مسابقات

جولان فراری در سپانگ، گزارش تمرین دوم جایزه‌بزرگ فرمول 1 مالزی

در تمرینی که در هوای خشک انجام شد، فتل و رایکونن سریع‌ترین رانندگان بودند، مرسدس‌ها هرکدام یک‌بار از پیست خارج شدند و تصادف رومن گروژان، باعث تمام شدن زودتر از موعد تمرین شد.

فتل زمان ۱ دقیقه و ۳۱ ثانیه و ۲۶۱ هزارم ثانیه را با لاستیک‌های سوپرسافت پیرلی به ثبت رساند و بالاتر از هم‌تیمی خود و رانندگان ردبول، در رده اول قرار گرفت. رایکونن با اختلاف ۶۰۴ هزارم ثانیه دوم شد، و ریکاردو و ورستپن با فتل حدود ۰.۸۵ ثانیه اختلاف داشتند. فرناندو آلونسو در ادامه عملکرد خوب خود در تمرین اول، در رده پنجم و بالاتر از رانندگان مرسدس بنز ایستاد و لوئیس همیلتون و والتری بوتاس ششم و هفتم شدند.

برخلاف تمرین اول که به دلیل بارش باران دیرتر شروع شد، تمرین دوم در هوای کاملاً خشم انجام شد و رانندگان با لاستیک‌های مدیوم، سافت و سوپرسافت کار خود را شروع کردند. فتل اولین زمان خود را با تایرهای سافت ثبت کرد. بوتاس در پیچ ۱۱ تعادل خود را از دست داد و به خارج از پیست رفت اما با دیوار برخورد نکرد. چند لحظه بعد همیلتون در پیچ ۸ کنترل قسمت عقب خودروی خود را از دست داد، اتوموبیل او چرخید و به داخل سنگ‌ریزه‌ها رفت. سپس هر دو راننده مرسدس به پیت رفتند تا خودروی آن‌ها بازبینی شود و لاستیک‌ها را عوض کنند.

مکس ورستپن اولین راننده‌ای بود که لاستیک‌های خود را به سوپرسافت تغییر داد و به فاصله ۰.۲۸۳ ثانیه‌ای فتل پیشتاز رسید. سپس ریکاردو سریع‌ترین زمان را ثبت کرد و بازمان ۱:۳۲.۰۹۹ در صدر ایستاد. اما به‌سرعت رایکونن و فتل این مقام را از او گرفتند.

مرسدس، دو راننده خود را دوباره به پیست فرستاد. بوتاس با فاصله ۱.۴۵۹ ثانیه نسبت به فتل در رده پنجم قرار داشت. سپس همیلتون زمانی سریع‌تر از هم‌تیمی خود ثبت کرد و در رده پنجم ایستاد. اما فرناندو آلونسو که رابطه خوبی با پیست‌های شرق آسیا دارد، این عنوان را با اختلاف ۱ دهم ثانیه از او گرفت و در رده پنجم ایستاد.

فورس‌ایندیا خوشحال بود که هر دو راننده خود را در بین ۱۰ نفر برتر می‌دید. آن‌ها در رده‌های هشتم و دهم بودند و نیکو هالکنبرگ در رده نهم قرار داشت.

هاس از دیسک‌های ترمز جدیدی استفاده می‌کرد و هر دو راننده از کم فرمانی ناشی از استفاده از آن‌ها نارضایتی داشتند.

حدود ۱۵ دقیقه مانده به پایان تمرین، رومن گروژان تصادف شدیدی کرد. درب یکی از قسمت‌های تخلیه آب پیست که بر روی کِرب‌های کنار آسفالت در پیچ ۱۲ پیست قرار داشت در اثر محکم نبودن و عبور اتوموبیل والتری بوتاس از روی آن، باز شده بود، این برآمدگی باعث پاره شدن لاستیک عقب سمت راست گروژان در سرعت بالا شد و او با ازدست‌دادن تعادل به‌صورت شدید با دیوار برخورد کرد.

