دین به عرصه خودرونویسی!
Ahmadreza 2002
۹ مهر ۱۳۹۶میشه منظورتون رو از عبارت خودرو نویسی بگید؟؟؟
اصلا قصد جسارت ندارم همشهری
:::فرشاد:::
۹ مهر ۱۳۹۶خودرونویسی همونجور که از اسمش پیداست یعنی نوشتن مطلب در رابطه با خودرو، به کسیم که در مورد خودرو مطلب مینویسه، میگن خودرونویس یا نویسنده فنی
enzo
۸ مهر ۱۳۹۶بعد از خرابی موتور تو تمرین 3 انگار اولش قرار بود فراری ریسک کنه و یه موتورقدیمی تر رو برای فتل تو تعیین خط و ریس فردا استفاده کنه ولی بعدش تصمیم عوض شد و مجبور شدن موتور جدیدی که قرار بود برای ژاپن کیمی و فتل استفاده کنن رو زودتر از موعد بدن بهش یعنی فردا فتل قراره موتور 4ام خودش استفاده کنه یعنی همون موتوری که قرار بود با آپدیت کامل تو سوزوکا یا آستین حاضر کنن و متاسفانه برای مسابقات بعدی هر آپدیت یا تغییری تو قطعات این موتور بخوان بدن باید 10 رده پنالتی تو استارت ریس رو متحمل بشن
قشنگ دوتا ریسی که فراری شانس برد بسیار خوبی داشت براشون کابوس شد و تازه اون آپدیت موتوری که منتظرش بودن من بعد برای فتل حکم پنالتی رو داره
فرمول 1 قابل پیش بینی نیست ولی اگر اتفاق خاصی برای همیلتون نیفته فصل رو باید تموم شده بدونیم . فردا همیلتون سکو بگیره و فتل امتیاز بالایی جمع نکنه، همیلتون تا آخر فصل هیچ ریسی رو هم نبره بازم میتونه قهرمان بشه