مسابقه گرندپری آلمان در زیر باران و پشت سر سیفتی کار آغاز شد درحالیکه همیلتون پول پوزیشن را کسب کرده بود و پشت سر او هم ورشتاپن و بوتاس قرار داشتند. مشکل فنی خودروهای فراری هم باعث شده بود تا لکلرک از جایگاه هشتم و فتل از آخرین رده مسابقه را استارت بزنند.
وضعیت خاص پیست و دید ناکافی و لغزندگیها باعث شد تا استارتی پرحادثه را شاهد باشیم. ورشتاپن در خط استارت جا ماند و لکلرک نیز توانست چندین رده جلو بیافتد. تعدادی از خودروها نیز از پیست خارج شدند.
در دور سوم به علت اسپین و خروج سرجیو پرز از مسابقه سیفتی کار وارد مسابقه شد. بیشتر تیمها از همین فرصت برای تغییر تایرهای خود از وت به اینترمدیت استفاده کردند.
در دور پانزدهم هم دنیل ریکاردو با سوختن موتور مواجه و ناچار به ترک پیست شد. هرچند با توقف بارش و خشک شدن تدریجی پیست انتظار میرفت تیمها به تایرهای خشک روی بیاورند اما این ریسک را به علت ناپایداری احتمالی جوی به تعویق انداختند. با این حال بارش اندک و رطوبت و آب اطراف پیست خودروهایی که نهایتاً از تایرهای خشک استفاده کرده بودند را دچار دردسرهای جدی نمود. ابتدا لکلرک با این تایرها چندین بار سر خورده و سرانجام از پیست خارج و به دیواره برخورد کرد و مسابقه را از دست داد. پس از او همیلتون پیشتاز هم همین مشکل را تجربه کرد و بال جلو خود را نیز از دست داد. همیلتون همچنین ۵ ثانیه هم به علت ورود غیر ایمن به پیت لین جریمه شد. این ماجرا باعث شد تا همیلتون تا رده پنجم سقوط کند.
سریال اشتباهات استراتژیست ها در تعیین تایر مناسب و همچنین رانندهها همچنان ادامه داشت و این ورشتاپن بود که با ثبات بهتر نسبت به سایر رانندهها توانست رتبه اول را به دست آورد. همیلتون با اسپین دیگری در دور ۵۵ لپ شد که عملکردی فاجعهبار برای او که امید اول قهرمانی بود به شمار میرفت. والتری بوتاس هم در دور ۵۷ از پیست خارج شد و به شدت به دیواره پیست برخورد کرد تا روز بد و کابوس وار مرسدس را تکمیل کند. این اولین مسابقه مرسدس در این فصل بود که بدون حتی یک امتیاز برای آنها به پایان رسید.
در نهایت این مسابقه که پر از حادثه، سُر خوردنهای پیاپی، خارج شدن از پیست، پیت استاپ های فراوان (در مجموع ۷۸ پیت استاپ) و حضور دائمی سیفتی کار بود به پایان رسید. سباستین فتل که مسابقه را از رده بیستم آغاز کرده بود در دورهای پایانی به رتبه دوم رسید و یک جهش بزرگ را به نمایش گذاشت. نفر سوم که از خط پایان گذشت دنیل کیات بود که امتیازی خارقالعاده و دور از انتظار برای تورو روسو هم به ارمغان آورد. ورشتاپن همچنین عنوان بهترین راننده این مسابقه را نیز کسب کرد.
حمزه
۶ مرداد ۱۳۹۸حیف وتل که تلف شد تو فراری در شرایط برابر ماشین و تیمی همیشه گفتم حداقل سی تا سی پنج درصد توانایی های وتل سرتر و قویتر از همیلتونه اگر روزشم باشه که به گردشم کسی نمیرسه حتی ورشتاپنم سرتر از همیلتونه در حال حاضر فوق العاده با استعداد در حین جوونی وتل متاسفانه روحیشو از دست داده نابود ترین فراری تاریخ و داریم امسال و پارسال میبینیم
آریا ماشین
۶ مرداد ۱۳۹۸چه شد تو این مسابقه
هر اتفاقی که فکرش رو بکنین افتاد
تصادف لکرلک ، همیلتون ، بیرون رفتن بوتاس ، سوختن موتور ریکاردو ، تصادف هالکنبرگ تا هر دو راننده رنو خارج شن
رسیدن فتل از جایگاه آخر به دوم
استرول از تیم ریسینگ پوینتس آخر بود و فقط با یه تعویض لاستیک به موقع به چهارم رسید
تورو روسو هم عالی بود ، یه سومی گرفتن و یه پنجمی
چی شد اصلا
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۸کابوس فراری
و امتیاز صفر بنز
Mohammadreza
۶ مرداد ۱۳۹۸ترکیب هوندا و ردبول خیلی قوی شده
ماشین های ردبول الان هم موتور و هم شاسی بهتری از فراری دارن. اگه ریکیاردو از ردبول نمیرفت این فصل به احتمال قوی ردبول در رده بندی تیمی بالاتر از فراری قرار میگرفت.