مشکلات به وجود آمده برای پیست توسط مارشال‌ها برطرف شد. چارلی وایتینگ، رئیس فرمول یک FIA شخصاً با اتوموبیل ایمنی به محل حادثه رفت تا خسارت و نحوه برطرف شدن آن را نظارت کند. درنهایت تصمیم بر این شد که پایان تمرین اعلام شود و به دلیل این مشکل ایمنی پیست از ادامه تمرین صرف‌نظر کردند.

جدول رده‌بندی تمرین دوم جایزه‌بزرگ مالزی

رده راننده تیم زمان فاصله تعداد دور
۱ Sebastian Vettel FERRARI ۱:۳۱.۲۶۱ ۲۳
۲ Kimi Räikkönen FERRARI ۱:۳۱.۸۶۵ +۰.604s ۱۹
۳ Daniel Ricciardo RED BULL RACING TAG HEUER ۱:۳۲.۰۹۹ +۰.838s ۱۹
۴ Max Verstappen RED BULL RACING TAG HEUER ۱:۳۲.۱۰۹ +۰.848s ۱۱
۵ Fernando Alonso MCLAREN HONDA ۱:۳۲.۵۶۴ +۱.303s ۱۴
۶ Lewis Hamilton MERCEDES ۱:۳۲.۶۷۷ +۱.416s ۱۵
۷ Valtteri Bottas MERCEDES ۱:۳۲.۷۲۰ +۱.459s ۲۱
۸ Sergio Perez FORCE INDIA MERCEDES ۱:۳۲.۸۶۲ +۱.601s ۲۰
۹ Nico Hulkenberg RENAULT ۱:۳۳.۰۶۰ +۱.799s ۲۴
۱۰ Esteban Ocon FORCE INDIA MERCEDES ۱:۳۳.۰۹۶ +۱.835s ۲۴
۱۱ Jolyon Palmer RENAULT ۱:۳۳.۳۸۱ +۲.120s ۲۶
۱۲ Felipe Massa WILLIAMS MERCEDES ۱:۳۳.۳۹۴ +۲.133s ۲۰
۱۳ Stoffel Vandoorne MCLAREN HONDA ۱:۳۳.۶۷۳ +۲.412s ۱۵
۱۴ Lance Stroll WILLIAMS MERCEDES ۱:۳۳.۸۱۸ +۲.557s ۱۶
۱۵ Pierre Gasly TORO ROSSO ۱:۳۴.۰۴۳ +۲.782s ۲۲
۱۶ Carlos Sainz TORO ROSSO ۱:۳۴.۱۰۴ +۲.843s ۱۹
۱۷ Romain Grosjean HAAS FERRARI ۱:۳۴.۱۱۸ +۲.857s ۱۸
۱۸ Kevin Magnussen HAAS FERRARI ۱:۳۴.۳۴۳ +۳.082s ۱۷
۱۹ Pascal Wehrlein SAUBER FERRARI ۱:۳۵.۲۴۶ +۳.985s ۲۹
۲۰ Marcus Ericsson SAUBER FERRARI ۱:۳۵.۶۹۷ +۴.436s ۲۷

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    ❤❤❤Forza Ferrari❤❤❤❤

    1. HORSE

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      چه فاجعه ای برای مرسدس توی تمرین دوم!!!
      بیش از ۱ ثانیه اختلاف !
      Forza ferrari

  2. Meysam..LaFerrari

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    مرسدس و فراری رو زیاد تو تمرینات جدی نگیرید چون قدرت واقعیشون رو تو تعیین خط نشون میدن ، مخصوصا مرسدس.
    ردبول و تیم های دیگه تقریبا تمام چیزی که دارن رو تو تمرینات نشون میدن و تو تعیین خط یه مقدار عقب میمونن.

  3. سروش

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    اگه میخوایید بدونید وقت طلاست و چقد اهمیت داره به فاصله زمانی سباستین وتل و سرخیو پرز توجه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا