مسابقات

پیروزی شیرین مرسدس در گرندپری اسپانیا

لوئیس همیلتون با پیروزی شیرین در بارسلونای اسپانیا توانست جایگاه خود را در صدر دول مسابقات فرمول یک این فصل تثبیت کند. هم‌تیمی او، والتری بوتاس هم با کسب جایگاه دومی، امتیازات ارزشمندی به مرسدس آورد تا این تیم هم بتواند جای فراری در صدر سازندگان را بازپس گیرد.


بعد از یک مسابقه ناامیدکننده، این بار در اسپانیا انتظار جبران استراتژی در تیم‌های مرسدس و فراری می‌رفت. موردی که تا حدود زیادی تنها در تیم مرسدس اتفاق افتاد و فراری حتی سکویی را نیز به دست نیاورد. ردبول هم همچنان عملکردی درخشان داشت و بسیار خطرناک ظاهر شد.


در همان ابتدای مسابقه و در پیچ سوم، برخوردی بین گروژوان، هالکنبرگ و گسلی اتفاق افتاد که باعث خروج آن‌ها از مسابقه و ورود ماشین ایمنی به پیست شد. کمی بعد، کیمی رایکونن هم به علت نقص فنی مجبور به ترک مسابقه شد. وندورن و اکون هم با مشکل فنی مسابقه را نیمه‌تمام رها کردند.


در این میان همیلتون که دورهای بسیار سریعی در پیست می‌زد، فاصله زیادی با تعقیب‌کنندگان خود ایجاد نمود. سباستین فتل که در ابتدای مسابقه در جایگاه دوم می‌راند، در این هنگام پشت سر ورستاپن و برای مقام چهارمی می‌جنگید. در عوض ورستاپن که در این مسابقه هم رانندگی بی‌محابای او با برخورد به لنس استرول همراه بود، در جلوی فتل قرار گرفته و به بوتاس نیز در جایگاه دومی حمله می‌کرد. سریع‌ترین دور تاریخ این پیست نیز به دنیل ریکاردو با زمان ۱:۱۸.۴۴۱ تعلق گرفت. با این وجود، همیلتون که مسابقه را از خط نخست هم آغاز کرده بود همین جایگاه را تا پایان مسابقه نیز حفظ کرد و توانست یک پیروزی شیرین و بی‌دردسر را به پرونده خود بیفزاید. بوتاس دوم شد و ورستاپن اولین سکوی این فصل را که یک‌صد و پنجاهمین سکوی تاریخ ردبول در مسابقات فرمول یک نیز بود با مقام سومی به دست آورد.


حالا مرسدس ۱۵۳ امتیازی شده و ۲۷ امتیاز هم از فراری پیش افتاده است. همیلتون نیز با ۹۵ امتیاز جلوتر از فتل ۷۸ امتیازی قرار دارد. بوتاس با امتیازات این مسابقه و بدشانسی رایکونن، جای او را در جدول از آن خود کرده است. دو هفته دیگر در موناکو، این مسابقات پیگیری می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. cfz

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    تبریک به لوییس کبیر و تیم بزرگ مرسدس عالی بودن همشون. فتل هم که نتوست از یه بال شکسته عبور کنه :)))

    1. Ferrari

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      تایر پیرلی اینجا به داد مرسدس رسید این تایرها دفعه بعد تو فرانسه بعدش تو انگلیس استفاده میشه یعنی زمان کافی برای تیم فراری وجود داره تا مشکل رو حل کنن

    2. یانکی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (186 ديدگاه)

      فرمول 1 یه زمانی قشنگ بود الان بدونه دیدن مسابقه 6 رده اول رو میشه حدس زد که برا کیاست.مسابقه ماشینایه نسبتن برابر میخاد که راننده خودشو صابت کنه بخاطر اینه که نسکار رو نمیشه پیش بینی کرد یا دی تی ام یا لمانز کلاس سوپر اسپرتها.الان ضعیف ترین راننده فرمول 1 رو بزارم پشت بنز راحت سکو میگیره.ولی آلونسو با اون یدوبیضاش با مکلارن مجبوره فقط خاک بخوره در حالی که جزء 3 راننده برتره.فراری هیچ وقت تو تاریخش رو توربو سرمایه گذاری جدی نکرده بود ولی در عوض تو تنفس طبیعی غولیه بخاطر اینه که تا زمانی که موتورها اینجوری باشن فراری باید فقط با رد بول رقابت کنه.

      1. Stern des Südens

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (107 ديدگاه)

        الونسو رو یه ذره زیادی گنده کردن

        اون سال هایی که قهرمان شد و به سلطه ی شوماخر پایان داد فراری به خاطر تغییرات مسخره ی قوانین فرمول ۱ خیلی عقب افتاده بود و به شدت تک قطبی بود فرمول ۱

        اگه قهرمان شدن با ماشین بنز اینقدر آسون بود بوتاس تا الان فتل رو جا میذاشت

        1. Ferrari SFXSuperFast

          ۴ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (263 ديدگاه)

          خنده دارترین کامنتی بود ک خوندم
          دمت گرم!!
          داداچ داری اچتبا میزنی!
          کسایی ک ب واسطه ماشین بی رقیب قهرمانی اوردن
          شوماخر و فتل و همیلتون ان
          آلونسو با ماشین برابر هم نه، ماشین رقابتی هم اگه داشته باشه سطح خودش رو به رخ میکشه!