فراری مشخص نیست داره چیکار میکنه؟ حیف فتل و لکلرک که دارن تو فراری حیف میشن. فراری بنظرم شبیه پاریسی ان ژرمنه تو لیگ قهرمانان ، تیم خوبیه ولی شخصیت قهرمانی نداره
SFXSuperFast
۶ مرداد ۱۳۹۸شخصیت قهرمانی نداره؟؟؟
وات ا جوک!!
rasa
۶ مرداد ۱۳۹۸فراری اولا با ریال مادرید مقایسه میشه خود پرز هم تو مصاحبه ش گفته دوما کاش بیتشر فکر کنید و بعد نظر بدید :))))) شخصیت قهرمانی نداره :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Hamed
۶ مرداد ۱۳۹۸دیر سیدی عزیزم این ناله ها برای دیشب بود ته دیگشم خوردن امروز داستان باشکوه مرسدسا رو تو ریس خونگی رو دیدیم
بعد فراری مثل پاریسن ژرمن میمونه شخصیت قهرمانی نداره ؟فقط اومدی یه جیزی گفته باشی نه ؟من بعد اگر خواستی مثال فوتبالی بزنی یادش باشه فراری رئال مادرید فرمول یکه شاید چندسال تو افت بره بد عمل کنه ولی پرافتخارترینه و بازم برمیگرده هتریک قهرمانی میکنه چون شخصیتش برای قهرمانی ساخته شده
Mohammadreza
۷ مرداد ۱۳۹۸پسر خوب قبل از اینکه شما اصلا با مسابقات فرمول 1 آشنایی داشته باشی من این مسابقات رو دنبال میکردم و طرفدار فراری بودم. همین الانم عکس پروفایلم فراریه و بیشتر از هر اسپرت ساز دیگه دوسش دارم.
اره مثال پاریس ان ژرمن از لحاظ تاریخچه مثال خوبی نبود ولی الان از لحاظ موقعیت فعلی دو تیم شبیه هم هستن.
این تیم و مجموعه که الان فراری تو فرمول1 داره شایستگی قهرمان شدن رو اصلا نداره حتی اگه مرسدس هم نباشه با اوضاع الان به احتمال بسیار زیاد ردبول قهرمان میشه.
من یکی دیگه خسته شدم از بس هر فصل امیدوار بودم فصل بعد فراری متفاوت برگرده.
منظورم از شخصیت قهرمانی این بود که بعضی تیم ها مشخصه پتانسیل و توانایی قهرمان شدن رو دارن ولی حوادث و اتفاقات باعث میشه نتونن به قهرمانی برسن ولی این فراری پتانسیل و توانایی قهرمان شدن رو نداره
Hamed
۷ مرداد ۱۳۹۸خب شما که از1950 داری مسابقا ت رو میبینی دیگه باید بهتر بدونی این تیم چه شخصیتی داره تو بدترین روزاشم جزء 3تیم اول بوده و اتفاقا بیشتر ازهر تیمی پتانسیل قهرمانی داره هم بودجشو داره هم زیرساختشو ولی چندساله داره بیشترین ضربه رو از این میخوره که منابع انسانی رو تو جای درست استفاده نمیکنه آدمای سر جای درستشون نیستن دقیقا کاری که یه مدیر کاربلد باید بکنه ولی اینا اومدن یه آدم تکنیکال رو کردن نفر اول مدیریت وتصمیم گیری تو تیم ! درحالیکه رقیبشون مرسدس اومد با یکی مثل توتو ولف این مساله رو توی تیمش حل کرد .یسری از مهندسین نخبه که با همین فراری و مدیرای تیم به مشکل خورده بودن و بی دلیل کنار رفتن همینا جذب مرسدس شدن و تو جای درست ازشون استفاده شد و نتیجش رو هم دیدن
ضمنا بنده از 2002 علاقه مند شدم به پیگیری مسابقات دورانی که فراری، ویلیامز بی ام و ،مک لارن مرسدس و بار هوندا باهم رقابت میکردن و رنو هنوز شاخ نشده بود
Ardalan
۷ مرداد ۱۳۹۸برعکس مثال شما اینه که بگی ریال مادرید مثل تیم هاس تو فرمول یک شخصیت قهرمانی نداره
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۸توی این گرمای تابستون این حجم از بارون عجیبه
Ferrari Fxx K Evo
۶ مرداد ۱۳۹۸فراری شبیه پاریس ان ژرمن شخصیت قهرمانی نداره ؟؟؟!!!
حرفا میشنوه ادم !!!!
SFXSuperFast
۷ مرداد ۱۳۹۸وقتی ک ب ی چنین جمله های بعضیا درمورد فرراری میرسی
فقد باید بگی
“استغفرالله ربی و اتوب إلیه” و رد شی
Khosrow
۶ مرداد ۱۳۹۸ای که یادم رفت ببینم حیف / توعکس 8 جی تی چه دلبری میکنه ..
