مارک مارکز، در تمرین اول گرندپری موتو جی پی ژاپن در شرایط بارانی به پیشتازی رسید. درحالیکه با نفر دوم حدود ۹ دهم ثانیه فاصله داشت.
مارکز با رانندگی خوب خود در باران، ۱۵ دقیقه بعد از شروع این تمرین ۴۵ دقیقهای، پیشتازی را از ماوریک وینیالز گرفت و با زمان ۱ دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۳۰۳ هزارم ثانیه پیشتاز شد. مارکز با رانندگی خوب و زدن دورهای عالی، فاصله خود را با موتورسوار دوم بیشتر کرد و با زمان ۱:۵۷.۱۹۴ فاصلهای حدود ۱.۳ ثانیه ایجاد کرد. سپس فاصله را به ۲ ثانیه رساند.
بعد از آرامش در زمانهای میانی تمرین، رقبای مارکز شروع به کم کردن فاصله کردند. اسکات ردینگ فاصله خود را با مارکز به حدود ۲ دهم ثانیه رساند و دوم شد. اما مارکز بعد از بهبود زمان خود و رسیدن به زمان ۱:۵۵.۴۱۸ دوباره فاصله را زیاد کرد. درنهایت مارکز با همین زمان تمرین اول را در جایگاه اول به پایان رساند.
الیش اسپارگارو موتورسوار تیم آپریلیا تلاشهای زیادی کرد و با اختلاف ۰.۸۷۵ ثانیه در جایگاه دوم ایستاد. اسکات ردینگ با اختلاف ۱.۰۹۹ ثانیه در جایگاه سوم ایستاد. خورخه لورنزو و آندره داویتسیوزو موتورسواران دوکاتی نیز در مکانهای چهارم و پنجم ایستادند. البته کل کراچلو در پیچ ۹ برخوردی با لورنزو داشت و هر دو به زمین خوردند. کراچلو هفتمین مرد سریع بود و یوهان زارکو در مکان ششم قرار گرفت. الکس رینز که از قطعه جدید ایرودینامیکی سوزوکی استفاده میکرد در جای هشتم ایستاد. وینیالز و بردلی اسمیت نیز نهم و دهم شدند.
ولنتینو روسی با اختلافزمانی ۳.۲ ثانیه، عملکرد خوبی نداشت و در جایگاه نوزدهم ایستاد و دنی پدروسا نیز در رده بیستم قرار گرفت.
موتورسواران تازهکاری نیز از شرکتهای هوندا و یاماها در این تمرین شرکت داشتند.
جدول نهایی تمرین اول موتو جی پی ژاپن ۲۰۱۷
رده | موتورسوار | تیم | سرعت متوسط | زمان | فاصله زمانی |
۱ | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | ۲۹۳.۶ | ۱’۵۵.۴۱۸ | |
۲ | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | ۲۸۷.۴ | ۱’۵۶.۲۹۳ | ۰.۸۷۵ |
۳ | Scott REDDING | OCTO Pramac Racing | ۲۸۹.۳ | ۱’۵۶.۵۱۷ | ۱.۰۹۹ |
۴ | Jorge LORENZO | Ducati Team | ۲۸۸.۶ | ۱’۵۶.۶۵۳ | ۱.۲۳۵ |
۵ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | ۲۹۰.۲ | ۱’۵۶.۶۶۴ | ۱.۲۴۶ |
۶ | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | ۲۹۰.۷ | ۱’۵۶.۸۶۵ | ۱.۴۴۷ |
۷ | Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | ۲۸۸.۶ | ۱’۵۶.۸۷۵ | ۱.۴۵۷ |
۸ | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | ۲۹۵.۱ | ۱’۵۶.۹۰۶ | ۱.۴۸۸ |
۹ | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | ۲۸۹.۹ | ۱’۵۶.۹۱۷ | ۱.۴۹۹ |
۱۰ | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | ۲۸۷.۶ | ۱’۵۷.۳۰۵ | ۱.۸۸۷ |
۱۱ | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | ۲۸۶.۳ | ۱’۵۷.۵۴۸ | ۲.۱۳۰ |
۱۲ | Danilo PETRUCCI | OCTO Pramac Racing | ۲۹۵.۷ | ۱’۵۷.۶۳۳ | ۲.۲۱۵ |
۱۳ | Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | ۲۸۴.۹ | ۱’۵۷.۷۴۶ | ۲.۳۲۸ |
۱۴ | Hector BARBERA | Reale Avintia Racing | ۲۸۷.۲ | ۱’۵۷.۷۴۸ | ۲.۳۳۰ |
۱۵ | Kohta NOZANE | Monster Yamaha Tech 3 | ۲۸۸.۸ | ۱’۵۷.۸۴۹ | ۲.۴۳۱ |
۱۶ | Loris BAZ | Reale Avintia Racing | ۲۸۹.۳ | ۱’۵۸.۲۸۰ | ۲.۸۶۲ |
۱۷ | Alvaro BAUTISTA | Pull&Bear Aspar Team | ۲۸۶.۵ | ۱’۵۸.۳۷۳ | ۲.۹۵۵ |
۱۸ | Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | ۲۸۹.۲ | ۱’۵۸.۵۰۴ | ۳.۰۸۶ |
۱۹ | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | ۲۸۸.۳ | ۱’۵۸.۶۱۸ | ۳.۲۰۰ / ۰.۱۱۴ |
۲۰ | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | ۲۸۴.۸ | ۱’۵۸.۷۰۶ | ۳.۲۸۸ / ۰.۰۸۸ |
۲۱ | Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | ۲۹۳.۷ | ۱’۵۸.۹۲۱ | ۳.۵۰۳ / ۰.۲۱۵ |
۲۲ | Karel ABRAHAM | Pull&Bear Aspar Team | ۲۸۶.۷ | ۱’۵۹.۰۹۸ | ۳.۶۸۰ / ۰.۱۷۷ |
۲۳ | Katsuyuki NAKASUGA | Yamalube Yamaha Factory Racing | ۲۸۹.۲ | ۱’۵۹.۱۸۸ | ۳.۷۷۰ / ۰.۰۹۰ |
۲۴ | Hiroshi AOYAMA | EG 0,0 Marc VDS | ۲۹۰.۵ | ۱’۵۹.۲۰۵ | ۳.۷۸۷ / ۰.۰۱۷ |
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۱ مهر ۱۳۹۶جدای از مطلب اصلی
رپسول واقعا دوست داشتنی ترین و زیبا ترین موتو جیپی هست
Ahmad
۲۲ مهر ۱۳۹۶امسال بیشتر طول میکشه ولی مطمئن هستم مارکز قهرمانه.
یادش بخیر پارسال تو این پیست قهرمان سال شد.