  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اوج مهندسی و تکنولوژی صنعت خودروسازی یعنی مرسدس بنز؛ حالا بقیه کمپانی‌ها (خارج از فرمول یک) هر چقدر می‌خوان رو اعدادشون مانور بدن، واقعیت عوض نمیشه.

    1. Ferrari SFXSuperFast

      ۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ها ها ها ها
      بنز با سر طراح های ایلمور انجین طراحی کرد
      با لابی قوانینو تغییر داد
      ک الان جلوعه
      موتورا برابر شن با این شاسی و آیرودینامیکش چهارمین تیمه!!

  3. Ali Keyhani

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    اون از بارسای بدون مسی اینم از فراری،امشب پرسپولیس هم حذف بشه تراژدی کامل میشه

  4. مانی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    مرسدس دیگه قضیه رو لوث کرده
    خودم طرفدار مرسدسم اما قوانین باید تغییر کنه
    هم جلو استفاده تیمهای پولدار از تمام توان و تکنولوژیشون گرفته نشه
    هم مسابقات از حالت تک قطبی خارج بشه
    دو فصله میگن این سری دیگه فراری جبران مافات می‌کنه
    اما آخرش باز هم همون آش و همون کاسه

  5. بهزاد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    این مدیر فراری بازهم یک شاهکار زد!
    بی دلیل مقام دومی فتل را تبدیل به چهارمی کرد با پیت استاپ اضافی و انگار از وضعیت تایرهای مدیوم خبر نداشت!
    سکتور 3 سد فتل شده بود و هرچه در دو سکتور اول تایم های عالی میزد در سومی بیش از 6 دهم زمان از دست میداد و نشون دهنده ی عدم ستاپ درست ماشین فراری بود یا شاید هم مشکل.

  6. Ferrari

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    همش تقصیر فراری نیست پیرلی ضخامت تایرهای اسپانیارو کم کرده بود کم شدن ضخامت تایر اتوماتیک وار مشکل حرارت تایرهای مرسدس رو حل کرد اما به فراری به شدت ضربه زد چون رفتار تایر عوض شده بود تو تمام تمرینات و تعیین خط فراری با تایر مشکل داشت این کار پیرلی حماقت محض بود چون تیم ها فصل پیش با تایرهای پیرلی تست انجام داده بودن تو تست های پیش فصل با تایر های چهار مسابقه ی قبل کار کرده بودن اما طبق معمول بازم اتفاقاتی افتاد که به نفع مرسدس تموم شد جالبه یه عده میگن فراری لابی داره همه چیز به نفع فراری میشه
    پیت استاپ دوم فراری برای فتل بخاطر همین بود حتی تایر های مدیم هم روی فراری جواب نمیداد

    1. enzo

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (321 ديدگاه)

      جالبه بدونیم این تغییر اولش پیشنهاد مرسدس بوده بعدش باز میان میگن لابی فراری
      یکباره میان تایرا ها رو تغییر میدن تا اون تیمه که مشکل داره یدفعه قوی بشه
      بعد میان به آینه هیلو فراری گیر میدن
      الان 5 سال کامل مرسدس شده سوگلی فیا دلیلشم مشخصه جناب همیلتون که آقایون فرمول 1علناً ایشون رو فراتر از تمام راننده ها سفیر این ورزش برای promotion F1 میدونن و باید به هر نحوی تو کورس قهرمانی باشه ( جدا از این موارد راننده تاپی هستش )
      اون دوستان مرسدسی هم که روضه میخونن برای فراری و بقیه ، فصل هنوز تموم نشده و 15 تا ریس مونده داستان میتونه عوض بشه

      1. الف.ی

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        لطفا لینک بده از ادعایی که میکنی

  7. Stern des Südens

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فراری همیشه اول فصل خوب شروع می‌کنه بعد کم‌کم جا میمونه !

  8. Ferrari

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    پارسال هم مرسدس تو اسپا موتور رو اپدیت کرد و اجازه داشت از ۱/۲ لیتر روغن درهر صد کیلومتر استفاده کنه فراری اعلام کرد مونزا اپدیت موتور میده فیا موتورهایی که بعد اسپا اپدیت میشدن رو مجبور کرد از ۰/۹ لیتر روغن استفاذه کنن بدتر از همه اینه که تا مسابقه اذربایجان مرتب هشدار میداد تیمها نباید از روغن استفا ه کنن .اگه این تبعیض نیست پس چیه؟؟ خیلی احمقانست پیرلی وسط فصل یهو بیاد ضخامت تایرهارو کم کنه که چی بشه؟ تایر هایی که تیم ها اونو تست نکردن

  9. Love Cars

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (165 ديدگاه)

    گروژوان گند زد به مسابقه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا