دور چهاردهم از مسابقات جایزه بزرگ این فصل در ایتالیا و پیست معروف مونزا برگزار شد. انتظار میرفت در خانه فراری و میان تماشاگران پرشور این تیم شاهد درخشش این تیم باشیم و تقریباً نیز این موضوع به حقیقت پیوست زیرا سباستین فتل توانست روی سکو رفته و جایگاه سومی را به دست آورد و کیمی رایکونن نیز چهارم شد. اما جایگاههای اول و دوم، همانگونه که انتظار میرفت بین رانندگان مرسدس تقسیم شد.
لوئیس همیلتون که توانسته بود، پول پوزیشن را به دست آورد از خط اول و نیکو رزبرگ نیز از خط دوم مسابقه را شروع کردند. مسابقات این فصل نیز نشان داده که استارت نقشی مهم در قهرمانی داشته و هرکدام از این دو راننده استارت بهتری داشتهاند، در بیشتر مواقع تا انتهای مسابقه نیز دستنیافتنی باقی ماندند. در مونزا نیز این اتفاق تکرار شد. استارت بسیار بد و هرزگردی همیلتون باعث از دست رفتن رتبه نخست او و حتی قهرمانی او شد. این استارت او را تا جایگاه پنجمی به عقب برد و رانندگان فراری بهسرعت از وی پیشی گرفتند. اما بهترین بهره را از این فرصت، همتیمی او نیکو رزبرگ برد و تا پایان مسابقه یکهتازی کرد.
این نخستین پیروزی رزبرگ در ایتالیا محسوب میشود. مایکل شوماخر هشت بار و فرناندو آلونسو ۶ بار در این پیست که سریعترین پیست فصل محسوب میشود نیز به روی سکو رفتهاند. لوئیس همیلتون نیز چهار پول پوزیشن در ایتالیا را در کارنامه دارد. جالب اینکه در این مسابقه فرناندو آلونسو با زمان ۱:۲۵.۳۴۰ سریعترین دور مسابقه را به نام خود ثبت کرد اما در پایان رتبهای بهتر از چهاردهمی به دست نیاورد. سریعترین پیت استاپ این مسابقه نیز با زمان تنها ۱.۹۸ ثانیه به دنیل ریکاردو از ردبول تعلق گرفت.
فراری در این مسابقه امتیازات با ارزشی کسب کرد تا فاصله آنها با تیم ردبول در رتبه دوم کمتر شود. در حالی که تیم مرسدس با فاصله بسیار زیاد در صدر مسابقات این فصل قرار دارد، ردبول با ۲۰۸ امتیاز کمتر دوم است و فراری نیز با ۱۱ امتیاز در تعقیب تیم ردبول میباشد. اما در بین رانندگان، رزبرگ با وجود این نتیجه اخیر، هنوز با فاصله ۲ امتیازی، پشت سر همیلتون قرار دارد. به گفته رزبرگ، هر مسابقه تا پایان فصل برای او یک فینال محسوب میشود.
دو هفته دیگر مسابقات مجدداً به آسیا بازمیگردد و باید در سنگاپور منتظر رقابتی دیگر باشیم.
ferrari
۱۵ شهریور ۱۳۹۵متاسفانه قهرمانی رو در خانه ازدست دادیم.
حامد
۱۵ شهریور ۱۳۹۵تبریک به همه هوادارای مرسدس
متاسفانه همیلتون استارت خوبی نداشت و یه مقدار ضعیف عمل کرد و شاید اگه استراتژی بد پیت استاپ فراری نبود حتی رو سکو هم نمی رفت.امیدوارم هر چه زودتر به فرم ایده آلش برگرده همیلتون دیگه کمکم داریم به جایی می رسیم که زمانی برای جبران اشتباه نمی مونه و هر مسابقه حکم فینال رو باید داشته باشه.
Parker
۱۵ شهریور ۱۳۹۵آفرین به همیلتون و روزبرگ.
هر دو عالی کار کردن.
من طرفدار قهرمانی مرسدسم.
Pagerrari LaZonda
۱۶ شهریور ۱۳۹۵کاش تعداد مدعی های قهرمانی میشد حداقل ۸نفر
نه اینکه فقط رزبرگ و همیلتون قهرمان بشن،
جذابیت از فرمولا رفته.
فراری
ردبول
فورد
رنو
لوتوس
مکلارن
باید به این سلطه پایان بدن.
الان نقطه قوت مرسدس فقط و فقط انجین هست.
رایکونن و سباسشن وتل فوق العاده ان به خدا.
مکس ورشتاپن آینده ست.
فرمولا باید جوری بشه که تیم قهرمان برای بردن بجنگه و قهرمان حداکثر ۶۰درصد مسابقات بره روی سکو.
اینجوری که بشه مسابقه ها جذاب میشن و هر مسابقه ۵-۶بار لیدر مسابقه عوض میشه.
جذاب
جذاب
جذاب.
مجید
۱۵ شهریور ۱۳۹۵رقابت درون تیمی مرسدس خیلی داغ شده!!!!!!
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۵مرسدس هرکاری بخواد و اراده کنه به بهترین صورت ممکن انجام میده از قهرمانی فرمول یک و لمانز تا تولید هایپر کار -ماشینهای لوکس-اسپرت-کامیون اتوبوس و……………