دومین مرحله از مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۲۱ در پیست امیلیا رومانیای ایتالیا و زیر بارش باران آغاز شد. بارشی که باعث غافلگیری تیمها شد. پول پوزیشن ایمولا به همیلتون رسیده بود و پشت سر او دو راننده ردبول به ترتیب پرز و ورشتاپن قرار داشتند. لکلرک نیز برای فراری جایگاه چهارم را کسب کرده بود.
استارت با سبقت چالشبرانگیز ورشتاپن از همیلتون در دومین پیچ همراه بود که با آسیب جزئی باله جلوی خودروی مرسدس همراه بود. نیکلاس لطیفی در همین دور ابتدا اسپین کرد و کمی بعد با مزپین تصادف و سپس با دیواره پیست برخورد نمود که باعث ورود خودروی ایمنی به جریان مسابقه شد. خیس بودن پیست باعث اسپینهای متعدد رانندگان میشد ازجمله اسپین و برخورد میک شوماخر به دیواره پیست که با از دست دادن باله جلوی او همراه بود.
خروج سیفتی کار باعث تغییری در رده بنده پیشتازان نشد. تنها لکلرک بود که در رتبه خوب سوم حتی در زمانهایی به همیلتون هم حمله کرد اما سپس بهشدت عقب افتاد. استراتژی تغییر تایرها از بارانی به نوع مدیوم مهمترین چالش در نیمه مسابقه بود. تصمیمی که ابتدا توسط سباستین فتل از آستون مارتین گرفته شد. اما حتی چندین بار زدن سریعترین دور توسط فتل با این تایرها برای او که یک دور عقب افتاده بود فایدهای نداشت.
اما کلکسیون وقایع الاتفاقیه در دور سی و یکم شروع شد. همیلتون با تایرهای جدید خود چسبندگی خود را از دست داد و از پیست خارج شد. مدت بسیار زیادی برای دنده عقب رفتن و ورود دوباره خودروی او به پیست طول کشید. اما در همین زمان والتری بوتاس و جرج راسل با هم برخورد و از پیست خارج و با دیواره برخورد کردند. برخوردی که باعث از بین رفتن کامل هر دو خودرو و ورود دوباره خودروی ایمنی شد. در همین زمان همیلتون از فرصت استفاده کرد و باله آسیب دیده خودروی خود را تعویض نمود. با این حال شدت وقایع و انبوه قطعات باقی مانده در پیست باعث اهتزاز پرچم قرمز شد.
استارت مجدد مسابقه برای همیلتون از رده نهم صورت گرفت. در حالی که ورشتاپن، لکلرک و نوریس سه رده اول بودند. با شروع دوباره، همیلتون ردههای از دست داده را با سبقتهایی تماشایی پس گرفت. این در حالی بود که فاصلهای که ورشتاپن از رقبا باز کرده بود. حمله و دفاع رقبا در پشت سر ورشتاپن لحظاتی هیجانانگیز و تماشایی را رقم زده بود.
ورشتاپن با کسب قهرمانی در این گرندپری، امتیازات خود را در جدول این فصل با همیلتون برابر میکرد. در این میان کسب تک امتیاز سریعترین دور میتوانست پیشتاز امتیازی را تعیین کند. این امتیاز نهایتاً به همیلتون رسید تا او همچنان در صدر جدول بماند با این حال و با فاصله تنها یک امتیازی، هیجان در صدر جدول حفظ شده است. لوئیس همیلتون با وجود دفاع جانانه نوریس در دورهای آخر، رتبه دوم را از آن خود کرد. مرسدس امتیازات بوتاس را در این مسابقه از دست داد اما شانس آورد که راننده دوم ردبول هم امتیازی کسب نکرد.
لندو نوریس با کسب مقام سوم برای مکلارن، یک جایگاه ارزشمند را ثبت کرد. او همچنین بهترین راننده روز از نظر تماشاگران نیز شناخته شد. رانندههای فراری هم با وجود نوسان در عملکرد مخصوصاً توسط ساینز، رتبههای قابل قبولی به دست آوردند.
[دانلود ویدئو]
porsche
۲۹ فروردین ۱۴۰۰جهشی
MOHAMMAD.n.r
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ببخشید این بالا سوال میپرسم.
کسی سایتی میشناسه که فرمول یک رو زنده پوشش بده و باز پخش هم داشته باشه؟؟
زبان انگلیسی هم باشه اشکال نداره.
ترجیحا فیلتر نباشه.
اگر میشناسید راهنمایی کنید خیلی دوست دارم مسابقه امروز رو ببینم.
ممنون??⚘
Farzad
۲۹ فروردین ۱۴۰۰سایت فرمول یک ایران اما زنده پوشش میده .
باز پخش رو بعید میدونم باید تو یوتیوب مسابقه کامل رو پیدا کنی .
taha malek
۲۹ فروردین ۱۴۰۰انتن و شبکه ورزش
محمد رستمی نژاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰بچه ها من برای آقای سردبیر پیامی فرستادم .و ایشون هم در کمال ادب و احترام پاسخ من را دادند
واقعا لذت بردم از این همه وقت شناسی و منظم بودن
Farzad
۲۹ فروردین ۱۴۰۰مسابقه به شدت هیجان انگیزی بود ?
