مرسدس میگوید زمانی که قوانین جدید در سال ۲۰۲۱ عملیاتی شوند از بازگشت پورشه به فرمول ۱ استقبال میکند.
پورشه یکی از خودروسازان مشهوری است که درباره قوانین پیشرانه جدید صحبتهایی داشته و خواستار قوای محرکه سادهتری شده است. این برند آلمانی آخرین بار در سال ۱۹۹۱ در فرمول ۱ و به عنوان تأمینکننده پیشرانهی فوت ورک آروز حضور داشت هرچند بهترین نتایج آنها در دهه ۸۰ میلادی و توسط مک لارن به دست آمده است. البته پورشه در آن زمان نسخه ری برند شدهی TAG محسوب میشد.
مدیر مرسدس آقای توتو ولف که با اسکای فرمول ۱ درباره احتمال پیوستن پورشه به این مسابقات در سال ۲۰۲۱ صحبت میکرد گفته که از حضور یک رقیب جدید در فرمول ۱ استقبال میکند.
هر چه بیشتر بتوانیم بجنگیم بیشتر لذت خواهیم برد. حدس میزنم که پورشه به حضور در فرمول ۱ علاقهمند بوده و به دنبال فضایی است که در حال حاضر خیلی واضح نیست. آنها روی میز نشسته و بررسیهای خود را انجام میدهند.
پورشه قبلاً در مصاحبه با اتو اسپورت گفته که با تیم خود به فرمول ۱ باز نخواهد گشت اما میتواند به عنوان شریک یک تیم کنونی، احتمالاً به عنوان تأمینکننده پیشرانه یا یک اسپانسر ساده ظاهر شود.
بحث و گفتوگوها درباره قوای محرکه آیندهی فرمول ۱ هنوز هم ادامه دارد. تعدادی از تیمها از جمله مرسدس میخواهند پیشرانهها همچنان بسیار پیشرفته و کارا باقی بمانند اما برخی تیمهای دیگر نیز خواهان پیشرانههای سادهتر اما جذابتر هستند.
برای ما مهم است که پیام حضور تکنولوژی همچنان باقی بماند زیرا راندمان پیشرانه همچنان به اندازه پرفورمنس اهمیت دارد. پیشرانههای فرمول ۱ باید در سطح بسیار بالا از نظر پرفورمنس و کارایی باقی بمانند. البته پیشرانهها باید متفاوت باشند و این برای همهی سازندگان پیشرانهها مهم است.
در خبرهای اخیر آمده که فیا با نظرات مرسدس موافق بوده و بجای معیارهای کاهش دهنده هزینه روی تکنولوژی و راندمان تمرکز خواهد داشت. به خاطر همین موضوع استون مارتین گفته است که احتمالاً به عنوان تأمینکننده پیشرانه به فرمول ۱ نخواهد پیوست.
مصطفی
۱۲ تیر ۱۳۹۷منظورش از راندمان و کارایی رو دقیق نفهمیدم،ولی هرچی مسابقات از این حالت انحصاری مرسدس و فراری در بیاد بهتره
علی
۱۵ تیر ۱۳۹۷عجب طراحی ای داره.
اینجا شبیه ساز مسابقات فرمول 1 هست خیلی جالبه حتما بازی کنید:
http://dlandroid.com/real-racing-3/