سورنا
۶ مرداد ۱۳۹۸مسابقه ای پر از هیجان و اتفاق… اثر استراتژی تیم ها تو انتخاب لاستیک و پیت استاپ کاملا واضح بود،
محمد حسین
۶ مرداد ۱۳۹۸تیم مرسدس چی فکر می کرد و چی شد !!
چندین روز بود که تو پیج اینستاشون یه عالمه عکس و فیلم به مناسبت 125 امین سالگرد موتوراسپرت شون می ذاشتن.
تو عکسهای 2 و 8 همین صفحه هم مشخصه
ولی …
s\i\,v
۶ مرداد ۱۳۹۸سباستین وتل تا قبل از دورهای آخر از رده هفتمی بالاتر نمیومد . از موقعی که همیلتون رفت رتبه 12 و بعد از اون نابود شدن ماشین بوتاس ،انگاری که رقباش رفته باشن کنار روحیه گرفت طوریکه پشت سرهم سبقت میگرفت و ماشینش هم تازه گرم شده بود . واقعا لذت بخش سبقت میگرفت جوری که تماشاچی ها رو شدید به وجد آورده بود . اگر مسابقه دو سه دور دیگه ادامه داشت صد در صد اول میشد
MoNsTeR
۷ مرداد ۱۳۹۸داداش ماشین وتل داشت بنزین ذخیره میکرد برای آخر مسابقه
Ardalan
۷ مرداد ۱۳۹۸از دیشب برنامه داشتم ببینم این مسابقه رو بعد مدت ها فرمولاوان ندیدن که متاسفانه نشد. تف تو این شانس
SAEED
۷ مرداد ۱۳۹۸چندتا لحظه برتر داشت این مسابقه به نظرم
۱.وقتی ورشتپن به جایگاه اول رسید وسط اون هیاهو با زیرکیتمام رفت لاستیکاشو عوض کرد که اگه به نظرم این کارو تو هر تایم دیگه ای میکرد الان نتیجه فرق میکرد
۲.خیلیا ریسک کردن و لاستیک خشک انتخاب کردن ولی ۹۹ درصد اون اوایل با شکست مواجه شدن ولی پیروز این ریسک تایر های خشک کسی نبود جز استرول
۳.مهارت و شتاب فوق العاده همیلتون وقتی به خاطر ۵ ثانیه جریمه ای که داشت کلی عقب افتاد ولی بازم از رنک بالای ۱۰ نزدیک سکو خودشو رسوند ولی با یه اشتباه دوباره مسابقه رو از دست داد
۴.آلبون و کویات هم که ترکوندن
۵.رایکونن نشون داد حتی با آلفا یه حریف ساده نیست و اگه اشتباه خودش نبود وتل شاید خیلی بیشتر پشتش گیر میکرد
۶.و درنهایت سباستین وتل که روحیش در طول مسابقه ۱۸۰ درجه تغییر کرد و درنهایت ناباوری خودشو به سکو رسوند
اینکه خودشو به سکو رسوند یه طرف و اینکه مثل افرادی مث همیلتون و لکلرک و بوتاس با اون فشاری که روش بود اشتباه بزرگی نداشت هم یه طرف
در کل یکی از بهترین و غیرقابل پیش بینی ترین مسابقه ها بود!
مرسی.
Farzad
۷ مرداد ۱۳۹۸خیلی پر هیجان و عالی بود…
Ahmad
۷ مرداد ۱۳۹۸شما چند ساله فرمول یک میبینی که به پر افتخار ترین تیم فرمول یک میگی شخصیت قهرمانی نداره
Meysam..LaFerrari
۷ مرداد ۱۳۹۸طرف میگه لکلرک داره تو فراری حیف میشه! مومن، اگه فراری نبود لکلرک حتی شاید تو فرمول یک حضور نمیداشت، فراری بود که صندلی آلفارومئو رو براش خالی کرد و یک سال بعدش به تیم اصلی آورد و از مسابقات F2 به پودیوم تو فرمول یک و پول پوزیشن و غیره رسید. (هیچکس قصد کوچیک کردن استعداد خارقالعادهی این راننده رو نداره)
تو رویای شما ممکنه موتور هوندا از فراری بهتر شده باشه، اما سعی کن رویاهات رو بیسند تبدیل به فکت نکنی.
اون دوستانی که اعتقاد دارن فلان راننده تو فلان تیم داره حیف میشه این رو در نظر بگیرن که رانندهی مورد نظرشون از نعمت عقل بهره میبره و با انتخاب خودش میتونه از تیم بره، به همین سادگی! شما دایهی مهربونتر از مادر نباش
نوید جهرمی
۷ مرداد ۱۳۹۸این دفعه که حادثه و اتفاق یکم در فرمولا وان تنوع ایجاد کرد.
تا دفعه بعد ببینیم چی میشه.
سجاد
۱۰ مرداد ۱۳۹۸من از گرند پریکس امسال اتریش شروع کردم