تبریک به طرفداران ردبول و مرسدس و مکلارن
مهدی موتور
۲۹ فروردین ۱۴۰۰مگه استون مارتین با رد بول نیست چرا مارکش نیست
علی
۲۹ فروردین ۱۴۰۰با سلام.
عجب مسابقه ای بود سبقتهای زیبای همیلتون مسابقه رو حسابی هیجان انگیز کرد.دوست عزیز استون همون تیم قدمیه فورس ایندیا هست که اسمش شد ریسینگ پوینت و الان شده استون .موتورش مرسدس هست در اصل استون مرسدس هست.
Farzad
۲۹ فروردین ۱۴۰۰داداش منظورتو درست متوجه نشدم ولی دوتا تیم هستن دیگه .
موتور های ردبول توسط هوندا تامین میشه
موتورهای استون مارتین هم توسط مرسدس
Zakaria
۲۹ فروردین ۱۴۰۰اون برای قبلنا بود که با هم همکاری تکنولوژیکی داشتن، الان با ریسینگ پوینت و مرسدس همکاری داره و اسم تیم ریسینگ پوینت رو هم به استون مارتین تغییر دادن.
mahan
۲۹ فروردین ۱۴۰۰با تشکر از جناب سردبیر هم خلاصه بود هم جامع با کادر بندی کنار هم خیلی حال کردم.
mahan
۲۹ فروردین ۱۴۰۰من ندیدمش ولی دوستانی که دیدن به خاطر تصادف همیلتون عقب افتاد؟ولی با متنی که خوندم مثل اینکه تلاش زیادی کرد و قابل تقدیره.سوالم اینه اگه اون اتفاق نمیفتاد احتمال اول بودنش بود؟
Farzad
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ماهان جان پیشنهاد میکنم حتما ویدیو خلاصه مسابقه رو ببینی وقتی اومد .
بله همیلتون تا رده نهم عقب افتاد ولی با سقبت های هیجان انگیزش جبران کرد البته ماشین مرسدس هم بی تاثیر نیست ( کلا ماشینهای مرسدس و ردبول در سطح بالاتری از رقبا قرار دارن ) مکس ورشتاپن هم راننده به شدت سریعی هست ولی نمیشه به طور قطعی به سوالت پاسخ داد چون مکس با کوچکترین اشتباه ممکن بود رده از دست بده .
mahan
۲۹ فروردین ۱۴۰۰❤❤ مرسی فرزاد جان حتما نگاه می کنم باید جالب باشه.
جالبه ادم هر وقت می خواد ببینی بدون هیچ اتفاق و هیچ هیجانی همیلتون جلو هست و نفر دوم حالا حالا ها نمیرسه و کل مسابقه همینه حالا یک بار ادم نبینه کلی چلنج توش اتفاق میفته
Farzad
۲۹ فروردین ۱۴۰۰مخلصم ماهان خان
ولی کلا مسابقات امسال جذاب هست چون فیا یک سری قوانین تصویب کرد که به ضرر مرسدس شد و خلاصه به یکه تازیش پایان داد . فعلا رقابت بین ردبول و مرسدس به شدت داغ شده ، مخصوصا بین دوتا از راننده هاشون ورشتاپن و همیلتون .
محمد رستمی نژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ماهان جان در مورد گذر گفتی تو پست قبل
چه طور هست گذر
و چه شرایطی داره
یا قیمت ماشین ها چهطور محاسبه میشه .
توضیح میدی
و سایر جیز های مربوط به گذر آوردن
محمد رستمی نژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰البته شرط اول برای هر کاری به نظرم سرمایه و قیمت است
پس قیمت خودرو های گذر چهطور محاسبه میشه
mahan
۳۰ فروردین ۱۴۰۰همه رو برات مینویسم و دلیل خودم که چرا منصرف شدم و تجربه دوستانی که این کار رو کردن.وقتی رفتم پشت لب تاپ برات مینویسم.الان با موبایل نمیشه و جای خوبی نیستم چشم.
شاهین
۲۹ فروردین ۱۴۰۰چه عجب یه نتیجه غیر تکراری دیدم
SF90 STRADALE
۲۹ فروردین ۱۴۰۰به این میگن مسابقه سراسر هیجان و استرس
مرسدس بنز خیلی قدرتمنده و امروز این قدرتش رو به رُخ همه کشید با رانندگی استثنایی همیلتون
مکلارن هم داره نون انجین های مرسدس بنز رو میخوره و شده مویِ دماغِ فراری
فراری هم عملکرد نسبتاً خوبی داشت ولی این برای مدعی بودن اصلاً کافی نیست
از خرداد امسال کار بر روی ماشین فصل بعد فراری آغاز میشه و تمرکز فراری میره به اون سمت ولی به روزرسانی این ماشین همچنان ادامه داره
فصل بعد با قوانین جدید و ماشین های جدید و محدودیت های بیشتر و نزدیک تر شدن تیم ها به همدیگه شاهد رقابت های هیجان انگیز تری خواهیم بود
Farzad
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ایمان جان فراری راننده های با استعدادی داره و تو این مسابقه کارشون فوق العاده بود و آخرای ریس داشتم مطمئن میشدم که لکلرک سکو رو بدست میاره ولی نشد .
