مسابقه فرمول یک موناکو نمیتوانست کلیشهایتر از این آغاز شود. پول پوزیشن این مسابقه را لوئیس همیلتون به دست آورده بود و والتری بوتاس هم از خط دوم مسابقه را آغاز کرده بود. ردههای دوم و سوم هم در دست رانندگان ردبول و فراری یعنی مکس ورشتاپن و سباستین فتل بود.
مسابقه در حالی آغاز شد که احتمال بارش باران استراتژی تیمها را تغییر داده بود. در این میان اسپین شدن چارلز لکلرک و از بین رفتن تایر عقب او در دور دهم باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد. بسیاری از رانندگان نیز از این فرصت برای پیت استاپ و تعویض تایر بهره بردند اما برخورد بوتاس با ورشتاپن نیز در همین حین اتفاق افتاد. ورشتاپن در هنگام خروج از پیت استاپ با بوتاس برخورد کرد. لکلرک نیز بعد از آسیبی که به کفی خودروی او وارد شده بود ناچار به ترک مسابقه شد.
نتیجه برخورد با بوتاس، پنج ثانیه جریمه برای ورشتاپن بود. با این وجود مکس حتی برای سبقت از همیلتون و پیشتازی در مسابقه بهشدت فشار آورد. هدف او پیشتازی در مسابقه و باز کردن فاصلهای حداقل ۵ ثانیهای با رقبا بود تا بتواند این پنالتی را جبران نماید. از نیمه مسابقه تلاشهای ورشتاپن برای سبقت از همیلتون شروع شده بود و در عین حال نیز همیلتون نگرانی خود را از وضعیت تایرهای خود بارها به تیم اعلام کرده بود. بهگونهای حتی در رادیو اعلام کرد که با این وضعیت مسابقه را خواهد باخت. به نظر میرسید مرسدس به دقت استراتژی خود را با محافظهکاری در برابر ردبول و همچنین امکان بارش باران تنظیم میکرد.
هرچه مسابقه به انتها نزدیکتر میشد هیجان بیشتری برای کسب مقام قهرمانی به وجود میآمد. با این وجود به علت شکل خاص پیست خیابانی موناکو، امکان استفاده از دی آر اس و سبقتگیری نیز مهیا نبود. برخورد ورشتاپن با همیلتون در یک دور مانده به پایان مسابقه نیز اوج هیجان در این دقایق بود.
Ahmad
۵ خرداد ۱۳۹۸مسابقه به صف شدن ماشین های فرمول یک واقعا پشیمونم که نشستم دو ساعت نگاهش کردم.واقعا باید فکری به حال این فرمول یک بکنن روز به روز بی هیجان تر میشه
ارش
۵ خرداد ۱۳۹۸بالاتر از مرسدس نداریم.
Ferrari Fxx K Evo
۵ خرداد ۱۳۹۸مانی خوشبین هم در جایگاه تماشاگران ویژه حضور داشت
Amin
۵ خرداد ۱۳۹۸مرسدس بقیه گراندپری هارو با کلاس A هم شرکت کنه قهرمانه???
محمد
۵ خرداد ۱۳۹۸لحظاتی پایانی جذاب بود رقابت تنگاتنگ هملیتون و ورشتاپن
نیما
۵ خرداد ۱۳۹۸من یه بخشی از این مسابقه رو دیدم.
بابا تو این مسیر اصلا نمیشه سبقت گرقت. این چه مسابقه ایه. هر کی اول حرکت کنه همون اول میشه دیگه
مجید
۶ خرداد ۱۳۹۸سلام.به نظر من وتل خیلی امید داشت که رستپن با همیلتون برخورد کنه تا بتونه جایگاه اول رو به دست بیاره،البته دور ما قبل آخر چیزی نموند که این اتفاق بیفته ولی نشد.امید وارم فراری به روزای خوب برگرده تا مسابقات جذاب بشه.
عرفان
۶ خرداد ۱۳۹۸افتضاح فراری
کی این تیم فراری درست میشه دوباره
چقد از استراتژیست احمق ضربه بخوریم
خدایا بسه دیگه خسته شدیم
Hamid...Audi
۶ خرداد ۱۳۹۸فکر کنم راننده برتر از دید تماشاگران پیر گسلی شد.
آخرش عکس اونو گوشه تصویر نشون داد( شایدم به خاطر fastest lap بود دقیق یادم نیست)
مجید
۶ خرداد ۱۳۹۸سلام.فکر میکنم فتل به امید اینکه در رقابت رستپن با همیلتون اتفاقی بیفته و حادثه ای پیش بیاد کنترل شده پشت این دو راننده رانندگی میکرد که البته دور ما قبل آخر اگه کمی برخورد رستپن و همیلتون شدیدتر میبود فتل به راحتی میتونید اول بشه.به امید اینکه فراری به روزای خوبش برسه تا رقابت ها جذابتر بشه
AMG 63
۶ خرداد ۱۳۹۸بوتاس موقع خروج از پیت لین جلوى فتل بود ، چطورى سوم شد ؟!
وقتى از پیت در اومدن پرچم زرد بود که
AMG 63
۶ خرداد ۱۳۹۸تو سایت دیگه خوندم .
بوتاس بار اول مدیوم میندازه بعد از برخورد با مکس ، تیم احتمال میده پنچر کنه ، دوباره میارنش پیت لین هارد میندازن واسش .
More
۶ خرداد ۱۳۹۸دوستان لکلرک کی اسپین شد؟
منظورتون برخورد با هالکنبرگه؟ به اونم میگن اسپین؟