فراری نیاز داره تا ماشینش قوی تر از مکلارن باشه این دقیقا نیازی هست که داره .
به امید بازگشت اسکودریا فراری به روزهای اوج .
SF90 STRADALE
۲۹ فروردین ۱۴۰۰آقا فرزاد عزیز
فعلاً باید دلمون رو به وعده های بینوتو خوش کنیم
گفته شروع روزهای اوج فراری از فصل آینده هست
باید منتظر باشیم و ببینیم چی میشه
اینجا میخوام اعتراف کنم که انجین های ضعیف شده مرسدس بنز هم از انجین های فراری عملکرد به مراتب بهتری دارن و این کار رو برای فراری سخت کرده
راننده های جوان فراری هم نهایت سعی خودشون رو میکنن ولی زورشون نمیرسه
Farzad
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ایمان خان دقیقا .
ای کاش بودجه تیم رو افزایش میدادن و از شر این انجین ضعیف راحت میشدن.
تاثیر ماشین تو فرمول یک خیلی زیاد هست .
همین الان وضعیت دو اسطوره فرمول یک : سباستین فتل و فرناندو آلونسو با این ماشین های ضعیف ناراحت کنندس .
دقیقا هیچ کاری نمیتونن بکنن .
Carbonado Aventador
۳۰ فروردین ۱۴۰۰درود.
مشکل فراری بودجه نیست
تو این سال ها هم هم اندازه ی مرسدس خرج کرده حتی بیشتر..
.
مشکل فراری اینه که اعتقاد دارن تمام کادر فنی و مهندساشون باید ایتالیایی باشن که این اشتباهه و باید بهترین هارو جمع کرد ، حالا از هر ملیتی که میخوان باشن..!
.
البته امسال تو قدرت موتور به وضوح خیلی بهتر از فصل پیش شدن.
HamiD
۳۰ فروردین ۱۴۰۰کربونادو آونتادور عزیز
دیدیم که ایتالیایی ها چطور جلوی فورد … سالها پیش باختن …
از نظر من هم این روش که شما فرمودی جواب گو نیس… مثل اینکه خود فراری هم یه تیم تعصبیه!
Carbonado Aventador
۳۰ فروردین ۱۴۰۰اره فراری تیمتعصبی هست.
حتی تا پارسال برو بچ پیت استاپشون هم ایتالیایی بودن و بعد اون فاجعه های پیت لین دیگه مجاب شدن که افراد خبره تری از ملیت های دیگه بگیرن.
.
ولی مهندساشون هنوز ایتالیایی هستن.
.
یکیاز انتقادایی که میشه اینه که چرا تو چندسال اخیر مهندسایی رو میتونستن به خدمت بگیرن و نگرفتن ؛ مرسدس همونارو استخدام کرد و موفقیتشم تو این ۵ ۶ ساله به چشم دیدیم.
Farzad
۳۰ فروردین ۱۴۰۰کربنادو جان باهات موافقم .
دیگه چیکارش میشه کرد این ایتالیایی ها غرورشون زیاده ، شبیه مافیای سیسیل رفتار میکنن ?
BMW
۲۹ فروردین ۱۴۰۰واقعا مسابقه بی نظیری بود با اینکه زیاد حادثه داشت ولی هیجان بسیار زیادی رو به بیننده تزریق کرد
از سبقت های زیبای همیلتون و مرسدس و درخشیدن خودروهاش بگیر تا مکس ورشتاپن که خیلی خوب عمل کرد
فرمول یک میتونه با اومدن پورشه و آئودی خیلی جذاب تر بشه امیدوارم که این مسابقات روز به روز جذاب تر از قبل بشه
ممنون از خبر خوبتون
porsche
۲۹ فروردین ۱۴۰۰اگه پورشه بیاد فرمول یک همیلتون یه موز برمیداره…
مهدی
۲۹ فروردین ۱۴۰۰بالاخره یه نفر پیدا شد همیلتون رو برد هه
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۰عجب مسابقه پر برخورد و هیجان انگیزی بود
Amin
۳۰ فروردین ۱۴۰۰عملکرد فراری هم خوب بود ،اگر همینطور پیش برا، میتونه جایگاه سوم یا دوم رو بگیره و پیشرفت خیلی خوبی نسبت به پارسال
الف.ی
۳۰ فروردین ۱۴۰۰پدال تعیین خط و تمرینا رو پوشش نمیدی؟
راستی تصویر ماشینا سمت چپ سایت مربوط به سال 2017 هست
خوب میشه اگه اونم عوض کنی
هر چند به نظرم ماشینای 2017 از همه زیباتر بودن